Spring naar bijdragen

Buitenlandse caches; Pas na 10 caches in Nederland te loggen?


team keizer

Aanbevolen berichten

Ik heb ergens gelezen dat je je buitenlandse caches pas na 10 in nederland gevonden caches kunt loggen. Klopt en zo ja waarom?

Wij gaan over twee weken trouwen in Schotland en knopen daar onze huwelijksreis aan vast. Nou heb ik al een aantal caches in de plaatsen gevonden waar we heen zullen gaan en ik zou het leuk vinden om deze ook te kunnen loggen. Het wordt alleen een beetje krap om er voor die tijd nog even 10 in Nederland te loggen. (trouwvoorbereidingen kosten ook wel wat tijd)

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes (bijna) Keizer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Team keizer

 

Mijn eerste 5 caches lagen in Ierland.

 

Dus je mag buitenlandse caches gewoon loggen. Ze tellen alleen niet mee in je Nederlandse ranking.

 

groet,

Vinnie1

 

p.s. mag ik mee? Schotland is zo mooi :no:

bewerkt door Vinnie1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ergens gelezen dat je je buitenlandse caches pas na 10 in nederland gevonden caches kunt loggen. Klopt en zo ja waarom?

Wij gaan over twee weken trouwen in Schotland en knopen daar onze huwelijksreis aan vast. Nou heb ik al een aantal caches in de plaatsen gevonden waar we heen zullen gaan en ik zou het leuk vinden om deze ook te kunnen loggen. Het wordt alleen een beetje krap om er voor die tijd nog even 10 in Nederland te loggen. (trouwvoorbereidingen kosten ook wel wat tijd)

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes (bijna) Keizer

Ik heb geen idee waar je het gelezen hebt, maar het is totale onzin ;)

Ik wens jullie een hele fijne en mooie trouwdag toe. Wij kennen Schotland en ik ben bang dat de bruid aandacht tekort komt ;) vanwege het magnifieke lanschap.

Geniet van jullie huwelijksreis en de caches die je onderweg tegen komt.

Groeten Ruud :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, elke cache telt gewoon in de gc.com database. Ik heb wel ergens gelezen dat buitenlandse cachers pas in de stats, die gc.nl ons presenteert, worden meegenomen als die ook al eens 10 NL-caches hebben gedaan. Maar dat staat los van de gc.com stats.

 

Grtz,

M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat er mis gegaan is weet ik niet maar er zijn twee afgesplitste draadjes. Deze waar je nu leest en deze

Neemt niet weg dat ik julle nog steeds een geweldige trouwdag toe wens en ontzettend veel plezier.

Ruud :no:

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt!

Wij hebben hetzelfde ervaren omdat we in de grensstreek wonen. Ik had eerder buitenlandse caches gelopen dan binnenlandse.

Zolang je geen 10 NL caches hebt verschijnen de buitenlandse niet in je statestieken van GC.NL

 

Daarna moet je wel controleren of de buitenlandse erbij komen.

Is dat niet zo dan kun je via de DHZ pagina je gemiste buitenlandse en binnenlandse logs in je statestieken krijgen.

 

Ik heb niet kunnen proberen of je via de DHZ pagina (omdat die er toen nog niet was!!!) al eerder je buitenlandse logs in je stats kunt opvoeren.

 

Ik zou zeggen proberen en uit testen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
Zolang je geen 10 NL caches hebt verschijnen de buitenlandse niet in je statestieken van GC.NL

Maar ik heb de indruk dat dan alleen maar de buitenlandse caches verschijnen die je gevonden hebt NADAT je 10 Nederlandse caches gevonden hebt, de andere zijn foetsie.

Zo schijnt het in ieder geval bij mijn statjes te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geldt er ook een soort gelijke "regel" voor caches die je in het buitenland neerlegd? Ik heb er twee in het buitenland geplaatst, maar deze verschijnen niet in de 2de tabel (totaal > geplaatst) bij de stats.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De regel dat je 10 Nederlandse caches moet hebben gevonden is ingegeven om de omvang van de database te beperken. :cool2:

 

We hebben namelijk niet de ambitie om statistieken van alle cachers over de gehele wereld bij te houden. In principe alleen de Nederlandse cachers. Hoe herken je een Nederlandse cacher? Juist, aan het feit dat hij/zij 10 of meer caches in Nederland heeft gevonden.

Als je dus buitenlandse caches gaat loggen nog voordat je er 10 in Nederland hebt gevonden, worden ze niet automatisch mee genomen omdat je nog niet als Nederlandse cacher te boek staat. Je moet de logs dan via DHZ aanvragen.

Hetzelfde is het geval als je in het buitenland een cache plaatst. Gewoon via DHZ aanvragen en het vinkje bij de statistieken plaatsen.

 

Het is dus niet een regeltje om iemand het leven zuur te maken en hem statistisch logs af te pakken. Het is slechts een truukje om te zorgen dat we geen 100Gb aan database ruimte hoeven te gebruiken voor alle logs van iedereen die wel eens in Nederland heeft gelogd of heeft gelogd in een cache die wel eens door een Nederlander is gelogd.

 

Natuurlijk kan het ook anders, maar ik moet bekennen dat ik het wel een erg slim edoch eenvoudig mechanisme vind. Albrt heeft dat bedacht en ik ga dat over nemen voor de buitenlandse caches op de DHZ kaarten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zolang je geen 10 NL caches hebt verschijnen de buitenlandse niet in je statestieken van GC.NL

Maar ik heb de indruk dat dan alleen maar de buitenlandse caches verschijnen die je gevonden hebt NADAT je 10 Nederlandse caches gevonden hebt, de andere zijn foetsie.

Zo schijnt het in ieder geval bij mijn statjes te zijn.

 

Reintje heeft hierboven al uitgelegd hoe je dat met DHZ zou kunnen verhelpen. Echter, jij lijkt uit België te komen, en dan heeft DHZ voor je statistieken niet zoveel zin. Voor buitenlanders worden namelijk ook af en toe de buitenlandse logs weer verwijderd. Gewoon, ook weer om de omvang van de database in de hand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

We zijn terug van onze huwelijksreis door Schotland en hebben het geweldig gehad. Onze trouwdag was fantastisch, het weer, de omgeving alles werkte in ons voordeel mee.

Net alle caches die we hebben gevonden gelogd en voor zover ik kan zien tellen ze mee in de statistiek. Ik heb er in elk geval zelf niks aan gedaan op de DHZ pagina.

Helaas hebben we de voor ons meest bijzondere cache niet kunnen vinden, deze ligt op de top van de Ben Nevis (hoogste berg van de UK) en het was wel een mooie beloning geweest als we die hadden gevonden. Waarschijnlijk lag hij ingesneeuwd op zijn plek en konden we er daarom niet bij. ( er lag ongeveer 30 cm verse sneeuw op de top en de laaste 500 meter, wat het nog eens extra zwaar maakte)

Maar niet gerteurd hoor, we hebben het heerlijk gehad en nog wel een aantal andere caches gevonden.

Helaas zit de vakantie erop en moeten we weer aan het normale leven mee gaan doen. Maar met zo nu en dan een mooie cache moet dat best wel weer gaan lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn terug van onze huwelijksreis door Schotland en hebben het geweldig gehad. Onze trouwdag was fantastisch, het weer, de omgeving alles werkte in ons voordeel mee.

Net alle caches die we hebben gevonden gelogd en voor zover ik kan zien tellen ze mee in de statistiek. Ik heb er in elk geval zelf niks aan gedaan op de DHZ pagina.

Helaas hebben we de voor ons meest bijzondere cache niet kunnen vinden, deze ligt op de top van de Ben Nevis (hoogste berg van de UK) en het was wel een mooie beloning geweest als we die hadden gevonden. Waarschijnlijk lag hij ingesneeuwd op zijn plek en konden we er daarom niet bij. ( er lag ongeveer 30 cm verse sneeuw op de top en de laaste 500 meter, wat het nog eens extra zwaar maakte)

Maar niet gerteurd hoor, we hebben het heerlijk gehad en nog wel een aantal andere caches gevonden.

Helaas zit de vakantie erop en moeten we weer aan het normale leven mee gaan doen. Maar met zo nu en dan een mooie cache moet dat best wel weer gaan lukken.

Leuk om te horen dat het zo'n fantastische huwelijkreis was. dat jullie maar lang mogen teren op de fijne ervaring.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...