Twinlife Geplaatst 20 januari 2005 Geplaatst 20 januari 2005 Ik meende mij ter herinneren dat er in het verleden een logje van van verwijdert is, en dat ik daar automatisch een mailtje van kreeg. Maar het kan ook aan mijn leeftijd liggen hoor lichamelijk wil het nog wel maar geestelijk. Weet niet hoe de ervaringen van andere geocachers zijn. Gr twinlife
Pentagram Geplaatst 20 januari 2005 Geplaatst 20 januari 2005 Wij zijn niet zo van het opruimerige , dus eens even nagekeken, maar wij kregen wel degelijk van .com een bericht, met als onderwerp; [LOG] Log Deletion Notice Het berichtje zelf gad precies aan wanneer en hoelaat de maker onze log gewist had en dan twee linkjes erbij, één naar onze eigen log, waar we dus nog steeds naar doorgelinkt worden, en één naar de maker. Zodra je het linkje naar je eigen log aanklikt, kan gewoon de log incl. plaatjes nog bekeken worden, er staat ergens rechtsbovenin alleen met rode letters Archived. Maar misschien dat de maker/verwijderaar daar zelf dan iets aan ingesteld heeft??
Kruimeldief Geplaatst 20 januari 2005 Geplaatst 20 januari 2005 Wij zijn niet zo van het opruimerige , dus eens even nagekeken, maar wij kregen wel degelijk van .com een bericht, met als onderwerp; [LOG] Log Deletion Notice Het berichtje zelf gad precies aan wanneer en hoelaat de maker onze log gewist had en dan twee linkjes erbij, één naar onze eigen log, waar we dus nog steeds naar doorgelinkt worden, en één naar de maker. Zodra je het linkje naar je eigen log aanklikt, kan gewoon de log incl. plaatjes nog bekeken worden, er staat ergens rechtsbovenin alleen met rode letters Archived. Mooi, dan is dat ook weer opgelost. Ik kan het me zelf niet herinneren, maar ja, krijg dan ook op sommige dangen een paar 100 emailtjes van .com en dan lees ik alleen de onderwerpen en dan kan er wel eens een tussendoor glippen. Maar misschien dat de maker/verwijderaar daar zelf dan iets aan ingesteld heeft?? Nee hoor, als jij zo'n mailtje krijgt zoals je net hebt omschreven dan is dat een automatisch gegenereerd mailtje. Alle berichten dat van een cachepagina verwijderd worden, logs en notes, worden altijd gearchiveerd. Of de cache-eigenaar een bericht heeft gedeleted. of jijzelf als poster van het bericht, altijd archief Daar kan de "deleter" zelf niets aan doen (gelukkig maar weer dus) Thanx, en maar goed dat je niet zo van de opruimiger bent Kruimel
Woezel & Pip Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 (bewerkt) Weet je wel uit je hoofd hoeveel caches je gevonden hebt? Omdat iedere gedeleted log bij een gevonden cache, de "found it" ook verdwijnt en jij dus een cache minder hebt gevonden en dat weer van je statistieken wordt afgetrokken. Kruimel Om overbodige mailtjes aan Reintje te voorkomen, maar eens driftig aan t zoeken geslagen in oude forum berichten. En dit onderwerp gevonden. Mijn probleem: Caches die ik niet wil gaan doen, blijven natuurlijk op mijn kaart 'niet gevonden' staan. Hinderlijk. Dus wil ik die verwijderen. Volgens een mede-cacher kan dat door te loggen als found, daarna weer log deleten en dan zou ik a/ dat stipje op de kaart kwijt zijn en b/ geen scorevermeerdering. Het eerste klopt, het tweede m.i. niet. Mijn score is ineens wel opgelopen en dat is wel het laatste wat ik in mind had..... Hoe kan ik dit beter aanpakken? Voor de duidelijkheid: volgens de .nl lijst zou ik er nu 623 gevonden hebben, terwijl mijn eigen lijst er 605 aangeeft. Kan natuurlijk best dat ik ergens een cache vergeten ben te noteren voor mezelf, maar 18 stuks ben ik echt niet vergeten.... 12 november 2005 bewerkt door dwarreltje
Reintje de Vos † Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Mijn probleem: Caches die ik niet wil gaan doen, blijven natuurlijk op mijn kaart 'niet gevonden' staan. Hinderlijk. Dus wil ik die verwijderen. Volgens een mede-cacher kan dat door te loggen als found, daarna weer log deleten en dan zou ik a/ dat stipje op de kaart kwijt zijn en b/ geen scorevermeerdering. Het eerste klopt, het tweede m.i. niet. Mijn score is ineens wel opgelopen en dat is wel het laatste wat ik in mind had..... Hoe kan ik dit beter aanpakken? Dwarrel is leuk. Geen mail sturen om mij te ontlasten en dan ik wel reageren. Even voor de rest: Ik heb deze week met Dwarreltje gemaild over een mogelijkheid om de caches die je om wat voor een rede van niet wilt doen van je "niet gevonden" kaart af te krijgen. Is namelijk "onhandig" om steeds weer die cache te gaan bekijken waarvan je had besloten die niet te gaan doen. Die functie is er op dit moment niet. Alleen als je een "found" achter je naam hebt staan wordt de cache niet meer getoond. Als gevolg van de mail van Dwarrel heb ik natuurlijk wel zitten denken. En mogelijk kan ik wel wat rommelen dat in lijn is met een traject dat ik toch al was ingezet. Het grootste probleem zit hem in het "user management" van die "niet interessante" caches. Hoe geef je dat aan en hoe haal je ze terug. Wordt vervolgd. Een ander punt in de bovenstaande post van Dwarreltje is het aantal founds als die in caches worden weggehaald. In een ander draadje staat beschreven dat Albrt en ik bezig zijn de stats grondstoffelijk te veranderen. Vandaar alleen de nieuwe situatie. Als found tellen alle caches mee waarvan je op de betreffende cache pagina kunt "laten zien" dat je ze gevonden hebt. Even een log plaatsen en even later weer weghalen zal je aantal founds in de statistieken tijdelijk met één ophogen, maar na een periodieke controle op de betreffende cache is je aantal weer terug op het "goede" nivo. Omdat het heel wel mogelijk is dat er zo nu en dan een logje wordt gemist (bijvoorbeeld op zondagavond) is de "Corrigeer logs" functie van DHZ gemaakt. Daar kun je missende logs bij trekken door de cache op te geven. Maar je kunt ook foute logs corrigeren door de cache op te geven. Eigenlijk: Na het opgeven van een cache wordt alles goed gezet. Als je dus een fors verschil aantreft in het aantal gevonden caches op gc.com en gc.nl kunnen zou je moeten gaan onderzoeken waar de verschillen zitten om het kloppend te krijgen. Tenminste als het je boeit. Teveel logs boeit natuurlijk minder dan te weinig logs. Maar... Het correctie mechanisme zoals ik beschrijf kun je ook uitvoeren voor anderen. Bijvoorbeeld degene die door jouw foute logs ten onrechte boven jou in de ranking staat. Ik hoop dat hiermee de vragen een beetje beantwoord zijn. Mijn advies: Ga niet deze maand nog aan de gang met het rechttrekken van de aantallen. Wacht het nieuwe systeem even af.
Woezel & Pip Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Dwarrel is leuk. Dat hoort Dwarrel graag Even voor de rest: Ik heb deze week met Dwarreltje gemaild Sorry Reintje, ik heb geen mailtje gehad, anders had ik hier niet gepost.... Enne, ik hoopte jou te kunnen ontlasten door anderen hier om hulp te vragen. Iemand anders die misschien wel de weg wist, ik ben de weg zo vaak kwijt Ik hoop dat hiermee de vragen een beetje beantwoord zijn. Mijn advies: Ga niet deze maand nog aan de gang met het rechttrekken van de aantallen. Wacht het nieuwe systeem even af. Wie waar staat op de rankinglijst kan mij geen ***** schelen. Echter wil ik gewoon niet dat mijn lijst meer aantallen vertoont dan ik heb gevonden. Maar ik heb begrepen dat ik dus gewoon geduld moet hebben voor het weer rechtgetrokken is... Oei, geduld.....dat wordt een moeilijke opgave maar ik ga mijn best doen
Reintje de Vos † Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Sorry Reintje, ik heb geen mailtje gehad, anders had ik hier niet gepost.... Nu wel.
Woezel & Pip Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Sorry Reintje, ik heb geen mailtje gehad, anders had ik hier niet gepost.... Nu wel.
Goedweerloper Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Ik hoop dat hiermee de vragen een beetje beantwoord zijn. Mijn advies: Ga niet deze maand nog aan de gang met het rechttrekken van de aantallen. Wacht het nieuwe systeem even af. <{POST_SNAPBACK}> Hmm... en zeker geen tipjes van sluiers of zo? Ik zat van de week al te bedenken: zou het neit (ook?) leuk zijn om een ranglijst te maken niet op gevonden caches maar op gevonden sterren? (Waarbij een 1/1 cache voor 2 sterren telt en een 5/4 cache voor 9) <{POST_SNAPBACK}> Hierbij zit wel een addertje onder het gras: de cache maker is vrij om deze categorieen in te vullen. Het is mogelijk om van een opraapmicro 5/5 te maken! (beetje offtopic) Ook vind ik dat die hulpmiddelen voor de sterren te bepalen het een beetje te hoog inschatten. Een vrij makkelijke multi van pakweg 7 kilometer over goed begaanbare paden wordt dan al snel 3/3, beetje overdreven!
Team Professor X Geplaatst 12 november 2005 Geplaatst 12 november 2005 Goedweerloper Geplaatst op Vandaag, 13:55 Hierbij zit wel een addertje onder het gras: de cache maker is vrij om deze categorieen in te vullen. Het is mogelijk om van een opraapmicro 5/5 te maken! (beetje offtopic) Ook vind ik dat die hulpmiddelen voor de sterren te bepalen het een beetje te hoog inschatten. Een vrij makkelijke multi van pakweg 7 kilometer over goed begaanbare paden wordt dan al snel 3/3, beetje overdreven! Mee eens, maar je kunt het sterrengehalte zelf aanpassen; ook naar halve sterren.
Aanbevolen berichten