Spring naar bijdragen

pocket Query Heel Nederland


Jurgen & Co

Aanbevolen berichten

Ik hou het bij punten in Nederland met een bepaalde straal. Zo cover ik heel Nederland en de grensgebieden van Duitsland en Belgie. Dat is handig als ik weer eens een stapje over de grens doe. :thumbup:

In 5 Queries krijg ik steeds alles te zien wat ik wil.

(dat kan vast ook in 4, maar ik vind het zo wel goed.)

 

De juiste straal heb ik bepaald door een projectie op de kaart met CompeGPS te doen. Zou ook met Ozi kunnen.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik doe de PQ's op datum. Aangezien er meer dan 2000 caches zijn en je er 500 per keer kunt doen, kun jet het niet met 4 af.

 

M.i. dus 5.

Klinkt logisch. ;)

 

Jurgen&Co: 750km is best veel voor een maximum straal. Maar je blijft toch aan het maximum van 500 caches per query zitten. Zoeken begint dan bij het midden en werkt zich naar buiten. Een query met een straal van 750Km in het centrum van Utrecht plaatsen bedekt wel heel Nederland, maar je krijgt dan toch maar 500 caches, en niet alles dus. Ik gebruik stralen van 100 en 150 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb al eerder aangegeven dat ik hoogezand woon en ook in duitsland cache. Een cache in bijvoorbeeld zeeland vind ik niet zo belangrijk want ik veel caches dichtbij. Wanneer je nu vaker in een bepaalde regio komt die net buiten de 200KM grens komt kun je blijkt nu dus de straal iets groter maken tot zelfs 750KM. Ik ging er tot nu toe van uit dat het maximum 200 was omdat dit hier in het forum als max aangegeven werd. In bepaalde gevallen kan het handig zijn wanneer je speciale caches zoekt om de straal een keer op 750 te zetten. Bijvoorbeeld alle events of Terein/Difficultie 5/5. Met de 200KM kom ik tot Leiden, Den Bosch, Dusseldorf, Hannover, Hamburg. Dat is voor mij voldoende. Maar dat kan in de toekomst veranderen. Ik heb dus nu 7 queries lopen twee maal per week zoals bovenstaand. En Updated last 7 days, i have not Found heb ik iedere dag lopen. Zo heb ik dus per dag 3 queries en er nog twee over voor vakantie, een special bezoek aan een regio buiten de 200Km of zo. Iedereeen doet het weer anders afhankelijk van zijn of haar woonplaats of behoeftes. In ieder gaval is het mooi dat dit forum er is om van elkaar te leren en de mogelijkheden die er zijn te ontdekken. Samen gaat het nu een keer veel makkelijker in plaats dat ieder voor zich het wiel nog een keer moet uitvinden. Daarom vind ik het ook leuk events te bezoeken want ook daar leer je veel en het is gezellig.

bewerkt door Jurgen & Co
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...