Spring naar bijdragen

Iemand een idee?


Team Mindforce

Aanbevolen berichten

Vanmiddag zijn we (ondanks de regen) op zoek gegaan naar de cache "De Groote Vliet" Een prachtig natuurgebied waar we flink hebben moeten speuren naar de benodigde informatie. De laatste opdracht, die ons naar de cache zou brengen was; Loop X meter op Y graden. Dit was nieuw voor ons. Wij hebben alleen ervaring met het invoeren van coordinaten. We hebben zodoende de cache niet kunnen vinden. Heeft iemand een iedee hoe hier mee om te gaan, of heeft iemand deze cache wél gevonden? Alvast dank,

 

Dimar de Louw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Afhankelijk van de gebruikte GPS zit deze functie misschien op de gps, eventueel zou het ook met een gewoon kompas moeten lukken.

Het is het aantal graden en meters ten op zichte van het punt waar je op dat moment staat. Wij hebben een Garmin legend en een GPSmap 60c en beide kunnen die berekening voor je maken. Wel even de koers instellen op graden en dan gaat het met een Garmin vanzelf.

 

Succes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn pas geleden begonnen met geocachen en kwamen gisteren voor hetzelfde probleem te staan. Eerst wilden we de tripteller op 0 zetten en dan handmatig de juiste koers volgen, maar dat bleek niet zo'n goed idee, omdat de route een bocht nam en het bij geocaching over het algemeen niet de bedoeling is om een rechte lijn te lopen als je dan over prikkeldraad moet klimmen en door een weiland lopen.

 

Dus hebben we het anders gedaan. We hebben op onze gps ingesteld dat we de koers te zien krijgen. Toen zijn we met de muis over de kaart naar de plek met de juiste afstand en koers gegaan en hebben op die plek er voor gekozen om dit als nieuw waypoint op te slaan. Dit werkte heel goed.

 

De vraag is wel wat voor GPS je hebt en of dat bij jou ook lukt. Bovendien hebben de meer ervaren geocachers vast nog betere ideeen, ik ben dan ook heel benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Loop X meter op Y graden. Dit was nieuw voor ons. Wij hebben alleen ervaring met het invoeren van coordinaten.

Dit kan met de funktie "projecteren".
We hebben zodoende de cache niet kunnen vinden. Heeft iemand een iedee hoe hier mee om te gaan.

In dit draadje kan je het ook vinden.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik doorhad (na zo'n 500 caches) dat de functie gewoon op mijn GPSr zat, deed ik het zo: (voorbeeld Lange Vliet)

 

Zet een goto in de GPSr naar het punt waar je bent (dus bij het opstap-paaltje).

Daarna lekker wandelen in de tegenovergestelde richting die op de aanwijzing staat. Dat betekent er 180 graden vanaf trekken. En dan maar lopen en kijken op de GPSr. Net zo lang tot je op de juiste afstand zit. En goed op de hoek blijven letten tot die ook goed is.

En daar ergens in de struiken ligt een cache... :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik doorhad (na zo'n 500 caches) dat de functie gewoon op mijn GPSr zat, deed ik het zo: (voorbeeld Lange Vliet)

Ik wist al heel snel dat het ook anders kon, maar ik moet bekennen dat ik het nog steeds heel vaak zo doe. Zeker op kleine afstanden (tot paar honderd meter) is het een gemakkelijke en naukeurige manier van werken. En weinig typwerk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geweldig, jullie reacties! Beginners zoals wij hebben kunnen deze hulp zeker gebruiken. We gaan het volgend weekend proberen opnieuw te doen. Overigens we hebben een Garmin etrex legend GPS, geen idee of dat "Projectie" daar in zit. Komen we nog wel achter....

Groetjes

Dimar, Rosa Gino & Szapora

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

In de legend zit het zeker, te vinden als volgt :

 

Hoofdmenu, dan instellingen, dan koers en dan de weergave op Graden zetten.

Dan kan je op de kaart ten op zichte van de plaats waar je staat via het menu van de kaart de afstand meten met je pijl en dan zie je rechts boven de richting in graden en de afstand in meters daar onder.

 

Moet zeker gaan lukken, succes

 

Æ-soft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens we hebben een Garmin etrex legend GPS, geen idee of dat "Projectie" daar in zit. Komen we nog wel achter....

Ja, in het waypoint menu.

Onderste regel! :D

Note: je moet wel een waypoint hebben staan. Live-projecteren gaat niet vanwege de constante verschillen in positie. FF naar buiten lopen zonder een waypoint te hebben gekozen kun je je rotzoeken naar het menupuntje "projecteren".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens we hebben een Garmin etrex legend GPS, geen idee of dat "Projectie" daar in zit. Komen we nog wel achter....

Ja, in het waypoint menu.

Onderste regel! :D

Note: je moet wel een waypoint hebben staan. Live-projecteren gaat niet vanwege de constante verschillen in positie. FF naar buiten lopen zonder een waypoint te hebben gekozen kun je je rotzoeken naar het menupuntje "projecteren".

Dan druk je toch even met Easygps een cache koordinaat in?
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan druk je toch even met Easygps een cache koordinaat in?

Euh, of ik leg het slecht uit, of je snapt het niet. Je kunt niet projecteren vanaf het punt waar je staat. Je kunt wel projecteren vanaf een waypiont. Pas als je een waypoint gekozen hebt (bijv. er 1 hebt gemaakt waar je staat) kun je met de Legend projecteren.

De handleiding is hierover nogal vaag, en ik ben er wel even een tijdje mee zoet geweest waarom ik toch geen projecteren in mijn menu had staan. :D

Het heeft verder weinig met het inkloppen van waypoints te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan druk je toch even met Easygps een cache koordinaat in?

Euh, of ik leg het slecht uit, of je snapt het niet. Je kunt niet projecteren vanaf het punt waar je staat.

Met mijn Geko 201 kan Ik wel projecteren vanaf het punt waar ik sta, gewoon "OK" of de clickstick ingedrukt houden.

Ik maak dan een nieuw wp aan, vanaf dat wp kan ik gewoon projecteren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan druk je toch even met Easygps een cache koordinaat in?

Euh, of ik leg het slecht uit, of je snapt het niet. Je kunt niet projecteren vanaf het punt waar je staat.

Met mijn Geko 201 kan Ik wel projecteren vanaf het punt waar ik sta, gewoon "OK" of de clickstick ingedrukt houden.

Ik maak dan een nieuw wp aan, vanaf dat wp kan ik gewoon projecteren :D

Clickstick op de geko 201???? Henk toch.

 

groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...