Spring naar bijdragen

Nieuwe leider in het klassement ii - Klassement: het is maar hoe je re


stada

Aanbevolen berichten

Na even in de loggings te hebben gekeken kom ik tot een andere lijst dan die op deze site. Het verschil zal hem zitten in de buitenlandse caches en de hidden caches.

Hier de lijst adhv totaal aantal found caches van cachers die Nederlandse caches hebben gehunt. Er zal hier en daar wel iemand ontbreken. Stand op 31 augustus 21.00 uur:

1 Blinky Bill           227  

2 Loes                 186

3 Megaheks          168

4 Zuurtje             162

5 Hawkeyes         151

6 Teco                143

7 GR                    141

8 LouisSearcher     135

9 Barney's            135

10 IJskimo             131

11 Larabond          131

12 Mumzle            128

13 Lady&Vagabond 120

14 Ralph2201        106

15 Eagles              87

16 ScoutingErica    85

17 boyscout          83

18 krix                  79

19 Goofy               76

20 Jever               78

 

Kortom: wie maakt er een script dat dit automatiseert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kortom: wie maakt er een script dat dit automatiseert.

Ben deze week met iets bezig! Alles in het kader van het verder automatiseren van de site. Volgende week als alles meezit de lancering. Hierin een overzicht van alle cachehunters die in Nederland de afgelopen drie maanden een bepaald aantal caches  gevonden hebben.

 

Dick, je kent het ip adres waar alle previews te zien zijn.  :)

 

Overigens, een lijst maken is één, een lijst maken waar iedereen mee tevreden is is heel wat anders. Om even een balletje op te gooien....

Moeten buitenlanders die hier een cache gevonden hebben meetellen? Denk hierbij bijv aan Blinky Bill.

Hoe zit het in dit verband met onze Belgische vrienden? Persoonlijk zie ik ze graag op de lijst.

Belgen wel, Duitsers niet? Zou kunnen in het kader van geocaching Benelux. Is wel moeilijk in een script te vatten.

 

En dan, moeten de door jezelf verstopte caches ook meetellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moeten buitenlanders die hier een cache gevonden hebben meetellen? Denk hierbij bijv aan Blinky Bill.

Lijkt me niet. Het gaat op deze site om de BeNeLux, dus alleen geocachers uit die landen zouden in de lijst moeten staan. (Anders zou een Amerikaan die er zo'n 500 op z'n naam heeft staan en er één hier heeft gevonden subiet op 1 staan.)

Overigens, als het slecht in een script is te bevatten dat er een selectie aan landen in moet, waarom dan niet 3 lijstjes: België, Nederland en Luxemburg? Als het toch volautomatisch verloopt is dat geen moeite vermoed ik.

Als ik er zo over nadenk zou ik dat de mooiste oplossing vinden! Denk ook eens andersom: Belgen zullen over het algemeen weinig weten van de Nederlandse geocachende mensen, ook vanuit dat oogpunt lijkt me een lijst met alleen Belgen interessanter voor hun. [i:post_uid0]Dat[/i:post_uid0] zijn de personen die ze voornamelijk zien bij de logs van caches die ze zelf ook loggen, dus [i:post_uid0]daar[/i:post_uid0] wil je je aan 'meten'.

En dan, moeten de door jezelf verstopte caches ook meetellen?

Nee.

Als het gaat om een ranglijst waarin je toont hoe goed mensen in het cachehunten zijn en/of hoe actief/lang bezig ze zijn met zoeken dan heeft dat niets te maken met het verstoppen. Je kunt tig caches verstoppen, en dat is wel steeds flink wat werk om ze goed op te zetten, maar feitelijk kan iedere jan-boere-... dat (met verschillende kwaliteit weliswaar). Een cache wordt ondermeer opgezet voor de uitdaging om hem te vinden en/of de 'uitdaging' voor mensen om dat mooie plekje te komen bezoeken. Een ranglijst zou m.i. moeten tonen hoeveel iemand die uitdaging is aangegaan. Caches verstoppen is wel een prijzenswaardige bezigheid, maar geen uitdaging. (De uitdaging qua verstand van een GPS krijgen en goede kwaliteit in een cache steken daargelaten.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het in dit verband met onze Belgische vrienden? Persoonlijk zie ik ze graag op de lijst.

 

Tuurlijk willen we er bij !  Ik denk echter niet dat onze duitse collega's er wat aan hebben als ze er ook op staan, of bezoeken zij ook de .nl-site ?

 

Groetjes,

 

Joske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Caches verstoppen is wel een prijzenswaardige bezigheid, maar geen uitdaging.

Nou, ik vind het persoonlijk wel een uitdaging om een leuke cache te verstoppen. Het zou misschien ook wel aardig zijn als er een ranglijst komt van 'hoeveel caches verstopt'. Dat stimuleert mensen weer om er te verstoppen en dan krijgen we lekker veel caches om te hunten. En dan hoeft je ook niet zover te rijden, wordt het cachehunten weer milieuvriendelijk van! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat de top-list weer actueel is. Ik hoop dat de frequentie van verversing hoger wordt dan vorige keer  :)

Ik vind een Benelux-lijst leuk en het lijkt me logisch dat daar alleen mensen uit de Benelux op vermeld worden. Een lijst per land zou ook geinig zijn.

 

Ik vind het geen slecht idee om ook geplaatste caches mee te tellen in het klassement. Lijkt me een stimulans om een paar mooie caches te 'bouwen'. En vergeet ook niet dat je met het plaatsen van een cache deze cache zelf niet kunt vinden en loggen. Daarmee geef je jezelf een achterstand en anderen een 'voorstand'. Hat gaat wel niet om de punten, maar toch .... ;-)

 

En ligt het nou aan mij of worden logs e.d. ook meegeteld in het huidige script. Ik had er namelijk 91 volgens My Cache Page. 3 daarvan waren echter 'not found' of gewoon een opmerking. Dat telt neem ik aan niet mee als gevonden cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens, een lijst maken is één, een lijst maken waar iedereen mee tevreden is is heel wat anders.

 

Maak meerdere lijsten, zou ik zeggen. Mijn voorstel:

1) Nederlandse cachers met aantal gevonden caches (alle caches).

2) Alle cachers met aantal gevonden caches in Nederland.

3) Nederlandse cachers met aantal geplaatste caches.

 

En dan dezelfde drie lijsten voor Belgen/Luxemburgers.

Optellen van gevonden en geplaatste caches lijkt me een niet zoveel zeggende statistiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, ik vind het persoonlijk wel een uitdaging om een leuke cache te verstoppen.

Jaaa, hooo, wacht even... ter verduidelijking van wat ik bedoelde...

Daarom had ik ook geschreven (dat hoort dus wel bij de quote om hem compleet te maken, anders vervormt de bedoeling):

De uitdaging qua verstand van een GPS krijgen en goede kwaliteit in een cache steken daargelaten.

Bij het caches opsporen zou ik zelf de creativiteit van het bedenken niet willen meerekenen want dat zijn twee heel verschillende dingen. Dat bedoel ik met 'geen uitdaging': in de zin van het hunten. Inderdaad is het echter wel een uitdaging op een ander vlak.

 

 

 

Edited By Eagles on sept. 02 2002 at 22:12

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een tijd gewacht met reageren, maar ik ben het wel met Kapper eens. We moeten ervoor waken om niet teveel lijsten te maken, dat is niet de core-business. Hunten, dat wel! Ik vind dat we op een .nl site in principe praten over gevonden caches in Nederland. Als iemand van BUITEN nederland op dit moment IN nederland bijv. 200 caches heeft gevonden moet die gewoon bovenaan staan. Geen discrimminatie over het feit dat het alleen voor nederlandse ibngezeten geldt; dat vind ik belachelijk. Daarnaast is het wel zo eerlijk om het totaal van alle gevonden caches te vermelden.

Geplaatste caches meetellen in de lijst vind ik dus absurd. Heb ik trouwens altijd al gevonden. Ik zou zeggen: Hou daar zelf maar een lijst van bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag,zeg !!

Dat worden wel erg veel lijsten.

Ik stel voor om niet uit het oog te verliezen dat het in principe niet om een competitie gaat.

Ik zie zo'n lijst gewoon als een aardigheidje.

 

Ik vind het leuk om dit soort klassementen te bekijken, mijn stelling is dan ook: als er verschil van mening is over welke gegevens te tonen, waarom dan niet verschillende lijsten tonen? Technisch niet lastiger dan 1 lijst en je houdt iedereen tevreden.

Wanneer er toch maar 1 lijst komt zou ik zeggen: gevonden caches (alle, dus ook virtuele en buitenlandse) door Nederlanders (en/of Belgen). Een lijst met gevonden caches in Nederland door alle cachers is er al (Dan Miller).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer er toch maar 1 lijst komt zou ik zeggen: gevonden caches (alle, dus ook virtuele en buitenlandse) door Nederlanders (en/of Belgen). Een lijst met gevonden caches in Nederland door alle cachers is er al (Dan Miller).

Daar sluit ik me bij aan. De wedstrijd (voor de mensen die er een wedstrijd van maken..) lijkt me hier prima in afgespiegeld. En wellicht komt er ook nog ooit een europees klassement.

 

Eric

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er wordt hier steeds gesproken over Nederlanders. Maar wat is een Nederlander in dit verband?

1. Iemand die in Nederland woont?

2. In Nederland is geboren?

3. Een Nederlands paspoort heeft?

4. Nederlands spreekt en schrijft zonder al te veel fouten?

5. Zich ingeschreven heeft bij geocaching.nl?

En hoe controleer c.q. beoordeel je dat?

 

Daar zou toch ook eens over moeten worden nagedacht voor er lijsten met 'Nederlanders' worden aangemaakt.

 

Ik voldoe niet aan 1, wel aan 2, 3 en 5, en denk ook wel aan 4 te voldoen. Maar mag ik meedoen?

 

Overigens zou ik in de competitie hoogstens strijden om de laatste plaats, wegens het gebrek aan caches in mijn omgeving.

 

 

 

Edited By lex on sept. 03 2002 at 16:16

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lex,

 

Wat mij betreft val je ten alle tijde binnen de categorie om genoemd te worden in de lijst, al zou je aan geen enkel punt in jouw opsomming voldoen. Nogmaals de .NL site gaat in 1e instantie over caches, Nederlandse caches wel te verstaan. Dat zijn dus caches die liggen op het grondgebied van Nederland.

 

Daarbij dient dan te worden opgemerkt dat bijv. Bentheimer Zandsteen, hoe leuk en goed deze cache ook is (want dat is werkelijk zo) 13 km in Duitsland lingt en mijns inziens dus GEEN Nederlandse cache is. Snap ook niet dat die als zodanig geaccepteerd is, maar dat terzijde.

 

Pas op de tweede plaats komen de hunters en wat boeit iemand dat nu waar die woont, geboren is of wat voor een onzin er maar bijgehaald wordt. Wij pretenderen toch een gastvrij volk te zijn? Zou je bijna niet zeggen als je dat hierboven leest. Laat ik het er maar op houden dat ik het verkeerd interpreteer, dat zal het wel zijn  :) .

 

Wat betreft die lijst van die meneer Dan Miller, die telt ook de geplaatste cache er bij op en gaat de uitkomst ervan sorteren. Dat is even wat anders als gevonden caches, dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...