Spring naar bijdragen

pocket Query Heel Nederland


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

Ik ben nu een tijdje premium Member en gebruiker van GSAk. Heb ook een event mee gdaan in Duitsland om optimaal gebruik te maken van GSAk, Autoroute ( voor de optimale route langs de caches die je wilt gaan doen. Autoroute is namelijk het enige programma die de volgorde van de caches kan verander bij de route bepaling), mapsource, Spoilersync, etc.

 

Maar waar ik nog mee zit is hoe krij ik zovee mogelijk caches binnen met zo weinig mogelijk Queries. Ik ben natuurlijk al aan het zoeken geweest het heeft iets met Datum te maken geloof ik. Maar kon het niet vinden. Kan iemand mij een tip geven hoe ik dit aanpak. Dan is natuurlijk nog de vraag waar leg je het middelpunt zodat je geen cache mist maar ook niet te veel overlap hebt. Is daar misschein een trukje voor om dat te bepalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

....Maar waar ik nog mee zit is hoe krij ik zovee mogelijk caches binnen met zo weinig mogelijk Queries.....

Het wordt In dit draadje besproken.

De grap zit hem in het feit dat een cache een plaatsingsdatum heeft die niet veranderd.

Dus maak een query met datum 01-01-2000 tot zeg maar 01-01-2004 en je hebt bv 480 caches dan zullen dat er nooit meer worden.

Er staan voorbeelden in het genoemde draadje ;)

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Maar waar ik nog mee zit is hoe krij ik zovee mogelijk caches binnen met zo weinig mogelijk Queries.....

Het wordt In dit draadje besproken.

De grap zit hem in het feit dat een cache een plaatsingsdatum heeft die niet veranderd.

Dus maak een query met datum 01-01-2000 tot zeg maar 01-01-2004 en je hebt bv 480 caches dan zullen dat er nooit meer worden.

Er staan voorbeelden in het genoemde draadje ;)

Succes

 

Ik heb het draadtje doorgenomen en een aantal queries klaar gemaakt. Morgen zal ik ze activeren. Dat kan nu niet omdat ik op mijn max zit. Morgen zal ik mijn resultaten in het bovenstaande draadtje meedelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....Maar waar ik nog mee zit is hoe krij ik zovee mogelijk caches binnen met zo weinig mogelijk Queries.....

Het wordt In dit draadje besproken.

De grap zit hem in het feit dat een cache een plaatsingsdatum heeft die niet veranderd.

Dus maak een query met datum 01-01-2000 tot zeg maar 01-01-2004 en je hebt bv 480 caches dan zullen dat er nooit meer worden.

Er staan voorbeelden in het genoemde draadje ;)

Succes

 

Ik heb het draadtje doorgenomen en een aantal queries klaar gemaakt. Morgen zal ik ze activeren. Dat kan nu niet omdat ik op mijn max zit. Morgen zal ik mijn resultaten in het bovenstaande draadtje meedelen.

Als je het goed doet heb je 5 query's nodig om heel Nederland te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij haal je dan allen een loc file binnen dus zonder omschrijving al is de extentie gpx. Je mist dus de logjes. Maar ik gebruik deze ook af en toe om GSAK te vullen. Net als de loc van GC.NL. Wanneer je dan eens een keer wilt gaan cachen buiten de regio van de queries kun je snel even een middelpunt bepalen en dan van deze regio met behulp van het waypoint (GC....) een query aanmaken. Of om via de online mogelijkheid een bepaalde cache die op de route ligt te bekijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort gebruik ik deze verzamelsite.Voor elk land een mooie GPX file

 

Interessant die databestanden ! maar met welk programma krijg je die gelezen ??? :thumbup:

Noch met Gartrax, noch met Watcher krijg ik de gpx bestanden gelezen !!??

Wat de twee andere formaten betreft ovl en db ! die ken ik al helemaal niet. Hoe doen jullie die bestanden open ??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort gebruik ik deze verzamelsite.Voor elk land een mooie GPX file

 

Interessant die databestanden ! maar met welk programma krijg je die gelezen ??? :thumbup:

Noch met Gartrax, noch met Watcher krijg ik de gpx bestanden gelezen !!??

Wat de twee andere formaten betreft ovl en db ! die ken ik al helemaal niet. Hoe doen jullie die bestanden open ??

 

 

ovl is voor TOMTOM en db is volgens mij een database formaat (dbase? achtig iets?)

 

lteunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sinds kort gebruik ik deze verzamelsite.Voor elk land een mooie GPX file

 

Interessant die databestanden ! maar met welk programma krijg je die gelezen ??? :thumbup:

Noch met Gartrax, noch met Watcher krijg ik de gpx bestanden gelezen !!??

Wat de twee andere formaten betreft ovl en db ! die ken ik al helemaal niet. Hoe doen jullie die bestanden open ??

 

 

ovl is voor TOMTOM en db is volgens mij een database formaat (dbase? achtig iets?)

 

lteunis

 

db is het palm db formaat vermoed ik (handig voor onderweg).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zum Erstellen von Karten, müssen die von Geocaching.de bereitgestellten ASCII *.db Dateien in Dateiformate konvertiert werden, die von den jeweiligen Kartenprogrammen gelesen werden können. Dazu habe ich mir mehrere awk Skripte geschrieben.

 

Dit vond ik op http://www.websamba.com/millhouse/geocaching/geo_awk.htm

 

via http://www.geocache-forum.de/viewtopic.php...ghlight=gpx+ovl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...