Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Geplaatst
Als je in Noord Holland woont kun je wel een leuke rondvlucht maken op Terradesk.nl  ..................

Werkt ook in Zuid-Holland !!!

Big Brother is watching you .....................

image

Ik heb geen idee waarom het niet bij iedereen hetzelfde werkt.

Bij het maken van bovenstaand plaatje kreeg ik eerst ook de melding 'not in this world area', maar bij het opnieuw intikken, was er niets meer aan de hand.

Geplaatst

Leuke foto van m'n huis. Best een groen buurt trouwens, zo vanuit de lucht.

Heb je gewoon mijn coördinaten ingeklopt? Ik zal wel gek zijn, maar krijg het dus echt niet voor elkaar.

Eric

• 4 weeks later...
Geplaatst

M'n eigen huis nu inderdaad met eigen ogen gezien. Toch jammer dat in het programma en op de helppage niet duidelijk wordt gemaakt hoe je dit nou aan moet pakken.

Blij dat er een forum is......

Dank je wel voor de moeite.

Eric

Geplaatst

Heb een paar kennissen de URL door gegeven die onder [u:post_uid9]Dit[/u:post_uid9] staat, maar ze kunnen hem dan niet openen. Of de computer vraagt met welk programma ze hem moeten openen. Wat doe ik verkeerd? Moeten ze eerst iets downloaden? Help deze atechnische techniekjuf...... :butbut:  :D

Geplaatst

Eeeh, ik mag aannemen dat ze wel eerst van Terradesk de Terraexplorer hebben gedownload en geïnstalleerd... toch...?

Dat het dadelijk niet zoiets is als "...of je stopt de stekker erin...".

• 2 weeks later...
Geplaatst

Deze week heb ik voor diverse vrienden en kennissen met die nederland.fly een luchtfoto van hun huis gemaakt. En via Kruidvat laten afdrukken op mooi echt fotopapier. (82 cent voor 15x20) Daar kan geen kleurenprinter tegenop kwa kwaliteit en kosten.

Ik zag toen dat het af en toe leek alsof de coordinaten een pietsje mis zaten terwijl die luchtfoto's toch prima geijkt zijn op het RD-raster.

De clou is: ze zijn 2-dimensionaal. Coordinaten worden op (ik denk) het 0-vlak van NAP genomen. Mijn dakkapel is op de foto te zien, is nauwkeurig tot op de meter opgemeten en zit op 9,6 meter NAP-hoogte.

De luchtfoto is niet ortho-rectified dat wil zeggen: zeker naar de randen van de oorspronkelijke foto toe ga je steeds meer schuin tegen objecten aankijken. Projecteer ik mijn dakkapel positie op de grond dan kijk ik op de foto tegen het dak van mijn buurman aan vanwege de schuine inval.

Heeft iemand al gekeken hoe het met posities zit in op/neergaande gebieden? Gebruiken ze een hoogteprofiel in de berekeningen of houden ze het NAP-vlak aan?

Geplaatst

Ik krijg die stomme terraexploren niet binnen, als ik doorklik is de pagina telkens niet online  ;)  :D  :(

[i:post_uid0]help[/i:post_uid0]

Edited By Flapper on okt. 24 2002 at 23:06

Geplaatst
Ik krijg die stomme terraexploren niet binnen, als ik doorklik is de pagina telkens niet online  

Het lijkt er inderdaad op dat de site van Skylinesoft zwaar overbelast is.

Er is echter een truc: Download direct de demoversie van TerraExplorer. Dit geeft bij mij geen problemen.

Overigens jammer dat je alleen handmatig de coordinaten in kan vullen. Maar toch heel mooi om te zien!

BigBird

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...