Spring naar bijdragen

Lopen met GPS


Nippie

Aanbevolen berichten

Graag zou ik willen weten hoe jullie je gps bijhouden tijdens een wandeling. Ik heb vandaag namelijk bijna 5 kilometer met een gps in mijn hand gelopen en heb af en toe echt moeten wisselen van hand, omdat er anders geen bloed meer in kwam.

 

Hangen jullie hem om je nek of hebben jullie een tasje ofzo. Ik heb al geprobeerd om hem in mijn jaszak te doen maar dan verliest hij het ontvangst de hele tijd.

 

Ben erg benieuwd.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik denk dat het inderdaad praktisch onmogelijk om je gps steeds zó te houden dat je continu ontvangst hebt.

 

Wat ik meestal doe: ik kijk even op de gps in welke richting ik moet lopen en hoe ver. Vervolgens doe ik de gps in mijn jaszak of houd ik hem tijdens de wandeling gewoon in de hand, tot aan het punt waar ik denk dat het verstandig is om hem er weer even bij te pakken.

 

Meestal is mijn gps dan zijn ontvangst kwijtgeraakt (zeker als je in het bos loopt). Maar hou je hem daarna weer in de juiste stand, dan is de ontvangst ook al snel weer terug en kun je bepalen in welke richting je verder gaat.

 

Je moet nl. bedenken dat het satelliet-signaal eigenlijk maar een tamelijk zwak signaal is. Daarom zegt men ook altijd dat je ervoor moet zorgen dat de gps een goed 'zicht' op de hemel, c.q. satellieten houdt. Omdat dat vooral in het bos erg moeilijk is, raak je vooral je fix op de satellieten vrij snel kwijt.

 

Er wordt wel beweerd dat het nieuwe Galileo-systeem (de toekomstige Europese tegenhanger van het huidige Amerikaanse gps-systeem) dat in 2008 operationeel moet worden een sterker signaal zal uitzenden. Mogelijk zal dan ook de ontvangst van de huidige gps'en beter worden.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om te beginnen heb ik een keycord aan de GPS gemaakt zodat hij, als ik hem los laat, niet op de grond valt. Handig als je ergens in de blubber onderuitglijdt ofzo. :huh:

 

Ook ik houd de GPS niet altijd in de hand. Gisteren een wandeling van ruim 5 km door het bos gelopen met af en toe een flinke klim of trap. Ik heb dan beide handen nodig om lekker te kunnen wandelen/ in evenwicht te blijven.

Ik kijk dan op de GPS welke richting ik uit moet en loop dan die kant op/ dat pad in tot ik een zijweg krijg. Vooral als je nog een wat langere afstand moet gaat dit prima. Ik laat de GPS dan aan het keycord hangen.

 

Als ik een splitsing/zijweggetje/kruisind o.i.d. zie aankomen pak ik de GPS weer en laat hem even de satteliet zoeken want zodra hij op z'n kop hangt (of in mijn zak zit) is hij ze kwijt.

 

Tot nu toe werkt dat prima. Alleen in de stad moet je hem vast blijven houden. Er zijn daar vaak zoveel straatjes/zijweggetjes dat je niet anders kunt. De afstand is dan ook vaak korter om weer af te slaan. De GPS verwisseld dan van hand. Meestal alleen die twee van mij want de rest van het team hoeven dat pijltje niet achterna te lopen, die lopen mij wel achterna. :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik clip hem altijd aan mijn riem achter op mijn rug, eventueel onder mijn jas. Uiteraard zie ik dan niks, maar de ontvangst blijft prima. Ik denk doordat de mens altijd iets voorover loopt. Als ik thuis mijn tracklog uitlees, mis ik zelden iets, of het komt door dicht gebladerte.

Als ik wil weten waar ik heen moet, dan doe ik mijn broek uit om te zien waar ik heen moet :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik clip hem altijd aan mijn riem achter op mijn rug, eventueel onder mijn jas. Uiteraard zie ik dan niks, maar de ontvangst blijft prima. Ik denk doordat de mens altijd iets voorover loopt. Als ik thuis mijn tracklog uitlees, mis ik zelden iets, of het komt door dicht gebladerte.

Als ik wil weten waar ik heen moet, dan doe ik mijn broek uit om te zien waar ik heen moet  :eek:

 

Nooit geprobeerd. Beveel je deze aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik loop regelmatig 20 tot 40 km met gps. En eigenlijk heb ik hem altijd om mijn nek hangen aan een keycord. Het is goed te doen en hangt niet in de weg.

 

Als het regent hang ik hem gewoon onder mijn jas.

 

Randa_v

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal het eens gaan proberen om gewoon de gps om mijn nek te hangen het enigste nadeel hiervan vindt ik dat hij loopt te bungelen.

 

Maar hebben jullie dan gaan last met het beeldscherm dat deze beschadigd.

 

Nee daar heb ik in elk geval geen last van en ook ik heb hem om mijn nek hangen en neem alleen ter hand als ik gezien de omstandigheden moet kijken.

Als mijn hand zeer begint te doen geef ik hem gewoon aan de stuurvrouw, waarom zou ze anders stuurvrouw zijn?

 

groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag zou ik willen weten hoe jullie je gps bijhouden tijdens een wandeling. Ik heb vandaag namelijk bijna 5 kilometer met een gps in mijn hand gelopen en heb af en toe echt moeten wisselen van hand, omdat er anders geen bloed meer in kwam.

 

Hangen jullie hem om je nek of hebben jullie een tasje ofzo. Ik heb al geprobeerd om hem in mijn jaszak te doen maar dan verliest hij het ontvangst de hele tijd.

 

Ben erg benieuwd.....

 

Die van ons hangt natuurlijk aan keycord.jpg

 

en wordt door verschillende personen vast gehouden!

Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zal het eens gaan proberen om gewoon de gps om mijn nek te hangen het enigste nadeel hiervan vindt ik dat hij loopt te bungelen.

 

Maar hebben jullie dan gaan last met het beeldscherm dat deze beschadigd.

 

Nee daar heb ik in elk geval geen last van en ook ik heb hem om mijn nek hangen en neem alleen ter hand als ik gezien de omstandigheden moet kijken.

Als mijn hand zeer begint te doen geef ik hem gewoon aan de stuurvrouw, waarom zou ze anders stuurvrouw zijn?

 

groeten kapitein Haak.

 

Dit is natuurlijk wel een mooi oplossing zal eens gaan kijken of mijn rugzak hier voor geschikt is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hebben jullie dan gaan last met het beeldscherm dat deze beschadigd.

 

Ik was eerst ook bang voor beschadiging van het schermpje. Daarvoor heb ik hem dan ook beschermd. Er zijn speciale doorzichtige plakkertjes te koop (screenprotectors) voor oa mobiele telefoons. Deze plak je over het schermpje heen waardoor er als het ware een beschermlaagje overheen zit. Werkt prima, of het echt nodig is....

Ik heb mijn plakkertje via marktplaats gekocht. Als je nu zoekt op screenprotector krijg je ook een advertentie voor 3 velletjes van 5,5 bij 7,5 cm voor 3 euro inclusief verzendkosten. Spotgoedkoop zou ik zeggen voor wat bescherming. Kan je de andere gebruiken voor je digitale camera en je mobiele telefoon, of zoek 2 andere cachers op die ook willen.

 

Ik heb mn gps trouwens ook aan een sleutelkoord hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En hoe beverstig je je keycord dan ???

Bij mij zat de geko 201 in de verpakking geschroefd, ik heb dus diezelfde schroef gebruikt om een kabelschoentje aan vast te maken en daar weer het keycord aan vast, maar ook daarover is er op dit forum al eens iets geschreven dus effe zoeken wil helpen.

 

groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...