Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Een tijdje geleden werd de database van ons aller Williii Carotte "gehackt"! :lol:

Vorige week was in het nieuws dat hacken strafbaar is -max. 1 jaar- dus het is iets dat op zijn minst als niet netjes gezien kan worden! :yes:

Maar- zelfs als het niet echt hacken was- dan nog is het -wat mij betreft- not done om met de betreffende eindcoords de caches te gaan loggen! :blink:

We zullen mogelijk binnenkort kunnen zien wie er ineens in korte tijd veel multi's van Williii logt ! :)

Geopatra.

NB: dit zijn de enige worden die ik hieraan vuil maak!

bewerkt door Geopatra
Geplaatst

Jii je zin:

ik stel een kwalijke praktijk aan de kaak.

Voor mij is dit geen discussiepunt.

Punt uit.

Geopatra.

Geplaatst

Deze praktijk is ondermeer wat Skansen het database hunten noemt. Of scoren om te scoren.

Maar zoals eerder in draadjes vermeld is.

Alles lijkt geoorloofd.

Skansen keurt dit af.

Een eerdere opmerking van Skansen over het loggen van een cache van GPSearching waarbij een server even plat ging waar het scriptje gerund werd veroordeeld. Goed. Zorg voor je eigen beveiliging. ????

Een Diamant cache. Een heeft de oplossing en binnen een paar dagen hebben een aantal mensen de oplossing. Mmmm Voldoening? Ik put er geen voldoening uit. Maar sommigen wel.

Skansen de moraalridder te eland?

Skansen die alles zelf doet. Wel soms met hulplijntje, maar de lijntjes zijn op een hand te tellen. Goed twee. Mits in functie. :blink:

Geplaatst
Jii je zin:

ik stel een kwalijke praktijk aan de kaak.

Voor mij is dit geen discussiepunt.

Punt uit.

Geopatra.

Ik ben het met je eens dat het een kwalijke zaak is.

Toch is het voor jouw een discussiepunt, anders breng je het niet ter zake. Het heeft er alle schijn van dat je je eraan ergert.

Dus als je A zegt, zeg dan ook op een volwassen manier B en meng je in deze discussie. Het wordt anders een eenrichtings verkeer en ik vind dat dit gedrag erg kinderlijk aan doet.

Dus blijf er gaarne bij...

Geplaatst
Een tijdje geleden werd de database van ons aller Williii Carotte gehackt! :ph34r:

Hacken is misschien iets teveel gezegd.

Directories op mijn site stonden namelijk te 'open'.

Het was ook wel (zonder dat ik dit door had, net te weinig kennis van zaken) een beetje eigen schuld.

Gelukkig ben ik door een vriendelijke geocacher gewezen op het 'lek' in mijn Carrotte Coord Service :o

Bovendien hielp hij met een remedie :thumbup:

Heb het daarna meteen hersteld.

De Carrotte Coord Service is dus nu weer vol in bedrijf.

Geplaatst
We zullen mogelijk binnenkort kunnen zien wie er ineens in korte tijd veel multi's van Williii logt ! :eek:

Kwalijke praktijken, inderdaad. :o Sommige mensen doen alles om hun score op te voeren.

Zo was er vorig jaar nog een team dat onder een andere naam massaal met Drive In Hit And Run micro's ging strooien om deze vervolgens onder de eigen naam te loggen. Heftig ontkennen toen ze door de mand vielen :thumbup:, schoorvoetend toegeven toen ze er niet meer onderuit konden :cry:. Tenslotte krom redeneren om een en ander goed te praten: het echtpaar vormt weliswaar een team, maar de partners cachen ook zelfstandig en de vrouw weet echt niet :ph34r: waar haar man die caches verstopt! Wie houdt wie voor de gek? Allemaal niet erg, ware het niet dat ze hun rotzooi nog steeds niet hebben opgeruimd.

Geplaatst
Een tijdje geleden werd de database van ons aller Williii Carotte gehackt! :thumbup:

Waarom kom ik nouw overal te laat achter :ph34r:

Er staan nog wat ( voor mij niet op te lossen ) Willxii cache's open :o

Barny

Geplaatst
Allemaal niet erg, ware het niet dat ze hun rotzooi nog steeds niet hebben opgeruimd.

Voor jou misschien rotzooi, voor andere hunters vele dagen plezier in onbekende omgeving.

Geplaatst
Allemaal niet erg, ware het niet dat ze hun rotzooi nog steeds niet hebben opgeruimd.

Voor jou misschien rotzooi, voor andere hunters vele dagen plezier in onbekende omgeving.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat er met de rotzooi bedoeld wordt. Zijn het die micro's, die bij menigeen de anti-peristaltische neigingen teweeg brengt, of zijn het de logjes van een echtpaar die al dan niet als echtpaar of half-echtpaar geschreven zijn?

Als we in dit draadje maar weer niet gaan zitten wellessen-nietussen over micro's.

Geplaatst
[Als we in dit draadje maar weer niet gaan zitten wellessen-nietussen over micro's.

En wat zou daarmee dan mee mis zijn? Ik stel voor de discussie vooral levendig te houden.

Kom maar op met argumenten pro of contra, wat mij betreft heel graag zelfs.

Moet toch kunnen zonder ruzie-zoeken?

Geplaatst (bewerkt)
Zijn het die micro's, die bij menigeen de anti-peristaltische neigingen teweeg brengt, of zijn het de logjes van een echtpaar die al dan niet als echtpaar of half-echtpaar geschreven zijn?

2x wellus, zonder ruzie gezoek

bewerkt door MegaHeks
Geplaatst (bewerkt)

Om ff terug te komen on-topic. Ons Worteltje heeft al aangeven dat het aan zijn eigen beveiligingen lag en dat het zijn eigen schuld was.

Ik vind in deze dan ook dat gehacked een zwaar woord is. Gehacked is in mijn visie iets heel anders. Beroepsmatig van mijn kant zeker.

Er is niet gehacked, er is alleen maar info bekend geworden die ons Worteltje voor de hele wereld open had staan.

Ik had het ook gezien. Ik maak er geen gebruik van want daar gaat het mij niet om.

bewerkt door MegaHeks
Geplaatst

Hagar , wat heb ik jou toch misdaan. Ik ken je niet, jij kent mij niet, je hebt nog nooit een cache van mij gelopen of gezien( als je uberhaupt al 1 cache gelopen hebt!?)

Verder ben je er nooit bij geweest als mijn vrouw een Geopatracache doet.

En tenslotte verklaar je ons beide voor leugenaar!

Al wat ik doe is iets dat IK als kwalijk ervaar aan de kaak stellen. Maar ja, iedereen kan zeggen wat hij wil op dit forum, behalve Geopatra. Die mag geen mening hebben.

Ik krijg weer oude koeienstront over me heen. En nog off topic ook. En op de man gespeeld.

Helaas doet de "onpartijdige" moderator vervolgens een extra duit in het zakje.

En het moderatorenteam reageert niet op mijn verzoek tot rectificatie.

Ik heb in het verleden niet altijd even handig gelaveerd, ben vervolgens aan alle kanten aangevallen en mi. volledig onterecht afgezeken door enkele mensen. Afgezeken om het afzeiken!

Ik sta open voor TERECHTE kritiek, maar daar is hier geen sprake van.

Ik snap eigenlijk zelf niet waarom ik nog zo betrokken ben bij het geocachen, maar schijnbaar

ben ik gek op het spelletje.

Zijn er ook nog objectieve cachers ??

Geopatra.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...