Peetee Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 (bewerkt) Hmmm, dezelfde vrouw ben ik in Friesland tegengekomen. Een "tuin" zo groot als als een aantal voetbalvelden, inclusief bos en een leuke meer/vijver...... We waren misschien 2 meter binnen het (openstaand) hek en lagen even bij te komen aan het water... Een kabaal van jewelste alsof we het ding aan het omploegen waren. Geen borden met eigen terrein, geen borden met verboden toegang. Alleen een vrouw die vanaf haar tuin, gescheiden met ons door een sloot, ons wist te vertellen dat ze al dat grond had gepacht om privacy in haar tuin te hebben.Echt zo van, ik wil geen gluurders en daarom huur ik een aantal bunders natuurgebied rondom mijn tuin..... En ze praatte niet eens Fries... Blergh Ach ja, die mevrouw Jansen ... Ze had er alleen geen rekening mee gehouden dat het pachten van de strook natuurgebied niet betekende dat ze wandelaars uit "haar" gebied zou mogen weren. SBB had namelijk bepaald dat het gewoon toegankelijk moest blijven voor wandelaars. Verschillende keren kondigde ze aan een bordje "Verboden Toegang" te zullen plaatsen, en evenzo vele keren kondigde de boswachter aan dat hij dat dan net zo hard weg zou halen. 10 mei 2005 bewerkt door Peetee
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Tot nu toe lees ik over gebeurtenissen die óf met dieren óf met zwaartekracht te maken hebben. Al het stille leed en verdriet omdat met is toegetakeld en aangevallen door WILDE planten, daar spreekt niemand over. Als flinke vent kan je stoer vertellen over onmoetingen met de wilde - dan wel verwilderde - fauna, maar wie kan er heldensaga's vertellen over zijn strijd tegen de aanvallende wilde flora? Af en toe bespeur ik het puntje van de ijsberg in deze bij de logs van Brandnetel Eiland: "On the way back after re-hiding the box a damn brandnetel made its way all through my jeans!! Must have been a genetic manipulated killer-plant, which has been invented to terrorize geocachers !!" etc...
TheFamily Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Tot nu toe lees ik over gebeurtenissen die óf met dieren óf met zwaartekracht te maken hebben. Al het stille leed en verdriet omdat met is toegetakeld en aangevallen door WILDE planten, daar spreekt niemand over. Als flinke vent kan je stoer vertellen over onmoetingen met de wilde - dan wel verwilderde - fauna, maar wie kan er heldensaga's vertellen over zijn strijd tegen de aanvallende wilde flora?Af en toe bespeur ik het puntje van de ijsberg in deze bij de logs van Brandnetel Eiland: "On the way back after re-hiding the box a damn brandnetel made its way all through my jeans!! Must have been a genetic manipulated killer-plant, which has been invented to terrorize geocachers !!" etc... <{POST_SNAPBACK}> Zijn wij blij dat we brandneteleiland gedaan hebben toen er geen brandnetels stonden
TheFamily Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Ik heb nog iets meegemaakt. Een paar maanden geleden hebben we de piratencache gedaan in de achterhoek. Sommige stukken gingen over een heel glibberig pad. Toen we in de buurt van de cache kwamen, wilde Esther niet via nog een blubberpad, dus gingen we via een fietspad. We konden echter niet dichterbij de cache komen, dus ik probeerde binnendoor te gaan. Dit had ik beter niet kunnen doen, want voordat ik het wist zakte ik tot mijn heupen in het water. Drijfnat heb ik de cache gelogd en daarna heb ik de rest van de dag met een natte broek moeten cachen en met water in de schoenen moeten lopen.
Vinnie1 Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Ach, naast killer planten, wilde dieren, zwaarte kracht is er een ding dat nog erger is: het weer. zo werden @rend en ik afgelopen zaterdag weer door het weer overvallen. We waren echt op alles voorbereid: op regen, wind, hagel, bubber, modder... en we er al helemaal voor in de stemming. En wat denk je?!?!?!?! ZON Als dat het cachen niet verpest dan weet ik het ook niet meer. Groet, Vinnie1
josho1 Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 (bewerkt) Ik heb nog iets meegemaakt. Een paar maanden geleden hebben we de piratencache gedaan in de achterhoek. Sommige stukken gingen over een heel glibberig pad. Toen we in de buurt van de cache kwamen, wilde Esther niet via nog een blubberpad, dus gingen we via een fietspad. We konden echter niet dichterbij de cache komen, dus ik probeerde binnendoor te gaan. Dit had ik beter niet kunnen doen, want voordat ik het wist zakte ik tot mijn heupen in het water. Drijfnat heb ik de cache gelogd en daarna heb ik de rest van de dag met een natte broek moeten cachen en met water in de schoenen moeten lopen. <{POST_SNAPBACK}> mag ik u er even op wijzen dat deze cache niet in de achterhoek ligt,maar in overijssel de achterhoek ligt in onze mooie provincie gelderland 10 mei 2005 bewerkt door josho1
Kruimeldief Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 Hmmm, dezelfde vrouw ben ik in Friesland tegengekomen. En ze praatte niet eens Fries... Blergh <{POST_SNAPBACK}> Ach ja, die mevrouw Jansen ... Ze had er alleen geen rekening mee gehouden dat het pachten van de strook natuurgebied niet betekende dat ze wandelaars uit "haar" gebied zou mogen weren. SBB had namelijk bepaald dat het gewoon toegankelijk moest blijven voor wandelaars. Verschillende keren kondigde ze aan een bordje "Verboden Toegang" te zullen plaatsen, en evenzo vele keren kondigde de boswachter aan dat hij dat dan net zo hard weg zou halen. <{POST_SNAPBACK}> Ach ja Piet, is waar ook. Dat was tijdens een van jouw caches, al weer 2 jaar geleden Je kent "dat mens"
Gast Larsie Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 Nou dan weten wij er ook nog één: vorige week gingen we met Geohaai naar Belgie om te cachen. Op een gegeven moment fietste er een grote groep Belgen die wij wilden passeren met de auto. Ze gingen 4 man breed op de weg rijden en wilden ons er niet langs laten. Een Belgische vrouw gilde hysterisch naar ons dat we daar niet mochten rijden. Toen de weg zo breed werd dat we toch konden passeren kwam het mooi uit dat er wat flinke plassen lagen. Even de banden laten gieren door die plassen en die Belgen kregen een koude douche. We hebben verder mooie caches gedaan in Belgie en zullen toch zeker terugkomen! <{POST_SNAPBACK}> Het fenomeen wielertoerist is jullie toch ook bekend dacht ik? Als die mannen dat hadden aangevraagd aan de gemeente en een bezemwagen voorzien hebben, mogen zij idd 4 breed rijden en waren ze volledig in hun recht. Als je dat trucje had uitgehaald met politie in de buurt, was het een dure cachetocht geworden. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die troepen gekken die tegen 45km/h voorbijgebolderd komen, maar ik bedoel maar: een beetje respect voor andermans hobby, kan nooit kwaad, temeer als je je op vreemd terrein bevindt.
tammerat Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 maar wie kan er heldensaga's vertellen over zijn strijd tegen de aanvallende wilde flora? Ik ben aangevallen door wilde cactussen in Spanje tijdens het zoeken van Moorish Gaucin. Dagen later kon ik nog stekels verwijderen. Niet gevonden dus ook, want ik ben van het kaliber niet zo stoere vent en ik probeer tot nu toe met redelijk succes gewoon te stoppen voor er ongelukjes gebeuren.
TheFamily Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 Het fenomeen wielertoerist is jullie toch ook bekend dacht ik? Als die mannen dat hadden aangevraagd aan de gemeente en een bezemwagen voorzien hebben, mogen zij idd 4 breed rijden en waren ze volledig in hun recht. Als je dat trucje had uitgehaald met politie in de buurt, was het een dure cachetocht geworden. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die troepen gekken die tegen 45km/h voorbijgebolderd komen, maar ik bedoel maar: een beetje respect voor andermans hobby, kan nooit kwaad, temeer als je je op vreemd terrein bevindt. <{POST_SNAPBACK}> Fietsers, daar heb ik geen hekel aan, maar wel als ze zien dat je eraankomt en dan besluiten om expres de hele weg breed te gaan fietsen zodat wij er niet langs konden, maar een Belg in een auto lieten ze wel passeren. Volgens ons riekt dit dus toch naar Nederlandertje pesten. Dus... Boontje om z'n loontje
TheFamily Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 Het fenomeen wielertoerist is jullie toch ook bekend dacht ik? Als die mannen dat hadden aangevraagd aan de gemeente en een bezemwagen voorzien hebben, mogen zij idd 4 breed rijden en waren ze volledig in hun recht. Als je dat trucje had uitgehaald met politie in de buurt, was het een dure cachetocht geworden. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die troepen gekken die tegen 45km/h voorbijgebolderd komen, maar ik bedoel maar: een beetje respect voor andermans hobby, kan nooit kwaad, temeer als je je op vreemd terrein bevindt. <{POST_SNAPBACK}> Het was GEEN wielertocht, maar een groep mensen die een eindje aan het fietsen waren.
Quaerens Geplaatst 11 mei 2005 Geplaatst 11 mei 2005 Het fenomeen wielertoerist is jullie toch ook bekend dacht ik? Als die mannen dat hadden aangevraagd aan de gemeente en een bezemwagen voorzien hebben, mogen zij idd 4 breed rijden en waren ze volledig in hun recht. Als je dat trucje had uitgehaald met politie in de buurt, was het een dure cachetocht geworden. Zelf ben ik ook niet echt een fan van die troepen gekken die tegen 45km/h voorbijgebolderd komen, maar ik bedoel maar: een beetje respect voor andermans hobby, kan nooit kwaad, temeer als je je op vreemd terrein bevindt. <{POST_SNAPBACK}> Fietsers, daar heb ik geen hekel aan, maar wel als ze zien dat je eraankomt en dan besluiten om expres de hele weg breed te gaan fietsen zodat wij er niet langs konden, maar een Belg in een auto lieten ze wel passeren. Volgens ons riekt dit dus toch naar Nederlandertje pesten. Dus... Boontje om z'n loontje <{POST_SNAPBACK}> Vanmiddag heb ik zo nog een auto de weg versperd die op een fietspad reed. Dan mag het toch wel? Vandaag ook aangevallen door grote groepen brandnetels die inderdaad door m'n broek heen staken. Dat zou je niet verwachten van een outdoorbroek van de Perry. Ik denken slim te zijn door een afritsbroek te kopen: Lekker met korte broek cachen, maar als je brandnetels tegen komt, kan je even aanritsen om pijnloos te kunnen loggen. Niet dus...
debendevanvier Geplaatst 27 september 2005 Geplaatst 27 september 2005 Ik heb nog iets meegemaakt. Een paar maanden geleden hebben we de piratencache gedaan in de achterhoek. Sommige stukken gingen over een heel glibberig pad. Toen we in de buurt van de cache kwamen, wilde Esther niet via nog een blubberpad, dus gingen we via een fietspad. We konden echter niet dichterbij de cache komen, dus ik probeerde binnendoor te gaan. Dit had ik beter niet kunnen doen, want voordat ik het wist zakte ik tot mijn heupen in het water. Drijfnat heb ik de cache gelogd en daarna heb ik de rest van de dag met een natte broek moeten cachen en met water in de schoenen moeten lopen. <{POST_SNAPBACK}> en helaas mocht esther geen foto's nemen van of waren de bateryen op? of andere sloot? thja kj loopt vaker erggens in zonder foto's *jammer jolanda
TheFamily Geplaatst 28 september 2005 Geplaatst 28 september 2005 nee ik mocht niet mee en moest met de kids op het pad wachten in plaats van door de 'bush' te struinen
kipchen Geplaatst 29 september 2005 Geplaatst 29 september 2005 (bewerkt) ik mis op deze draad nog de HAAN die het mini M event niet overleefde Catootje! rooster op het rooster 29 september 2005 bewerkt door kipchen
Aanbevolen berichten