Spring naar bijdragen

np plaatsen in tt5


Gast leli

Aanbevolen berichten

hallo ik heb de volgende vraag ik ben sinds kort aan het werk met tt5 dat was tt3

nou is het zo dat ik in tt3 onder favorieten gewoon ergens naar toe kon rijden bv de mc donalds onder favo np retaurants

maar onder tt5 kan ik dat dus niet bv op de kaart staat aan gegeven dat er een restaurant is maar kijk ik dan onder np dan heeft hij niks gevonden is dat gewoon een fout in tt5 of doe ik iets fout

 

thanks leli

bewerkt door leli
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hallo ik heb de volgende vraag ik ben sinds kort aan het werk met tt5 dat was tt3

nou is het zo dat ik in tt3 onder favorieten gewoon ergens naar toe kon rijden bv de mc donalds onder favo np  retaurants

maar onder tt5 kan ik dat dus niet bv op de kaart staat aan gegeven dat er een restaurant is maar kijk ik dan onder np dan heeft hij niks gevonden is dat gewoon een fout in tt5 of doe ik iets fout

 

thanks leli

Je bedoelt vanuit de kaartweergave in TomTom5 ergens naar toe navigeren? In TT3 klikte je wat langer op een NP en dan tikte je op het afrolmenu, navigeer naar.

In TT5 maak je het gevonden NP aktief, zodat hij ook in blauwe letters groot weergegeven wordt, daarna klik je op het 3 icoontje van links onderin (het lijkt wel een klavertje)

Dan staat er bovenin je scherm "cursorpositie" met allerlei opties als aanklik icoon. Kies de eerste, die heet "Navigeer erheen"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo ik heb de volgende vraag ik ben sinds kort aan het werk met tt5 dat was tt3

nou is het zo dat ik in tt3 onder favorieten gewoon ergens naar toe kon rijden bv de mc donalds onder favo np  retaurants

maar onder tt5 kan ik dat dus niet bv op de kaart staat aan gegeven dat er een restaurant is maar kijk ik dan onder np dan heeft hij niks gevonden is dat gewoon een fout in tt5 of doe ik iets fout

 

thanks leli

Je bedoelt vanuit de kaartweergave in TomTom5 ergens naar toe navigeren? In TT3 klikte je wat langer op een NP en dan tikte je op het afrolmenu, navigeer naar.

In TT5 maak je het gevonden NP aktief, zodat hij ook in blauwe letters groot weergegeven wordt, daarna klik je op het 3 icoontje van links onderin (het lijkt wel een klavertje)

Dan staat er bovenin je scherm "cursorpositie" met allerlei opties als aanklik icoon. Kies de eerste, die heet "Navigeer erheen"

nee dit bedoel ik niet in tt3 ging je naar np toe daar zag je al wat er aan np in de buurt was bv de mc donalds en dat zie ik nu dus niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nee dit bedoel ik niet  in tt3 ging je naar np toe daar zag je al wat er aan np in de buurt was bv de mc donalds en dat zie ik nu dus niet

Sorry ik snap de vraag niet :crybaby:

 

In TT3, worden de NP onder elkaar gezet, op de volgorde van de dichtbijzijnde boven aan. Als je tenminste gps had aangesloten. Dit is denk ik wat er in de vraag wordt bedoeld. Ik heb zelf geen TT5, dus kan het niet checken.

 

 

Mark

 

Blijft tevreden met TT3, laat de up grade maar zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik TT5 gekregen en heb nu de kaart van de Benelux, Duitsland en omgeving en Groot-Brittannie geinstalleerd. Ook heb ik het geocache-logootje geinstalleerd, alleen het geocachelogootje is veranderd in een ander logo, een beige vierkantje met een * erin. Hebben anderen dit ook. Is dit te veranderen, of moet ik een ander logootje downloaden??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik TT5 gekregen en heb nu de kaart van de Benelux, Duitsland en omgeving en Groot-Brittannie geinstalleerd. Ook heb ik het geocache-logootje geinstalleerd, alleen het geocachelogootje is veranderd in een ander logo, een beige vierkantje met een * erin. Hebben anderen dit ook. Is dit te veranderen, of moet ik een ander logootje downloaden??

Dan heb je de logo geïnstalleerd die aangemaakt is door een programma als GSAK. Als je daarmee namelijk de GPXfiles omzet naar OV2 (TomTom), maakt hij er dus een bitmap plaatje bij aan. Je hebt waarschijnlijk en de ov2 file en de bitmap verplaatst naar de PPC.

TomTom maakt namelijk zelf geen icoontje aan voor geocaching. Je hebt waarschijnlijk je eigen icoontje per ongelijk overschreven.

 

Neem deze maar.

 

Wel even dezelfde naam geven als je ov2 file ook heeft. Pas wel op, het is hoofdletter gevoelig en de extentie moet dus .bmp zijn en blijven :oops:

 

Je kan teleurgesteld zijn wanneer je faalt, maar je bent verdoemd als je het niet probeert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren heb ik TT5 gekregen en heb nu de kaart van de Benelux, Duitsland en omgeving en Groot-Brittannie geinstalleerd. Ook heb ik het geocache-logootje geinstalleerd, alleen het geocachelogootje is veranderd in een ander logo, een beige vierkantje met een * erin. Hebben anderen dit ook. Is dit te veranderen, of moet ik een ander logootje downloaden??

 

Dan heb ik er ook nog een paar voor de detailisten.

Link

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik heb het bestand Aldi.ov2 op mijn SD kaart geplaatst.

En heb het tekentje in de map gedaan met de naam: DCIM.

Daar stonden alle tekentjes van de NP.

En als ik een routedemo instel naar de plaatselijke Aldi hier in dit dorp.

Geeft hij daar alleen een rood vakje aan en niet de bijbehorende Aldi teken.

Weet iemand hoe dit komt en hoe ik dit instel?

Ik hoor het wel!!

 

Met vriendelijke Groet

Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...