Spring naar bijdragen

updaten geocache pagina's


pirri

Aanbevolen berichten

Als premium member van Geocaching.com heb ik nu ook de beschikking over de gpx.files die ik met alle info over travelbugs, foto's en een paar logs in GSAK kan laden. Indrukwekkend gewoon

Na die upload verandert de situatie bij de cache natuurlijk; travelbugs vetrekken en er komen andere. Nu is mijn vraag. Kan GSAK dat op de een of andere manier synchroniseren?

Dan heb je altijd een bestand met de actuele informatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als je ff snel 1 cache wil updaten, kun je ook enkel die GPX-file van de pagina van die cache downloaden en in GSAK importeren.

 

Handig als je snel je net gevonden caches wil bijwerken :thumbup:

GSAK houdt zelf bij of de GPX-file nieuwer is dan de info die je al hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat Elsinga of de ROODE sLOPER mij ff die 4 queries wil mailen? Ik heb alles opnieuw moeten doen vanwege een fikkie in de PC en heb nu in een week 1500 caches bij elkaar weten te sprokkelen in mijn queries, en ben benieuwd wat ik mis.

 

Graag ff mailen naar kruimeldief@gmail.com

 

En kan een van jullie me ook precies opgeven hoe ik de 4 queries zo moet opstellen dat ik heel Nederland ermee binnenkrijg?

Ik heb het idee dat ik nu steeds wat mis :thumbup:

 

GRTZ

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Amsterdam, Rotterdam, Leeuwarden, Apeldoorn en Deurne.

Zijn er wel 5, met wat overlapping, maar dat haalt GSAK er toch zelf uit.

500 caches in een 150km radius.

Krijg ik ook nog wat grensgevallen erbij :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb Amsterdam, Rotterdam, Leeuwarden, Apeldoorn en Deurne.

Zijn er wel 5, met wat overlapping, maar dat haalt GSAK er toch zelf uit.

500 caches in een 150km radius.

Krijg ik ook nog wat grensgevallen erbij :dribble:

 

Je kunt ook met datum werken en dan kun je Nederland in 4 PQ's binnen halen. 't Is maar waar je voor kiest :thumbup: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook met datum werken en dan kun je Nederland in 4 PQ's binnen halen. 't Is maar waar je voor kiest :thumbup: .

 

Tuurlijk, er zijn ook betere punten, maar dit is eigenlijk een beetje gegroeid van 1 PQ van amsterdam naar wat meer stukjes.

Als ik zin heb zal ik eens wat betere plekken uitkiezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat Elsinga of de ROODE sLOPER mij ff die 4 queries wil mailen?

Het gevraagde is onderweg of is al gearriveerd :dribble: . Sorry vergeten de bestandjes te zippen :thumbup: . Veel succes!

 

Hartelijke dank.

Ik ga direct kijken en downloaden ;)

Ach, heb breedband, dus snelheid genoeg en heb gmail, dus ruimte genoeg ;)

 

Thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien dat Elsinga of de ROODE sLOPER mij ff die 4 queries wil mailen?

Het gevraagde is onderweg of is al gearriveerd :dribble: . Sorry vergeten de bestandjes te zippen :thumbup: . Veel succes!

Hartelijke dank.

Ik ga direct kijken en downloaden ;)

Ach, heb breedband, dus snelheid genoeg en heb gmail, dus ruimte genoeg ;)

 

Thanx

Perfect, 297 nieuwe caches erbij. ;)

 

Thanx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil, als starter van did draadje wile even melden dat het advies van de Roode Loper helemaal klopt!

Hoe het kan snap ik niet, maar het is knap.

Gewoon een kwestie van alle queries zo verdelen dat je heel Nederland overlapt. Je kunt namelijk per query maar 500 caches downloaden en daarom moet je ze dus zo verdelen.

Als je queries kon aanmaken van een paar 1000 dan had je aan 1 query genoeg. Gewoon je homecoördinaat invoeren, invullen alleen Nederland en 500 Km vanaf homecoöordinaat. En klaar is Kees. Dan nog deze querie iedere dag laten komen en je bent iedere dag uotodate.

Heb met die van Roode sLOPER erbij totaal 1860

 

Je snapt niet hoe het kan met die data? Ik heb net de queries van de Roode sLOPER bekeken en je maakt een query op datum. Een querie kan maximaal 500 caches groot zijn.

Als je ongeveer weet vanaf wanneer de eerste caches zijn geplaatst in Nederland dan zoek je een datum erbij dat je niet boven de 500 uitkomt.

In het verleden wil dat gemakkelijk omdat wat er lag kan nooit mer worden.

 

Dus haal je iedere keer de caches geplaats op datum en niet op coördinaat.

Als je zorgt dat je bij de laatste querie nu een einddatum hebt in de toekomst dan kan het niet misgaan.

Waarom iedere keer die oude data ook ophalen? Dat is om de cache in de GPXfiles te updaten zodat je weet dat het gevonden is of niet meer bestaat, maar ook iedere aanpassing gemaakt door de plaatser krijg je dan mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...