Spring naar bijdragen

Monopoly met GPS


Aanbevolen berichten

Speelgoedgigant Hasbro heeft in London achttien taxi's uitgerust met GPS, waardoor je Monopoly kunt spelen met de taxi's met heel Londen als speelveld.

Het spel werkt min of meer zoals je met Monopoly gewend bent.

De taxi's doen gewoon hun werk, maar als je ingelogd bent in het spel, kun je een taxi kiezen.

Je speelt vervolgens vierentwintig uur lang met vijf andere taxi's (spelers), en plaatst hotels en huizen op straten waar jouw taxi komt.

Komt een andere taxi op jouw straat, dan moet de speler die bij die taxi hoort, huur betalen.

Zelf heb je vijftien miljoen virtuele ponden te besteden, waardoor de bedragen flink kunnen oplopen.

Uiteraard zit er een viral marketing luchtje aan: je moet een hoop persoonlijke gegevens opgeven, waarmee je dan weer (voor elk virtueel miljoen een keer) meespeelt in trekkingen voor prijzen.

 

http://www.monopolylive.com/

 

GPS spelletjes: een trend?

Nu GPS betaalbaar is geworden, worden steeds meer initiatieven ontplooid om er mee te spelen.

Serieuze toepassingen als autonavigatie of zelfs lopend of fietsend de weg niet kwijtraken zijn inmiddels gemeengoed.

Maar spelletjes - denk vooral aan digitaal schatzoeken - worden steeds populairer.

Een van de 'bekendste' voorbeelden is Geocaching, waarbij je op zoek moet naar een zogenaamde cache (een soort verstopplaats of schat) waar van alles in kan zitten.

Aan jou de taak iets toe te voegen of iets mee te nemen. Of maak zelf een cache aan. de mogelijkheden zijn eindeloos...

Andere spelletjes zijn bijvoorbeeld Seamful game, waarbij je gebruik maakt van de sterke én zwakke punten van GPS en WiFi.

Ook Mogi werkt onder andere met GPS, maar daaraan kunnen ook thuisblijvers via het web en instant messaging meedoen.

 

GPSgames.org geeft een aardig overzicht van meer GPS spelletjes die je kunt spelen: het enige dat je nodig hebt, is een GPS apparaat en soms is een mobiele internet verbinding ook handig...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm een GPS spel.....

Dat klinkt eigenlijk best leuk....

Ik kan me herinneren dat naar ik meen veronica een aantal jaren geleden ook een soort spel had waarbij je een aantal mensen moest spotten.

Nu ligt voor de velen de vakantie en i ieder geval de zomer in het verschiet.

En zo met het lezen van dit draadje komt er bij mij een idee ( zelfs op dit tijdstip nog kun je nagaan) opborrelen om voor deze maanden met zo'n soort spel te starten.

Wie komt er met ideeën ?

Eens kijken of we wat spannends in elkaar kunnen zetten. :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...