Spring naar bijdragen

Artikel in Brabants Dagblad - 16-07-2005


Aanbevolen berichten

Vandaag in het Brabants Dagblad een artikel over geocaching. Naast een aantal feiten over geocaching staat er een interview in met "de Verstopper" en "de Zoeker". De verstopper is Geopatra wie op een leuke manier vertelt over het maken van caches.

 

De zoeker is team Susani die een poging doet om de cache IJzeren man van Geopatra te vinden. De tekst over de tocht wordt begeleid door een aantal herkenbare foto's van deze cache. Helaas voor team Susani wordt de cache niet gevonden. De batterijen van de GPS zijn op en ze maken, zo te zien, dezelfde fout bij het laatste punt als wij ook maakten destijds.

 

Leuk artikel over Geocaching ;)

 

gr. LesMarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vandaag in het Brabants Dagblad een artikel over geocaching. Naast een aantal feiten over geocaching staat er een interview in met "de Verstopper" en "de Zoeker". De verstopper is Geopatra wie op een leuke manier vertelt over het maken van caches.

 

De zoeker is team Susani die een poging doet om de cache IJzeren man van Geopatra te vinden. De tekst over de tocht wordt begeleid door een aantal herkenbare foto's van deze cache. Helaas voor team Susani wordt de cache niet gevonden. De batterijen van de GPS zijn op en ze maken, zo te zien, dezelfde fout bij het laatste punt als wij ook maakten destijds.

 

Leuk artikel over Geocaching  ;)

 

gr. LesMarten

 

Geloof er niets van.

 

Bewijs het maar eens door het artikel in te scannen :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof er niets van.

Bewijs het maar eens door het artikel in te scannen :thumbup:

 

Zal het artikel scannen binnenkort :thumbup:

Kan even duren omdat de pc waar deze aan hing (enige pc met ISA slot voor SCSI kaart) opnieuw in elkaar gezet moet worden...

 

O gut, wat heb ik weer gezegd? Je hoeft voor mij niet eerst een complete PC te bouwen om het te bewijzen hoor... ;)

 

Stuur de kranteknipsel maar naar me op en ik scan hem wel in.

 

Gewoon aan Kruimeldief in Suud Barsjé en het komt wel goed...... (NOT) :thumbup:

 

Kruimeldief, bekend bij PTT en Wijkagent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Via de digitale camera een paar fototjes gemaakt.

 

Met enig inzoomen is het nog goed te lezen.

 

Voorpagina weekeind bijlage: Voorpagina

1e pagina artikel:

De legger

2e pagina artikel:

De zoekers

 

Veel leesplezier.

 

Nu maar hopen dat het BD dit even door de vingers ziet. :P

 

Groeten Jan-Willem.

bewerkt door pa3fus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De postduif naar het hoge noorden heb ik net geannuleerd.

 

De Digitale postduif is net zo snel, zo niet sneller. :P

 

En die komt zeker weten aan bij kruimeldief. :)

 

De naam van de zoekers, team susani kom ik zo op eerste zoekactie's niet tegen op de website.

Dit zal dus betekenen dat ze nog niet aangemeld zijn en dus niet loggen op de website, of men gebruikt in werkelijkheid een andere teamnaam. :cry:

 

@ LesMarten, ook wij gingen hier de fout in, maar na een logisch duwtje in de goede richting bleek de denkfout snel te corrigeren.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jan Willem bedankt. :P Het is perfect te lezen, zo hebben we geen scanners meer nodig ;) En LesMarten kan zijn PC gewoon in onderdelen laten liggen....

 

En dan nog even de opmerking dat deze "zoekers" als team niet in het bestand van geocaching.com voorkomt ....

Tja, eerlijk is eerlijk. Als men met mij was meegelopen en ik had direct bij de eerste de beste cachetocht mijn batterijen van de GPS al leeg, en geen reserve bij me, dan heb ik ook liever dat ze mijn teamnaam veranderen. :cry:

 

FF offtopic,

 

Lazen jullie ook dat Geopatra vertelde dat niemand van de paden hoeft en hij dat ook niet hebben wil?.......

 

Maar hebben jullie ook gelezen dat de "zoekers" over een "muur van boomstammen" moesten klimmen om bij de laatste boom te kunnen komen? :)

 

Sorry, kon het ff niet laten ......

 

Een man die de leeftijd van een vrouw in één keer raadt is goed, maar niet slim.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lazen jullie ook dat Geopatra vertelde dat niemand van de paden hoeft en hij dat ook niet hebben wil?.......

 

Maar hebben jullie ook gelezen dat de "zoekers" over een "muur van boomstammen" moesten klimmen om bij de laatste boom te kunnen komen?  :P

 

Sorry, kon het ff niet laten ......

 

Een man die de leeftijd van een vrouw in één keer raadt is goed, maar niet slim.

 

Eroverheen is ook niet nodig, er is linksomheen een nette mogelijkheid om er te komen. Er dwars over heen doen misschien enkel de echte "pijltjes volgers" :cry:

 

Groetjes J-W.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk! En een heel herkenbaar verhaal van de zoekers, vooral als het gaat over de IJzeren Man zelf. Wie daar op dat schiereilandje niet eerst met zijn handen in het haar heeft gestaan mag zijn vinger opsteken! Alleen die lege batterijen he, geen digitale camera of ander speeltje mee dat zich moest opofferen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks dat ik geen voorstander ben van steeds meer publiciteit voor het geocachen, besloot ik na een aanvankelijke afwijzing toch in te gaan op het verzoek tot een interview. (Anders hadden ze wel een ander gevonden .)

 

Ik heb daarom mijn best gedaan er geen juichverhaal van te maken en een kritische ondertoon niet te schuwen. De journaliste begreep dat en werkte mee, waarna de redactie het toch niet spannend genoeg vond. We hebben dit redelijk - niet 100% - kunnen pareren.

 

De geplaatste foto's zag ik zaterdag voor het eerst. De "klimfoto" past weer in het streven eea. spannender te maken, want dit was nergens voor nodig. Het zij zo.

 

Achteraf ben ik ook nog eens blij dat men besloot - ondanks mijn waarschuwing! - de IJzeren Man te doen: een bewust lastig gemaakte cache. Het niet kunnen vinden van de cache komt mij goed uit: geen juichverhaal, maar realiteit, en toch verpakt in een positief verslag van de tocht.

 

Het betreffende team is mij ook onbekend, maar de journaliste niet. Zij gaan vaker samen op pad, maar zijn blijkbaar een van die niet loggende teams.

Na e-mail contact met mij zouden ze de tocht nog afmaken, want ze zaten er zeer dicht bij, en hadden geen foute oplossingen. Maar dit was te laat voor de dead line.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk stukje, alleen had ik liever gehad dat het gescanned was.  :cry:

 

//Off-topic

Helaas voor je Sn@g, liever koekjes kan ik niet voor je bakken, ik kan je wel een punt zelf gemaakte boterkoek aanbieden. :P

 

//On-topic

De All In One die ik hier normaal heb staan is momenteel als leenapparaat bij een klant van mijn werkgever in gebruik, scannen zal dus nog even moeten wachten.

 

J-W

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...