Spring naar bijdragen

Life & cooking - A.s. zondag op rtl4


Joseph

Aanbevolen berichten

Ik lag net na een nachtje door cache ( kattenogen ) en ontmoeting  rond de middag met Rayp en BlinkyBill  ff lekker bij te komen  op de bank. Jawel in zwarte legging deze keer. En wat zag ik, iemand die ik niet herkende, Loper, en Gerard Jolink..ze zaten allemaal in het doosje te tasten  :D  ;)

 

 

 

Edited By MegaHeks on okt. 06 2002 at 19:02

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

na een week elkaar afgezeken te hebben.:devil:

kijk ik naar rtl 4 en ja hoor daar is het kisje weer nog geen 1minuut 30 over ons hobby :D

 

alleen maar gerard jolink in een roze legging op de bank

 

met Vriendelijk groet john

 

 

 

Edited By survey adjo on okt. 06 2002 at 19:26

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geocaching hoort thuis in een wetenschappelijk programma, met meer diepgang.

Misschien kan geocaching onderdeel worden van een programma als Jules Unlimited, Jan Douwe op zoek of Willem Wever. Kan de werking van satellietnavigatie worden toegelicht met behulp van geocaching als voorbeeld. Wie neemt de handschoen op en daagt de programmamamakers uit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf van mening dat er een knuffelklupje rond de bezemstelen hangt. E.e.a bleek duidelijk uit wat ik op IRC aantrof.

De grofheid waarmee ik werd bejegend, en de taal die uit bepaalde monden kwam zal ik hier niet herhalen.

Ik heb een hele tijd gereageerd in de algemeenheid en het me niet persoonlijk aangetrokken. Het kan altijd zijn dat je niet precies ziet hoe een en ander in elkaar steekt of het op je eigen manier interpretteert dus laten we het erop houden dat het allemaal niet persoonlijk bedoeld is.

 

Ook toen ik het bericht las waar ik deze quote uit gehaald heb besloot ik nog even tot 10.000 te tellen en het vooral niet verkeerd op te nemen.

 

Nadat ik dit weekend eens gekeken heb in alle logs en MegaHeks eens heeft rondgehoord wie er Koos heeft gezien op IRC heb ik toch maar besloten om te reageren:

 

Wij hebben alle logs van de afgelopen maand nageplozen op "Koos" en NIETS gevonden. Ook weet NIEMAND van de vaste bezoekers van #Geocaching wanneer jij eventueel geweest zou zijn. Het is ons dan ook een compleet raadsel hoe jij er bij komt dat je op IRC verkeerd bejegend bent. Ik zou best eens willen horen wat men daar tegen jou zou hebben gezegd, alleen al omdat ik dan in de logs hierop kan zoeken. Ik waardeer het ook echt niet dat op deze manier ( wederom ) de IRC-room #Geocaching in een kwaad daglicht wordt gesteld.

 

Met betrekking tot het "knuffelclubje": dat begint me te irriteren. We hebben inderdaad inmiddels heel wat geocache-vrienden en we hebben daar heel erg leuk contact mee. Wat ik echter wel heb gemerkt in het afgelopen jaar is dat de gemiddelde Geocacher zeer kritisch is en zeker niet met ons mee zal praten omdat hij ons zo leuk vind. De meesten steken hun mening niet onder stoelen of banken en zullen het zeker zeggen als ze het ergens niet mee eens zijn. Soms wel eens wat TE veel, vind ik wel eens.

 

Als wij je niet liggen of je hebt een beeld van ons dat je niet aanstaat, prima, ik hoef niet met je naar bed, maar ik accepteer het niet dat de IRC-room #Geocaching hier in het forum zwart gemaakt wordt terwijl er zoveel mensen heel veel plezier aan beleven en we met de beste wil van de wereld niet weten waar je het over hebt of wanneer je daar zou zijn geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herhaal wederom mijn vorige bericht, want ik word moedeloos van deze discussie:

 

Ik hoop dat dat verbale geweld nu eindelijk eens over is.

 

Ben van mening dat het niet zo kan zijn, dat mensen via dit forum beledigd gaan worden.  :D

 

Nu is het over en uit. Punt!  ;)

 

===

 

Nu mijn vraag:

 

Is het een idee om programma's zoals: Jules Unlimited, Jan Douwe op zoek of Willem Wever hierbij in te schakelen, als we toch bezig zijn om er wat meer bekendheid aan geocaching te geven?

Zie ook het bericht van Breggle.

 

Gaan we allemaal op jacht naar een heel moeilijke multicache, filmploeg erbij en gaan met die banaan...  :laugh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik herhaal wederom mijn vorige bericht, want ik word moedeloos van deze discussie:

 

Ik hoop dat dat verbale geweld nu eindelijk eens over is.

 

Ben van mening dat het niet zo kan zijn, dat mensen via dit forum beledigd gaan worden.  :D 

 

Nu is het over en uit. Punt!  ;)

Nou ja, Gerard. Ik heb geen enkele keer inhoudelijk naar Koos gereageerd en me netjes op de vlakte gehouden, temeer omdat ik wil voorkomen dat er een "op de man" discussie ontstaat. Maar Koos blijft verwijten gooien, over ons, over een "knuffelclubje" en tenslotte over IRC. Mag ik dan, tenminste, 1 keer reageren en me verweren ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joseph en Megaheks, zeg / doe iets ...

Wij staan ervoor open en ik heb een berichtje achtergelaten bij zowel Willem Wever als bij Jules Unlimited. Ik zal mijn berichtje wat ik aan hen gestuurd heb hier evern quoten:

 

Beste redactie

 

De laatste maanden is er op TV erg veel aandacht besteed aan Geocaching maar de algemene indruk van de geocachers in Nederland is dat het onderwerp nooit op een serieuze manier aan de orde is gesteld en dat wij, als Geocachers, nooit echt kunnen vertellen wat Geocachen is en betekent voor ons. Het is dan nog steeds erg onbegrepen. Als voorbeelden noem ik maar eens het programma Explosief die het in het sensationele trok en daardoor een heel verkeerd beeld neerzette of het programma Life & Cooking die er een beetje lacherig over deden en waar we zeker niet te ingewikkeld mochten doen. 

 

Geocaching is steeds populairder aan het worden en de algemene indruk onder Geocachers is ook dat men niet begrijpt wat het is en daarom wel eens op een serieuze wijze Geocaching aan de orde wil zien op de Nederlandse buis.

 

Indien jullie zelf nog niet echt een indruk hebben wat het is, kijk dan eens op:

 

http://www.geocaching.com , de belangrijkste site op de wereld voor geocaching, hier staan de caches en tevens wat uitleg.

http://www.geocaching.nl , de eerste nederlandse Geocaching-site die in ieder geval qua vertaling en misschien het forum het een en ander toevoegd aan de geocaching.com

http://www.geocaching.nu , een site ( in aanbouw ) van, voor en door Geocachers.

http://www.megaheks.nl , onze eigen site waar we wat tekst en uitleg geven over Geocaching maar vooral foto-reportages staan van bijna alle caches die we gedaan hebben.

 

Wij zouden het prettig vinden als een serieus programma als het uwe eens aandacht zou besteden aan Geocaching en zijn ook bereid hier aan mee te werken.

 

'Chief' Joseph

Team Bezemsteel

 

Ik wacht af wat de reactie is en hou jullie op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de forum pagina stond toch echt dat Megaheks een berichtje had geschreven om 13.22 uur. Ik zie het echter nergens....

Ik denk dat er een storing was. Vanochtend schreef ik een berichtje. Ik wilde iets wijzigen, en floeps, weg was het bericht. Het opnieuw geschreven bericht kwam er zonder problemen in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij staan ervoor open en ik heb een berichtje achtergelaten bij zowel Willem Wever als bij Jules Unlimited.

Bezemstelen, daar hebben we wat aan. Misschien ook een kopietje van jullie bericht naar "Jan Douwe op zoek" ?

 

Lex: Alle andere genoemde laatste entries waren er wel, dus ik vond het wat vreemd. Denk inderdaad dat er een hikje op de lijn heeft gezeten....

 

En Gerard: Deze avatar is echt stukken beter.

Edit: Maar dan moet je hem natuurlijk wel laten staan......

 

Eric :D

 

 

 

Edited By erics on okt. 07 2002 at 22:16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke avatar ?

 

Bedoel je deze ?

http://img.groundspeak.com/cache/34074_1100.gif

 

Heb ik net zelf even gemaakt !

 

Ik zoek een plekje op een server, want ik heb er geen.

HIj staat bij geocaching.com , maar ik ben bang dat ik -gezien de traffic- er last mee krijg.

 

Kan Geoman mij geen 18 kb op zijn server geven ?

 

 

 

Edited By gerardsmit on okt. 07 2002 at 22:20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ten eerste:

 

Ik weet helemaal niks van de achtergronden van de ruzies c.q. woordenwisselingen die hier of op welke andere geocache-plek dan ook gehouden worden, maar ook ik vind het erg jammer dat dat nodig is. Ik snap natuurlijk ook wel dat overal waar mensen bijeenkomen er mensen zijn die er verschillende denkbeelden op na houden. Maar de laatste tijd zie ik op diverse plekken wel erg veel verwijten over en weer vliegen. Zou fijn zijn als dat eindelijk eens voorbij zou zijn. Dus misschien in plaats van een geocache begraven voor de verandering eens een keer de strijdbijl begraven  :D

We hebben zo'n leuke hobby, laten we dat vooral zo houden. Het aantal deelnemers zal alleen maar groter worden, dus laten we er met z'n allen voor waken dat we overkomen als een kibbelend geheel.

 

Brengt me op het tweede : publiciteit.

Ik denk dat we zeer doordacht om moeten gaan met publiciteit. Diverse ervaringen laten zien dat items over Geocaching niet altijd worden gebracht zoals wij dat graag zouden willen. Nu is dat ook erg lastig. Veel programma's werken met korte items en goecaching laat zich niet even in 1 a 2 minuten goed uitleggen. De programma-maker weet over het algemeen zelf ook wel dat dat zo is, maar daar is lang niet altijd wat aan te doen. Kan het weten, ben zelf programma-maker.  ??? Toch moeten jullie je ook realiseren dat er geen enkel programma op zit te wachten om alle ins en outs van geocaching te vertellen. Vergelijk het voor het gemak maar even met een onderwerp waar jullie geen interesse in hebben, laat ik zeggen geraniums (mijn excuses bij voorbaat als ik een geranium-lievende geocacher nu beledig). Waar waren we, juist ja, de geraniums. Iemand die daar dag en nacht mee bezig is zal - als de TV langs komt - daar uren over kunnen vertellen en ook hopen dat dat allemaal wordt uitgezonden. Want iedereen moet toch weten dat geraniums zo geweldig zijn.

 

De praktijk is echter dat het merendeel van de kijkers best wel iets van geraniums wil weten, maar het na een paar minuten wel weer genoeg vindt. We leven tenslotte in een zap-maatschappij.

 

Het is dus wel erg belangrijk dat in een dergelijk item over geocaching (hoe kort dan ook) de belangrijkste aspecten naar voren komen. Wat die aspecten zijn, daar zouden we nog eens een apart topic over kunnen starten. Zal ik dan ook maar meteen even doen zo. Als we er met z'n allen uit zijn wat de belangrijkste aspecten, de eerste dingen die je iemand moet vertellen over geocaching, dan zouden we dat kunnen gebruiken om programma-makers de essentie duidelijk te maken. Je zou dan wellicht zelfs van tevoren kunnen 'eisen' dat je alleen mee wil werken als die aspecten duidelijk naar voren komen.

 

Ik denk dat tot op heden de mensen die de sport hebben vertegenwoordigd in de media, hun uiterste best hebben gedaan, waarvoor alle lof. Nu de sport groter wordt, wordt het tijd voor structuur en organisatie in deze, lijkt me.

 

Zo, heb ik mijn hart weer even gelucht. Later!

 

Stephan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...