Team Professor X Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 Volgens mij moeten we eens de statuten van SBB opvragen. Recreatief medegebruik van "hun" eigendom staat volgens mij hoog in het vaandel. Wandelaars, hondenbezitters, fietsers, skeelers, picknickers en soms ook automobilisten (ja, er zijn nog toegankelijke paden voor auto's) hebben ook gratis toegang tot het bos. Maar ja, die laten niets achter (afval, hondepoep en rijsporen horen er nu eenmaal bij). Een zorgvuldig voorbereide cache zonder een struintocht door de laatste orchideën mag volgens mij geen geld kosten. De tijd die de boswachter of opzichter er aan besteed behoort tot zijn werk. Op het moment dat er leges geheven gaan worden voor (schriftelijke) toestemming kom je in het circuit van het publiek recht terecht (Algemene Wet Bestuursrecht) en dan heb je naast plichten ook rechten. Er is immers een vergunning/overeenkomst. Ik ben benieuwd naar de vergunningsvoorwaarden en wie die dingen uitschrijft. En vraag naar de legesverordening waar instaat wanneer je wat moet betalen!!! Alleen de eigenaar van de grond kan dat doen en niet de lokale boswachter. Te zot voor woorden dat voor een kistje van gemiddelde munitiekist grootte geld betaald moet worden zonder dat wij met een winstoogmerk bezig zijn. Ik zal eerdaags eens met een collega gaan praten die in deze contreien het bos beheerd (of is het beheerst ) Het riekt mij een beetje naar een ontmoedigingsbeleid. Dus Remco....nog meer lobbyen en neem eens een paar van die SBBers mee op tournee om te laten zien dat het allemaal wel losloopt (oei, kan verkeerd uitgelegd worden ). En als laatste....laat op dit forum nu SBB zelfs eens uitleggen waarom ze zo'n buikpijn krijgen van een kistje in het bos!!!!
gr2 Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 (bewerkt) Er is immers een vergunning/overeenkomst.<{POST_SNAPBACK}> Inderdaad, SBB levert de officiële vergunning, de geocacher verrijkt het scala van recreatievoorzieningen in het bos. Als SBB onafgesproken een rekening stuurt, waarom zou de geocacher dat dan nalaten? 17 november 2004 bewerkt door gr2
mgr Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 ... En als laatste....laat op dit forum nu SBB zelfs eens uitleggen waarom ze zo'n buikpijn krijgen van een kistje in het bos!!!! <{POST_SNAPBACK}> Ja, het schijnt dat "men" meeleest, dus aan hen: reageer ook eens. Waarom al die angst voor mensen in het bos? Vervreemden we nog niet genoeg van de natuur? Kan het niet worden toegejuichd dat men de natuur in wil trekken, al is er het risico (niet de garantie!) dat iemand een keertje buiten de paden komt? Alsof dat natuurs' grootste probleem is. Ik weet niet of er wel gelobby'd moet worden. Zolang het resultaat onbekend is, denk ik zelfs van niet. Als individuele cacher kom je nu -ondanks eerder gelobby- nog steeds zelf terecht bij de lokale boswachter. Van enig voordeel van eerder gelobby bemerk in geen enkele discussie enig resultaat, behalve dat men het fenomeen nu wel een keer kent en rekeningen presenteert. Ik stap liever met mijn eigen verhaal op mijn boswachter af, die dan niet gehinderd is door een door bureaucraten bepaald standpunt waar ie zich nog aan moet houden ook. Geen moeite heb ik met een lijst contactpersonen voor ons. En ook is het logisch dat gc.* een beheerder doorverwijst naar mij als er toch onverhoopt ergens een probleem is. En als er nou de hele tijd problemen zijn met mijn caches, dan worden mijn caches voortaan gewoon niet zo vlot meer geapproved . Meer hoef je toch niet te doen? Grtz, M.
8BG Geplaatst 17 november 2004 Auteur Geplaatst 17 november 2004 Volgens mij moeten we eens de statuten van SBB opvragen. [...] Ik ben benieuwd naar de vergunningsvoorwaarden en wie die dingen uitschrijft. Bij deze de voorwaarden. Uitgeschreven door de boswachter. Merk op dat ik voor 4 punten een aanvraag heb gedaan, de meest belangrijke voor mij is ergens tijdens de aanvraag verloren gegaan.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 Bij deze de voorwaarden. Uitgeschreven door de boswachter. ... Begrijp ik goed dat er over een jaar weer aangevraagd en betaald moet worden?
Camelion Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 Bij deze de voorwaarden. Uitgeschreven door de boswachter. ... Begrijp ik goed dat er over een jaar weer aangevraagd en betaald moet worden? <{POST_SNAPBACK}> Is het zelfs misschien niet zo dat de approver deze cache(s) moet archiveren na een jaar? Tenzij er verlenging is. Wordt er niet beter op zo... Maar 8BG regelt het wel netjes; dat kan niet iedereen zeggen.
mgr Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 Maar 8BG regelt het wel netjes; dat kan niet iedereen zeggen. Mwah, misschien niet iedereen, maar zoveel caches worden er nou ook weer niet in beslag genomen. Van een probleem is dus geen sprake. Zo kwetsbaar moeten we ons dan ook niet opstellen. En wat gebeurt er met 8BG? Zelfs deze bescheiden, goedbedoelende en welwillende geocacher knapt al bijna af. Grtz, M.
Team Professor X Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 8BG bedankt voor je scan van de voorwaarden. Maar wat heb je nu gedaan? Toestemming gevraagd voor 4 punten uit het lijstje? Alleen nummer 15 zegt wat over een geocache. Punt 8 dat zijn WIJ toch? De rest lijkt me voor een schapenhouder of houthakker die een bosperceel mag vellen. Ook vreemd dat je bij de schuur handje contantje moet betalen. Kan geocaching.nl ook geen leges of donatie gaan vragen voor de zogenaamde GPS routes van SBB die met die mooie rode driehoekjes op de kaart verschijnen. Wij promoten hen toch ook vrij en blij. Voor wat hoort wat. Bovendien wil ik heel graag in mijn cachebeschrijving een fraai logo van SBB opnemen, met een link naar de website waar het stuk bos gepromoot wordt. Zo is iedereen blij. Tja, laat dit maar eens een leuke discussie worden. Daarbij opgemerkt dat SBB tenminste WEL iets doet voor het geocachen. Nu de andere instanties nog, maar het liefst met gesloten beurs. Het is hobby en (nog) geen melkkoe......
mc gregor Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 (bewerkt) menno, het is geen cache die je plaatst je houd een evenement (punt) 6 , dan is € 15,- niet echt duur en het mag een jaar lang 17 november 2004 bewerkt door mc gregor
skansen Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 (bewerkt) Skansen weet niet veel van Boswachters. Maar Is deze meneer Boswachter dan wel Kampeerbeheerder???? Met wat vlijtig typewerk over een "veredelde paalcamping", waar Skansen zeker fan van is, gezien schoonheid en rustieke omgeving, lijkt het mij een bijzonder vreemd contract. Of geniaal, dat is ook een optie. Omschrijving: Dit parkachtige terrein ligt in een hoek van Almeerderhout. De kampeerplaatsen zijn omzoomd door beplanting. Er liggen stranden op 10 km afstand en de Lepelaarplassen en Oostvaardersplassen liggen vlakbij. Wandel-, fiets- en vismogelijkheden te over. Informatie: Aantal plaatsen: 24. Open: april t/m oktober. Toegankelijk voor: tenten, caravans, campers, honden. Voorzieningen: warme douches, elektriciteit, speelplaats, stortplaats chemisch toilet. Routebeschrijving: vanaf Utrecht richting Almere (N305) 2e afslag rechts. Vanaf Amsterdam via A6 afslag Zeewolde (N305), 1e weg links, daarna borden volgen. Beheerder: H. Hake, Kemphaanpad 10, 1358 AE Almeren, telefoon (036) 53 84 416, 06 - 54 95 74 05, e-mail h.hake@sbb.agro.nl. Reserveren: niet mogelijk. Kosten (B3-tarief, excl. toeristenbelasting): - volwassene: euro 3,75 p.p.p.n. - kind t/m 12 jaar: euro 2,65 p.p.p.n. - electriciteit: euro 2,35 p.e.p.n. - auto/motor: euro 1,- p.n. Natuurkampeerkaart Een Natuurkampeerkaart is verplicht. Deze kaart kost euro 9,- en is te koop bij de ANWB en de Stichting Natuurkampeerterreinen. Adres: Natuurkampeerterrein De Kemphaan Kemphaanpad 10 1358 AC Almere URL 17 november 2004 bewerkt door skansen
8BG Geplaatst 17 november 2004 Auteur Geplaatst 17 november 2004 De organistatie van het Watch-it event heeft Skansen tot op dertig meter van bewuste camping geloodst. Deze boswachter is een en dezelfde persoon als de campeerwachter. Met deze camping is het net als met het bos. Dat gaat allemaal niet zo snel. Vandaar dat ie voornamelijk Wachter is, denk ik....
skansen Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 @ 8BG Waarom waren er toen geen problemen. (Bij Watch-it) Dit is toch een absurde regeling waar je mee te maken krijgt. Bovendien een slecht contract. Lijkt me dat enige verbazing je wel ten deel viel. Laat staan enige rookontwikkeling uit de oren. Verslagen naar huis en dat soort dingen. Ongeloof. Het enige wat mij opviel is dat, zoals ook in eerdere berichten vermeld werd, dat het haast een contract is voor gebruik van een omschreven ruimte. Daaronder en boven de geocache regels getypt. Vandaar.
8BG Geplaatst 17 november 2004 Auteur Geplaatst 17 november 2004 @skansen Problemen is een groot woord. Wel is pas de allerlaatste dag vopor het event toestemming verkregen, dit na een informerend telefoontje door de organisatie. Bovendien ontbrak op het event elk spoor van de boswachter, die ons wel beloofd was. Dus, tja, ze kennen ons en we kennen hen nu dus ook. Wel heb ik de boswachter duidelijk gemaakt dat het voor mij de eerste keer is dat ik iets over geldzaken hoor. Hij ging hier verder niet op in. @McGregor Volgens mij is de gemeente eigenaar van de grond. Ik neem aan dat SBB het alleen maar in beheer heeft, vandaar ook SBBeheer. En zolang er vijf of minder mensen tegelijk bij de cache aanwezig zijn, ziet de gemeente het niet als evenement. Dus volgens mij kan ik best een cache plaatsen op twee van bedoelde punten. Beide bruggetjes onder fietspad trouwens.... @Anderen Tot op heden heb ik nog geen stappen ondernomen. Ik sta voor een dilemma. Aan de ene kant wil ik niet betalen, aan de andere kant wil ik mijn Rondleiding ook weer zo snel mogelijk actief hebben. Daar heb ik net iets te veel tijd, energie en geld inzitten om die ongebruikt te laten liggen.
deBruineBeren Geplaatst 17 november 2004 Geplaatst 17 november 2004 @8BG, Ik snap je dilemma. Het is belachelijk dat je moet betalen. En wat krijg je dan een standaard papiertje wat kant nog wal raakt met betrekking tot geocachen. Aan de andere kant zou IK in mijn handen klappen als de lokale boswachter mijn toesteming zou geven voor een bedrag van € 15,=. Ik ben bang dat hier € 15.000,= nog niet voldoende is. Het zou eens tijd worden dat deze twee "buurman" boswachters eens met elkaar gingen praten.
Aanbevolen berichten