Spring naar bijdragen

Geocaching per trein - Caches bereikbaar via het spoor


Peetee

Aanbevolen berichten

Ik ben van zins binnenkort mijn rail-actief kaart maar weer eens te verlengen.

Wie kent caches die goed per spoor of per bus vanaf het station goed bereikbaar zijn ? Aan de rode of blauwe stippen is dat wat minder goed te zien ...   :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik ga alsvolgt te werk: ik klik een interessante cache aan. Op de page kijk ik op het mapsource kaartje. Ik zoem in. Dan pak ik het dikke boek 'stratengids' en zoek een nabijgelegen straat op als Mapsource er geen eentje geeft (heel zelden maar) .

Dan naar http://www.9292ov.nl/ surfen en een geschikte trein/bus verbinding laten zoeken van voordeur tot voordeur.

(Cache/=voordeur helaas. )

En je kan alle haltes en overstappen van je buslijn zien (en uitprinten) zodat je onderweg geen verdwaal-gevoel hoeft te krijgen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende caches van het Cairnteam zijn goed bereikbaar per openbaar vervoer:

- Ins Blaue Hinein (gegevens buslijn / coords halte op de cachepagina)

- Moddermonster (idem)

- Beide Hoge Veluwe-caches (bus 110, uitstappen HV halte centrum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De caches rondom Ommen (Vechtdal en bv mijn : hoe eerde[r] hoe beter) zijn goed te bereiken met de trein naar Ommen.

 

Een kaartje uitprinten en lopen maar. ( helaas geen drive-in wat deze betreft, maar het is de wandeling zeker waard!)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De volgende van onze geocaches rond Haarlem zijn erg goed met het openbaar vervoer te bereiken:

 

OASE - bus 90 richting Den Haag vanaf NS Heemstede-Aerdenhout. Uitstappen bij Ingang OASE/Waterleiding van de Amsterdamse Waterleiding Duinen.

 

OOSTERPLAS - De ingang Duin en Kruidberg van het Nationaal Park Zuid-Kennemerland ligt op 500 meter lopen vanaf NS-station Santpoort-Noord.

 

THIJSSE´s WISH TRILOGY - zie onder Oosterplas, welke een onderdeel van de Trilogie is.

 

ROCK & ROLL - Vanaf NS Amsterdam-Sloterdijk bus 82 richting IJmuiden nemen. Uitstappen bij halte Snow Planet - ARCHIVED

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

En als je caches wil gaan zoeken met de trein dan is er een nieuwe mogelijkheid bij: op een station een OV-fiets huren voor 2,50 per dag. Je moet wel lid van de OV-fietsclub worden van te voren.

Stations die mee doen zitten vooral in de randstad (ook Haarlem), maar volgende maand komen er plekken in Twente bij. Zie maar bij:

www.ov-fiets.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wij deden laatst een rondje amsterdam:

te voet en met tram/bus/metro

- VOC cache (er zijn nog genoeg VOC plekken in Adam te vinden)

- Dam webcam

- Lang Parkeren

- Urban #1

- Overtoom webcam

- Treasure Island

en als hij weer terug is kun je ook nog Bordeaux doen.

Met wat geluk pik je ook nog een TB op.

Leuke oogst voor een dagje cachen met het OV.

en kijk dan onderweg ook uit naar Kedeng Kedeng

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik reis ook per ov...ik vind het erg prettig als er bij een cache ook gewoon dit soort info staat.

Er zijn volgens mij genoeg mensen die geen auto of rijbewijs hebben en toch willen geocachen !

 

Gouda's Sleutelhanger Cache is ook per ov te bereiken !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...