Spring naar bijdragen

Fietsen in het zuiden des lands


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Zelf hebben we vrij veel caches per fiets gedaan, zo ook in het Zuiden van het land. Eigenlijk zijn er teveel om op te noemen die met de fiets kunnen en het zuiden is ook wel een erg groot gebied. Ik kan je wel zeggen dat er bij Den Bosch enorm veel caches zijn die veelal prima met de fiets te doen zijn, vaak dichtbij elkaar zodat je er een aantal achter mekaar kan fietsen. Zelf heb ik dat ooit gedaan toen er nog een stuk minder lagen dan nu en zo heb ik een hele leuke cachedag gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben een aantal weken geleden met team Stapitu Poosplaatsen 1 gefietst. Deze tocht is ongeveer 35 km in het grensgebied ten zuiden van Breda. Alle waypoints zijn goed te vinden evenals de eindcache, waardoor er niet zomaar nog wat kilometers bijkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hit&run series met de fiets doen maakt het ook een heel stuk leuker. H&R Geldrop leent zich daar goed voor.

Wat ook kan is een of enkele korte caches en oppikkers combineren met een fietstocht er naar toe (via fietsroute netwerk o.i.d.) en er dus iets moois van maken. Een fiets en fietsroutekaartje zorgt meteen voor een goede vermomming voor geomuggles.

Als je toch een echte fietscache wilt dan weet ik er zogauw geen. Maar ik zou geen cacher en fietser zijn als ik niet zat te broeden op een leuke fietscache in mijn omgeving (ZO Brabant). Als ik geen toestemming krijg in een (natuur)gebied dan wordt de eindcache gewoon een micro in de wegberm. Het gaat mij hierbij om de combinatie GPS en fietstocht, niet om goodies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is het helemaal niet moeilijk: zo goed als alle caches kunnen per fiets gedaan worden. Zeker als je over een mountainbike-achtige fiets beschikt.

 

Series traditionals worden ineens zeer aantrekkelijk als je de fiets ervoor gebruikt.

 

Een lekkere lange multi door mooi terrein wirdt voor niet wandelaars ineens een prachtige uitdaging op de fiets. Wel even opletten of je er met de fiets mag komen. Meestal wel.

 

Mag ik -onbescheiden- ook even verwijzen naar mijn vernieuwde handtekening! :thumbup:

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...