Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste Geocacher,

Vandaag heb ik een cache van mij even gebruikt voor een opname van “EDITIE.NL” bij RTL4.

Court Donker van Staatsbosbeheer had mij uitgenodigd om wat te vertellen over het fenomeen “Geocaching”. :dribble:

Ik heb dit natuurlijk met twee handen aangepakt, het is heel belangrijk om ook eens positief in het nieuws te komen. :dribble:

De “Telegraaf” heb ik ook aan de lijn gehad, zij wilden een aantal voor en tegenstanders van geocaching horen.

Voor diegene die de uitzending gemist hebben, en het alsnog willen zien, kunnen zij v.a. 16-06-’05 kijken op Internet in het archief van “EDITIE. NL”.

Ik hoop dat nu nog meer mensen, vooral terrein eigenaren nu wat positiever tegen deze hobby aan kijken.

Het Utrechts landschap is in overleg met Landgoed Scherpenzeel en Gelders landschap m.b.t. Geocaching, zij gaan zeer waarschijnlijk ook toestemming verlenen. :thumbup:

Zij zullen de regels hanteren, en hier en daar aanscherpen, die bij deze stichtingen reeds gelden.

Positief nieuws dus.

Rest mij niets meer dan allen veel cache plezier toe te wensen, met vriendelijke groet van Geoknarf.

Geplaatst
Voor diegene die de uitzending gemist hebben, en het alsnog willen zien, kunnen zij v.a. 16-06-’05 kijken op Internet in het archief van “EDITIE. NL”.

Ik ben benieuwd! Op de website van Editie.nl staat dat het programma 2x op werkdagen wordt uitgezonden. Om 18.15 uur en 22.30 uur.

Zou de uitzending van 22.30 uur een herhaling kunnen zijn van die van 18.15 uur ?

Geplaatst

Ik ben benieuwd! Op de website van Editie.nl staat dat het programma 2x op werkdagen wordt uitgezonden. Om 18.15 uur en 22.30 uur.

Zou de uitzending van 22.30 uur een herhaling kunnen zijn van die van 18.15 uur ?

Dat zou je denken. Vanavond maar even kijken dan... :thumbup: erbij....

Geplaatst
Het Utrechts landschap is in overleg met Landgoed Scherpenzeel en Gelders landschap m.b.t. Geocaching, zij gaan zeer waarschijnlijk ook toestemming verlenen. :thumbup:

Zij zullen de regels hanteren, en hier en daar aanscherpen, die bij deze stichtingen reeds gelden.

Positief nieuws dus.

Rest mij niets meer dan allen veel cache plezier toe te wensen, met vriendelijke groet van Geoknarf.

Positief nieuws dat klopt maar je moet wel 25 euro dokken en een formulier invullen!!! Ik heb een cache aanvraag gedaan bij Utrechts Landschap en ze vertelde mij dat het geen probleem was mits de locatie dat toestaat, een formulier ingevuld is en 25 euro is betaald! Of dat nu eenmalig is of voor elke cache weet ik niet. De cache is nog niet geapproved want UL was nog aan het overleggen.... we wachten af!

Geplaatst (bewerkt)

Beide draadjes samengevoegd en dubbele bericht van Geoknarf gedeleted :thumbdown:

Edit: Zag dat er ook nog een dubbele bericht van Team GPSearching tussen stond en deze ook maar even weggepoetst.

bewerkt door Kruimeldief
  • 2 weeks later...
Geplaatst

Ik heb een aanvraag bij het Utrechtslandschap liggen. Ze geven nog geen toestemming, maar zijn wel intern in overleg, en hopen binnenkort met mensen van Geocaching Nederland te overleggen. 't is in ieder geval nog geen "Nee!"

Tot die tijd blijft mijn cache nog even in de schuur :dribble:

Geplaatst

Ik vind het nu even nodig om te reageren:

@ team cassiopeia:

Heb nog even geduld, ik heb reeds contact met het Utrechts Landschap (UL) en binnen 2 a 3 weken zit ik met hen rond de tafel. Ik verwacht op niet al te lange termijn afspraken tot het mogelijk kunnen plaatsen van caches.

@ team GPSearching:

Ik heb recetelijk een voorstel van het UL gehad, waarin in de vergunning (toestemming) o.a. stond opgenomen dat € 25,-- betaald moest worden. Ik heb direct bij het UL aangegeven dat ik onder die voorwaarden geen afspraken wil maken. Te meer, daar de andere natuurorganisaties in Nederland dit kostenloos verstrekken en gratis advies en begeleidung (indien gewenst) verlenen. Dit kan namelijk nooit de opzet zijn om op die manier het bezoek aan de natuurgebieden te stimuleren.

Jullie horen verder van mij op het nieuwe natuur-gedeelte op het forum.

Ron Mumzle

Geplaatst (bewerkt)
@ team GPSearching:

Ik heb recetelijk een voorstel van het UL gehad, waarin in de vergunning (toestemming) o.a. stond opgenomen dat € 25,-- betaald moest worden. Ik heb direct bij het UL aangegeven dat ik onder die voorwaarden geen afspraken wil maken. Te meer, daar de andere natuurorganisaties in Nederland dit kostenloos verstrekken en gratis advies en begeleidung (indien gewenst) verlenen. Dit kan namelijk nooit de opzet zijn om op die manier het bezoek aan de  natuurgebieden te stimuleren.

Je kunt natuurlijk ook afspraken maken over "anders" recreeren.

Ik bedoel ermee dat je eventueel voorstellen kunt doen dat die organisaties zelf caches gaan uitzetten met behulp van een plaatselijke geocacher.

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst
@ team cassiopeia:

Heb nog even geduld, ik heb reeds contact met het Utrechts Landschap (UL) en binnen 2 a 3 weken zit ik met hen rond de tafel. Ik verwacht op niet al te lange termijn afspraken tot het mogelijk kunnen plaatsen van caches.

(T.C. heeft hier-en-daar wat tekst geknipt....)

Wij wachten het af. Ondertussen gaat dit team eens kijken of er in Zwitserland nog een geotje valt te cachen... :thumbup:

Geplaatst

Ik bedoel ermee dat je eventueel voorstellen kunt doen dat die organisaties zelf caches gaan uitzetten met behulp van een plaatselijke geocacher.

Ik zie de benaming "anders recreëren" uitsluitend als een naamsverandering voor iets wat je eerst onder een andere noemer deed. Ik denk datbwe het beestje gewoon bij naam moeten blijven noemen.

Je voorstel vind ik prima, maar ik vraag me af wat daarvan de toegevoegde waarde is. Immers SBB maakt zelf routes en plaatst zelfs caches. Helaas zijn ze tot op heden niet aangemeld bij Geocaching.com, zodat ze ook gelogd kunnen worden op deze site. De Stichting Het Geldersch Landschap overweegt of ze dit ook gaan doen. Ik heb uiteraard aangeboden dat geocachers daarbij willen helpen. Maar van wie is dan de cache? Het rescarambataat is dan hetzelfde als dat nu het geval is, alleen wordt de natuurorganisatie geholpen.

Geplaatst

Zul je net zien.. ik heb de bewuste uitzending gemist maar al wel reacties gehad van kennissen: "Zeg wat ik gisteren op TV zag, dat doe jij toch ook he?"

Maar volgens mij is nu net week 24 niet selecteerbaar in het archief. Week 25 doet het al wel. Misschien zullen we nog even moeten wachten... :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)

Ik zie de benaming "anders recreëren" uitsluitend als een naamsverandering voor iets wat je eerst onder een andere noemer deed. Ik denk datbwe het beestje gewoon bij naam moeten blijven noemen.
OK, het was meer een idee naar die "Landschappen" toe.
Je voorstel vind ik prima, maar ik vraag me af wat daarvan de toegevoegde waarde is. Immers SBB maakt zelf routes en plaatst zelfs caches. Helaas zijn ze tot op heden niet aangemeld bij Geocaching.com, zodat ze ook gelogd kunnen worden op deze site. De Stichting Het Geldersch Landschap overweegt of ze dit ook gaan doen. Ik heb uiteraard aangeboden dat geocachers daarbij willen helpen. Maar van wie is dan de cache? Het rescarambataat is dan hetzelfde als dat nu het geval is, alleen wordt de natuurorganisatie geholpen.

Hmm, dat vind ik op zich niet zo belangrijk, zolang er maar caches bij komen en te scoren zijn. bewerkt door JandeBeHanger
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...