Spring naar bijdragen

Tomtom 5 komt eraan!


rhgs

Aanbevolen berichten

4 tot 6 weken zei je?  Staat dat ergens? De vorige had ik volgens mij binnen een week in huis. Ik heb net even gekeken op de site, maar zie dat mijn bestelling nog niet verzonden is.

 

En wat die europe versie betreft, ik moet het nog zien. ;) Ik kan het me niet voorstellen eigenlijk.

 

De eerste regel voor verstandig klussen: Bewaar alle onderdelen.

 

4-6 weken, gelezen in het forum van de ppc club, daar had ieman de vraag aan TT gemaild.

//

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij verwachten omstreeks week 26 te kunnen beginnen met het uitleveren van de eerste upgrade pakketten.

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.

Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

//

 

De Europa versie, het staat volgens mij gewoon op hun site, ok, ik ben het met je eens, ik zou het ook graag eerst zien, maar op het ppc forum schijnen er toch tientallen mensen contact met TomTom gehad te hebben over dit onderwerp.

Dit staat op de site van TomTom

//

De TomTom NAVIGATOR 5 upgrade omvat de volgende kaarten:Groot-Brittannië

Duitsland, Polen** en Tsjechië**

Oostenrijk en Zwitserland

Italië

Noorwegen, Zweden, Denemarken en Finland

Nederland, België en Luxemburg

Frankrijk

Spanje, Portugal en Andorra

Dekking

Benelux: 99%, FR: 99%, GB: 99%, DE: 99%,

AT: 99%, CH: 99%, PL: 18%, CZ: 36%

IT: 97%, ES: 86%, AD: 99%, PT: 43%

DK: 99%, NO: 99%, SE: 99%, FI: 99%

//

 

Leuk draadje hoor,

http://www.pocketpc-club.nl/forum/showthre...25&page=1&pp=15 Inmiddels 58 paginas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Vind je? Veel, heel veel gezeur.

 

Ik lees eigenlijk ruim een jaar al niet meer de draadjes over TomTom daar. Heel veel onzinnig gezeur en geleuter als ik eerlijk mag zijn. Eerlijk gezegd, ik ben daar een paar maanden terug gestopt als moderator en ben daarna niet vaak meer ingelogd geweest. Mijn meeste tijd zit in dit forum ;)

 

Ik heb nu een poging gedaan de pagina's terug te lezen en ben geeindigd op 1 juni. Daarvoor is het allemaal speculatie, op een enkele reactie van TomTom na.

 

Ik heb eigenlijk nog niet kunnen vinden of compleet europa bij de upgrade zit. Het lijkt erop de major roads uitgebreider zijn.

 

Wat Europa zelf betreft, de dekking is gelijk aan TTN3, behalve dan de paar landen die erbij zijn gekomen. Maar, net als op die forum daar wordt geschreven, wat heb je aan die landen die een dekking hebben van 20 of 40%?

 

Wel vind ik het jammer dat TomTom de zeer goede gratis addons als Checkpoint of Speedwarner eigenlijk gekopieerd heeft en er geld voor wil vangen.

 

Als ik op de site van TT lees dat je daar een abonnement kunt nemen op flitspalenPOI's vna ruim 30 euro per jaar, is natuurlijk schandalig.

Op vele andere sites, o.a. flitspaal.nl, kun je ze gewoon gratis downloaden en zijn ze ook voor ruim 90% up to date.

Een abonnement van ruim 30 euro per jaar......

 

Dan kun je kiezen op de site voor andere stemmen. Dan heb je een nep Johan Cruif of een ander zogenaamde bekende Nederlander die op een grappige manier de route kan vertellen.

Dat soort voices rouleert al jaren en zijn zelfs door TT gestimuleerd als een leuke gadget dat iedereen kon maken.

Het was via een achterdeur altjd gratis te downloaden van TT.com, (anders dan TT.nl).

Nu willen ze voor die verschillende stemmen 4,95 hebben.

 

### Nog even een moderatie note: ### Je mag geen quotes aanhalen vanuit een ander forum. ;)

 

Toerist: iemand die duizenden kilometers reist om een foto van zichzelf naast zijn wagen te nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach gut, mijn bericht ergens hier op het forum is ook al achterhaald. Ik begin de feeling met de PPC kwijt te raken geloof ik ;) Alle software voor PPC werkt op ieder PPC was altijd de stelregel......

 

Ik ben weer eens te snel geweest. Ik heb 1 juni direct de upgrade voor TomTom5 besteld en betaald.

De uitlevering is 4 tot 6 weken? Maakt niets uit. Mag voor mij ook nog een half jaar duren:

 

Deze PDA's zijn niet geschikt voor NAVIGATOR 5:

* Fujitsu Siemens (alle modellen)

* Toshiba (alle modellen)

Siemens SX 56

Acer N10

Eten P700

Mitac Mio 558

PackardBell Pocket Gear 3025

ViewSonic V37

Yakumo DELTA 300 , DELTA 400

ASUS MyPal (deze heeft geen SD mogelijkheid)

 

* Wij werken aan het geschikt maken van onze Navigator 5 software voor Toshiba en Fujitsu Siemens apparaten; wij verwachten dat ze in de derde kwartaal van 2005 geschikt zullen zijn. Om technische redenen zal Navigator 5 helaas niet aangepast kunnen worden voor de overige apparaten in de lijst.

 

Oftewel, ik kan, als alles meezit, mijn uprade pas gebruiken in de derde kwartaal van dit jaar. TomTom kennende komt daar nog wel een kwartaal bij ;) Ik heb dus een Fujitsu Siemens.... Zit eigenlijk niets anders op dan een PPC te kopen die in het lijstje staat van toestellen waarvoor TTN5 wel geschikt is.

Wie heeft er nog een in de aanbieding uit onderstaand lijstje? En dan geen Palm One of Sony natuurlijk.

 

TomTom NAVIGATOR 5 is geschikt voor de volgende modellen:

 

Compaq  iPAQ 3870, iPAQ 3970

 

 

HP iPAQ  hx2110, hx2410, hx2750, hx4700, rz1710, rz3715, h1940, h1945, h2210, h2215, h4150, h4350, h5450, h5455, h5550, h5555, h6340

 

palmOne  Tungsten T3, Tungsten T5, Tungsten E2, Zire 72, Treo 650

 

Sony Clie  TJ 35, TH 55

 

Acer  N30, N35

 

Qtek  1010, 2020, 9090, S100

 

Orange  SPV M500, SPV M1000, SPV M2000

 

T-Mobile  MDA, MDA II, MDA III, MDA Compact

 

Mitac  Mio 168

 

DELL Axim  X3, X3i, X30, X50, X50I, X50V

 

O2  XDA, XDA II, XDA II S

 

i-mate  PDA2K, JAM

 

Vodafone  VPA III, VPA compact

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ik heb de Europa kaarten 5 weken geleden aangeschaft voor €180,-

Ik baal er dus behoorlijk van

Ruud

Dan zou je in principe de upgrade nu gratis moeten krijgen. Zie mijn antwoord boven. Ik geloof niet in liefdadigheid. De Directeur van TT krijgt aan aandelen enz enz een paar miljoen euro per jaar en dat krijgt hij vast niet door het Europapakket gratis te gaan weggeven ;)

Als het wel zo is, eet ik mijn pet op zeggen ze wel eens. Welnu, ik doe dan nog iets veel ergers.

 

 

Het volgende antwoord kreeg ik van TT customer service terug nadat ik mijn ongenoegen over bovenstaande ervaring kenbaar had gemaakt.

 

Geachte heer Woudt,

 

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

 

Wij van Tomtom kunnen goed begrijpen dat u verrast bent dat de nieuwe upgrade van Tom Tom Navigator 5 dit jaar inclusief de kaarten van West Europa is zonder extra kosten.

 

TomTom breidt zijn kaartgegevens uit naar andere landen in Europa en de rest van de wereld. Dit is een mooie gelegenheid om meer van onze klanten deze recente kaarten te laten gebruiken in deze landen. Wij denken ook dat het voor de klanten die de kaarten van West Europa al in het bezit hebben en al langer gebruiker van Navigator zijn een interessante upgrade is. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om uw regionale kaart met die van West Europa in een document samen te voegen, zodat de gebruiker rechtstreeks naar een willekeurige bestemming in Europa kan navigeren. Deze kaartdata kopen wij van derden. Wij hopen dat u daarom begrijpt dat wij de upgrade niet gratis kunnen aanbieden.

 

Hiernaast kunnen onze klanten veel extra’s downloaden zoals stadsplattegronden, navigatiestemmen, veiligheids camera’s en nuttige plaatsen, informatie over fille en het weer, met het gebruik van TomTom PLUS service. Wij verwijzen u naar onze website voor meer gedetailleerde informatie.

 

Omdat deze aanbieding de kaarten van West Europa includeerd, zijn we al lang geleden gestopt met het verkopen van deze kaarten op onze website. De detailhandel bepaalt zelf wanneer ze de Maps of Western Europe van 189 euro uit de handel nemen. Wij wijzen u erop dat u onze producten tot 14 dagen na de aankoop terug kunt brengen naar het verkooppunt en uw geld kan terug krijgen. Na deze periode is het niet meer mogelijk om producten te retourneren (dit is ook van toepassing op product codes).

 

Wij hopen dat we al uw vragen beantwoord hebben. Twijfel niet om nog een keer contact met ons op te nemen indien u nog vragen of opmerkingen heeft.

 

 

Met vriendelijke groeten,

 

TomTom Customer Support

 

Helaas, pindakaas dus, niet gratis, zelfs geen korting. Een slechte zaak vind ik ;)

 

:cry: Ruud

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het volgende antwoord kreeg ik van TT customer service terug nadat ik mijn ongenoegen over bovenstaande ervaring kenbaar had gemaakt.

 

Helaas, pindakaas dus, niet gratis, zelfs geen korting. Een slechte zaak vind ik ;)

 

:cry: Ruud

 

Vreemd dan dat de kaarten van europa dus tot nu toe van derden kwam...... Wat die derden dus ook beslissen, je zit er dus mooi aan vast als je ze al 2 weken hebt.

 

L*llig in deze is dat de naam en de logo op het pakket dat je gekocht hebt dus gewoon TomTom is en geen derden.

 

Hetzelfde idiote probleempje heb ik eigenlijk met dat de nieuwe TomTom het schijnbaar niet doet op mijn PPC.

 

Heb het wel gekocht ;)

 

Je zit zeker qua datum net over die 2 weken heen?

 

Verkopen zou een optie zijn natuurlijk, alhoewel ik net ergens gelezen heb dat TomTom daar niet van gediend is. Dat vind ik wel vreemd en ik weet eigenlijk niet of dat wel wettelijk is. Het is namelijk wel mijn eigendom.

 

Ieder jaar is er wel wat met die gasten. Alleen als alle commotie achter de rug is zijn we weer allemaal even enthousiast.

 

Ik mag een nieuwe PPC kopen of moet minimaal nog 3 maanden wachten en zoals ik al eerder schreef, die 3 maanden wordt bij TomTom heel gemakkelijk 6 maanden of nooit niet. Zit ik straks met een TomTom dat als het geïnstalleerd kan worden, er al weer bijna een nieuwe upgrade gaat komen naar 6? 7?

En we maken al zoveel reclame voor die gasten.

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Kleijn

TommyNavigator Versie 5.0 probleemloos draaiend op een Dell Axim X30

Werkend met een GlobalSAT Bluetooth GPS. Werkt echt toppie

 

'Team Kleijn'

Rob

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou je in principe de upgrade nu gratis moeten krijgen. Zie mijn antwoord boven. Ik geloof niet in liefdadigheid. De Directeur van TT krijgt aan aandelen enz enz een paar miljoen euro per jaar en dat krijgt hij vast niet door het Europapakket gratis te gaan weggeven ;)

Als het wel zo is, eet ik mijn pet op zeggen ze wel eens. Welnu, ik doe dan nog iets veel ergers.

Het volgende antwoord kreeg ik van TT customer service terug nadat ik mijn ongenoegen over bovenstaande ervaring kenbaar had gemaakt.

Geachte heer Woudt,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij van Tomtom kunnen goed begrijpen dat u verrast bent dat de nieuwe upgrade van Tom Tom Navigator 5 dit jaar inclusief de kaarten van West Europa is zonder extra kosten.

....

Met vriendelijke groeten,

TomTom Customer Support

Ik weet niet wat je in gedachten had met dat "nog iets veel ergers" maar ik zou toch serieus voorbereiding hiervoor gaan treffen :cry:

En inderdaad, sneu voor diegenen die net zoveel geld uitgegeven hebben voor die kaarten of wiens ppc niet geschikt lijkt te zijn voor tt5. Daar zou ik ook goed de pé over in hebben ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou je in principe de upgrade nu gratis moeten krijgen. Zie mijn antwoord boven. Ik geloof niet in liefdadigheid. De Directeur van TT krijgt aan aandelen enz enz een paar miljoen euro per jaar en dat krijgt hij vast niet door het Europapakket gratis te gaan weggeven ;)

Als het wel zo is, eet ik mijn pet op zeggen ze wel eens. Welnu, ik doe dan nog iets veel ergers.

Het volgende antwoord kreeg ik van TT customer service terug nadat ik mijn ongenoegen over bovenstaande ervaring kenbaar had gemaakt.

Geachte heer Woudt,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan TomTom Customer Support.

Wij van Tomtom kunnen goed begrijpen dat u verrast bent dat de nieuwe upgrade van Tom Tom Navigator 5 dit jaar inclusief de kaarten van West Europa is zonder extra kosten.

....

Met vriendelijke groeten,

TomTom Customer Support

Ik weet niet wat je in gedachten had met dat "nog iets veel ergers" maar ik zou toch serieus voorbereiding hiervoor gaan treffen :cry:

En inderdaad, sneu voor diegenen die net zoveel geld uitgegeven hebben voor die kaarten of wiens ppc niet geschikt lijkt te zijn voor tt5. Daar zou ik ook goed de pé over in hebben ;)

 

Het begint er wel op te lijken he ;) Ben blij dat ik het niet gemeld heb wat ik dan zou gaan doen..... Maar ik doe het wel en dat is voor mij erger dan een pet opeten.

 

Klopt hoor, ben met TomTom, net als velen, ontzettend kinderachtig bezig met nieuwe uppgrades. Ik moet en zal het hebben. helaas, er zit dan niets anders op dan een andere PPC of zoiets aan te schaffen..... Maar eens zien waarmee in de KralenFee weer eens kan paaien .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor degenen die TomTom 5 nu hebben maar het invoeren van coordinaten missen (Extra, Ga naar positie) is hier misschien een oplossing:

OS GPS convertor sinds 3 juni is deze ook geschikt voor TT5

 

Klopt dus als een bus.

 

Werd al door Peka vermeld in dit bericht.

 

En nu nog een PPC waarop TTN5 zonder problemen dat kan doen wat hij moet doen en dat is navigeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou eens wat wezen als Garmin zou melden dat je bij de volgende update geen koordinaten meer zou kunnen inkloppen in je gps en dat je de waypoints bij hun moest kopen!

Wat dacht je?

Zou de gps gebruiker dat acepteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las net op een forum dat velen de upgrade van TT5 inmiddels ontvangen hebben.

Hier bij ons is UPS nog niet geweest.

 

Weet je wat nog erger is?

 

UPS stopte bij mij voor de deur vanmorgen. Een klein pakketje in een dikke enveloppe. De man ging eerst naar de buurman en daarna naar mij. Een pakketje van Tomtom.

 

Voor de buurman, of ik die even wilde afgeven. De buurman was niet thuis........

De buurman heeft het net van me opgehaald. De upgrade voor tomTom dus. Besteld en betaald op 3 juni.

 

Ik heb het besteld en betaald op 1 juni. Volgens My TomTom is die van mij nog niet verzonden. Ik heb het notabene in huis gehad.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat nog erger is?

 

UPS stopte bij mij voor de deur vanmorgen. Een klein pakketje in een dikke enveloppe. De man ging eerst naar de buurman en daarna naar mij. Een pakketje van Tomtom.

 

Voor de buurman, of ik die even wilde afgeven. De buurman was niet thuis........

De buurman heeft het net van me opgehaald. De upgrade voor tomTom dus. Besteld en betaald op 3 juni.

 

Ik heb het besteld en betaald op 1 juni. Volgens My TomTom is die van mij nog niet verzonden. Ik heb het notabene in huis gehad.......

 

Dat is helemaal vervelend. Wat stom eigenlijk dat Tomtom die upgrades niet tegelijk verzendt. Ik heb al meer gelezen, dat mensen die na 1 juni besteld hebben, de upgrade al in huis hebben. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...