Camelion Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Zoals jullie in dit draadje al hadden kunnen lezen, is er in Zuid-Afrika een trend om alles in het Afrikaans te vertalen. Een travelbug gaat daar door als reistor, en zo is men bezig om voor van alles een Afrikaanse term te bedenken. Die mensen blijken nog heel trots op hun taal (hoewel ik nooit trots zou kunnen zijn op het woord apartheid), en aan die trots kunnen wij nog een puntje zuigen, vind ik. Wat is er tegen dat wij ook een poging gaan doen om al die begrippen eens in een fatsoenlijk nederlands te zetten? Of zijn we daar te globalistisch voor geworden? De Zuid-Afrikaners zijn creatief in het vinden van woorden. Hebben wij dat soort creativiteit nog? Twee vertalingen, die het hier ook heel best zouden kunnen doen, zijn me bij gebleven: Travelbug - Reistor Travelbughotel - Reistorant Andere ideeën? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapitein Haak Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Zoals jullie in dit draadje al hadden kunnen lezen, is er in Zuid-Afrika een trend om alles in het Afrikaans te vertalen. Een travelbug gaat daar door als reistor, en zo is men bezig om voor van alles een Afrikaanse term te bedenken. Die mensen blijken nog heel trots op hun taal (hoewel ik nooit trots zou kunnen zijn op het woord apartheid), en aan die trots kunnen wij nog een puntje zuigen, vind ik. Wat is er tegen dat wij ook een poging gaan doen om al die begrippen eens in een fatsoenlijk nederlands te zetten? Of zijn we daar te globalistisch voor geworden? De Zuid-Afrikaners zijn creatief in het vinden van woorden. Hebben wij dat soort creativiteit nog? Twee vertalingen, die het hier ook heel best zouden kunnen doen, zijn me bij gebleven: Travelbug - Reistor Travelbughotel - Reistorant Andere ideeën? <{POST_SNAPBACK}> Dan kunnen we beter wilxiii's begrippenlijst vertalen Haak. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TheFamily Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 wordt de site dan straks www.schatzoeken.nl??? en wat verzinnen we voor approver en moderator? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 keurmekissiekeerl? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Camelion Geplaatst 31 maart 2005 Auteur Share Geplaatst 31 maart 2005 keurmekissiekeerl? <{POST_SNAPBACK}> Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Crow & Éowyn Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Eh OK stempellaar en ik mag me overal meebemoeien persoon Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mgr Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Dat "OK" moet er inderdaad ergens tussengeprutst worden! Gr.M. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Roode Loper Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Een kissieskeerl was vroeger een marskramer. Normaal heeft er zelfs een liedje over gemaakt. Een kissiegoedkeurder lijkt mij beter . Moderator = forumbaas Event = schatzoekersbijeenkomst Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rijenrakkers Geplaatst 31 maart 2005 Share Geplaatst 31 maart 2005 Een kissieskeerl was vroeger een marskramer Ik moet hier even ingrijpen hoor!!! Er is maar 1 Marskramer voor zover mij bekend op dit forum, en dat is toevallig een Rijenrakker. Deze Marskramer vind het wel leuk om jullie grappen en grollen te volgen op dit forum, maar kom niet aan mijn winkeltje hè !! Groeten....Willem Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 Moderator = forumbaas<{POST_SNAPBACK}> Dan moet je forum ook weer vertalen Enneh, geen baas. We zijn geen bas hier. Dan zou het forumplisiekeerl moetn zijn en dan een vertaling van forum. Digitale praatgroep? Digitale praatgroep politie.... Gut nee, das net een VoPo Ik weet t nie. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dmace Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 Moderator = forumbaas<{POST_SNAPBACK}> Ik weet t nie. <{POST_SNAPBACK}> carambaplekbaas? (als in't frieze carambaiezer voor de telefoon?) babbelplekbaas om het netjes te houden? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 Moderator = forumbaas<{POST_SNAPBACK}> Ik weet t nie. <{POST_SNAPBACK}> carambaplekbaas? (als in't frieze carambaiezer voor de telefoon?)babbelplekbaas om het netjes te houden? <{POST_SNAPBACK}> We spelen hier wel politieagentje natuurlijk. Alhoewel dat politiegedoe ook niets voor mij is. Maar baas nog minder. Alhoewel ik beter met mezelf als baas overweg kan dan dat een ander mijn baas is Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kapitein Haak Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 Gespreksleider lijkt me er wel één. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 Gespreksleider lijkt me er wel één.<{POST_SNAPBACK}> Hehehe, vind ik wel grappig. gespreksleider voor iemand die zelf steeds doorcarambat.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kruimeldief Geplaatst 1 april 2005 Share Geplaatst 1 april 2005 GPSr = PBD (Global Position System receiver = PositieBepalingsDoos) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden