Spring naar bijdragen

Mooiste plek van Nederland 27-11-2004


Aanbevolen berichten

Mooiste plek van Nederland 27-11-2004

 

Kies mee en hou dan in je achterhoofd waar je zelf mooie caches hebt gelopen. Hier in Drenthe bijvoorbeeld Dwingelderveld en Bargerveen :D .

 

Want op de mooiste plek van Nederland MOET tenminste één cache liggen ;) .

 

Oja, het is de finale ;) . Dus per provincie is er al een plek die gewonnen heeft in de voorrondes en a.s. zaterdag doorgaat in de finale. In dat geval kun je ook bijv. stemmen op het Drents-Friese woud. Of in Overijssel de Weerribben :oops:

bewerkt door Team Professor X
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik begin me een beetje te ergeren aan die verkiezingen. De grootste Nederlander was een flop. De ergste Nederlander was al net zo voorspelbaar.

 

DE mooiste plek van Nederland bestaat niet! Ik woon op de Veluwe en sjok elke week wel ergens door de bossen of over de heide. Schitterend hoor, maar het went. Daarom vind ik Schiermonnikoog helemaal top; de zee, de zilte lucht en bijna geen auto's. Hoe meer richting Willemsduin, hoe mooier het wordt.

Maar een dorpje als De Vecht bij Apeldoorn of Westbroek bij Utrecht zijn ook prachtig. Krommenie is ook erg mooi. Nee, voor mij is zo'n verkiezing niks meer dan dom gezwets.

 

Maar wat ik wel zeker weet is dat we in een prachting land wonen. Het mooiste van Europa?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begin me een beetje te ergeren aan die verkiezingen. De grootste Nederlander was een flop. De ergste Nederlander was al net zo voorspelbaar.

 

DE mooiste plek van Nederland bestaat niet! Ik woon op de Veluwe en sjok elke week wel ergens door de bossen of over de heide. Schitterend hoor, maar het went. Daarom vind ik Schiermonnikoog helemaal top; de zee, de zilte lucht en bijna geen auto's.

 

Mag ik je uitnodigen je blik ook eens richting het zuiden te werpen. Chauvinistisch als ik een beetje ben staat die plek op de eerste plaats. Met de veluwe e.o op een hele goede tweede. Dat wel !! :oops:

 

En als ik dan toch moet kiezen.... wordt het nummer23

 

en als je het zelf wilt bekijken dan loop je toch gewoon DEZE !! :D

bewerkt door sjors
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjors

 

Helaas kun je niet meer stemmen op 23 want de stembus is gesloten op 20 november.

En nr 22 heeft voor de provincie Limburg gewonnen.

Is ook een mooi gebied en er ligt een cache in de buurt die helaas is gearchiveerd door Mijk. Holle Knot

Kunnen we als Limburgers trouwens nog adopteren!

 

En wat de verkiezing betreft: "Ik vind het ook flauwekul!" :oops:

 

Had ik een leuke foto en een leuke plek gezocht dan had ik het uitzicht vanaf het hoogste punt van mijn cache Het Zwarte Goud genomen. Hier heb je een 360 graden panorama dat je nergens ziet met een zicht van dik 35 km.

 

Maar ja zo zal iedereen wel een leuk plekkie hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik je uitnodigen je blik ook eens richting het zuiden te werpen.  Chauvinistisch als ik een beetje ben staat die plek op de eerste plaats.

Nou, ik ben van huis uit een brabo, dus mijn blik richting het zuiden heb ik wel :blush:

Familie in Landgraaf wonen. Kom al sinds mijn jeugd in de omgeving Heerlen/Aachen/Eschweiler. Ik ken het daar wel een beetje.

Limburg is ook een prachtig plekje. Alleen het Noordzee-strand vind ik daar abominabel slecht. En zo vind ik de heidevelden bij Zandvoort ook lelijk. De mergelgrotten van Leeuwarden doen het bij mij ook niet bijster goed. Begrijp je nu wat ik tegen zo'n verkiezing heb? Elk plekje heeft zijn charme! Zelfs de Maasvlakte.

 

HET mooiste plekje van Nederland. Brrr. Valt me nog mee dat de voortuin van wijlen Pim Fortuyn niet genoemd is :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uit de pers:

 

 

Zeeland

Westerschouwen Zeelands mooiste plek

Burgh-Haamstede - Westerschouwen is de mooiste plek van Zeeland. Dat is de mening van de televisiekijkers die hebben meegestemd met het NCRV-programma De Mooiste Plek van Nederland. Westerschouwen, het westelijk deel van Schouwen-Duiveland, won van Het Zwin en het Verdronken Land van Saeftinge. Zaterdag is de landelijke finale. Het Algemeen Dagblad heeft een gps-wandeling uitgezet door de boswachterij Westerschouwen, die zaterdag wordt gepubliceerd in het katern Reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoe medecachers reageren op een berichtje....het gaat ons eigenlijk om de caches op "het mooiste plekje van Nederland" en niet zozeer om de verkiezing op zich. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Camelion eens; hoewel ik deze verkiezing dan wel weer boven andere verkiezingen verkies :(

 

Prettig weekend en reageer straks nog eens op de uiteindelijke mooiste plek (en dichtst bij gelegen cache :( )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi hoe medecachers reageren op een berichtje....het gaat ons eigenlijk om de caches op "het mooiste plekje van Nederland" en niet zozeer om de verkiezing op zich. Wat dat betreft ben ik het helemaal met Camelion eens; hoewel ik deze verkiezing dan wel weer boven andere verkiezingen verkies :(

 

Prettig weekend en reageer straks nog eens op de uiteindelijke mooiste plek (en dichtst bij gelegen cache :( )

 

 

De morgen verschijnende AD-gps-wandeling bij het Mooiste Plekje Van Zeeland kan in elk geval prima worden gecombineerd met een bezoek aan de volgende caches:

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=Big+Doo's

De publicatie bevat tevens de visie van voortorenwachter en geocacher Dolphinleap op het koperpoetsen.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De morgen verschijnende AD-gps-wandeling bij het Mooiste Plekje Van Zeeland kan in elk geval prima worden gecombineerd met een bezoek aan de volgende caches:

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=Big+Doo's

De publicatie bevat tevens de visie van voortorenwachter en geocacher Dolphinleap op het koperpoetsen.

 

 

Leuk informatief artikel, Gerard :huh:

 

Jammer alleen dat het AD allerlei persoonsgegevens ter registratie wil hebben, wanneer je de gps-wandeling op internet wilt bekijken cq downloaden. Ik zit niet te wachten op spam en reclameaanbiedingen.

 

Maar wellicht komt er terzijnertijd een toevoeging op deze site ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De morgen verschijnende AD-gps-wandeling bij het Mooiste Plekje Van Zeeland kan in elk geval prima worden gecombineerd met een bezoek aan de volgende caches:

http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?u=Big+Doo's

De publicatie bevat tevens de visie van voortorenwachter en geocacher Dolphinleap op het koperpoetsen.

 

 

Leuk informatief artikel, Gerard :huh:

 

Jammer alleen dat het AD allerlei persoonsgegevens ter registratie wil hebben, wanneer je de gps-wandeling op internet wilt bekijken cq downloaden. Ik zit niet te wachten op spam en reclameaanbiedingen.

 

Maar wellicht komt er terzijnertijd een toevoeging op deze site ?

 

Kom kom, de schoorsteen moet natuurlijk wel roken.

Maar je kunt ook naar binnen bij www.ad.nl door in te loggen met geocacher, wachtwoord geocacher.

bewerkt door gr2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooiste plek van Nederland 27-11-2004
Zie op de site dat men voor friesland voor Moddergat heeft gekozen vanwege het trieste verhaal. Nou mooi is het dan niet. Heeft niets meer met natuur te maken, met geocaching kom je pas in mooie natuurgebieden waarvan ik het bestaan niet wist. Wordt gek van al die verkiezingen, mee ophouden, ga fijn wandelen en caches zoeken. :huh: bewerkt door Tornado Stiens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...