Spring naar bijdragen

welke eTrex kopen voor mountainbike?

Aanbevolen berichten

Geplaatst

welke eTrex moet ik kopen voor mountainbike parcours te rijden?

ik dacht aan:

- legend

- legend C

- vista

- vista C

is kleurenscherm belangrijk?

is het hoogteprofiel ook zo belangrijk?

thx!

pv007

Geplaatst

ik ben zelf vanuit het midden van het land naar Duitsland gefietst met de GPSr die me de weg wees. Ik was dan weliswaar op een stadsfiets de gebaande wegen aan het volgen, maar ik ben er wel gekomen! Ik heb een Etrex Venture. Ik kan me goed voorstellen dat je als mountainbiker graag een kaart in je GPSr wil kunnen laden, dus dan is de Legend volgens mij toereikend. De kleurenschermen zijn erg nieuw en ik vind zelf de 4 tinten grijs van mijn Etrex duidelijk genoeg. Kleurtjes zijn leuke luxe :-). Het hoogteprofiel heb ik nog helemaal niet gemist, ik ken ook geen geocacher met vista die het hoogteprofiel dagelijks gebruikt. Aan de andere kant moet ik wel zeggen dat ik niet weet hoe je de GPS wil gaan gebruiken op de mountainbike en of het dan misschien wel handig is. Dat zou een mountainbiker je moeten kunnen vertellen!

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb!

Groetjes, Marij

Pallas Athene

Geplaatst (bewerkt)

Volgens mij is juist de hoogtmeter leuk voor mountenbikers omdat zij vaak in heuvelachtig terrein zijn. Dan zie je leuk hoeveel meter je overbrugd hebt. De kaarten lijken me weer minder omdat de kaarten in de etrex van hoofdwegen zijn, en mountenbikers gebruiken juist die wegen niet. Als je je eigen topo- achtige kaarten zou kunnen laden is dat natuurlijk wel een must.

Da's mijn bescheiden mening :D

Groetjes Quaerens :oops:

bewerkt door Quaerens
Geplaatst

Ik heb mijn vista aangeschaft voor het mtb-en. Mijn toenmalige vriend woonde in N Limbalenland waar het mooi biken is. Verder zuiderlijker nog mooier.

Om deze jongen niet de hele dag alleen in het huis te laten nam ik eerst zijn GPS mee. Een Garmin Map? nog wat meen ik, maar de knopjes gingen uit in mijn fietstrui.

Dus Vista op het stuur. Geen probleem.

Wanneer de route bortjes ophouden in België of Duitsland dan kon ik toch weer de weg naar.... :oops: de Geraniums :D vinden.

Pas door wat blessures en vakantie met lease brugger Yuri ben ik gaan Geocachen en met hem de eerste caches gedaan in de buurt van La Roche. Dus daar was het ook goed MTB-en en cachen met Vista.

Groet,

Skansen.

Geplaatst

Hoi Ik heb ook een hele poos gekeken naar een etrax.

Maar heb toch maar de stoute schoenen aangetrokken en heb een map 60C gekocht.

Tot op de dag vanm vandaag geen spijt van gehad. Werk zeer goed en is heel duidelijk.

Heb er wel City select bij gekocht is wel nodig want dan gebruik je de gps echt helemaal.

Wat ook leuk is dat hij ook goed navigeerd in de auto.

Verder vindt ik dat het hoogte profiel niet echt nodig isop de gps ik heb dan wel de lukse dat ik een laptop bij mij heb en in mapsource kun je heel leuk het hoogte profiel zien.

Veel suc6 bij je keuze.

Geplaatst

Hoi,

heb jarenlang mountainbike competitie gedaan. Ik heb wel een idee wat nuttig is.

- kaarten kunnen laden => veel extra geheugen.

- zo groot mogelijk scherm

- goed contrast

- kleurenscherm lijkt mij een pre, want daardoor mogelijk beter zichtbaar.

- buiten nederland zijn hoogtelijnen een must. In Nederland heb je er niets aan.

- een erg goede houder -> zeker de originele van het merk zelf, maar ik zou toch ook zorgen voor een extra zekering, want zeker in de afdaling rammelt en klappert het flink. Ondanks voorvering. Ik ga er dan vanuit dat je wilt knallen.(=> gebruik dan ook een helm!)

Ik heb geen idee welk type daaruit rolt, maar ik zou zeker ook nog denken aan Magellan Sportrak color of - Meridian color ! Toppie.

Succes,

Geopatra.

Geplaatst
Ik heb wel een idee wat nuttig is.

- kaarten kunnen laden => veel extra geheugen.

- zo groot mogelijk scherm

- goed contrast

- kleurenscherm lijkt mij een pre, want daardoor mogelijk beter zichtbaar.

- buiten nederland zijn hoogtelijnen een must. In Nederland heb je er niets aan.

- een erg goede houder -> zeker de originele van het merk zelf, maar ik zou toch ook zorgen voor een extra zekering, want zeker in de afdaling rammelt en klappert het flink. Ondanks voorvering. Ik ga er dan vanuit dat je wilt knallen.(=> gebruik dan ook een helm!)

Ik heb geen idee welk type daaruit rolt, maar ik zou zeker ook nog denken aan Magellan Sportrak color of - Meridian color !  Toppie.

Succes,

Geopatra.

Wel grappig dat je op een Magellan uitkomt. Als ik jouw voorwaarden lees dan kom ik op een Garmin GPSMap 76CS uit.

Alles wat je noemt, heeft deze GPS. En nee, hiermee promoot ik niet mijn eigen. Ik heb geen color

GRTZ

Kruimel

Geplaatst
Wel grappig dat je op een Magellan uitkomt. Als ik jouw voorwaarden lees dan kom ik op een Garmin GPSMap 76CS uit.

Alles wat je noemt, heeft deze GPS. En nee, hiermee promoot ik niet mijn eigen. Ik heb geen color

Wat je maar grappig noemt. :dribble:

Maar de harde waarheid-dear Kruimel- is dat a: ik erboven heb staan dat ik geen idee heb waar dit lijstje op uit komt, en

b: ikzelf ben zo uitermate tevreden over mijn Magellan Sportrak Pro B) , dat ik maar niet begrijp dat Magellan in Nederland maar voor erg weinig cachers een optie is :eek: . Dus promoot ik bij deze gelegenheid maar even. ( zonder Thales aandelen!)

Groet,

Geopatra.

Geplaatst (bewerkt)

De 76S is erg mooi en fijn en heerlijk. Maar lijkt me een beetje erg groot op het stuur. Of er is een houder waarbij misschien deze aan de helm gemonteerd kan worden en af en toe even in beeld gebracht kan worden.

Het liefst zou ik haast MTB-en met TomTom :dribble:. Bram of wie dan ook zegt zeker tijdens een woeste afdaling:"Keer Om!" Dan wel Probeer om te keren.

Knallen MTB-en met GPS en erop kijken zonder te stoppen lijkt me haast onmogelijk.

Maar dat moeten de echte MTB-ers maar zeggen.

Ik kan het beste MTB waar water is. Dus door riviertjes. B)

Misschien is de vraag aan de gebruiker voor welke doeleinden de GPS gebruikt wordt. Knallen of De zondagsrit. Dan wel beide opties.

Groet van Skansen.

bewerkt door skansen
Geplaatst

Hey!! Zelf heb ik een GPS 60CS met stuurklem en bevalt mij prima. Ik zet voor mijn werk routes uit in het binnen en buitenland, met MTB of tourfiets, en ben zeer tevreden over de 60CS. B):dribble:

Geplaatst (bewerkt)

Ik heb zelf een keer mn eTrex Legend op het stuur van mn MTB gemonteerd, en hiermee stukjes door luxemburg gaan fietsen, o.a. ook voor het geocachen, en dat ging erg goed. Met behulp van de kaarten in de gps kon je ook een beetje zien wat de wegen gingen doen, maar je moet goed opletten !

Ik zelf mis het kleurenscherm niet. Wat de Legend C wel heeft is automatische routeberekening en afslag-voor-afslag aanwijzingen, dit kan misschien wel handig zijn, de gewone legend heeft dit niet.

Grtz 'Kleine Welp'

bewerkt door Kleine welp
  • 1 month later...
Geplaatst

een gewone etrex euro volstaat.

waterdicht , robuust en spotgoedkoop !

Bovendien reageert ie vrij snel in vergelijking tot de vista en legend c

ideaal om mee tegaan geocachen.

1 nadeel misschien ? je kan de maar 500 waypoints in kwijt

groetjes

Prunie

Geplaatst

Als je er een met kaart neemt zul je inderdaad moeten kijken of je wel kaarten met genoeg detail kunt krijgen om te mountainbiken.

Ik ben eens met mijn e-Trex Vista door het vijlerbos gereden en welgeteld 1 pad, het breedste staat erop. Alle overige leuke weggetjes kun je vergeten.

Hierbij heb ik gebruik gemaakt van Garmin Mapsource Europe 5 (2cds) met het detail van zuid limburg geladen.

Misschien dat versie 6 meer details kent, dat heb ik nog niet geprobeerd maar waarschijnlijk niet.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...