Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Camelion,

Bij deze mijn punten

Als legger kun je:

1) Je cache proeflopen waarbij je speelt dat je een onervaren loper bent in een vreemd gebied. Overal waar je de neiging hebt het pad af te snijden verander je de cache.

denk aan:

- Geen waypoint leggen op kleine verborgen paadjes

- de route op een T/splitsing laten uitkomen met links en rechts klm. rechte weg en een waypoint 100 mtr verder op.

2) Mensen die je tegenkomt informeren over de cache. Dat hij er ligt dat Geocachers natuurliefhebbers zijn en als er klachten zijn je die persoon moet aanspreken op zijn gedrag.

3) Als je een "padenverlater" betrapt hem er op aanspreken en zijn log verwijderen. (ik neem aan dat deze dan niet mee telt in zijn puntentelling?)

Geplaatst
Als je een "padenverlater" betrapt hem er op aanspreken en zijn log verwijderen. (ik neem aan dat deze dan niet mee telt in zijn puntentelling?)

Ik ben blij dat je het niet voor het zeggen hebt.

Als we jouw je zin geven heb je binnen de kortste keren een gigantische rel en een geocaching gemeenschap die volledig uiteen gevallen is.

Geplaatst
Camelion,

Bij deze mijn punten

Als legger kun je:

1) Je cache proeflopen waarbij je speelt dat je een onervaren loper bent in een vreemd gebied. Overal waar je de neiging hebt het pad af te snijden verander je de cache.

denk aan: 

- de route op een T/splitsing laten uitkomen met links en rechts klm. rechte weg en een waypoint 100 mtr verder op.

Ik laat altijd proeflopen door een ander, maar dat is 0,0 garantie dat er weer een onverlaat het op een andere manier doet. Bovendien, kleine verborgen paadjes zijn of wel, of geen paadjes. Daar mag je dus wel of niet komen, geheel ter beoordeling van de loper.

2) Mensen die je tegenkomt informeren over de cache. Dat hij er ligt dat Geocachers natuurliefhebbers zijn en als er klachten zijn je die persoon moet aanspreken op zijn gedrag.

Ik kom nooit iemand tegen. Dat scheelt. Voor klachten moet men bij de grondeigenaar/beheerder zijn. Als ik, wie dan ook, iemand zie die als een olifant door de porseleinkast dendert en daarbij de natuur onherstelbaar vernielt, spreek ik deze persoon aan. Geocacher, mountainbiker, scout of wat dan ook. Dat is ieders morele plicht.

3) Als je een "padenverlater" betrapt hem er op aanspreken en zijn log verwijderen. (ik neem aan dat deze dan niet mee telt in zijn puntentelling?)

Ja, het moet niet gekker worden. Er zijn maar twee personen die een log kunnen verwijderen. De schrijver van de log en de eigenaar van de cache.

Zodra anderen kunnen gaan bepalen of mijn log wel of niet terecht is en deze kunnen (laten) verwijderen, is het hek van de dam en zal het een anarchistisch zootje worden. Wat betreft die puntentelling, dat zal me werkelijk worst wezen. Haalt iemand mijn log herhaaldelijk weg, dan plaats ik deze niet meer. Dan maar een punt minder; lekker belangrijk.

Het zwakke in je betoog is dat je er vanuit gaat dat de padenverlater een geocacher is. Maar is het wellicht een wandelaar die een plasje doet? En als het een geocacher is, en die is inderdaad zoekende naar een cache (net als ik), dan verwacht je dat ik tegen die man (M/V) ga zeggen "o meneer, u bent van het pad af gegaan. Dit zal ik melden want dan wordt uw log verwijderd. Wat is uw naam?"

Kweenie, iets in mij zegt dat dit niet gaat werken. Hoe zie jij dat voor je?

Geplaatst

Dat is leuk ,er wordt gezegt "niet van het pad af" maar heb nog geen cache kunnen vinden die in of op het pad verstopt zijn :P

Maar als je voorzichtig bent kun je toch best een stukje het bos inlopen? en heb altijd een plattegrond bij me waar nagenoeg alle paden op staan.

En een stukje afsnijden is toch ook raar als je niet om wilt lopen dan kun je beter thuis blijven want een rondje tafel is al omlopen :thumbup: .

Gr Harrie

Geplaatst
Camelion,

Bij deze mijn punten

Als legger kun je:

denk aan: 

WELKOM IN NEDERLAND :thumbup:

Als wandelaar en natuurliefhebber loop ik niet altijd op paden. Dat ben ik ook niet gewend na 18 jaar in Italie te hebben gewoond en drie jaar in Frankrijk waar ik heerlijk vrij door de natuur heb gewandeld.

Daarbij lijkt mij niet haalbaar om te zeggen dat je logs gaat verwijderen want dan doe je dat bij 80% van de Geocachers. En dan kan iedereen gaan lopen roepen dat hij of zij dat niet doet :P maar dat gelooft niemand, ik zeker niet!

Ik ben het wel mee eens en daar kan ik mij erg kwaad om maken, dat er mensen zijn die het verpesten voor anderen en daarom ook regels opgesteld zijn in Nederland. Ook heb ik vaak genoeg Geocachers gezien die de boel volledig vernielden en absoluut geen respect voor de omgeving hebben.

Ik geef toe dat ik niet altijd op paden loop maar als natuurfotograaf kan dat ook niet anders. Als Geocacher probeer ik dat wel gebeurd dat niet dan zorg ik ervoor dat ik dan extra voorzichtig ben!

Geplaatst

Net of ik hier een leergang ethiek op het seminarie van Rolduc bijwoon. Een hoog beleringsgehalte met heimwee naar de Spaanse inquisitie.

Geplaatst
Net of ik hier een leergang ethiek op het seminarie van Rolduc bijwoon. Een hoog beleringsgehalte met heimwee naar de Spaanse inquisitie.

Elke keer krijg je het voor elkaar om "iets" te posten waarin op de een of andere wijze een sneer zit in de richting van iemand. Naar wie is altijd onduidelijk. Lekker communiceren :thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Ik denk dus dat wanneer een loper dwars het bos doorsteekt dat in 9 van de 10 gevallen de legger van de cache dit had kunnen voorkomen.

Hoe dan? Met een jachtgeweer klaar staan?

Is geloof ik de eerste keer dat ik mezelf quote. Ik wilde gewoon aanhalen dat waar ik 9 of 10 dagen geleden om vroeg, nu ineens een feit lijkt te worden.

Vinnie1, ieder zijn mening natuurlijk, maar ik denk dat je behoorlijk aan het overdrijven bent en eigenlijk de kant van anti-geocachen opschiet.

Als mijn log van een gevonden cache door jou gedeleted wordt omdat die o zo stoute Kruimel met zijn maatje 44 als een trampaard een jonge beukeboompje van 10 cm heeft platgetrapt, zou ik persoonlijk zeer pissed off zijn en als een spin in mijn webpie wachten totdat je een cache van mij gaat loggen en die log dan, als wraak, vergenoegdzaam, lekker puh, ook ga deleten.... :thumbup:

ZOals al gezegd, je lokt er oorlog mee uit. ;)

Wil jij echte garanties dat niemand van het pad afwijkt bij jouw caches, denk ik dat je gewoon geen cache moet verstoppen. Alleen dan heb je 100% garantie en anders niet. :P

Ik proef eigenlijk een anti-sfeer. Alsof de gemiddelde geocacher garant staat voor vernieling van de natuur in Nederland.

Ik kan me niet voorstellen dat er echte rampen gebeuren. Die 2 logs per maand? Ook al zou iedere cacher dwarsover gaan.

Je moet zorgen dat je niet opvalt. Ik zie me al braaf over het pad lopen terwijl de gewone zondagse wandelaar met Bello en rijen aanhang allemaal dwarsover gaan met hun zakkie chips, blikkies cola en flesjes water. Je ziet ze nooit met die rommel terugkomen.

En dan in de buurt van Pasen. Weet je wel hoeveel dametjes van middelbare leeftijd je dan ineens in het bos tegenkomt die allemaal dwarsover een aantal stukje hazelaartakken willen bemachtigen voor hun o zo liefelijke paasstukje? Weet je hoeveel van diezelfde vrouwtjes je tegenkomt met Kerst? Om dan weer dwarsover te gaan omdat de hulsttakken in de winkel zo duur zijn. En dat is ook zo, terwijl de winkelier zelf snachts een kofferbak vol heeft opgehaald uit hetzelfde stukkie dwarsover.

Dat zie je als je zoals ik in totaal 28 jaar in het bos hebt gewoond en 20 jaar steeds maar weer aan de rand van het bos ;)

GRTZ

Kruimel de Boskabouter

bewerkt door Kruimeldief
Geplaatst (bewerkt)
Dat is leuk ,er wordt gezegt "niet van het pad af"

Mijn Pa had het altijd over een jacht opziener die de hagel in zijn patronen had vervangen door door zout!

en dat het best zeer deed! :beerchug::thumbup::thumbdown:

Vertelde hij mij!

bewerkt door JandeBeHanger
Geplaatst

Wat wij doen is om het jaar kijken of het gebied rondom de cache teveel aangetats is geweest en als dat het geval is de cache 100 meter verkassen zodat de oude plek weer hersteld wordt. Volgend gaat ie weer op de oude plek en dat werkt perfect!!

Je moet zorgen dat je niet opvalt. Ik zie me al braaf over het pad lopen terwijl de gewone zondagse wandelaar met Bello en rijen aanhang allemaal dwarsover gaan met hun zakkie chips, blikkies cola en flesjes water. Je ziet ze nooit met die rommel terugkomen.

En dan in de buurt van Pasen. Weet je wel hoeveel dametjes van middelbare leeftijd je dan ineens in het bos tegenkomt die allemaal dwarsover een aantal stukje hazelaartakken willen bemachtigen voor hun o zo liefelijke paasstukje? Weet je hoeveel van diezelfde vrouwtjes je tegenkomt met Kerst? Om dan weer dwarsover te gaan omdat de hulsttakken in de winkel zo duur zijn. En dat is ook zo, terwijl de winkelier zelf snachts een kofferbak vol heeft opgehaald uit hetzelfde stukkie dwarsover.

Dat zie je als je zoals ik  in totaal 28 jaar in het bos hebt gewoond en 20 jaar steeds maar weer aan de rand van het bos :thumbdown:

GRTZ

Kruimel de Boskabouter

Nou zeg je wat! Een paar maanden geleden gingen wij cachen rondom Nijmegen in een geweldig rustig en mooi bos. Tot onze verbazing en verdriet, want ik ben iemand die wanneer het bos ingaat altijd op de sluipstand loopt en niet praat zodat ik ook dieren zie, zoals ik al zei tot ons verdriet op de cacheplaats een groep van 20 man zag rondstruinen. Nou moet je je voorstellen, midden in het bos:

- een kinderwagentje :thumbup:

- een stel blerende kinderen

- nette aangekleede mannen en vrouwen gewapend met stokken, prikstokken en... let op... schep!!! :beerchug:

- overal gaten aan het maken

- grond omwoelen

Gewoon vreselijk. Christien zei nog terecht, "we gaan weg ik heb geen zin om daar aan mee te doen".

Geplaatst

Nou zeg je wat! Een paar maanden geleden gingen wij cachen rondom Nijmegen in een geweldig rustig en mooi bos. Tot onze verbazing en verdriet, want ik ben iemand die wanneer het bos ingaat altijd op de sluipstand loopt en niet praat zodat ik ook dieren zie, zoals ik al zei tot ons verdriet op de cacheplaats een groep van 20 man zag rondstruinen. Nou moet je je voorstellen, midden in het bos:

- een kinderwagentje :(

- een stel blerende kinderen

- nette aangekleede mannen en vrouwen gewapend met stokken, prikstokken en... let op... schep!!! :thumbsup:

- overal gaten aan het maken

- grond omwoelen

Gewoon vreselijk. Christien zei nog terecht, "we gaan weg ik heb geen zin om daar aan mee te doen".

En geen GPS? Wat zal dat geweest zijn? Beginnende cachers? Wat lag er in de kinderwagen? Wat zou er gezocht of verstopt worden?

Ben het met je eens, tis om jeuk er van te krijgen. Las hier op het forum nog een draadje geopend door Twinlife. Die was afgelopen weekend een stel nieuwe cachers tegengekomen. Ook met een tuinschop. Die waren er van overtuigd dat een cache wel een 1/2 meter die kon liggen.... Tja, dan krijgen we wel een slechte naam.

Maar, ik heb ook al eens een aantal mensen met een flinke jutezak en een paar scheppen het bos in zien gaan om de zak te begraven. Ik dacht eerst, daar gaat opoe, maar het was Bello.... Die trouwens best op opoe leek eigenlijk.

Kruimel :ph34r:De natuur is een wonder. Een miljoen jaar geleden wist nog niemand dat de mensen een bril zouden dragen en toch staan onze oren op de goede plaats.

Geplaatst

mmm,

Geen dood appendixje dus. :ph34r:

Mijn excusses als ik een anti-sfeer creeerde. Dat was niet de bedoeling. het enige wat ik wilde was als advocaat van de duivel een knuppel in het hoenderhok gooien. En dat was goed gelukt. Misschien te goed.

maar...

In bijna elke log van dit draadje lees ik voorbeelden van Geocachers die balen van het feit dat mensen de natuur vernielen. Helemaal als het Geocachers blijken te zijn.

Het houdt de gemoederen dus bezig. En ik wilde kijken of we in dit appendixje tot een oplossing konden komen.

Maar als dat leidt tot antwoorden van gebruik een jachtgeweer of gevoelens van anti-sfeer, dan kunnen we dit appendixje beter sluiten, dan zijn we inderdaad niet goed bezig. :thumbsup:

Groet,

Vinnie1

Geplaatst

Waartoe gevoelens van anti-sfeer kunnen leiden zien we hier:

Brandstichters auto's

wildbeheerders gepakt

<3>Wekerom <ndash> De politie heeft drie mannen uit Wekerom en Otterlo op de Veluwe opgepakt die hebben bekend dat zij tot drie keer toe auto's van wildbeheerders in brand hebben gestoken. De drie, in de leeftijd van 18 tot 22 jaar, zijn in de afgelopen weken aangehouden. De twee 22-jarige mannen zitten in voorlopige hechtenis. De 18-jarige man is in afwachting van zijn rechtszaak op vrije voeten.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...