Spring naar bijdragen

Suggestie: maak geodaten optie op site


BigFurryMonster

Aanbevolen berichten

Soms wil ik een dagje cachen in een bepaalde omgeving, maar is er niemand die mee wil...

 

...maar wacht eens! Op deze site zijn heel veel mensen te vinden die ook willen geocachen!

 

Als er nu een optie "vind een geodate" of "spreek af om te cachen" zou zijn op deze site, kan ik misschien wel geo-partners vinden...

 

...is dit een goed idee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 2 weeks later...

Hoi mede Cacher's, wij gaan regelmatig (wekelijks) wel een of meerdere Cache's lopen. Mocht er belangstelling zijn om een keer met ons mee te gaan laat het dan via een mailtje even weten. Ons Cache gebied is zo'n beetje gelderland en utrecht, gezien de door ons gevonden cache's gaan we nu dus ook meer naar het zuiden toe.

 

Het zou mooi zijn voor een appart linkje op de pagina om snel te kijken wie wat en waar.. hihi

 

:thumbup: Groeten van Team NL1EDE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het leuk om mensen tegen te komen die ook op zoek zijn! Om die reden hebben we op onze site ook een planning, waar we een aantal dagen van te voren ook een tijd plannen, zo kunnen mensen die dat willen ons "toevallig" ontmoeten/tegenkomen. :thumbup:

 

Ook probeer ik zo nauwkeurig mogelijk mijn cache controle te plannen.

 

Tis een begin.... maar echt iets afspreken blijft moeilijk, het loopt nu ook vaak anders dan de planning om verschillende redenen.

 

:crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jup het idee is cool..

 

Maar denk als zoiets gemaakt gaat worden het toch doorgelinkt wordt naar het forum geodating??

 

Maar een link op de hoofdpagina waarom niet? En misschien met ook de laatste 2 dates zodat je nog effe snel kan reageren.

 

ZC :thumbup:

 

Ik weet niet of dat wel zo handig is. Een geodateknop op de site geocaching.nl, op een van de kaarten of wat dan ook, hoeft niet direct bij het forum betrokken te worden.

 

Ik ken cachers genoeg die zelfden op het forum komen, ik ken ze die er nog nooit geweest zijn en 100den caches gevonden hebben.

 

Niet iedereen ziet het nut van een forum of van ons gel*l hier :crybaby:

 

Ik kan me zelfs van een enkele voorstellen dat als het doorgelinkt wordt naar het forum, het voor hun al niet meer hoeft.

 

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het wel een lollig idee.

Niet via het forum, maar via een aparte Geodating functie.

 

Iets in de geest van: Komende zaterdag wil ik best met iemand gaan cachen in een straal van 50 Km rond Amersfoort. Iemand die voor zaterdag opgeeft te willen cachen in een straal van 30 Km rond Utrecht vind dus een match. Via PM of email wordt er dan gekoppeld.

 

Als ik een keer niets te doen heb, zou ik me er eens in kunnen gaan verdiepen, maar het wordt als snel wat complexer. Ik wil namelijk eigenlijk maximaal 50 Km te oosten van Amersfoort (=veluwe) een multy van minimaal 5 Km doen.

 

Omdat het een relatieve stand-allone functie is vraag ik me af of er naast Albrt en mij geen anderen zijn die zo iets kunnen maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets in de geest van: Komende zaterdag wil ik best met iemand gaan cachen in een straal van 50 Km rond Amersfoort. Iemand die voor zaterdag opgeeft te willen cachen in een straal van 30 Km rond Utrecht vind dus een match. Via PM of email wordt er dan gekoppeld.

 

Inderdaad; zoiets. Begin eenvoudig, zou ik zeggen:

 

Op de invulpagina:

  • datum
  • middelpunt cirkel
  • straal cirkel
  • in bezit auto (standaard "nee")
  • in bezit GPS (standaard "ja")

Dit genereert een database-entry, die je op twee manieren kunt gebruiken:

 

a) een pagina met korte advertenties die je kunt bekijken

B) invoer voor een zoekfunctie

 

De zoekfunctie ziet er ongeveer uit als de invulpagina. Op basis van de database worden dan positieve hits gegenereerd. Deze zijn clickable zodat je de betreffende persoon een email kunt sturen.

bewerkt door BigFurryMonster
Link naar opmerking
Deel via andere websites

:blush:

 

Als ik wist hoe ik moet beginnen een database iets te maken dan zou ik dat wel leuk vinden om te doen. Maar weet niet eens wat ik moet gebruiken om zoiets inelkaar te zetten. Aan de programma's ligt het niet (met dank aan mijn sponsor, bedoel Dreamweaver).

 

Het is meer het niet weten hoe te beginnen, en wat te gebruiken Html/Php? B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met PHP/SQL moet een Geodating pagina te maken zijn. Is er plek voor een dergelijke applicatie / database op de geocaching.nl server?

Ja hoor, die zijn beschikbaar. De hele site loopt op PHP en mySQL. Het maken van de functie op zich is niet het probleem. Ik heb alleen een hele lijst met andere zaken die verweven zijn met veel meer items op de site. De geodating functie is een losstaand iets, en kan daardoor heel eenvoudig "los" ontwikkeld worden.

 

Het is niet nodig om het "groene venster" te programmeren. Dat gaat automatisch. Op deze pagina krijg je een indruk hoe dat in zijn werk gaat. Als je mij een PM stuurt met je email adres kunnen we off-line de zaak doorakkeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...