Spring naar bijdragen

Zijn hier nog TerraCache sponsors die ..


daanvindtze

Aanbevolen berichten

Ik vraag me af wat je nu hebt aan al die geocaching clonen. Volgens mij kunnen ze allemaal niet tippen aan ons geweldige geocaching.com/nl.

Hier kun je tenminste in het Nederlands loggen, heb je een Nederlandstalig forum :thumbup:

 

Het Nederlands zal voor veel mensen toch doorslaggevend zijn, daar ook mijn Engels een steenkolentaaltje is.

 

Dus voor ons: Geocaching.nl RULES :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vergeef mij de kritische noot maar:

 

Volgens mij is geocachen om lekker met een doel onderweg te zijn, wandelen in natuur of stad en daarbij ook nog leuk caches vinden, dus spanning en inspanning tezamen.

 

Het lijkt erop dat de klonen er alleen zijn om de regels te versoepelen en dus zijn ze mijns inziens alleen van belang voor degenen die caches willen leggen, maar dat is volgens mij een heel andere hobby.

 

Als elke geocacher een cache zou hebben dan hadden we er een paar duizend, ik weet natuurlijk ook wel als niemand ze zou leggen dat we er dan geen hadden.

Maar om nu lid te worden omdat daar de regels soepeler zijn gaat mij te ver.

 

Bovendien betekenen soepele regels ook dat we underground bezig zijn en dus het risico lopen dat op enig moment de hobby in een kwaad daglicht komt te staan omdat er zaken beschadigd worden die voor andere hobbyisten weer van groot belang zijn.

 

Natuurlijk mag iedereen hier zijn eigen mening over hebben, maar het is hier al eerder gezegd, en dat geldt ook voor mij, ik heb nog ongeveer 1700 caches van .nl te gaan ik denk niet dat ik ze allemaal af krijg. Dus voor mij gewoon in de legaliteit en dus geen andere kloon voor mij.

 

Ik respecteer ieders eigen mening dus het is geen aanval maar food for thought.

 

Groeten Kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kapitein Haak, ik ben het helemaal met je eens. Die strakke regels zijn er heus niet zomaar. Natuurlijk moet je zuinig zijn op de 'natuur' (eigenlijk is het cultuurgebied) omdat we dat in Nederland zo weinig hebben. Geocaching.nl gaat daar op een goede manier mee om, zoals harde afspraken maken met SBB.

Enne hoezo soepelere regels, als je toestemming van de eigenaar van een gebied hebt, dan krijg je ook zo toestemming van Geocaching.nl!!

 

Een wildgroei aan caches die je hobby om zeep helpen, daar is niemand bij geholpen. Daarom moet het m.i. gewoon bij 1 organisatie blijven, zodat alles nog een beetje te overzien is. Dus: steun gewoon geocaching.nl

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Enne hoezo soepelere regels, als je toestemming van de eigenaar van een gebied hebt, dan krijg je ook zo toestemming van Geocaching.nl!!

 

Een wildgroei aan caches die je hobby om zeep helpen, daar is niemand bij geholpen. Daarom moet het m.i. gewoon bij 1 organisatie blijven, zodat alles nog een beetje te overzien is. Dus: steun gewoon geocaching.nl

:thumbup:

Geocaching.nl geeft helemaal nergens toestemming voor. Dat doet geocaching.com.

Bijzonder fijn uiteraard dat iemand geocaching.nl wil steunen. Maar geocaching.nl heeft helaas weinig in te brengen bij geocaching.com (voor zover ik weet). Andersom trouwens ook niet.

 

Toevallig dat Hawkeyes zowel approver is bij geocaching.com als administrator bij geocacging.nl. Daar zit dan ook het raakvlak, maar verder is er geen formele onderlinge relatie.

 

Vaak worden geocaching.nl en geocaching.nl als gelijke beschouwd, maar dat is onjuist. De een lijkt op de ander en linkt wel door naar gc.com. Daarmee houdt het wel op.

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey,

 

Even een vraagje aan de kenners..

 

Maar wat is nu het verschil tussen een Terra-Cache en een Geo-Cache?

Dus waarom zou ik Terra-Caches gaan doen ipv Geo-Caches?

Mijn engels is nogal matig... vandaar mijn vraagje.

 

ZC ;)

 

Hierbij het linkje naar TerraCaching:

 

http://www.terracaching.com/

 

En hoezo i.p.v.?? Beiden kan natuurlijk ook :yes:

 

 

Ja dat linkje heb ik gezien, maar:

 

* Who we are

daar wordt gesproken over terracaches

hun eigen systeem

 

* Mission statement

lijkt toch op geocaching?

 

* How to become a member

Nou dat is duidelijk, zoals in dit draadje vermeldt wordt je hebt

2 gebruikers nodig etc. ...

 

Maar nu weet ik nog niet wat terracaching (?) precies inhoud?

Zelfde als geocaching maar toch anders? Zoals ik schreef mijn

engels is matig.

 

ZC :angry:

 

Het grote verschil zit hem in eerste instantie in de wijze van approven. De verantwoordelijkheid wordt in feite bij de cacher zelf neergelegd (m.a.w. veel mag en kan, maar gebruik gewoon je gezonde verstand)!

 

Het tweede verschil wat ik zie is de wijze van logging. Je logt een cache en daarnaast geef je er een waardering aan, die dan weer terug te zien is in de statistieken van de cachelegger.

 

Echte statistieken en kaarten die we kennen van geocaching.com hebben ze (nog) niet. Maar dat is een softwarematig iets, dus dat kan nog komen. Vergeet niet dat TerraCaching nog in een pril stadium bezig is!

 

Een ander opvallend verschil wat ik zie, is dat de caches inhoudelijk ook wat 'vrijer' zijn, dan bij geocaching.com.

 

Ik hoop dat je vraag hiermee voldoende beantwoord is :cry:

 

 

Aha.. dus een cache kan sneller bekeken worden op bijv. leuk, moeilijk, niet te doen.. etc. .. dan de logs te moeten lezen. Kan leuker zijn natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vannacht heeft de eerste ontmaagding van een nederlandse Terra Cache plaatsgevonden:

 

"Levensgevaarlijke aanrijroute langs talloze andere camera's, die we, voortkruipend met 50 km/u, gelukkig niet hebben geactiveerd. Uiteindelijk in de juiste nieuwbouwwijk beland, dat zagen we al aan de uniform uitgevoerde bushokjes. Het juiste hokje had gelukkig een uniek kenmerk: de nabije lantaarnpaal. Zo hadden we in één keer de juiste opstelling te pakken voor de camfoto.

Wees ervan verzekerd dat wij de gps geruime tijd met gestrekte arm aan de camera hebben getoond. Met zoveel verve zelfs dat uitstappende buspassagiers - welbespraakt na een avondje stappen en enigszins geprikkeld door de ongelukkig opgestelde bolide - een parallel trokken met een voorbije periode uit de germaanse geschiedenis. Nadat wij een wat ingetogener houding hadden aangenomen, zag onze handlanger in Rotterdam eindelijk kans om af te drukken. Het voorwerp in onze rechterhand is wel degelijk een gps.

Dit was zonder meer een plezierige ontmaagding, afgezien van de minder gunstige ervaringen met de plaatselijke bevolking. Verder zullen wij geen bijzondere herinneringen overhouden aan ons korte verblijf in deze wijk.

Hulde voor de cache. En dank.

Cairnteam, samenstelling: alleen gr."

 

Bovenstaand log en de genomen foto staan op de TerraCaching website, te vinden bij de cache 'Bushokje Oegstgeest'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop niet dat we hier op dit forum nu alle logjes etc van TerraCache.com te zien krijgen. Ten eerste wordt het hier dan een volle boel, en ten tweede is het forum alhier daar niet voor bedoeld.

Dat er linkjes geplaatst worden is vooralsnog prima. Dat niet iedereen dan dat linkje kan zien bij gebrek aan een login, is geheel ter verantwoording van de schrijver/lezer. Wil je het logje wel lezen, wordt dan lid van de club van TerraCachers; het lijkt me nu wel duidelijk wie je kan vragen voor de ballotage.

 

Volgende logjes van Terracaching kunnen worden verwijderd zonder waarschuwing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop niet dat we hier op dit forum nu alle logjes etc van TerraCache.com te zien krijgen. Ten eerste wordt het hier dan een volle boel, en ten tweede is het forum alhier daar niet voor bedoeld.

Dat er linkjes geplaatst worden is vooralsnog prima. Dat niet iedereen dan dat linkje kan zien bij gebrek aan een login, is geheel ter verantwoording van de schrijver/lezer. Wil je het logje wel lezen, wordt dan lid van de club van TerraCachers; het lijkt me nu wel duidelijk wie je kan vragen voor de ballotage.

 

Volgende logjes van Terracaching kunnen worden verwijderd zonder waarschuwing.

 

Wat mij betreft mag dit draadje dicht. Er zijn nu voldoende Nederlandse sponsors vindbaar op TerraCaching zelf. En laten we eerlijk zijn geocaching.nl is sterk verbonden met geocaching.com en zal een alternatieve caching site dus niet willen promoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... en zal een alternatieve caching site dus niet willen promoten.

Dat zijn jouw woorden. Hier staat als doel:

Stichting Geocaching Nederland is een in 2002 opgerichte stichting met als doel het promoten en ondersteunen van Geocaching in de meest brede zin. De Stichting Geocaching Nederland is voortgekomen uit de Dutch Internet Factory v.o.f., een bedrijf wat in januari 2001 is begonnen met de site www.geocaching.nl

 

Dus ik weet het niet. Afwachten wat het bestuur beslist, lijkt mij.

bewerkt door camelion
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daaruit begrijp ik dat het een 'item' voor het bestuur is geworden? Lijkt me goede zet! Wanneer komt daar uitsluitsel over? Ik heb inmiddels via TerraCaching begrepen dat daar cross-caching niet is toegestaan, d.w.z. dat een bij geocaching.nl goedgekeurde cache niet ook bij terracaching als cache mag binnenkomen. Verder wordt daar over geocaching.com gewoon normaal gesproken. Dus 'naast' elkaar en niet 'i.p.v.'!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels via TerraCaching begrepen dat daar cross-caching niet is toegestaan, d.w.z. dat een bij geocaching.nl goedgekeurde cache niet ook bij terracaching als cache mag binnenkomen. Verder wordt daar over geocaching.com gewoon normaal gesproken. Dus 'naast' elkaar en niet 'i.p.v.'!

Daar begrijp ik werkelijk niks van. Geocaching.nl keurt geen caches goed. Dat doet geocaching.com. Dat laatste roep ik nu al weken, maar ik schijn een roepende in de woestijn te zijn :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft niet zoveel zin om deze linkjes hier te plaatsen, want ze zijn geen van allen bereikbaar als je geen member bent.

 

Klopt helemaal PeeTee. Ook dat is al eerder vermeld. Tevens is al gemeld dat logs van de caches zullen worden verwijderd en daarbij geldt dan ook natuurlijk de volgende links die verwijzen naar de stand van zaken wie wat waar heeft gevonden.

 

En volgens mij is het auteurreuchtelijk ook niet toegestaan om vanuit andere fora te quoten of door te linken.

Staat toch altijd zoiets dat alles wat gepost is, onder verantwoording van de schrijver valt en dat vanaf het plaatsen ervan eigendom is van de site en dat niets vermenigvuldigd of gecopieeerd mag worden zonder toestemming van de site bla bla bla enz :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn altijd al meerdere cache varianten geweest (Letterboxing is de oudste), zo zijn er in Frankrijk ruim 6000 cistes tegen 600 caches via GC. Ook voor de GPS variant bestaan er verschillende sites.

Zonder een discussie te willen starten op dit forum, deze link http://geocaching.gpsgames.org/history/ geeft wat achtergrond informatie.

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Terracache logs zijn verwijderd. Als je die logjes wil lezen ga je maar naar die website toe. We gaan hier ook niet alle artikelen van nu.nl, zdnet.nl, volkskrant.nl etc plaatsen.

Bovendien, zoals Peetee al zei (maar dat heb ik ook verwijderd), heb je niks aan linkjes die alleen werken als je daar bent aangemeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...