stada Geplaatst 16 oktober 2003 Geplaatst 16 oktober 2003 Dus toch Zoutkamp! Ik zal er eens op letten als ik er langs kom als ik bijvoorbeeld eens naar Schiermonnikoog ga. Ben bang dat het de nodige horizonvervuiling met zich mee zal brengen. En die "schone" horizon zal juist wel een voorwaarde zijn voor die bollen...
Heirbaut Hunters Geplaatst 20 oktober 2003 Geplaatst 20 oktober 2003 Grappig. Kende Terradesk wel, maar nooit zo bezig geweest met 'geheimen'. De Prinses Margrietkazerne in Wezep is ook verdwenen. Nu loopt er een brede weg zo ineens een bos in. Dom gezicht. En wat voor geheimen ze daar hebben weet ik niet want er staan alleen shovels en kranen.
Heirbaut Hunters Geplaatst 20 oktober 2003 Geplaatst 20 oktober 2003 Pffffff. Effe verder gezocht en het is letterlijk half werk. Tonnet kazerne 't Harde. Mijn motto is altijd. Doe het goed of doe het niet.
Lex Geplaatst 20 oktober 2003 Geplaatst 20 oktober 2003 En wat voor geheimen ze daar hebben weet ik niet want er staan alleen shovels en kranen. Sssst! Dat is natuurlijk juist het geheim! Het doet me denken aan een verhaal van mijn grootvader die in 1914 bij de vestingartillerie in Willemstad was gelegerd. Daar hadden ze houten kanonnen op de stadswallen opgesteld om een eventuele vijand af te schrikken. Spionnen zouden van een afstandje het aantal kanonnen kunnen tellen. En dan was het natuurlijk niet de bedoeling dat er iemand zou roepen: "Ik begrijp niet wat er hier geheim is, want we hebben alleen maar houten kanonnen!" ++ Lex ++
Jan en Jany Geplaatst 26 oktober 2003 Geplaatst 26 oktober 2003 Op www.terradesk.nl is het mogelijk via een speciale plugin vanuit de lucht Nederland te bekijken Ik ben op zoek geweest naar die plug-in maar kan hem niet vinden Wie heeft het goede linkje / naam voor mij Alvast Bedankt : Minouschka
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 26 oktober 2003 Geplaatst 26 oktober 2003 Er is verwarring met de term 'plug-in'. Heb je eenmaal het terradesk programma in je computer zitten dan kan je de link Nederland Fly aanklikken. Terradesk komt aktief op het scherm, even wachten (en er komen wat boxen die veel keren [OK] verlangen, foutje) en dan maar de Rijksdriehoeksmeting coordinaten intypen.
BigBird Geplaatst 27 oktober 2003 Geplaatst 27 oktober 2003 Ik ben op zoek geweest naar die plug-in maar kan hem niet vinden De plugin is wel degelijk een plugin de je moet installeren. Deze is specifiek voor MS-Internet Explorer. Hier de directe links voor nl fly: Download benodigde plugin hier of direct installeren Site op internet: http://www.vanuitdelucht.nl/flyfiles/fly_o...e/Nederland.fly Op genoemde download site staan nog een link naar fly files: City Guides Veel plezier!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 14 januari 2004 Geplaatst 14 januari 2004 Dus toch Zoutkamp! Ik zal er eens op letten als ik er langs kom [...] Ja, op de kaart topo 25 06F_Zoutkamp is het te vinden. Ik zat toevallig te kijken en op 210183 E 588805 N is het station te vinden. Er staat zelfs bij: "It Greate Ear (Grondstation voor satellietcommunicatie)". Nu even erboven gaan hangen met Teradesk en wat zie ik? Soepkommen!!!
stada Geplaatst 15 januari 2004 Geplaatst 15 januari 2004 En is dat hetzelfde beeld als wat ik in mijn berichtje van 29 september in deze thread zette? Kijk anders nog even terug...
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 21 januari 2004 Geplaatst 21 januari 2004 Effe zien... Ja, dat is hetzelfde. Ik wordt een beetje seniel? Ondertussen zijn er verdere ontwikkelingen kwa gebruikersgemak. Zo kan je nu via de postcode op de juiste plek gaan hangen. Kijk maar bij: Luchtfoto's van Nederland op postcode
TeamTobi Geplaatst 14 mei 2004 Geplaatst 14 mei 2004 http://www.vdberg.org/freefly.html werkt helaas niet meer en is op verzoek van terradesk.nl gesloten. Zijn er misschien nog andere pagina's die soortgelijke diensten aanbieden. Ik bedoel daarmee ingeven van postcode en kijken maar... Danny
Wil&An Geplaatst 14 mei 2004 Geplaatst 14 mei 2004 Hoe kom ik aan de notatie zo als het programma de coordinaten heeft??? En hoe oud zijn de kaarten, ik ben namelijk van uit www.vanuitdelucht.nl begonnen met het zoeken van mijn eigen huis en toen naar mijn werk gevlogen. Alleen daar aangekomen zag ik dat de garage die we nieuw gebouwd hebben er niet op staat en dat de vijver die we hebben overbrugd er ook nog niet opstaat. Alle twee ongeveer in zomer 2003!
Gast Doesj Geplaatst 14 mei 2004 Geplaatst 14 mei 2004 Hoe oud de kaarten zijn weet ik niet, maar hoe je de coordinaten kunt vinden daar is op DeBruineBerenSoft een toolje voor te vinden; http://145.53.24.230/GC.html Gr, Doesj
el kliko Geplaatst 7 juni 2004 Geplaatst 7 juni 2004 Ook ik ben even gaan vliegen en kwam tot de Ontdekking dat ik zelf nog op 50 Meter hoogte kan vliegenlager heb ik niet geprobeerd maar zal vast ook wel lukken. Coördinaten zijn In RD hiervoor zijn diverse tools ik gebruik hiervoor RD-Conversie-v4 van Stefanne http://www.xs4all.nl/~stefanne/geocaching/ El Kliko
team wolfje Geplaatst 11 juni 2004 Geplaatst 11 juni 2004 Hallo je hebt ook nog de site terraserver voor echte sateliet fotos ook leuk voor bij je caches GROETEN Wolfje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden