Spring naar bijdragen

Recente logs


Aanbevolen berichten

Vorige week heb ik per abuis een file live gezet die ik thuis gebruikte voor het testen van nieuwe pagina's. Het betrof een link naar een andere pagina met recente logs en dat heb ik geweten. :blink:

 

Nu we weer over zijn op de orde van de dag wil ik proberen te achterhalen wat nu precies het probleem was. Ik vraag me af of het om de functionaliteit ging of om de layout van de "andere pagina". Layout is een kwestie van smaak. Functionaliteit is iets waar je voor kunt kiezen.

 

Voor het weergeven van de recente logs kunnen 2 methoden gebruikt worden (die alle twee op de site beschikbaar zijn):

1) Je laat een overzicht zien van de logs die op found van vandaag (en gisteren en ..) betrekking hebben.

2) Je laat een overzicht zien van logs die vandaag (en gisteren en ..) geschreven zijn.

 

In het eerste geval weet je wie welke caches vandaag heeft gevonden. In het tweede geval weet je wie vandaag de administratie heeft bijgewerkt. (Zo viel het mij op dat Eagles vorige week pas een GME cache had gelogd.)

 

Het zal niemand verbazen dat ik de voorkeur geef aan optie 2. Ik kan me ook goed voorstellen dat er behoefte is aan optie 1. In dat geval vraag ik me af of het dan niet veel handiger zou zijn om een kaart toe te voegen met daarop de recent gevonden caches.

 

Ben benieuwd naar reacties. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het zal niemand verbazen dat ik de voorkeur geef aan optie 2. Ik kan me ook goed voorstellen dat er behoefte is aan optie 1. In dat geval vraag ik me af of het dan niet veel handiger zou zijn om een kaart toe te voegen met daarop de recent gevonden caches.

 

Leuk idee zo'n kaart. Dan kan je lekker de stipjes aanklikken die je interesseren. Op drukke cache-dagen zou het wel kunnen gebeuren dat de kaart minder overzichtelijk wordt :cry:.

 

De meeste recente logs betreffen ook de recente founds (vandaag, gisteren). Ik denk dat optie 2 wel werkt als je gebruik maakt van dubbele sortering: eerst op logdatum sorteren en per logdatum dan weer alle logs sorteren op found-datum. Dan staan alle logs van vandaag van de caches die vandaag gevonden zijn bovenaan, en dan volgen de logs van vandaag van de caches die gisteren zijn gevonden enz. voordat je bij de logs die gisteren geschreven zijn komt. Is dat wat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of het eenvoudig mogelijk is, maar...

Als vervent logjes lezer, van alleen de caches die ik zelf al gedaan heb, lijkt het me mooi als je een recente loglist zou kunnen presenteren met alleen de caches die je zelf bezocht hebt. En dan niet op log datum, maar op de "toegevoegde" datum, zodat je late loggers ook ziet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu we weer over zijn op de orde van de dag wil ik proberen te achterhalen wat nu precies het probleem was. Ik vraag me af of het om de functionaliteit ging of om de layout van de "andere pagina". Layout is een kwestie van smaak.

 

Niet helemaal mee eens. De lay out zoals die al geruime tijd (netjes onder elkaar tussen de lijntjes) was, is erg overzichtelijk. Heeft niets met mooiheid -smaak- te maken.

Zoals het er eventjes -per ongeluk- uitzag, was t gewoon een stuk minder overzichtelijk, rommmeliger zogezegd.

Niet netjes onder elkaar, dat leest gewoon een stuk moeilijker.

Zo, mijn bijdrage voor vandaag weer geleverd! :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als fervent logjeslezer droom ik van een lijst met recente logs (op volgorde van binnenkomst) die ik kan filteren volgens de selectiecriteria van ‘Mijn Kaart’.

 

Er zijn legio caches zonder zelfs maar één logje dat de moeite van het lezen waard is en een filter zou heel wat tijd, muisklikken en ergernis besparen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistieken zijn statistieken.... Er veranderd natuurlijk niets aan de data als de lay-out wijzigt. Ik voor mezelf kijk ook niet veel naar dit soort info. Ik zou niet weten wat ik er wijzer van wordt als ik weet wie wat gelogd heeft. Misschien kan iemand mij de toegevoegde waarde hiervan uitleggen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistieken zijn statistieken.... Er veranderd natuurlijk niets aan de data als de lay-out wijzigt. Ik voor mezelf kijk ook niet veel naar dit soort info. Ik zou niet weten wat ik er wijzer van wordt als ik weet wie wat gelogd heeft. Misschien kan iemand mij de toegevoegde waarde hiervan uitleggen?

Misschien plezier in de hobby? Ik zou niet weten waarom alles toegevoegde waarde moet hebben.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Statistieken zijn statistieken.... Er veranderd natuurlijk niets aan de data als de lay-out wijzigt. Ik voor mezelf kijk ook niet veel naar dit soort info. Ik zou niet weten wat ik er wijzer van wordt als ik weet wie wat gelogd heeft. Misschien kan iemand mij de toegevoegde waarde hiervan uitleggen?

 

 

Dat wil ik best proberen, als jij probeert te lezen.

 

Dit draadje gaat over de lijst met recente logjes. Dat zijn geen statistieken. Het gaat simpelweg om een chronologisch overzicht van verslagen van geocachers.

 

Sommige geocachers beleven, om uiteenlopende redenen, veel plezier aan het delen van ervaringen. Ervaringen deel je via logjes en er zijn zelfs vreemde vogels die het lezen van andermans logjes bijna net zo leuk vinden als het zoeken naar caches. Kwestie van inlevingsvermogen en verbeeldingskracht. Sommigen gaan daarbij wel heel ver door te denken dat hierin mogelijk de essentie van geocaching ligt.

 

Om deze vreemde vogels te plezieren informeert de onvolprezen Reintje in dit draadje naar hun wensen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afhankelijk van mijn andere werkzaamheden vind ik het zelf ook vaak leuk om logs te lezen van caches die ik heb gedaan en heel leuk vond.

Ook lees ik met name de "not founds" van caches die ik zelf op het oog heb om binnenkort te doen.

 

Ik lees met veel plezier dit draadje met verschillende suggesties. Ik heb niet met Albrt overlegd, maar ik denk dat er geen functie gaat komen om op basis van het log moment, op een veel later tijdstip de logs door te lezen. Daarvoor is het namelijk noodzakelijk om van alle logs, behalve de datum van de found/notfound ook het moment van loggen bij te houden. En dat staat dan weer haaks op het naderhand bijtrekken van gemiste logjes. Uiteraard is het allemaal wel te realiseren, maar wat mij betreft is de pret-werk verhouding te laag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Optie 1 vindt "ik", gebruikersvriendelijker. Alles onder 1 dak.

Je ziet een leuke log, kan je gelijk even doorbladeren naar

de logs van die cacher, of kijken naar de logs voor die

cache die je ontzettend graag wilt doen maar, eigenlijk best

wel ver is.

 

Dus dan is het effe "Laatse logs voor cache...", en je kan

je lol op. Persoonlijk vindt ik dus optie 1 beter, en als daar

een kaartje bijkomt is dat helemaal fun, dat geeft nog meer

info, wat de keuze's voor caches nog makkelijker maakt.

 

ZC :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...