Spring naar bijdragen

Geocaching


Camelion

Aanbevolen berichten

Zoals jullie in dit draadje al hadden kunnen lezen, is er in Zuid-Afrika een trend om alles in het Afrikaans te vertalen. Een travelbug gaat daar door als reistor, en zo is men bezig om voor van alles een Afrikaanse term te bedenken. Die mensen blijken nog heel trots op hun taal (hoewel ik nooit trots zou kunnen zijn op het woord apartheid), en aan die trots kunnen wij nog een puntje zuigen, vind ik.

 

Wat is er tegen dat wij ook een poging gaan doen om al die begrippen eens in een fatsoenlijk nederlands te zetten? Of zijn we daar te globalistisch voor geworden? De Zuid-Afrikaners zijn creatief in het vinden van woorden. Hebben wij dat soort creativiteit nog? Twee vertalingen, die het hier ook heel best zouden kunnen doen, zijn me bij gebleven:

Travelbug - Reistor

Travelbughotel - Reistorant

 

Andere ideeën?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zoals jullie in dit draadje al hadden kunnen lezen, is er in Zuid-Afrika een trend om alles in het Afrikaans te vertalen. Een travelbug gaat daar door als reistor, en zo is men bezig om voor van alles een Afrikaanse term te bedenken. Die mensen blijken nog heel trots op hun taal (hoewel ik nooit trots zou kunnen zijn op het woord apartheid), en aan die trots kunnen wij nog een puntje zuigen, vind ik.

 

Wat is er tegen dat wij ook een poging gaan doen om al die begrippen eens in een fatsoenlijk nederlands te zetten? Of zijn we daar te globalistisch voor geworden? De Zuid-Afrikaners zijn creatief in het vinden van woorden. Hebben wij dat soort creativiteit nog? Twee vertalingen, die het hier ook heel best zouden kunnen doen, zijn me bij gebleven:

Travelbug - Reistor

Travelbughotel - Reistorant

 

Andere ideeën?

Dan kunnen we beter wilxiii's begrippenlijst vertalen

 

Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een kissieskeerl was vroeger een marskramer

 

Ik moet hier even ingrijpen hoor!!!

 

Er is maar 1 Marskramer voor zover mij bekend op dit forum, en dat is toevallig een Rijenrakker. :cry:

 

Deze Marskramer vind het wel leuk om jullie grappen en grollen te volgen op dit forum, maar kom niet aan mijn winkeltje hè !! :thumbup:

 

Groeten....Willem

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moderator = forumbaas

 

Ik weet t nie.

carambaplekbaas? (als in't frieze carambaiezer voor de telefoon?)babbelplekbaas om het netjes te houden?

We spelen hier wel politieagentje natuurlijk. Alhoewel dat politiegedoe ook niets voor mij is. Maar baas nog minder. Alhoewel ik beter met mezelf als baas overweg kan dan dat een ander mijn baas is :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...