Spring naar bijdragen

Life & cooking - A.s. zondag op rtl4


Joseph

Aanbevolen berichten

Megaheks en Chief Joseph hebben het prima gedaan! En het resulteert zelf in 

een cache geplaatst door RTL4.

Volgende week zondag zijn ze weer uitgenodigd om verslag te doen over de 

zoektocht naar die cache.

 

 

Kan je deze "cache" ook loggen of is het meer een speelgoed cache tbv. de tv uitzending???

 

Quaestrix

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Team Bezemsteel en GR waren ons voor, die hadden 'm vanmorgen vroeg al te pakken (voorkennis?!)  :)

Inderdaad, een beetje: Wij hadden meermaals de crew van Life & Cooking erop gewezen dat het leuk zou zijn om de cache officieel aan te melden op de .com-site. Tevens hadden we een tipje gehad van BadNews ( die de Crew geholpen heeft met het plaatsen ) dat de cache inderdaad op de .com-site zou komen. We hoefden dus alleen maar de .com-site in de gaten te houden en JAWEL: om 03.00 uur ( was ik nog wakker ) verscheen de Life & Cooking Cache.

 

 

 

Edited By Joseph on okt. 01 2002 at 17:22

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb allereerst alle reacties gelezen en toen het filmpje bekeken. Als je meedoet aan dit soort programma's dan loop je het risico dat het mis gaat, maar ik vind dat Marielle en Chief het goed hebben gedaan. :exclamation: Mijn compliment.

 

Er is reclame gemaakt voor geocaching zonder alles weg te geven aan Jan en alleman.

 

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

Ik heb vanaf het begin de discussie hier gevolgd. Ik heb het programma gezien omdat ik erover heb gelezen in een van de nieuwsgroepen. Ik vond het aardig geprobeerd van het team bezemsteel en het is dan ook meteen weer aardig afgebroken door het presentatieduo, met name Carlo.

Als ik dan alle reacties hier lees, dan benauwd het me een beetje. Ik ben toevalligerwijs in aanraking gekomen met geocaching eind augustus. We hebben alles eens goed doorgelezen en hebben ons natuurlijk overal aangemeld. En op jacht gegaan. We hebben, nu een maand verder, 25 caches gehunt.

Nu lees ik her en der dat men niet zit te wachten op nog meer geocachers. Ik lees dat je een bepaalde opleiding gevolgd moet hebben, dat je per defenitie niet naar de commercieele zenders mag kijken, je mag geen roze leggings dragen, geen klapvee zijn, je mag geen Veronica IQ hebben etc etc. Ik vraag mij af, wat voor mens moet/mag je zijn om "erbij" te horen? Hoe lang moet je cachen of hoeveel caches moet je gevonden hebben om de titel geocacher te mogen dragen? Wie gaat hierover? Wie beslist wat ik moet dragen, hoe ik eruit zie, wat ik eventueel geleerd heb en wat ik verdien?

 

Dan bedenk ik me dat geocachen helemaal niet kapot wordt gemaakt door eventuele slechte publiciteit of door een zich vreemd gedragend presentatieduo van een RTL4 programma. Als het Geocachen ooit kapot gemaakt wordt, gebeurt dit door gasten die menen te denken dat zij, en zij alleen, de waren geocachers mentalitiet bezitten. Gasten die menen te moeten, en denken te kunnen, oordelen over het IQ of geestelijke vermogen van iemand die toevalligerwijs wel naar RTL4 en dergelijke zenders kijkt.

Neem van mij aan dat mensen die juist op een dergelijke manier over hun medemens oordelen, zichzelf op een voetstuk plaatsen, zichzelf verheven voelend boven wat dan ook, meestal zelf rijp zijn om € 70,00 per 45 minuten uit te geven aan een goed psycholoog.

 

Mijn vrouw en ik vinden geocachen leuk. We zijn al jaren een duo dat kilometers vreet in de natuur. Door omstandigheden zijn lange afstanden niet meer mogelijk. Dus onze hobby leek voorbij. Nu, met geocachen, hebben we onze draai weer gevonden en kunnen we onze outdoorkloffie weer gebruiken. We voelen ons weer prettig. Helaas wordt mijn enthousiastme enigszins teniet gedaan door het bovenstaande. :exclamation:

 

GRTZ

 

Kruimeldief en Kralenfee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beste Dauwtrappers,

 

Doe vooral waar je zin in hebt. Toen ik net kwam was er ook ruzie over van alles en nog wat, wat ik hier niet ga zitten oprakelen. Je gaat je dan inderdaad afvragen waar je in hemelsnaam in bent terecht gekomen!

 

Omdat [b:post_uid0]ik[/b:post_uid0] niet verder wil in een discussie over de groep zal ik dat ook niet doen!

 

Ga dus lekker door met cachen en laat je niet teveel afleiden door bijzaken.

 

Stefanne

 

 

 

--//--

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 90-1015262279

Dauwtrappers,

 

ik snap jullie ongerustheid wel. Een paar opmerkingen:

 

- neem reacties alsjeblieft met een korrel zout. De bloemrijke en vaak beeldende taal die wordt gebezigd (bijvoorbeeld Zuurtjes erotische roze legging  :laugh: ) is ook bedoeld als bloemrijke en beeldende taal, niet als feitenrelaas waarop niets af te dingen valt. Het helpt als je de mensen eens in levende lijve ontmoet: de events zijn dan ook absolute aanraders!

 

- geocaching zit als buitenactiviteit in de gevarenzone. Aan de ene kant is het een activiteit die potentieel grote drommen mensen zou kunnen boeien, aan de andere kant worden we met argusogen bekeken door bijvoorbeeld Staatsbosbeheer, die bang is dat er schade wordt toegebracht aan de natuur. En, eerlijk is eerlijk, de gedachte aan duizenden mensen die gewapend met een spade blind achter een schat aanhollen vanwege de nieuwste 'hype' zal de scepsis bij de natuurbeheerders niet doen afnemen, integendeel... We hebben die beheerders echter hard nodig, want in dit over-gereguleerde landje is vrijwel elke vierkante centimeter natuurschoon onder beheer van de een of andere club, of het nu SBB of een provinciaal Landschap of iemand anders is. Vandaar de 'tegengeluiden' die je op dit forum hoort, die dus pleiten voor het tegenovergestelde: geen ruchtbaarheid aan geven, zorgvuldig met de natuur omgaan, serieuze business enz. We doen veel moeite om het beeld van geocachers als verantwoord handelende natuurliefhebbers hoog te houden.

 

In de VS is dit volledig misgelopen: ondertussen is geocaching in vrijwel alle natuurparken daar verboden. Dat is deels te wijten aan overbeschermend gedrag van de rangers, maar deels zeker ook aan onverantwoord gedrag van sommige cachers en cacheplaatsers. En natuurlijk ook deels het gevolg van de explosieve groei van het aantal cachers. Om je een idee te geven: op 3 mei 2000 verstopte David Ulmer in Portland (Oregon) de allereerste geocache. Op dit moment, ruim twee jaar later, zijn er 30418 caches wereldwijd verstopt, en naar het aantal actieve cachers kun je slechts gissen... het tienvoudige of zo? De zorg is dus niet uit de lucht gegrepen. Het zou jammer zijn als geocaching in de periferie van de illegaliteit belandt, of we alleen nog maar in verstedelijkte gebieden mogen cachen.

 

Nu loopt het hier nog niet zo'n vaart, maar toch: dit forum had eind mei 300 leden, eind september 600 - vrijwel zonder publiciteit. Als we elke 4 maanden verdubbelen...

 

Als je dus reacties leest van mensen die zich negatief uitlaten over Veronica, RTL, Life & Cooking of wat dan ook, dan betekent dat niet veel meer dan dat men hart heeft voor Geocaching en wil voorkomen dat die fantastische activiteit tenonder gaat aan het eigen succes. Een logische stap is dan dat je liever in 'Op Stap' publiciteit krijgt dan in 'Wannahaves', om maar twee te noemen. Niet omdat de kijkers van 'Wannahaves' per definitie ongeschikt zouden zijn als geocacher, maar omdat je wel kun verwachten dat verhoudingsgewijs het merendeel van het 'Op Stap' publiek vooral voor het 'genieten van de natuur'-aspect valt, terwijl het andere publiek voor de high-tech gadgets en de 'hype' gaat. En in het licht van het voorgaande vormt die tweede groep eerder een risico dan een aanwinst, hoe hard het ook klinkt. Dat is geen reden om ze te weren, wel een reden om ze niet actief te werven.

 

In dat opzicht vind ik ook dat Joseph en Marielle het prima hebben gedaan: de juiste aspecten benadrukt. En zoals GR al terecht opmerkte: als zo'n redactie het in z'n hoofd haalt aandacht te geven aan geocaching, gebeurt het ook. Laten we maar blij zijn dat ze bij de Bezemstelen terechtkwamen!

 

Kortom: niemand zal je aanspreken op je kijkgedrag ;-). Lekker geocachen, geniet ervan!

En als we de boel samen een beetje verantwoord aanpakken, hebben we de grootste kans dat we er nog lang van kunnen blijven genieten ook. :)

 

Zenz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zenz, man, you make sense!!! :)

Petje af voor hoe jij de kern van de zaak blootlegt. Meer waard dan €70,- per 3 kwartier!

Maar misschien is het voor ons allen wel een goed idee om toch af en toe een beetje te nuanceren.... RTL/SBS mensen kunnen heel goed natuurbewuste natuurliefhebbers zijn. En technieklovers kunnen dat ook al zijn of nog worden. Dus laten we ze als forumleden niet buitensluiten. Als ik overigens die fora over gps en software eens lees, heb ik het idee dat veel geocachers sowieso al high-tech-gadget-lovers zijn..... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519

Stefanne_3, Gr1 en Zenz, hartelijke dank voor de reactie. :)  Natuurlijk gaan we gewoon door. Ik erger me alleen maar aan mensen die alles in hokjes stoppen en duidelijk maken dat ze zelf daar niet bij horen en een ieder die er wel bij hoort wordt afgedaan als een of ander minderwaardig schepsel.

 

Zenz, dat is duidelijke taal. Als "de anderen" het op gelijke manier hadden omschreven dan was er geen of minder irritatie. Ik begrijp helemaal dat des te meer mensen gaan geocachen, des te meer kaf er ook onder het koren zal verschijnen.  Dat is voor mijn gevoel logisch alhoewel het niet aan te bevelen is natuurlijk. Ik denk dat sowieso het kaf wel van het koren scheidt. Je moet geboren zijn voor het geocachen denk ik. Welke idioot rijdt anders maar zo een paar 100 kilometer om daarna de auto uit te rollen en uren te zwerven door bramenstruiken en brandnetels om hopenlijk een klein rot doosje te vinden met wat prullaria erin, om dat weer te ruilen voor een eigen weggeefdingetje?

Wij hebben notabene 4x over de stier in Drenthe gedaan en de Kralenfee is daar tot aan haar middel in het moeras weggezakt en kon maar met moeite loskomen. Een "niet-natuurliefhebber" zal op zo'n moment gegarandeerd afhaken en zijn GPSje weer te koop aanbieden.

 

GRTZ

 

Kruimeldief  :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We voelen ons weer prettig. Helaas wordt mijn enthousiasme enigszins teniet gedaan door het bovenstaande.

Dat zou heel jammer zijn want het is een vertekend beeld wat je hebt gekregen. Over het algemeen zijn Geocachers hele verschillende mensen maar ook veelal hele hartelijke mensen. Ik ben al vaak Geocachers onderweg tegengekomen en al een aantal events meegemaakt. Zeker op events maakt het niet uit of je 100 of 5 caches hebt gedaan, het gaat allemaal met elkaar om op een hele leuke manier.

 

Ik heb al verschillende mensen horen opmerken dat ze een beetje bang waren als beginnende cachers dat ze niet geaccepteerd zouden worden maar dat dat 100% meegevallen was. Niks verschillen, gewoon lekker gezellig.

 

Gisteren waren we even snel een nieuwe cache van Bonnie & Clyde aan het doen. Kwamen we Clyde tegen. Ff een bakkie bij hem gedaan. Die dacht hetzelfde maar dat is dus niet aan de orde.

 

Wellicht komen we elkaar eens tegen binnenkort, Herfst-Event of Halloween, dan merk je vanzelf dat ook roze leggings welkom zijn :-) Als het maar gezellig is .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast 68-1030918519
Wellicht komen we elkaar eens tegen binnenkort, Herfst-Event of Halloween, dan merk je vanzelf dat ook roze leggings welkom zijn :-) Als het maar gezellig is .....

Hahaha, een roze legging zal het niet worden, staat zo raar bij mijn buikje, of...... jij moet een tutu aan doen.

 

Als ik vanuit Drenthe een visum krijg dan zou het best zo kunnen gebeuren  :)

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...