TinkerTeam Geplaatst 29 oktober 2006 Geplaatst 29 oktober 2006 Voor wie nog meer leuke dingen wil lezen: geocachen op zn Belgisch Vooral deze vond ik erg grappig... Heren webmasters, kan er zoiets ook niet op de Nederlandse site?
Poolster Geplaatst 29 oktober 2006 Geplaatst 29 oktober 2006 Helemaal mee eens. Inderdaad hele leuke verhaaltjes
gpsgek Geplaatst 29 oktober 2006 Geplaatst 29 oktober 2006 Heren webmasters, kan er zoiets ook niet op de Nederlandse site? Mocht er niemand zorg voor willen dragen: ik stel me beschikbaar
Poolster Geplaatst 29 oktober 2006 Geplaatst 29 oktober 2006 Geweldig zo'n snelle en spontane reactie.
kes Geplaatst 15 oktober 2007 Geplaatst 15 oktober 2007 wat kan er gebeuren... nou, ga je gezellig naar rotterdam, naar een kennis. lekker zitten kletsen en besluit je om de gaan cachen. leuk maarja dan rijd je een paar kruispunten verder weg om de snelweg op te gaan, wordt je aangereden het hele verhaal staat op http://kesje.blogspot.nl/ groetjes kes/ieniemienie
Buzzardseye Geplaatst 15 oktober 2007 Geplaatst 15 oktober 2007 Afgelopen zomer(Juli) in Northamptonshire "Lactodorum W1 " gelopen. Op een regenachtige dag met de gastheer en zijn zoon en mijn zoon de tussenpunten in twee keer gelopen. De volgende ochtend zou ik alleen met mijn vrouw de eindcache bezoeken. Gezocht en gezocht maar niet te vinden, wel een hoop gaten in de grond. Dus op logeeradres een not found en een mailtje naar de eigenaar met wat foto's. Krijg nog geen half uur later een bericht, dat we op de goede plek zaten en een aanwijzing hoe en waar te vinden. Volgende morgen samen met de opnieuw naar de eindcache. De aanwijzingen opgevolgd en steek mijn hand in een gat van de boom terwijl ik met arm om die boom hang boven een klein riviertje. Meteen voel ik de doos zitten en besef dat ik hem er goed moet vasthaouden anders valt hij zeker te water. Op datzelfde moment voel ik 'n steek en nog 'n steek. Als ik mijn hand ( zonder doos) uit het gat haal komen er een stuk of 20 bijen uit vliegen die venijnig naar mij steken. Ben 3 keer gestoken in mijn hand/arm, een keer in mijn hoofd en een keer dwars door mijn broek in mijn been. Mijn gastheer vond het nogal heftig, kon hem niet meer overtuigen van de lol voor het cachen.
apiedi@k Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Tijdens het Camper Geocaching weekend wilde ik de eartcache "De reuselse Kei"doen. Dus zamen met Piet een kennis de auto in en tomtom op de coordinaten ingestelt. Lekker al kletsend naar het coordinaat gereden maar daar was geen kei te bekennen. Dus maar even in tomtom kijken, wat blijkt puntje vergeten in te toetsen waardoor ik 49,7 km uit de richting was. Een nieuw record voor mij!!!! Wie heeft tijdens zijn zoek tochten naar caches een hoger record wat betreft er naast zitten.
Kiddooz Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Geen hoger record maar wel iets vergelijkbaars. Op goudjacht bij CSI Spikecity "Bernisse Murder Mysterie" . Een echte nachtelijk zoektocht werd het. (Is geen nachtcache hoor, maar de goudkoorts was hoog ) Te veel vertrouwd op TOMTOM waardoor we aan de verkeerde kant van het water terecht kwamen. TOMTOM zoekt immers de dichtstbijzijnde weg. Om naar de andere kant te komen moest er ruim 30 km omgereden worden, incl. de km's naar het verkeerde punt toch een heel stukje..... Maar hij was het waard want het is de mooiste cache die ik gedaan heb! http://www.geocaching.com/seek/cache_details.aspx?wp=GCXGJM
walking spirit Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 (bewerkt) Ik had het er op het Snert Event nog over. Dat het leuk zou zijn om alle leuke; trieste; vrolijke; bijzondere cache verhalen eens te gaan bundelen. Mijn bijdrage: * Op 22 april 2007 beginnen Travel Wolf en ik vol goede moed aan de Tjorfie-serie. Nr 1 uit deze serie was snel gevonden. Dus op naar nr2. Hier aan gekomen, gaan we op zoek naar een micro die "achter een metalen voet" moet liggen. Die "metalen voet" kon niet missen. Er lag een plankje met opschrift "Tjorfie2" bij de voet. Maar daar onder: alleen een leeg gat. We keken nog eens goed om ons heen. Wie weet lag het kokertje gewoon ergens in de buurt op de grond. Maar nee, niets te zien. Alleen een stel touwen die aan de hoogspanningsmast hier hingen. We tuurden nog even over het veld (misschien had iemand het in zn hoofd gehaald het kokertje domweg even een eind weg te gooien) maar geen kokertje te bekennen. Al speurend stopte er een politie auto naast ons. We groetten vriendelijk en wilden verder speuren. Maar de politie had toch even een andere vraag voor ons. "Wat die touwen in de mast betekenden"... Eh..?.. Toen ging ons een lampje branden: de politie was er behoorlijk van overtuigd dat die touwen daar niet hoorden en dat wij "verdacht-rond-speurende-mensen-in-outdoor kleding" bij deze touwen hoorden. Wellicht illegaal klimmen en klauteren of abseilen... We moesten onze indentiteitspapieren laten zien en onze gegevens werden genoteerd. Uiteraard geprobeerd uit te leggen, dat we aan het geocachen waren. Dus uitgelegd wat dat inhield. Deze cache met zoekopdracht erbij en laten zien etc etc We mochten gaan maar ze zouden het dus uitzoeken en we zouden nog van ze horen.... Een dag later was er e-mail van de politie: de touwen bleken van Essent te zijn die daar met onderhoud bezig waren. Met excuus en de politie wenste ons nog veel cache plezier. Log: Politie bij Tjorfie2 * Over het weer kunnen we ook meespreken. Tijdens het lopen van een lange route in een bos, werden we ineens overvallen door noodweer. En dan bedoel ik ook echt Noodweer met hoofdletters. Het begon met regen. Die regen werd steeds heviger en heviger. En het ging over in hozen. En het hozen ging over in hagelen. Maar met echte dikke hagelstenen. Het hagelde en regende zo hevig, dat het totaal geen nut had om onder een boom te gaan schuilen want alles ging er domweg dwars doorheen. Geen droog milimetertje te bekennen. Ook niet onder de bomen. En schuilen onder een boom werd zowiezo geen optie, toen ook nog eens onweer losbarste. Echt: recht boven ons! Ik had de bibbers behoorlijk te pakken. Want buiten in noodweer is één ding maar midden in onweer, is toch even wat anders. Wat was ik blij toen het onweer voorbij was en we uiteindelijk doorweekt terug waren bij de auto! * Op 2 april 2007 doen Travel Wolf en ik cache "Het zwaard van Orion". Onderweg moet je microotjes zoeken. Eentje daarvan zou langs de weg liggen, die parallel langs de Vecht > CORRECTIE: IJssel!!!< gaat. We vinden daar de micro (>ook kleine correctie: het waren waypoints<) en terwijl Travel Wolf het logboekje wil tekenen, zien we ineens het schip "Orion" voorbij varen!!!! Het heeft geluk gebracht: de cache werd die dag door ons gevodnen. Schip Orion vaart voorbij tijdens cache "Zwaard van Orion"! Leuk: geocachen!!! 24 oktober 2007 bewerkt door walking spirit
De Oliva's Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 (bewerkt) Gisteren bij de cache "Draught" had ik deze ervaring..... voor een stadsbewoner (hoewel van oorsprong van 't platteland) toch even schrikken..... Gelukkig geen blijvende schade, slechts aan mijn ego. 24 oktober 2007 bewerkt door De Oliva's
De Roode Loper Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Op 2 april 2007 doen Travel Wolf en ik cache "Het zwaard van Orion". Onderweg moet je microotjes zoeken. Eentje daarvan zou langs de weg liggen, die paralel langs de Vecht gaat. We vinden daar de micro en terwijl Travel Wolf het logboekje wil tekenen, zien we ineens het schip "Orion" voorbij varen!!!!Het heeft geluk gebracht: de cache werd die dag door ons gevodnen. Schip Orion vaart voorbij tijdens cache "Zwaard van Orion"! Leuk: geocachen!!! Ik kan die log nog goed herinneren, echt puur toeval. Een kleine correctie: onderweg zijn gewoon wp's (geen micro's) en het schip vaart volgens mij op de IJssel bij de Marlerdijk. Maar om de verwarring nog groter te maken kom je bij deze cache nog een andere Orion tegen.
jacobthomas Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Bij onze cache Alblasserbos kregen we een log van team brilstar, lees dit maar. Hij heeft trouwens ook de gewoonte om zijn GPS op het dak van de auto te laten liggen ( Of op caches) en hem daarna te vergeten...
De Roode Loper Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Ik kan mij nog deze log herinneren van mijn broer .
De Roode Loper Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 Dit is ook pech hebben, maar wat hebben we thuis gelachen . Ik zie het zo voor me. Sorry broer .
dets Geplaatst 24 oktober 2007 Geplaatst 24 oktober 2007 En dit had ik afgelopen zondag weer. Mijn ribben doen nog steeds pijn en ik moet nog iedere dag op mijn werk uitleggen hoe die bult en schrammen op mijn voorhoofd komen. Ik wil een 'slippery when wet'-icoontje bij caches
Aanbevolen berichten