Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Groetjes Wolfje

Om weer even terug te komen bij het oorspronkelijke bericht (zonder te zeiken) ;)

@Het valt me tegenwoordig op dat bij heel veel logs spoilerfotos zitten.

Als je een wandeling van 5, 6, of weet ik veel hoeveel km hebt gedaan, alles keurig hebt opgelost dan hoort een cache zo duidelijk vindbaar te zijn dat zelfs een blinde hem kan vinden. Zo niet, dan plaatsen wij ook een spoilerfoto. Trouwens, als je niet alle punten hebt gevonden heb je ook geen ene moer aan die spoilerfoto.

@Tevens heb ik op een website van een aantal geocachers fotos zien staan van de diverse caches met hun ligplaats.

zo wordt het wel heel makkelijk

Is dat zo? Als ik in het Amsterdamse Bos een cache verstop en er een wel zeer duidelijke spoilerfoto op zet denk ik niet dat jij hem met alleen die foto kunt vinden.

@Op het Mega adventure event stond er zelfs een cacher te vertellen (vol trots) dat op zijn site veel bruikbare spoilerfotos staan.

Ieder zijn plezier, voor een single ga ik echt geen spoilerfoto bekijken, en voor een wandeling met veel Waypoints die je op moet lossen moet je wel toevallig alles goed hebben wil je iets aan een spoilerfoto hebben. En dan hoort de cache eigenlijk gewoon te vinden zijn.

@Ik vind dit een beedje jammer en hoop dat de mensen de fotos anders nemen dus zonder de exacte vind plaats

Zoals je gemerkt heb ben ik het dus niet met je eens. Wij hebben onlangs een cache gedaan, veel gepuzzel vooraf, eindelijk bij de plaats blijkt het een fikse multi te zijn. Op het eind is de cache verstopt op een manier waarvan je denkt: wil de eigenaar eigenlijk wel dat zijn cache gevonden wordt??????? Na lang zoeken gevonden, maar mocht hier een spoilerfoto van zijn, dan hadden we die op dat moment graag gehad.

Dan nog heel even over de spoilers van Mega, ik vind het jammer dat ze op deze manier geen caches meer wil loggen. Jammer dat de plaatser van de cache niet tot een oplossing kon/wilde komen :lol1: Wij hebben zelf een puzzelcache gemaakt waarvan de aardigheid af zal zijn als men in een log te duidelijk verteld hoe men tot de oplossing komt. Tot nu toe is er nog altijd zeer positief gereageerd als we hier om vroegen, iedereen houdt zich in de log op de vlakte als het over de puzzel gaat :lol:

Maar een foto, al zetten ze er 10 op vinden we prachtig, de cache is met de ogen dicht te vinden, mits je de puzzel goed hebt opgelost.

Groeten en nog heel veel cache plezier, met of zonder foto's :crybaby:

Marja :lol:

Geplaatst
Mijn site is/was zo'n site. En staat/stond daar ook om bekend.

Ondanks dat er veelvuldig gebruik van word/werd gemaakt ( de stats en trafic loggen er niet om) word de site niet meer bijgewerkt.

En dat vindt ik net als vele anderen, echt jammer. Ook ik heb met enige regelmaat jouw site bezocht en met veel plezier (stiekum in de hoop dat ik daar ooit nog eens wat foto's en beschrijving van mijn caches tegen zou komen).

Heel jammer dat we in ons cache wereldje, ons ook laten leiden door een enkeling met de bekende "grote bek" :lol1:

Wil je ze niet zien dan kijk je toch niet ?

Jammer

Geplaatst (bewerkt)
Neen, moet niet en daarom aangepast. Tevreden?

Zeer.

Gisteren was Herman van Veen op TV bij Barend en Van Dorp. Die (Van Veen dus) sprak de mooie woorden: "Democratie is dat je alles mag zeggen, maar het hóéft niet".

:lol::lol1:

bewerkt door Elastigirl
Geplaatst

mensen die andere wegpesten noem ik hiero netjes zeurders. Thats ALL

zijn natuurlijk gewoon G*LB*kken en das niet zo netjes. Maar oprecht.

Daarom zei ik ga schatzoeken.

Vredesduifie.... we neeeeed u..... Prof X is :crybaby: make em :D

harrie Geplaatst op Gisteren, 22:03

Wat een belevenis op dit forum, het ene gezeur is nog niet afgelopen en het andere begint weer.

Kunnen we hier geen soap over maken? zoals Onderweg naar cachen of goede cache slechte cache.

Bel firma de Mol want hier zit geld in.

Gr Harrie

DoS Geplaatst op Gisteren, 22:27

HaHaHaHa.. dude goeie titels hahahaha..  Is wel errug hier op 't board met al die zeurtypes zeg  oF mag ik dat niet schrijven ben hier nog maar errug kort.. maar wat ik van me kennis kreeg te horen was leuker dan dat ik tot nu toe allemaal ziet  dudes ga lekker schatzoeken.

Dus wanneer ik jullie goed onderbouwde en oprechte logjes lees, noemen jullie het verbaal wegpesten van twee respectabele geocachers: Camelion en Megaheks (want die twee items zijn onlangs uitvoerig besproken)

allemaal GEZEUR :blush:

Volgens mij ligt hier dan de basis voor het ontstaan van dit "wegpesten"...... :crybaby:

Ja.....kom maar op....laat de discussie maar eens verder gaan met al die zeurders.....en tegenzeurders.....

Forum = weerspiegeling geocache community = het echte leven = inderdaad een soap :P

Geplaatst (bewerkt)
DoS Geplaatst op Vandaag, 21:31

Vredesduifie.... we neeeeed u..... Prof X is  :crybaby:  make em  :D

Prof X is always :P , but sometimes :blush: and

DE VOLGENDE FOUT(EN) ZIJN GEVONDEN

Je hebt te veel emoticons gebruikt in je bericht. Verminder het aantal emoticons

; helaas passen niet alle gelaatsuitdrukkingen vandaar die fraaie melding.

Gelukkig heb ik jullie dus 180° verkeerd ingeschat. DoS en Harrie :crybaby: and go cache 'm.

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst

OK vriendjes en vriendinnetjes, het gaat hier in dit draadje over spoilerfoto's. over een mening van Wolfje en over hoe Megaheks spoilerervaringen.

Ik zou graag zien dat het daar weer over gaat en niet over zeurders, zeikerds en weet ik al niet wat.

@Inkesa: prima, is goed. no hard feelings :crybaby:

Geplaatst (bewerkt)
Ik weet niet of ze voorheen om toestemming vroeg om een spoiler te plaatsen, maar dat zou wel zo billijk.

Moet je nu ook al toestemming gaan vragen om een spoilerfoto te maken en te plaatsen op je eigen webspace.

Het moet toch niet gekker worden.

Ik denk dat zo'n 60% van de NL caches er gewoon zonder toestemming van de grondeigenaar ligt.

Welk recht zou dan een plaatser hebben om te zeggen dat je er geen foto van mag maken en/of plaatsen.

bewerkt door de Roode Lantaarn
Geplaatst

Ik zelf zal niet zo snel spoilefoto's maken maar wel een foto van de cache zelf.

Maar stiekum vind ik het wel leuk om foto's te bekijken op prive sites van cachers in de hoop dat ik iets herkenbaars kan vinden en dit geld voor caches van teveel sterretjes, qua moeilijkheidsgraad. :)

Want het is best frustrerend om een aantal van die stippen op je kaart niet weg te kunnen krijgen :huh:

Maar ik vind het ook niet leuk dat Megaheks op deze manier "aangepakt " word alleen om spoiler foto's die zij op haar eigen site zet en het is je eigen keuze om die foto's te bekijken :no:

Gr Harrie

Geplaatst

Ik hecht er toch waarde aan deze materie eens te bekijken vanuit de cachebouwers kant, want tot nu toe las ik vnl. meningen van cachers over caches van anderen.

Ik - als cachebouwer- ben van mening dat een cache het geestelijk eigendom is van de bouwer.

De bouwer besteedt vaak veel tijd en energie, niet alleen in het vinden en uitzetten van een mooie route, maar ook in de opzet en de plot van die cacheroute.

Daaruit voortvloeiend vind ik dat de cachebouwer ook het recht heeft te bepalen hoe er met die route en zijn plot wordt omgegaan.

Ik persoonlijk zit er dan ook niet op te wachten dat men spoilerfoto's en/of aanwijzingen in de log plaatst die die plot bedreigen.

Gebeurt dat toch dan krijgt de plaatser ervan het verzoek om eea. te wijzigen- met uitleg waarom. Soms heb ik daar wel eens veel haast mee, omdat ik dan niet wil dat anderen die spoiler zien of lezen. Wordt er dan niet snel gereageerd dan kan ik het op dat moment nodig achten eea. te verwijderen. :):)

Dat is heel vervelend en levert altijd veel op en neer gemail op en voorzichtig manoeuvreren. Dit laatste lukt me helaas niet altijd via e-mail ,want het kan een lastig medium zijn.

Maar het plaatsen en beheren van caches betekent voor mij ook emotie, en dan kan ik wel eens feller overkomen dan bedoeld. ;)

Het woord respect viel in dit lijntje al meerdere malen: het geestelijk eigendom van een cache verdient dit m.i. ook!

Tav. de opmerkingen dat spoilerfoto's de natuur helpen ontzien: dat ligt dan ook aan de cachebouwer, om daar rekening mee te houden: niet zomaar ergens in de grond stoppen e.d., maar een voor cachers herkenbare plaats uitzoeken. Zeker na een lange multi. Neemt niet weg dat ik ook wel eens kan kiezen voor een heel bizondere bergplaats, die niet snel als dusdanig herkent wordt. Maar dan is dat m.i. ook de moeite waard. :huh:

Tenslotte: ik huldig nog steeds het principe dat niet iedereen iedere cache hoeft kunnen oplossen/vinden.

Ik weet uit eigen ervaring dat dat frusterend is, maar bijv. als je aan sport doet is verliezen ook niet leuk, maar dan ga je ook geen andere weg zoeken om toch te winnen.

"It's all in the game!" :no:

Geopatra.

Geplaatst
Ik persoonlijk zit er dan ook niet op te wachten dat men spoilerfoto's en/of aanwijzingen in de log plaatst die die plot bedreigen.

Geopatra.

Helemaal mee eens! In één van onze caches heeft een bezoeker een spoiler in zijn log gezet. Na een eerste mailtje van mij, begreep hij mij niet helemaal. Dus een paar dagen geleden een tweede uitleg gegeven. Is die niet duidelijk, dan rest mij helaas maar één ding en dat is het verwijderen van het gehele log. :huh:

Ik ga nu op de cache pagina's ook iets plaatsen in de trant van 'graag geen spoilers'. Komen die er toch, dan kunnen de logs er direkt uit. De meesten loggen gewoon keurig en zonder aanwijzingen of foto's, maar zo af en toe zitten er wat minder doordachte logjes tussen, heel jammer!

Trouwens, wanneer ga je zelf eens cachen, Peter? :no:

Geplaatst (bewerkt)
Daaruit voortvloeiend vind ik dat de cachebouwer ook het recht heeft te bepalen  hoe er met die route en zijn plot wordt omgegaan.

Evenzo heeft de cacher het recht dit naast zich neer te leggen en gebruik te maken van externe informatie als spoilerfoto's, logs, hulplijntjes.

Het woord respect viel in dit lijntje al meerdere malen:  het geestelijk eigendom van een cache verdient dit m.i. ook!

Als je als cacher de cacheplaatser respecteert, loop je de hele route en dan kan een spoilerfoto een welkome aanvulling zijn. Ook als 'aha, daar' hulpmiddel. Wil een cacher de route volledig afsnijden, ook prima, hij doet zijn best maar. Respecteer ook dat het ook zijn spelletje is wat hij op zijn manier speelt.

"It's all in the game!" :huh:

Idd, spoilerfoto's, hulplijntjes, logjes dus ook.

Ik mag dan dom en blond zijn, maar voor zover je mogelijkheden reiken, mag een cacheplaatser zijn cachebeschrijving en bijbehorende logjes wel aanpassen. Weggooien vind ik "not done".

bewerkt door Elastigirl
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...