franky639 Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) moet dat nou Gelukkig liep het goed af met enkele spetters op mijn jas. Die plank was behoorlijk glibberig onder de algengroei. moet er niet aan denken wat alle electronica gaat doen in de sloot. was trouwens een herhaling van daar bij Wie durft. 9 mei 2005 bewerkt door franky639
Crow & Éowyn Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 (bewerkt) Hmm als je hond zo fel op schapen reageert is het misschien eens verstandiger om een jacht training met hem te gaan doen. Dan leert de hond met zijn lusten om te gaan en leer jij als baas om de rem erop te gooien als het misgaat. Voorkomt een hoop elende. Of ga schapen drijven, dan leert de hond om met die wolbalen om te gaan en dat ie ze niet moet opvreten. Gewoon even aankijken wat je hond het leukste vind. Tja wat schapen betreft heb ik natuurlijk met m'n broder collie makkelijk praten, die begrijpen bijna instinctief al dat die wolbalen op poten niet om op te vreten zijn. Ik hoor het wel meer en vaak lost een goede jacht training veel op, op het moment dat de hond dan achter de schapen aan wil gaan zou je hem kunnen afleiden met bijvoorbeeld een dummy prooi, de schapen zijn dan oppeens totaal on interressant voor um. Ongelukjes komen natuurlijk altijd voor zo eens een uur of wat vast gestaan met het kraaiennest net over de grens en natuurlijk geen ANWB of wat die je wil helpen...... Verband kitje in de tas mee doet wonderen, tube prikweg erbij voor en de muggen en de pootjes van de hond vooral bij brandnetel velden dan stappen ze vaak op jonge brandnetels die behoorlijk prikken ook op de kussentjes, beetje prikweg erop en hondje loopt weer als een jekko. Misschien een idee voor een nieuw boek EHBGC 9 mei 2005 bewerkt door Crow & Éowyn
Woezel & Pip Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Dan gaan wij die cache niet doen Ino weegt 32 kilo en Foxy 24 kilo Die even onder je armen nemen Thanx Dwarreltje <{POST_SNAPBACK}> Oei...Dan mis je wel een hele mooie cache...
Woezel & Pip Geplaatst 9 mei 2005 Geplaatst 9 mei 2005 Ik hoor het wel meer en vaak lost een goede jacht training veel op, op het moment dat de hond dan achter de schapen aan wil gaan zou je hem kunnen afleiden met bijvoorbeeld een dummy prooi, de schapen zijn dan oppeens totaal on interressant voor um. Ahum... Sprintje trekken en vervolgens hondje duidelijk maken met enige ouderwetse opvoedkundige grepen dat het echt niet door de beugel kon, werkt voor sommige hondjes (vooral die kerels van 3 kilo) heeeeel goed.... Bij de volgende cache waar meneer schapen zag en wilde starten (fietsrondje, daar waar je de dijk afgaat), was 1 blik en een keer keel schrapen genoeg om de staart tegen de buik te leggen en braaf bij me te blijven
dmace Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Paar weken terug bij een cache in de Bijlmer (amsterdam) knalden we na een bochtje op een kapotte troittoirband die de lokale jeugd voor de fun op de weg had gelegd. Gevolg: een buts in de velg en een kapotte autoband en flink de schrik er in van de knal. Gelukkig kon een bevriende garage de velg terugbuigen en er moest een nieuwe band op. Maar zo wordt een dagje cachen wel erg duur Gelukkig blijven de meeste ongelukjes beperkt tot wat krasjes van lokale planten en soms een kleerscheurtje. Dat nemen we graag voor lief
Team Professor X Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Of dit valt onder de categorie ongelukjes valt te betwijfelen, maar pech is het zeker. En dan heb ik het over de tekenbeet die de ziekte van Lyme kan veroorzaken. In ons team zijn we al meerdere malen gebeten en is tot nu toe alleen bij MIJ de beruchte vlek verschenen. Met een zware dossis antibiotica is die dan te bestrijden (voordeel: de hele winter niet ziek geweest, geen griep, geen verkoudheid etc.). Maar hier is al een draadjeover geweest.
giga Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Ik heb ook al een paar keer pech gehad tijdens het cachen. Vorig jaar, tijdens Toets's skeerlerrondje (op de skates natuurlijk) een beestenrooster verkeerd ingeschat. Dit had een zeer mooie salto en wat schaafwonden tot gevolg Een paar weken geleden op de terugweg vanaf Dodecagon viel mijn trapper van mijn fiets en natuurlijk hadden we geen gereedschap bij ons. Gelukkig was ik niet alleen en kon ik achterop gaan zitten terwijl mijn fietsje aan de hand gehouden werd. Thuis het boutje er weer ingedraaid en hij was weer als nieuw. Misschien voortaan maar wat gereedschap in de tas gooien
Kruimeldief Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Leuk al die rampen. Ieder jaar opnieuw eenzelfde soort van al die rampen. Ik zal al die draadjes eens aan elkaar knopen als ik zin heb Dan worden nog die autoinbraken tijdens het cachen vergeten, de intimidaties van een ijsboerke, die passerende cachers een pak slaag wil geven, teamleden die op eigen kracht al niet meer uit een moeras kunnen komen enz. Niemand heeft ook gezegd dat cachen gemakkelijk is. Als iets vaak genoeg fout is gegaan, gaat het vanzelf goed.
dmace Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Dan worden nog die autoinbraken tijdens het cachen vergeten, de intimidaties van een ijsboerke, die passerende cachers een pak slaag wil geven, teamleden die op eigen kracht al niet meer uit een moeras kunnen komen enz. <{POST_SNAPBACK}> LOL. doet me denken aan een cache die m'n vrouw met haar nicht deed in Muiden. Al zoekende in het park brult een vrouw naar hen "Wat moeten jullie in mijn tuin?". Tuin is tig meter weg en daartussen nog een brede sloot. Jammer dat ik daar niet bij was
GPSiegurd Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 (bewerkt) Dan worden nog die autoinbraken tijdens het cachen vergeten, de intimidaties van een ijsboerke, die passerende cachers een pak slaag wil geven, teamleden die op eigen kracht al niet meer uit een moeras kunnen komen enz. <{POST_SNAPBACK}> LOL. doet me denken aan een cache die m'n vrouw met haar nicht deed in Muiden. Al zoekende in het park brult een vrouw naar hen "Wat moeten jullie in mijn tuin?". Tuin is tig meter weg en daartussen nog een brede sloot. Jammer dat ik daar niet bij was <{POST_SNAPBACK}> Ja inderdaad, dus is het ook de moeite waard om het bekende verhaal van die gestoorde mevrouw tijdens het belopen van Rolmaatje (lezen rond januari/februari 2004) te vermelden. Ze beweerde dat ze de eigenares was van het bos, ze fietste met een verrenkijker en haar hond rond op zoek naar geocachers... en die hond had een bepaalde functie... ja je snapt het al! 10 mei 2005 bewerkt door Team GPSearching
Kruimeldief Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Hmmm, dezelfde vrouw ben ik in Friesland tegengekomen. Een "tuin" zo groot als als een aantal voetbalvelden, inclusief bos en een leuke meer/vijver...... We waren misschien 2 meter binnen het (openstaand) hek en lagen even bij te komen aan het water... Een kabaal van jewelste alsof we het ding aan het omploegen waren. Geen borden met eigen terrein, geen borden met verboden toegang. Alleen een vrouw die vanaf haar tuin, gescheiden met ons door een sloot, ons wist te vertellen dat ze al dat grond had gepacht om privacy in haar tuin te hebben. Echt zo van, ik wil geen gluurders en daarom huur ik een aantal bunders natuurgebied rondom mijn tuin..... En ze praatte niet eens Fries... Blergh
Vinnie1 Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 (bewerkt) HH,, Dit gebeurde met Geogelderop toen hij Knegsel liep http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?II...515&LID=6314588]http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?IID=b2d9c639-acfd-4398-b408-c6e468cef515&LID=6314588 groet, Vinnie1 10 mei 2005 bewerkt door Vinnie1
GeoGeldrop Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Dit gebeurde met Geogelderop toen hij Knegsel liep<{POST_SNAPBACK}> Kostte toch ruim €3000,-. Maar nou heeft onze voiture wel een hele nieuwe linkerkant: nieuwe schermen, nieuwe deuren. De duurste cache tot nog toe. Hoefde het gelukkig niet zelf te betalen...
TheFamily Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 Nou dan weten wij er ook nog één: vorige week gingen we met Geohaai naar Belgie om te cachen. Op een gegeven moment fietste er een grote groep Belgen die wij wilden passeren met de auto. Ze gingen 4 man breed op de weg rijden en wilden ons er niet langs laten. Een Belgische vrouw gilde hysterisch naar ons dat we daar niet mochten rijden. Toen de weg zo breed werd dat we toch konden passeren kwam het mooi uit dat er wat flinke plassen lagen. Even de banden laten gieren door die plassen en die Belgen kregen een koude douche. We hebben verder mooie caches gedaan in Belgie en zullen toch zeker terugkomen!
de Sloeberkes Geplaatst 10 mei 2005 Geplaatst 10 mei 2005 De caches waar deze ongelukjes gebeuren blijven je toch het meeste bij en heb je achteraf toch het meeste plezier aan. Zo waren onze vrienden team Schatje op bezoek en gingen we in Lier cachen. Op het einde gingen de dames zonder gps eens vertellen waar de cache was nog zonder dat we coördinaten hadden gekregen. Maar daar beneden aan de dijk dat was toch de ideale plek. Nadat we niets vonden en we toch al lang daar waren zonder dat de mannen ons kwamen opzoeken besloten we toch maar even terug naar boven te gaan. Resultaat een serieuze buiklanding terug naar beneden. Op zich is dit niets maar we moesten heel de stadskern door naar de auto en iedereen keek me aan want het was tussen Kerst en Oudjaar. En wat die muggen betreft, daar weet ik alles over. Enkele weken geleden hebben wij onze eerste cache gelegd. Jonas (die autistisch is) wou altijd maar gaan kijken of er mensen onze cache aan het lopen waren. Op een bepaalde plek zaten enorm veel muggen en werd ik langs alle kanten geprikt. Gevolg een allergische reaktie erop en via de spoedingang het ziekenhuis binnen waar ik 3 dagen mocht verblijven. Cachen is een gezonde sport je moet alleen maar uit de buurt van de muggen blijven. We geven het toch niet op. Het is veel te leuk.
Aanbevolen berichten