Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste leden,

is er iemand binnen het forum die bijvoorbeeld een excel blad heeft ontworpen om je eigen caches bij te houden. Of kent iemand een link naar zoiets. B)

Geplaatst

Waarom schaf je niet GSAK aan dat geeft ook nog eens enorm veel extra's zoals het exporteren van waypoint files en ondersteuning voor diverse andere zaken. Overigens werkt de trial ook prima voor mij. (al dat gekoop altijd)

Gewoon even googlen en je zult het vinden.

GSAK staat overigens voor Geocaching Swiss Army Knife en doet derhalve zijn naam meer dan eer aan.

Greetz Haaks

Geplaatst

Kapitein, B)

bedankt ziet er goed uit, en zal er nu mee gaan experimenteren. Op het forum zit voldoende kennis als ik tegen problemen aanloop.

• 1 month later...
Gast Team Kleijn
Geplaatst

Hoi,

Team Kleijn gebruikt GSAK naar alle tevredenheid. een belangrijke handige functie is Add/Edit Note. Hierin kun je bijvoorbeeld je vooronderzoek verslagje vastleggen, Waar je heen moet, waar je op moet letten, het eindcoordinaat van een puzzelcache. Ontzettend handig. Dit verslagje komt als eerste log onder de cachepagina te staan.

Verder gebruiken we GSAK om te exporteren naar zowel TomTomNavigator als in HTMLformaat voor op de PDA. Door een verdeling te maken in logsiche ringen vanaf je eigen Homelocatie, of eventueel per windstreek hou je de boel overzichtelijk.

Ook hebben we voor TomTom per cachetype een export gegenereerd in OV2 format. De symbooltjes Groene kistje, spookje etc hebben we van de .Com site afgehaald. Dit is op de juiste manier in de directory structuur geplaatst van de Pocket PC (Dell Axim).

TomTom opstarten en je ziet de Geocachingsymbooltjes voorbij je route schuiven.

Aangevuld met het pakketje POIEdit (Wat normaal gebruikt wordt voor de flitspalendatabase) kun je tot zo'n 2 kilometer in de omtrek automatisch caches laten melden vanuit TomTom. werkt geweldig.

Natuurlijk ook de broekzakkabouters ge-installeerd op de PDA, en dat werkt echt helemaal geweldig. Je ziet precies waar je op de kaart staat en er wordt een mooi kruimelspoortje achter je aan getrokken net zoals bij een normale GPS.

'Met de PDA in de binnenzak en de Vista in de hand kom je bij elke cache in Nederland', er zit ook een nadeeltje aan. Bij multicaches moet je tussenpunten uitrekenen. Dat gaat naar mijn mening alleen maar goed op de cachebeschrijving. Veel cacheplaatsers (Onder andere ik zelf) houden rekening met tussenresultaten van de multicaches en richten hun cachepagina zodanig in dat je deze als invulformulier kunt gaan gebruiken.

Conclusie, TomTom werkt best goed echter verslaat (met alle respect) qua navigatie absoluut mijn Becker TrafficPro niet. Die blijft het beste functioneren.

Toch kun je met de Combi PDA-Broekzakkabouters,TommyNavigator, LocalCachedatabase echt goed beslagen het veld in.

'Team Kleijn'

Rob

Geplaatst

Volgens mij wil @rend alleen maar een forumulier waarin hij zijn eigen gevonden caches kan bijhouden, inclusief spoilers en waypoints die hij heeft moeten opzoeken tijdens de cache.

Een soort dagboek waarin hij, zonder alle geheimen van de caches weer te moeten ontrafelen, de cache later nog eens kan lopen of een ander blij kan maken die de cache niet kan vinden.

Het principe van de MegaHekshulplijn voor het Zuije en de FeeFoon voor het Noordn

Geplaatst
Volgens mij wil @rend alleen maar een forumulier waarin hij zijn eigen gevonden caches kan bijhouden, inclusief spoilers en waypoints die hij heeft moeten opzoeken tijdens de cache.

Een soort dagboek waarin hij, zonder alle geheimen van de caches weer te moeten ontrafelen, de cache later nog eens kan lopen of een ander blij kan maken die de cache niet kan vinden.

Het principe van de MegaHekshulplijn voor het Zuije en de FeeFoon voor het Noordn

Dan denk ik hoe dan ook, mede door de add notes functie, dat GSAK top off the bill is.

Groeten kapitein Hack a database

Geplaatst

Jullie zijn me een stel bij elkaar. :thumbup: Maar ik heb inmiddels gekozen voor GSAK en dit werkt prima. :angry:

Geplaatst
Jullie zijn me een stel bij elkaar.  :thumbup:  Maar ik heb inmiddels gekozen voor GSAK en dit werkt prima.  :angry:

Welkom bij de club ;)

Hou ook het GSAK-stukje van het software-forum in de gaten.

Kruimel post daar als een razende update-berichten, en er komt nog wel meer moois langs.

Geplaatst (bewerkt)
Ketsen ??????

Yep: GeoKetsen!

:thumbup:

Staat niet in de begrippenlijst... ;)

Volgens mij is het oorspronkelijk een foute verbastering van GeoCaching, omdat men dacht dat het GeoCatching was. ;)

Maar misschien kun je het in je superlangelijst (mijn dank daarvoor!) met begrippen bijvoegen als een logisch gevolg van GeoDating? :angry:

bewerkt door dmace
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...