Spring naar bijdragen

Gestopt met posten


Aanbevolen berichten

Beste mensen, het is je als moderator door enkelen niet gegund om zowel te modereren en als enthousiasteling van geocaching gewoon te blijven posten. Ik had dat bij mijn aanstelling al voorzien, vandaar dat ik destijds onder een andere naam wilde modereren. Daar zijn toen een aantal mensen ENORM over gevallen; de verwijten destijds waren niet van de lucht. Om toen niet de boel in het honderd te laten lopen, heb ik mij bekend gemaakt.

De afgelopen 2 a 3 maanden zijn een paar akkefietjes me finaal in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb overwogen te stoppen met modereren, maar dan zadel ik anderen op met een probleem. Ook stoppen met geocachen heb ik overwogen. Dat zou toch helemaal de bloody limit zijn, om mij weg te laten jagen door wat strubbelingen op een of ander forum. En daar ben ik best wel pissed over. Daar heb ik nu helemaal geen zin meer in.

Daarom voel ik mij opnieuw genoodzaakt tot een stap. Ik blijf modereren, naar eer en geweten, rechtvaardig zoals ik dat zie (want ook dat is en blijft ten dele subjectief). Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee. Er zijn gelukkig heel veel meer mensen die heel veel meer weten dan ik, dus het kan ook prima zonder mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

camelion Geplaatst op Vandaag, 06:56

Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee. Er zijn gelukkig heel veel meer mensen die heel veel meer weten dan ik, dus het kan ook prima zonder mij.

 

Krijg je dan vaak sh** over je heen wanneer je info verschaft of wanneer je modereert?

Camelion blijft modereren, maar Heirbaut Hunters blijft toch wel posten? Krijg je geen negatieve reacties meer te verwerken als moderator :blink: Maar het is natuurlijk wel erg triest dat het zo moet lopen.

Maar als scheidsrechter/ politieagent of opsporingsambtenaar heb je het toch altijd gedaan. Jij vertegenwoordigt een beleid of handhaaft een aantal regeltjes m.b.t. algemeen fatsoen en een paar (meer toch zeker niet!) zeer licht ontvlambare forumleden weten je bijna weg te pesten. Jammer hoor!

Misschien kan de vredesduif wat vaker mensen even afkoelen :D

En Buys Ballot zal zijn levensverhaal toch nog wel wat blijven uitbreiden? :)

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat erg jammer Ronald. Zie hier het resultaat van de acties van hen die beweren dat hen de mond wordt gesnoerd.

 

Zij zijn het, die anderen door hun continue, zeer doelgerichte getreiter, de mond snoeren.

 

Dát is hun bedoeling, en zie híer het resultaat!! :D

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom voel ik mij opnieuw genoodzaakt tot een stap. Ik blijf modereren, naar eer en geweten, rechtvaardig zoals ik dat zie (want ook dat is en blijft ten dele subjectief). Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee. Er zijn gelukkig heel veel meer mensen die heel veel meer weten dan ik, dus het kan ook prima zonder mij.

 

Jammer dat zo moet gaan. De goeden lijden weer onder de kwaden. Ik hoop, indien nodig, dat ik nog eens van je diensten gebruik kan maken.

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom voel ik mij opnieuw genoodzaakt tot een stap. Ik blijf modereren, naar eer en geweten, rechtvaardig zoals ik dat zie (want ook dat is en blijft ten dele subjectief). Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee.

 

Erg jammer dat je deze stap genomen hebt, maar het is wel begrijpelijk! Mijn aanbod blijft uiteraard staan, dus als je hulp nodig hebt, roep je maar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moderator zijn is echt niet makkelijk. Ik ben een tijd lang mod geweest op het fotografie-forum van forum.fok.nl. Op zich was dat een rustig en vriendelijk forum maar ook daar heb ik de nodige strubbelingen gehad. Achteraf er altijd uitgekomen na persoonlijk contact, maar als het maar genoeg voorkomt laat het toch een nare smaak achter.

 

Je doet het zo goed mogelijk maar er zijn altijd mensen die vinden dat ze onheus bejegend worden en dat op vreemde manieren afreageren (persoonlijk worden etc.). Als je maar met een groep mensen werkt die groot genoeg is kun je dat bijna niet voorkomen.

 

Wat jij hier verteld komt mij bekend voor; ik ben daar gestopt als mod en niet lang daarna eigenlijk ook met posten. Heel jammer maar het is niet anders.

 

Maar ik heb niet mijn hobby laten vergallen, ik fotografeer nog steeds. Daarom ook hier:

 

geocachen != forum

 

Gewoon lekker doorgaan met geocachen. Dit soort geëmmer is het niet waard om het plezier in je hobby te laten vergallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer hoor dat je stopt ,en idd zullen er altijd mensen zijn die het niet met je eens zijn :) .

In het dagelijks leven is dat ook meestal zo ,ik kijk alleen maar op mijn werk!

 

Je probeert alles in goed banen te lijden maar je doet het nooit goed! :blink:

 

Ik hoop dat je nog veel plezier beleefd aan het cachen en dat zou ik er zeker niet voor opgeven! :D

 

Groetjes inkesa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ronald ouwe naamgenoot, wat een vervelende beslissing om te nemen. Ik vind het jammer, ik ben nog nooit ergens moderator geweest maar ik vind het vreselijk dat mensen die met een hobby bezig zijn elkaar het leven in het klein net zo lastig maken als de mensen in het groot doen in één van de vele brandhaarden op deze wereld.

Voor mij persoonlijk staat het rotsvaste vertrouwen in de medemens voorop om uit te gaan van een gemeenschap waar we toch met zijn allen onder één hoed zouden moeten kunnen. Klaarblijkelijk ben ik een idealist maar ik weiger om me neer te leggen bij diegenen die deze wereld en ook een forum als het onze verpesten. Haat, agressie en verwijtende gevoelens zijn de slechtste raadgevers voor de mens.

Ik hoop Ronald dat wij elkaar nog vaak spreken op IRC of elders, iedereen die de nek uitsteekt voor de hobby en voor de hulp aan de geocachende naaste is in mijn optiek een bijzonder waardevol lid van onze community, zo ook al onze moderatoren.

 

Groeten van een trieste Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, .....

Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee. Er zijn gelukkig heel veel meer mensen die heel veel meer weten dan ik, dus het kan ook prima zonder mij.

Jammer, de inbreng van jou, op dit forum als forumlid was voor velen juist fantastisch, ik en waarschijnlijk veel meer mensen met mij, heb daar heel veel van geleerd.

Ik zou nooit, hiermee stoppen omdat er enkele "probleemgevallen" hier moeite mee hebben. :D

Dit is heel jammer voor de forumleden die wel 'tussen de regels doorlezen' en die wel begrip hebben voor de 2 petten die jullie op hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste mensen, het is je als moderator door enkelen niet gegund om zowel te modereren en als enthousiasteling van geocaching gewoon te blijven posten.

 

Het is jammer dat die enkelen ervoor zorgen dat jij je genoodzaakt voelt deze stap te nemen.

 

De afgelopen 2 a 3 maanden zijn een paar akkefietjes me finaal in het verkeerde keelgat geschoten. Ik heb overwogen te stoppen met modereren, maar dan zadel ik anderen op met een probleem. Ook stoppen met geocachen heb ik overwogen. Dat zou toch helemaal de bloody limit zijn, om mij weg te laten jagen door wat strubbelingen op een of ander forum.

 

Ik kan me echter wel voorstellen dat je hebt overwogen om te stoppen met modereren. Je doet dat ten slotte om dit forum in goede banen te lijden en om te helpen daar waar kan. Helaas maken "akkefietjes" dat het e.e.a. uit de hand loopt terwijl dat helemaal niet nodig zou hoeven zijn. Het is echter geen kwestie van een ander met het probleem opzadelen als je zou stoppen. De dingen die je doet moet je met je hart achter kunnen staan. Als dat niet meer lukt is dat jammer.

 

Ik ben wel blij dat je niet stopt met het geocachen. :blink: Het is tenslotte een zeer leuke hobby waar jij en vele anderen veel plezier aan beleven en dat staat los van de discussies die er op dit forum genoemd worden.

 

Ik blijf modereren, naar eer en geweten, rechtvaardig zoals ik dat zie (want ook dat is en blijft ten dele subjectief). Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee. Er zijn gelukkig heel veel meer mensen die heel veel meer weten dan ik, dus het kan ook prima zonder mij.

 

Jammer dat je stopt met het geven van informatie op dit forum. Ik en met mij vele anderen hebben er altijd veel aan gehad.

En dat er heel veel mensen zijn die meer weten dan jij? Ach, dat is vast maar een heel klein groepje. :D Je weet in ieder geval al meer dan ik.

Iedereen levert zijn bijdrage klein of groot en dat zou eens gewoon gewaardeerd moeten worden.

 

Voor mij persoonlijk staat het rotsvaste vertrouwen in de medemens voorop om uit te gaan van een gemeenschap waar we toch met zijn allen onder één hoed zouden moeten kunnen. Klaarblijkelijk ben ik een idealist maar ik weiger om me neer te leggen bij diegenen die deze wereld en ook een forum als het onze verpesten. Haat, agressie en verwijtende gevoelens zijn de slechtste raadgevers voor de mens.

 

Ik kan me hier alleen maar bij aansluiten. ook ik ben zo'n idealist. Iedereen doet zijn best in wat hij doet. Als we daar nou eens eerst naar kijken i.p.v. te proberen om alles beter te weten dan die ander en overal wat achter te zoeken.

Elkaar verkeerd begrijpen wordt zo snel gedaan omdat men niet wil luisteren naar wat een ander te zeggen heeft maar invult wat hij eigenlijk graag wil horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Vredesduif.nl
Misschien kan de vredesduif wat vaker mensen even afkoelen :lol:

 

Vredesduif is still in the house (of moet ik zeggen in: Not your ordinary Birdhouse!!) ;)

Wat een ge.... Blijf lekker moderatoren en posts maken. Laat de zeurderds ophouden met zeuren. Vrededuif legt het nog een keer uit! Ze houdt namelijk van herhaling. :huh: Een forum is een openbare ruimte waar vragen kunnen worden gesteld, antwoorden kunnen worden gegeven en discussie kan worden gevoerd. Dit hoeft echter niet! Niemand is verplicht zich ergens tegen aan te bemoeien, niemand hoeft zich aangesproken te voelen. Als jij denkt dit is al de tigste keer dat deze vraag voorbij komt en ik heb geen zin om nogmaals te antwoorden doe dat dan vooral niet. Dat er mensen zijn die het forum moderatoren is ook duidelijk. Elk forum heeft regels, daar moet je je aan houden (leuk of niet, het zijn immers regels). Doe je dat niet, dan wijst de moderator je hierop. Niets persoonlijks, gewoon duidelijk. :P Wil jij je niet aan de regels houden moet je gewoon niet meedoen met dit forum maar een andere plek zoeken. Ook het elkaar de loef afsteken is niet nodig! In dit forum (en in menig ander forum) zijn geen lintjes of strepen te verdienen!

Feitelijk is een forum erg simpel: Vraag - Antwoord- Wedervraag - Wederantwoord - en ga zo nog even door - en dan: alle vragen zijn beantwoord - einde topic - nieuwe topic! Niets om je boos over te maken. Allemaal vrij simpel!

Dus het advies van de vredesduif.nl: Ga Cachen! :D

Het is beter een lichtje aan te steken, dan te zeuren over het donker!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaliter meng ik me nooit in dit soort discussies of mededelingen, maar dit moest me toch even van het hart.

 

Ronald ik vind het jammer dat je stopt met persoonlijke postings.

Nederland is steeds meer een land van de minderheden en nu laat je je ook al leiden door de minderheid.

 

Om hoeveel rotte appels gaat het 1, 5 of 10??

We hebben momenteel 3807 geregistreerde gebruikers. De meest aantal gebruikers online was 452.

10 van 3807 is nog niet 1/3 %. Ook al zou je 10 van de 452 nemen dan is het nog maar 2% waar door je je beslissing neemt.

De overige 99,667 % neemt jouw postings net als alle andere postings gewoon voor wat ze zijn en nemen er uit wat voor hen belangrijk, nuttig of plezierig is .

 

Ik zou zeggen: "Jammer! Bedenk je nog eens! Procentueel (> 99%) zit je voor ons met je postings op het goede spoor!"

 

Maar als je stopt: "Toch bedankt voor alle postings. En gewoon lekker doorgaan met cachen!"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daarom voel ik mij opnieuw genoodzaakt tot een stap. Ik blijf modereren, naar eer en geweten, rechtvaardig zoals ik dat zie (want ook dat is en blijft ten dele subjectief). Ik stop met het verschaffen van informatie middels dit forum. Ik had al geminderd in het posten; nu stop ik daar definitief mee.

 

Heel jammer.. ik kon jouw postjes altijd wel waarderen! Jammer dat slechts een paar ****** je tot deze actie hebben doen komen. Maar je moet doen wat je zelf het beste vind en waar je je lekker bij kunt voelen..

 

Nico.

 

EDIT Camelion: Hoe wrang ook, modereren in dit draadje, maar schelden vind ik uitlokken van een flamebait. Verwijderd dus. Hopelijk kun je dit ook waarderen ;)

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb me nu een aantal dagen ingelezen in jullie forum.

Mijn mening? Het lijkt wel een kermis. En de Fakir kan het weten. De Fakir stond op alle kermissen als attractie. Jullie van het team kunnen zo met me mee gaan op tournee als vrijwillige (af)schietschijven. Jullie lijken niets te kosten en laten je gemakkelijk bij het grofvuil dumpen.

Naar mijn, bescheiden, mening doen jullie je werk vrijwillig. Vrijwilligerswerk wordt nooit beloond. Vrijwilligers worden meestal afgeknepen door hen die zelf het vuile werk niet willen en niet durven doen.

Ik denk dat het team te lief is voor een aantal leden en daar wordt door die paar recalcitranten handig misbruik van gemaakt.

Fakir weet wel een oplossing, maar zal daarvoor eerst teamlid moeten worden.

Ik zal nu wel een deksel op de neus krijgen, daar een aantal leden klaarblijkelijk denken dat als je geen geocache-ervaring hebt, je ook geen (meepraat) mening hebt of mag hebben.

Ik heb dus nog geen kesj gevonden, waarom zou ik ook? Ik goochel er zo een aantal bij (of weg).

 

Sterkte toegewenst en denk goed na over uw beslissing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...