Spring naar bijdragen

Cachen in Frankrijk


patje

Aanbevolen berichten

Deze zomer ga ik een paar weken werken op een camping vlakbij Pont de Vaux, in de buurt van Mãcon. Natuurlijk ga ik, naast het werk, ook ontspannen en daar hoort natuulijk cachen bij.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest naar caches in de buurt, maar het lukt niet echt.

Is er iemand die mij kan helpen??

 

Alvast bedankt.

 

Patje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

Wat ik normaal doe als ik naar Frankrijk (of een ander land) ga is het volgende.

 

Ik zoek de coordinaten van de camping op en voer die in op de .com site en kijk naar de resultaten. Blijft altijd hopen (in mijn geval dan) dat er niet teveel Frans in de beschrijvingen staat en dat er een aantal caches in de buurt van de camping liggen.

 

Wij gaan dit jaar naar Nice in de buurt en daar liggen de nodige caches die ik overigens nog moet uitzoeken. Dus als iemand tips heeft....

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Kijk eens even hier of hier. Ik zag bijvoorbeeld bij een cache in de Ardeche de beschrijving in het Frans ;)  en in het Engels :eek: .

 

Klopt, heb ik ook vaker gekeken. Je hebt dan echter nauwelijks zicht op de afstand tot de camping. Vandaar dat ik de beschreven methode gebruik.

 

Dit is echter wel heel handig voor een eerste overzicht. Kun je in ieder geval zorgen dat ergens op vakantie gaat waar je geen uren hoeft te rijden voor een cache.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Macon, Cote-d'Or

Macon, Gironde

Macon, Hainaut

of

Macon, Saune-Et-Loire

 

????

 

Pont de Vaux is te klein voor mijn kaart...

 

Laat maar, Fransen werken graag met streepjes. Dus Pont-de-Vaux :yes:

Pont-de-Vaux = N46 25.941 E004 56.260

Dichtsbijzijnde cache was 25 kilometer verderop .

 

Zo, GC was f traag (server updatje?) HIER kun je de dichtsbijzijnde vinden.

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hee,

 

op de eerste zoek pagina die ik zo krijg staan er ook een aantal die ik vorig jaar gedaan heb.

 

Vooral die in Zwitserland op de Dole zijn fantastisch als je goed weer hebt. Kijk maar eens naar de foto's die erbij zitten. Het is wel een pokke eind rijden vanuit Macon, in vogelvlucht al 90 km.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje reklame Le Templiers

een mooie wandeling met hoogtepunten en diepe dalen

waar genoeg ruimte is om je te bezinnen

 

 

Barny

 

Da's nou jammer. Vorig jaar hebben we deze niet gedaan, omdat er alleen 'not found' logs stonden. Zo te lezen hebben ze allemaal niet goed gezocht.

 

Een andere keer wellicht.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze zomer ga ik een paar weken werken op een camping vlakbij Pont de Vaux, in de buurt van Mãcon. Natuurlijk ga ik, naast het werk, ook ontspannen en daar hoort natuulijk cachen bij.

Nu ben ik al aan het zoeken geweest naar caches in de buurt, maar het lukt niet echt.

Is er iemand die mij kan helpen??

 

Alvast bedankt.

 

Patje

 

 

Tja je kan natuurlijk ook de zoekfunctie van het forum gebruiken en je had genoeg hits gehad.

 

Maar ik heb nog wel een tip voor je die ook van het forum komt, een hele mooie overzichtskaart van Frankrijk mat alle caches erop en de kaart is up to date wat je van Brillig niet kan zeggen. :cry:

 

Veel suc6 in Frankrijk met zoeken, wij gaan het met 4 weken proberen. :thumbup:

 

 

 

Gr Twinlife :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je wat aan een GPX (of ander door GSAK ondersteund formaat) met alles uit frankrijk heb dan kan ik die wel voor je exporteren met GSAK. Dan zou je verder kunnen kijken met Mapsource en of ozi.

 

Laat het maar even weten. PM of via site

 

 

lteunis

bewerkt door lteunis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Als je wat aan een GPX (of ander door GSAK ondersteund formaat) met alles uit frankrijk heb dan kan ik die wel voor je exporteren met GSAK. Dan zou je verder kunnen kijken met Mapsource en of ozi.

 

Laat het maar even weten. PM of via site

 

 

lteunis

 

Ik hou mij ook erg aanbevolen als iemand zo'n GPX file (of LOC file) heeft van alle caches in Frankrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...