Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Nou, even mijn frustraties kwijtraken hoor.

Vandaag en gisteren twee kisten van hun locatie gehaald voor onderhoud. In de ene cache had ik zelf niet zoveel bijzonders gestopt, en wat er nu in zit is van iets mindere waarde. Nou ja, zo schijnt het te moeten zijn. Een cache moet devalueren in waarde.

Maar de andere cache is een deceptie geworden. Wat is daar een hoop troep in gegooid. Bah ;)

Een gekraste kraskaart, flippo's en veel meer van hetzelfde. Nou ja, daar leef ik dan ook nog wel mee. Maar waar ik het meest van baal: MIJN KIST IS KAPOT!

Een scheur in het deksel van een munitiekist en verbogen. Dat moet iemand zijn geweest met weinig verstand en veel kracht... en weinig fatsoen, want waarom zou je dat niet even melden? Zoiets doe je toch niet expres... toch?!

Maar de dader ligt een paar honderd meter van de cache, op het kerkhof :(

Steeds vaker bekruipt mij het gevoel dat er teveel mensen geocachen. De kwaliteit van caches en cachers is tanende. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen het geocachen; de kwalicache of zo. Maar hoe ik dat moet bewerkstelligen, dat weet ik nog niet. Maar dat er iets moet veranderen, dat is voor mij persoonlijk wel duidelijk. En anders schakelen we over op de goedkope filmkokertjes :D

Geplaatst
Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen het geocachen; de kwalicache of zo. Maar hoe ik dat moet bewerkstelligen, dat weet ik nog niet.

Members Only.

Blijkbaar is de GPSr zo'n gemeengoed geworden dat elke kl**thommel zo'n ding in zijn zak heeft.

Misschien is $ 30 voor een Premium Membership nog een drempel of het kaft van het koren te scheiden.

Geplaatst

Het lijkt me, dat je bruut geweld moet gebruiken om een munitiekist te vernielen. Zelf hebben we ook 2 grote munitiekisten als cache. (Beide 7,50 euro per stuk). Ik vind het jammer dat er zo ruw omgesprongen wordt met andermans spullen.

Om nu te zeggen dat er teveel cachers zijn, gaat mij wel een beetje te ver... Ik vind zelf dat iedere cacher zich gewoon aan de fatsoensnormen moet houden. Vroeger leerden we altijd dat je TWEEMAAL zo zuinig moet zijn op ANDERMANS spullen dan op die van jezelf. Dat er mensen zijn die onze hobby proberen te verpesten, is heel erg jammer.... ;)

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Jammer hoor voor die cachers die niet zo heel goed bij kas zijn en die het doen met zo goedkoop mogelijke middelen. Geen auto navigatie systeem, een basis GPS, beetje uitkijken met autokosten, brood en iets te drinken mee: gelukkig kun je geocaching goedkoop houden.

Maar voor leuke caches moet je 30 $ gaan neertellen want men gaat er van uit dat mensen die er geld aan besteden nettere mensen zijn waar het gaat om omgaan met andermans spullen.

Mijn ervaring in een ander verband is heel anders, degenen die meteen de duurste spullen kopen en overal lid van worden, zijn vaak degenen die er een troep van maken en vervolgens weer uit beeld verdwijnen.

Ik baalde ook hoor, toen de inhoud van onze munitiekist in een plastic zak was gestopt en zo op de grond was gelegd met de camoeflage er gewoon weer op omdat iemand blijkbaar een kistje nodig had. Gelukkig hebben een boel mensen voor die tijd plezier gehad aan de cache.

Geplaatst
Maar voor leuke caches moet je 30 $ gaan neertellen want men gaat er van uit dat mensen die er geld aan besteden nettere mensen zijn waar het gaat om omgaan met andermans spullen.

Mijn ervaring in een ander verband is heel anders, degenen die meteen de duurste spullen kopen en overal lid van worden, zijn vaak degenen die er een troep van maken en vervolgens weer uit beeld verdwijnen.

En nu voel ik me op m'n fluitje getrapt, dat ik een dure PPC aanschaf en dat ik $ 30 neerleg om enige voordelen te hebben (daar betaal ik dus voor). Dus ik maak er een troep van MOOI NIET. Ik ben zuinig op andermans zijn spullen en als ik het in handen heb ben ik er voor zichtig mee.

Gr Harrie

Geplaatst
Gelukkig hebben een boel mensen voor die tijd plezier gehad aan de cache.

En dat relativeert mijn probleem ook en even van je afschrijven lucht dan ook op. Voor de mensen, die er zoveel plezier aan beleven, daar doe je het uiteraard voor! ;)

Ach, een keer een klap met de hamer en wat slimmer ergens plaatsen, dan zal het kistje nog wel een jaartje meegaan.

Geplaatst
Ik baalde ook hoor, toen de inhoud van onze munitiekist in een plastic zak was gestopt en zo op de grond was gelegd met de camoeflage er gewoon weer op omdat iemand blijkbaar een kistje nodig had.

Wie jat er nu een munitiekist. Dat is toch wel het toppunt van asocialiteit. Je zou zowat je munitiekist in het beton gaan storten, zodat alleen de deksel nog open kan. En dat de cache niet meer te tillen is.

Geplaatst

Hohoho, laten we asteblief geen schuldigen gaan zoeken, daar was het draadje me helemaal niet om begonnen. Met een beetje pech zijn het niet eens de geocachers die het gedaan hebben, maar lokale jeugd. Wel netjes trouwens dat ze het dan weer niet helemaal hebben meegenomen ;)

Geplaatst
Steeds vaker bekruipt mij het gevoel dat er teveel mensen geocachen. De kwaliteit van caches en cachers is tanende. Ik ben nu op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen het geocachen; de kwalicache of zo.  ;)

Niet mopperen. Jouw ervaringen zijn een logisch gevolg van het beleid van geocaching.nl. Die neerwaartse spiraal zet door zolang de keurmeesters uitsluitend letten op verkregen toestemming (tot plaatsing) en niet op de kwaliteit van caches.

Iedereen weet dat rotzooi rotzooi aantrekt. Gooi een vuilniszak in de berm en de volgende dag liggen er drie. Na een week is de plek een vuilnisbelt.

Nederland is vergeven van nepcaches, die alleen zijn neergelegd voor de puntjes. Nepcaches trekken nepcachers aan, die op hun beurt nog meer nepcaches plaatsen om de puntenhonger te stillen. De geocacher als natuur/cultuurminnende wandelaar is al lang ingehaald door de prullenraper die in zijn logje klaagt dat hij vanaf de parkeerplaats wel een k%*$#”-eind (100 meter) heeft moeten lopen om die k$#*$%-doos te scoren.

Toets elke nieuwe aanmelding aan de volgende criteria:

- plaatsing op een bijzondere locatie

- een beschrijving, die duidelijk maakt waarom de locatie bijzonder is

- een uitdaging; een prestatie die moet worden geleverd om de locatie te bereiken.

Kortom: AVONTUUR en niet alleen een puntje. Smaken verschillen, maar smaak staat los van kwaliteit. Een keurmeester ziet onmiddellijk of een cache iets meer toevoegt dan alleen een puntje. Zo niet, weg ermee!

Weer de bermprullen en leg de lat wat hoger. Dan gaan de nepcachers/puntenjagers vanzelf op zoek naar andere (meer eenvoudige) manieren om het zelfrespect op te vijzelen. Er zijn niet teveel geocachers, maar teveel nepcachers die van onze hobby een karikatuur maken.

Geplaatst

Ook een van mijn cache is kapot :D

Maar de dader heeft zich gemeld. Volgens hem ging het per ongeluk en wil de schade vergoeden.

kijk, dat noem ik nou netjes.

pffff, dat lucht inderdaad op ;)

groet,

Vinnie1

p.s. internet is traag vandaag, dus misschien komt deze reactie twee keer.

Geplaatst

Maar gebeurd het nu zo heel vaak dat Caches kapot gaan of dat er een zootje van gemaakt wordt?

Ik heb inmiddels een kleine 50 Caches gevonden en daar zater er een stuk of 5 bij waarvan de inhoud inderdaad niet veel soeps was, maar daar trek ik me niets van aan, daar doe ik het toch niet voor.

Verder heb ik 2 caches gelegd, afgelopen weekeind beide nagelopen en de inhoud is zeker niet gedaald. De TB die ik wilde droppen pastte bijna niet zo vol was de ene.

Dus praten we hier misschien over de excessen, maar valt het gemiddeld gezien wel mee?

Of zie ik het verkeerd?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...