Spring naar bijdragen

de moeilijke blijven liggen .


Gast Bruce & Sheila

Aanbevolen berichten

Ik vergeet zelf nog wel eens regel 1: Een cache in nederland begint meestal met 52.

 

hm, dat ligt er natuurlijk maar net aan waar je woont in Nederland. Bij mij in de buurt beginnen ze met 50. Zelfs voor 51 moet ik een stuk rijden.....

 

Vandaar ook: meestal

 

ook wel:

meest·al (bw.)

1 in de meeste gevallen => doorgaans, gemeenlijk, generaliter, gewoonlijk, in de regel, in de wandeling, in negen van de tien gevallen, meest, meestentijds, meesttijds, negen van de tien keer, normaal gesproken, normalerwijs, normalerwijze, normaliter, veelal

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaar ook: meestal

 

ook wel:

meest·al (bw.)

    1 in de meeste gevallen => doorgaans, gemeenlijk, generaliter, gewoonlijk, in de regel, in de wandeling, in negen van de tien gevallen, meest, meestentijds, meesttijds, negen van de tien keer, normaal gesproken, normalerwijs, normalerwijze, normaliter, veelal

 

:blush:

 

Om dan toch geheel off-topic te muggenziften. Volgens mij begint minder dan de helft met 52. Er beginnen er weliswaar meer met 52 dan met 50, 51 of 53, maar toch. Dus geen meestal volgens de letter van het aangehaalde woordenboek citaat.

 

:cry:

 

Edit: hm, tsja, waarom doe je het eigenlijk (natellen dan), toch meer dan de helft 52 blijkt bij natelling van de loc-file die je van Nederland kunt downloaden

bewerkt door Team Gelaen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik woon in België en hier verschijnen de laatste tijd ook veel puzzel-caches.

 

Heb daar toch wel een aantal bedenkingen bij.

 

1) Vaak kan je veel andere correcte antwoorden vinden (met correct is dan bedoeld : het resultaat klopt met alles wat in de opgave staat). Helaas is er maar één "correct" antwoord in het hoofd van de cache-eigenaar, namelijk het antwoord dat je toevallig naar de cache leidt

 

2) Vaak is het een zaak van "weten" of van een bepaald patroon ooit ergens al eens gezien te hebben. Als je "weet" waarover het gaat, dan is het simpel en valt er eigenlijk niets te puzzelen. Als je het "niet weet", dan helpt dagenlang zoeken via het internet niet.

 

Een voorbeeld is Black Magic ( GCP1HK ). Als je weet welk programma en welke opties je moet gebruiken ...

 

Samengevat : De challenge, de uitdaging moet m.i. eerlijk zijn, ze moet vindbaar zijn door te zoeken en er mag maar één juiste oplossing zijn. Dat zijn volgens mij twee nodige eigenschappen bij (puzzel)caches.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat maakt het nu uit. Een puzzel is een ding om op te lossen. Misschien zijn er soms meerdere oplossingen. B) Controleer het antwoord altijd even bij de maker. Die vindt dat veel te leuk en foutjes ziet hij of zij nu voorbijkomen. :blush: En soms zijn antwoorden met heel veel omwegen te vinden. :blush: Maar het is niet mogelijk om voor een ieder een gelijk uitgangspunt te vinden. :cry: De één heeft meer ervaring op een bepaald gebied :cry: en de ander is misschien iets slimmer.

 

Dit is mijn persoonlijke mening en ik gun een ieder zijn of haar puzzels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om dan toch geheel off-topic te muggenziften. Volgens mij begint minder dan de helft met 52. Er beginnen er weliswaar meer met 52 dan met 50, 51 of 53, maar toch. Dus geen meestal volgens de letter van het aangehaalde woordenboek citaat.

Volgens mij ging het over tips over het oplossen van puzzelcaches, dus off-topic lijkt het mij geenzins. :cry:

 

Zullen we het er dan op houden dat Nederlandse caches met een 5 beginnen (in het gradenstelsel dan)? :blush:

 

Voor de TS: let op het fictieve coordinaat dat bij een cache wordt gegeven. MEESTAL ligt de oplossing daar in de buurt.

 

Meteen de volgende tip: Als een puzzel uit 12 cijfers (en dan nog in 2 rijen van 6 het liefst) bestaat, dan is het waarschijnlijk een RD-coordinaat.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meteen de volgende tip: Als een puzzel uit 12 cijfers (en dan nog in 2 rijen van 6 het liefst) bestaat, dan is het waarschijnlijk een RD-coordinaat.

 

Soms zijn het ook maar 11 cijfers, want dan is de eerste 0 niet meegenomen.

 

De 1e puzzel met RD coordinaat heb ik lang over gedaan, maar als je er eenmaal mee om kunt gaan komen er ineens logischer coordinaten uit de puzzels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meteen de volgende tip: Als een puzzel uit 12 cijfers (en dan nog in 2 rijen van 6 het liefst) bestaat, dan is het waarschijnlijk een RD-coordinaat.

 

Het kunnen ook 11 cijfers zijn als de cache in het westen van het land ligt. Maar meestel zijn de RD coordinaten dan ook nog gemakkelijk te herkennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bruce & Sheila

we willen eerst graag iedereen bedanken voor de reacties op deze noodkreet :unsure: . we hebben alleen in andere topics en logs de woorden denktank en gelegenheids teams voorbij zien komen bestaat er een mogelijkheid om bijvoorbeeld mensen die met een zelfde cache blijven zitten bij elkaar te krijgen en dat die dan ervaringen kunnen uitwisselen of af te spreken om een cache gezamelijk proberen op te lossen of te lopen ? het lijkt ons wel leuk om eens buiten de events om samen met andere te cachen die net als wij nog niet zoveel ervaring hebben en nog wel wat willen leren . bijvoorbeeld als laatst in delft met de nieuwe caches van willii waar we helaas niet bij konden zijn .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

lijkt mij wel leuk... ik ken eigenlijk maar 1 geocacher in mijn omgeving en die houdt ABSOLUUT niet van puzzelen.

Ik wel... :unsure:

En wat ander gezelschap dan kleine Roo lijkt me ook wel eens leuk.

Heel af en toe krijg ik mijn man wel mee , maar dat is meer uitzondering dan regel.

 

Dus puzzelaars in de omgeving van Haarlem .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik weet niet met welke puzzels jullie bezig zijn, maar misschien kunnen we eens overleggen. Ik ben namelijk ook nog vanalles aan het leren over de puzzeltechnieken en misschien komen we samen wel verder...

Het lijkt mij namelijk ook leuk om eens met andere samen te gaan puzzelen, tenslotte weten 2 inderdaad meer dan 1 :unsure:

 

Zo denk ik er nog steeds over, dus mensen in de buurt van Den Haag die nog met puzzels worstelen (zoals bijv Summer) zullen we eens overleggen?

 

Bruce&Sheila> waar wonen jullie ergens, aan de founds te zien ook niet zo ver van de driehoek...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...