Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik ben het niet helemaal met Kruimel eens, niks kinderachtig.

Ik denk dat je me verkeerd hebt gelezen. Tenminste, als ik je verdere verhaal lees. Ik heb het over kinderachtig dat het SBB nu zelf ook caches in een bos heeft uit staan.

Kruimel

Het moet me toch van het hart:

n.a.v. het lopen van een SBB routes en het vinden van de kist zijn we in okt 2001 met geocachen begonnen. Er lagen toen nog maar 100 geocaches in Nederland. Je kan dus niet stellen dat SBB NU pas caches in een bos heeft uitstaan.

:thumbup: Dat ze routes hadden was me bekend. Dat ze in 2001 ook al caches hadden liggen was me niet bekend. Dar er überhaupt caches geplaatst zijn door SBB is me vanaf vanmiddag pas bekend.

Ik kap nu met deze discusie want er zijn hier namelijk mensen die denken alles beter te weten.

Dat vind ik een opmerking die niet juist is en neigt naar persoonlijk worden.

Ik denk toch als ik mijn ervaring met het SBB hier neerleg, ik dat toch beter weet dan jij. Of ben jij die vervelende boswachter die alles dwarsboomt voor mij en 100den andere cachers?

Verder wil ik iedereen aanraden om alles duidelijk aan de boswachter uit te leggen
Dan moet hij wel de beleefdheid hebben om te willen luisteren.

NEE heb je en Ja kun je krijgen
Of kopen. Er zijn boswachters die eerst geld willen zien.

GRTZ

Kruimeldief (Stats SBB: 2002 = 1x ja, 2003 = 2x ja, 2004 = 7x nee, voorspelling 2005 = meervoudig nee)

Geplaatst
Hej

Ik lees nu dit hele draadje en ik heb zelf net overleg gehad met SBB en ik heb totaal geen problemen gehad.

Ik heb het zo aangepakt;

Eerst een route uit zetten op de kaart en dan gaan lopen met GPS en alles nadien goed uit gewerkt en opgestuurd naar SBB. Kreeg de dag erna al een mondeling acc.

Heb SBB goed uitgelegd wat de bedoeling is van Geocachen, ook het puntje aan gehaald dat SBB zelf ook caches heeft verstopt!

Verder zijn er voor mijn cache wel strikte regels opgelegd een daar van is dat de geocachers niet elke keer het zelfde padje naar de cache lopen maar ff zoeken naar een andere weg er naar toe (dit geldt voor het laatste stukje)

Greetz masterchef

Even tussen door, ja zo heb ik het ook gedaan en zonder ook maar één probleem toestemming.

Maar als je een andere boswachter tegen komt op de cache plaats, dan kan het wel eens heel snel geen toestemming meer worden.

Maar dat weet je natuurlijk al, want je hebt het draadje gelezen.

En hoe snel het ging met de eerste toestemming, zo hard heb ik moeten vechten voor de nieuwe.

Wat heet nieuwe de cache heb ik toch moeten verplaatsen.

Geplaatst
Hej

Ik lees nu dit hele draadje en ik heb zelf net overleg gehad met SBB en ik heb totaal geen problemen gehad.

Ik heb het zo aangepakt;

Eerst een route uit zetten op de kaart en dan gaan lopen met GPS en alles nadien goed uit gewerkt en opgestuurd naar SBB. Kreeg de dag erna al een mondeling acc.

Heb SBB goed uitgelegd wat de bedoeling is van Geocachen, ook het puntje aan gehaald dat SBB zelf ook caches heeft verstopt!

Verder zijn er voor mijn cache wel strikte regels opgelegd een daar van is dat de geocachers niet elke keer het zelfde padje naar de cache lopen maar ff zoeken naar een andere weg er naar toe (dit geldt voor het laatste stukje)

Greetz masterchef

Even tussen door, ja zo heb ik het ook gedaan en zonder ook maar één probleem toestemming.

Maar als je een andere boswachter tegen komt op de cache plaats, dan kan het wel eens heel snel geen toestemming meer worden.

Maar dat weet je natuurlijk al, want je hebt het draadje gelezen.

En hoe snel het ging met de eerste toestemming, zo hard heb ik moeten vechten voor de nieuwe.

Wat heet nieuwe de cache heb ik toch moeten verplaatsen.

Geplaatst
Ik ben het niet helemaal met Kruimel eens, niks kinderachtig.

Ik denk dat je me verkeerd hebt gelezen. Tenminste, als ik je verdere verhaal lees. Ik heb het over kinderachtig dat het SBB nu zelf ook caches in een bos heeft uit staan.

Kruimel

Het moet me toch van het hart:

n.a.v. het lopen van een SBB routes en het vinden van de kist zijn we in okt 2001 met geocachen begonnen. Er lagen toen nog maar 100 geocaches in Nederland. Je kan dus niet stellen dat SBB NU pas caches in een bos heeft uitstaan.

:thumbup: Dat ze routes hadden was me bekend. Dat ze in 2001 ook al caches hadden liggen was me niet bekend. Dar er überhaupt caches geplaatst zijn door SBB is me vanaf vanmiddag pas bekend.

Ik kap nu met deze discusie want er zijn hier namelijk mensen die denken alles beter te weten.

Dat vind ik een opmerking die niet juist is en neigt naar persoonlijk worden.

Ik denk toch als ik mijn ervaring met het SBB hier neerleg, ik dat toch beter weet dan jij. Of ben jij die vervelende boswachter die alles dwarsboomt voor mij en 100den andere cachers?

Verder wil ik iedereen aanraden om alles duidelijk aan de boswachter uit te leggen
Dan moet hij wel de beleefdheid hebben om te willen luisteren.

NEE heb je en Ja kun je krijgen
Of kopen. Er zijn boswachters die eerst geld willen zien.

GRTZ

Kruimeldief (Stats SBB: 2002 = 1x ja, 2003 = 2x ja, 2004 = 7x nee, voorspelling 2005 = meervoudig nee)

Ik heb zojuist contact gehad met de boswachter (hier in het zuiden) en hij gaf mij gelijk toestemming om een multi uit te zetten. Ook had hij het verzoek om deze dan op de site van SBB te mogen zetten. Geen bezwaar lijkt mij; als we van samenwerken allebei beter worden waarom niet?

Misschien dat er inderdaad enkele boswachters hier meelezen en misschien dat het schoppen dan juist averechts werkt?

lteunis

Geplaatst
...

Misschien dat er inderdaad enkele boswachters hier meelezen en misschien dat het schoppen dan juist averechts werkt?

lteunis

Meelezende boswachters worden uitgenodigd om mee te praten om direct onuidelijkheden uit de weg te ruimen.

Gr.M.

Geplaatst
Dan heb je gewoon geluk gehad.

Het hangt er gewoon vanaf wie je voor je hebt, hoe zijn / haar pet staat.

Precies Gerard, zo is het en dat probeer ik steeds duidelijk te maken. Willekeur was het woord. Maar het schijnt niet over de zender te komen ;) Het gaat er nu op lijken dat aleen ene Kruimeldief geen toestemming krijgt en dat het daarom wel eens aan het gedrag van deze Kruimeldief kan liggen ;)En de 10tallen andere dan? Hun verhalen zijn hier op het forum ook te vinden. 10tallen teleurgestelde cacheplaatsers lijkt ook niks. Wat is nu tientallen? In 5 jaar tijd zijn er maar 1500 neergelegd in Nederland en is misschien de helft maar op grond van het SBB. En zijn er cachers bij die er wel 40 of 50 hebben geplaatst. Dan ineens wordet 10tallen veel :D

Tja, maar boswachter A uit Borger is een andere dan boswachter C uit Emmen of Boswachter K uit Elp. En dan alle andere. Ik heb maar 2x dezelfce gehad. Ik heb namelijk ook steeds een ander gebied. Niet voor niets zijn er delen van Groningen, Drenthe, Friesland en Overijssel waar geen enkele cache ligt. Dat is niet omdat daar geen cachers wonen die ze niet willen plaatsen, dat is willekeur van de geuniformeerde bosbouwers.

En niemand kent Kruimeldief omdat ik me voorstel als Mr. Jan L te E :thumbup:

Kruim de schuim

Geplaatst
Ik heb zojuist contact gehad met de boswachter (hier in het zuiden) en hij gaf mij gelijk toestemming om een multi uit te zetten. Ook had hij het verzoek om deze dan op de site van SBB te mogen zetten. Geen bezwaar lijkt mij; als we van samenwerken allebei beter worden waarom niet?

Voordat nu iedereen die wel toestemming heeft gekregen hier zijn verhaal gaat plaatsen, niemand heeft ook beweerd dat er geen toestemming meer gekregen wordt :D

Samenwerken met SBB is het enige wat ik verlang en wat de stichting prefereert.

Ze zijn er die hier op het forum lid zijn en ook cachen. Schoppen? De waarheid kan hard zijn.

...

Meelezende boswachters worden uitgenodigd om mee te praten om direct onuidelijkheden uit de weg te ruimen.

Met alle plezier toch? Alleen zijn ze nooit online tijdens de klachtenronde ;)

Was het niet de SBB die een of twee jaar geleden ons al waarschuwde dat als er geen overleg kwam ze alle caches van hun land gingen halen, ook de goedgekeurde, om deze op te slaan en dan nooit meer toestemming te verlenen?

Ik meende zelfs dat er enkele in een werkgroepje plaats hadden genomen van Geocachers ism SBB?

Volgens mij zijn die gasten inmiddels ook omgeschoffeld. :thumbup:

Nee, laten we maar weer gewoon lekker als vroeger stiekem de doosjes verstoppen. Toen werd er door de gemiddelde cacher net zo goed met de natuur omgesprongen. Maar ja, als ik het stiekem verstoppen van caches hier ga promoten, ben ik zo meteen weer Kruimel het forumlid ;)

GRTZ

Kruimel, die even de forumregels gaat raadplegen om te zien of hij buiten zijn boekje is gegaan.

Geplaatst
Verder wil ik iedereen aanraden om alles duidelijk aan de boswachter uit te leggen en Houd een ding in je achter hoofd NEE heb je en Ja kun je krijgen

Andersom kan ook "Ja" heb je totdat de boswachter wakker wordt en jouw cache vind, "Nee" kan altijd nog....

:thumbup:

Geplaatst (bewerkt)
Het hangt er gewoon vanaf wie je voor je hebt, hoe zijn / haar pet staat.

Zo is het precies.

Een stukje geschiedenis, zoals ik me die herinner:

In ieder geval al zolang ik me bezig houd met het geocachen (sinds mei 2002), is SBB op management-niveau bekend met het verschijnsel geocaching. Lees bijvoorbeeld dit stukje op de SBB-site (let op de laatste alinea!).

Ik weet dat omdat ik destijds op de SBB-website al reclame tegenkwam voor de gps-wandeling én het geocachen (met een verwijzing naar www.geocaching.nl) onder het kopje "Struinen met satellieten".

De gesprekken tussen de Stichting Geocaching en SBB over een goede regeling voor het maken van afspraken t.a.v. het cachen zijn ook niet lang daarna opgestart.

In die begintijd was het verschijnsel geocaching bij het midden-management (leidinggevenden op regionaal niveau) nog nauwelijks bekend. Bij de boswachters al wel meer, maar bij velen van hen ook niet.

SBB (als organisatie) stond dus niet onwelgevallig t.o. het verschijnsel, werkte er dus zelfs aan mee. Men was er op management-niveau van overtuigd dat de extra overlast van een paar duizend cachers nauwelijks meetbaar zou zijn op het totale aantal van vele miljoenen bezoekers die SBB jaarlijks in haar gebieden ontvangt.

Het hiervoor genoemde beleid t.a.v. het cachen werd echter niet aan de lokale boswachters en opzichters opgelegd als algemeen bindend beleid. Men besloot om de lokale boswachters zelf de situatie ter plaatse te laten beoordelen en het dus ook aan deze lokale boswachters/opzichters over te laten of zij hieraan mee zouden willen werken.

Als gevolg daarvan wordt dus nu duidelijk welke boswachter er problemen mee heeft, en welke niet. Waar de ene boswachter actief meewerkt om een zo mooi mogelijke (en ecologisch verantwoorde) cache-tocht samen te stellen, raakt de andere al zwaar in de stress bij het horen van het woord "geocachen" alleen al; en prakkizeert hij/zij er al helemaal niet over om een verzoek tot plaatsing in overweging te nemen, laat staan er aan mee te werken. Probleem is dat de man/vrouw dat dus ook helemaal niet verplicht is.

En als goedwillende cacher heb je het daar maar mee te doen!

bewerkt door Peetee
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...