Villadora Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 Even aansluitend hierop : ik ben ook een nieuwe cache aan het maken. Aandachtig de bovenstaande informatieve berichten gelezen, maar ik heb toch nog twee vraagjes : Onze cache wordt een multi. De route bestaat uit verschillende, van tevoren gegeven waypoints. Deze kunnen dus van tevoren gedownload worden. Wat is het beste formaat hiervoor ? Het liefst 1 formaat, ivm de overzichtelijkheid. Nog een vraag : de meeste cache-pagina's zijn in het engels vertaald. Is dit een must ? (geen probleem, hoor. Alleen wat meer werk. (en het is al zo'n hoop werk , maar nog eventjes en dat hoop ik alles rond te hebben.)) De cache-tekst zelf is al een aardige lap tekst. Als ik de Engelse tekst combineer in dezelfde pagina, moet men wel 8 pagina’s uitprinten. Is het een mogelijkheid om de Engelse tekst onder een aparte link onder te brengen ? (target=_self) of werkt dat niet ?
Team Professor X Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 Om te voorkomen dat je cache omschrijving een enorme hoeveelheid tekst wordt wanneer je ook de engelse vertaling erbij zet kun je overwegen om bijvoorbeeld bovenaan je cacheomschrijving tekst neer te zetten: english version upon request by email. Maar een link naar bv. je eigen website waar je de engelse versie neerzet kan ook . Suc6
GPSiegurd Geplaatst 19 mei 2005 Geplaatst 19 mei 2005 (bewerkt) Even aansluitend hierop : ik ben ook een nieuwe cache aan het maken.Aandachtig de bovenstaande informatieve berichten gelezen, maar ik heb toch nog twee vraagjes : Onze cache wordt een multi. De route bestaat uit verschillende, van tevoren gegeven waypoints. Deze kunnen dus van tevoren gedownload worden. Wat is het beste formaat hiervoor ? Het liefst 1 formaat, ivm de overzichtelijkheid. <{POST_SNAPBACK}> Ik denk dat GPX formaat het meest gebruikelijk is. Dat kun je lezen met EasyGPS en dat is een gratis programmatje dat je kunt downloaden op Internet. 19 mei 2005 bewerkt door Team GPSearching
Villadora Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 (bewerkt) Bedankt voor bovenstaande reacties. Ik ben nu een heel eind (heb zelfs al toestemming van de eigenaar van de grond) Ik heb een pagina bij Yahoo aangemaakt, om de engelse vertaling en het GPX-bestand te stallen. Probleem is dat Yahoo geen gpx formaat ondersteunt. Die kan ik dus niet uploaden . Dat wordt dus verhuizen. Weet iemand een gratis-website-provider waar ik wel GPX bestanden kan uploaden ? 21 mei 2005 bewerkt door JaneDoe
LTeunis Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 Bedankt voor bovenstaande reacties. Ik ben nu een heel eind (heb zelfs al toestemming van de eigenaar van de grond) Ik heb een pagina bij Yahoo aangemaakt, om de engelse vertaling en het GPX-bestand te stallen. Probleem is dat Yahoo geen gpx formaat ondersteunt. Die kan ik dus niet uploaden . Dat wordt dus verhuizen. Weet iemand een gratis-website-provider waar ik wel GPX bestanden kan uploaden ? <{POST_SNAPBACK}> kijk eens op geocacher.nl lteunis
Team Firefox Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 Weet iemand een gratis-website-provider waar ik wel GPX bestanden kan uploaden ? <{POST_SNAPBACK}> Als je een gmail account hebt, kun je daar tot dik 2 GB alles dumpen. Je stuurt een mailtje naar dat account met daarin als bijlage het GPX bestand, mailtje openen, view klikken, rechter muisknop, eigenschappen, www adres slepen naar je cachepagina en daar htm van maken. Uiteraard wel je eerder gestuurde mailtje laten staan en eventueel met een sterretje markeren! Deze methode is makkelijk en heeft als voordeel dat je geen eigen webpagina hoeft aan te maken.
Sela Geplaatst 21 mei 2005 Geplaatst 21 mei 2005 Probleem is dat Yahoo geen gpx formaat ondersteunt. Die kan ik dus niet uploaden . Dat wordt dus verhuizen. Weet iemand een gratis-website-provider waar ik wel GPX bestanden kan uploaden ? <{POST_SNAPBACK}> En als het bestandje zipt met winzip en dan uploadt?
Villadora Geplaatst 25 mei 2005 Geplaatst 25 mei 2005 Probleem is dat Yahoo geen gpx formaat ondersteunt. Die kan ik dus niet uploaden . Dat wordt dus verhuizen. Weet iemand een gratis-website-provider waar ik wel GPX bestanden kan uploaden ? <{POST_SNAPBACK}> En als het bestandje zipt met winzip en dan uploadt? <{POST_SNAPBACK}>
Villadora Geplaatst 25 mei 2005 Geplaatst 25 mei 2005 (bewerkt) Sorry volgens mij ging er bij mijn vorige reply iets mis. Zippen en uploaden werkt inderdaad goed. Beter dan het bestand stallen bij Geocacher.nl. Als ik dan probeer het bestand te downloaden krijg ik geen GPX-bestand, maar een heleboel HTML op het scherm te staan. Toch bedankt voor de tip hiervoor , want bij andere bestanden werkt het ook beter dan Yahoo. Nog een vraagje : Ik wil bij mijn cache-pagina een note voor de reviewer achterlaten. Namelijk dat ik toestemming heb van de grondeigenaar en wie daar de contactpersoon is. Als ik hier echter wat invul en op "edit"klik, dan wordt deze note niet opgeslagen. De optie "note for reviewer" is bij een volgend bezoek aan de pagina blanco. Alle andere wijzigingen worden wel netjes opgeslagen. Doe ik iets fout ? Kan ik de note voor de reviewer anders evt ook per aparte e-mail versturen ? Zo ja aan wie ? 25 mei 2005 bewerkt door JaneDoe
Aanbevolen berichten