Spring naar bijdragen
  • 0

Wie kent de Tsjechische Garmin Topo kaarten?

Vraag

Geplaatst

hallo,

volgende zomer denken we erover om naar Tsjechie te gaan met de caravan. Nu doet City Select het prima tot aan de Duits/Tsjechische grens... daarna wordt het hard minder in versie 6 (maar wie weet wat v7 brengt volgend voorjaar!). Nu heb ik de duitse topo kaarten al eens gebruikt om te geocachen in mijn GPS V en dat beviel erg goed. Dus ik op zoek naar een vergelijkbaar Tsjechisch produkt en dat bestaat! Op www.gpscentrum.cz staat onder Software de Topo 50 en de Atlas 10. Kosten tussen de 130 en 200 euro, wat nog op te brengen is. Mijn tsjechisch is helaas erg beroerd en de online mapviewer daar is offline... dus:

Wie kent/heeft één van deze producten? Zijn ze het geld waard? Doen ze autorouting, desnoods alleen op de computer? Ik zou graag vooraf eens wat screenshots of zo zien, voordat ik toch zoveel geld uitgeef aan iets dat ik wellicht daarna nooit meer gebruik... of zijn de kaarten niet via een unlock code beschermd, zodat ze door te verkopen zijn (als in: ik gebruik ze niet meer en zo, legaal dus ;))?

Ik ben blij met alle info!

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

sailtron heeft mijn in het voorjaar verteld dat ze geen autorouting hebben en dat het net wandelkaarten zijn. http://www.gpscentrum.cz/TOPO50.htm

maar die link wist je vast al wel.

wel is het ontvangst afhankelijk, waar je bent natuurlijk niet overal heel goed. Vooral in de "roststeden" is het erg moeilijk.

Maar als het wat is houd ik mij natuurlijk ook aanbevolen. ;)

• 0
Geplaatst (bewerkt)

NROUTE gebruiken met topo Tjechie geladen

routes maken welke zichtbaar zijn op de kaart en daarbij het statusvenster gebruiken

bij preferences routing instellen op; use direct routes.

Zo kan je toch op de kaart rijden en geeft de pijl bij aankomst op een waypoint de richting aan naar het volgende waypoint wat zo goed als hetzelfde is als de navigatieaanwijzingen bij auto routing.

Verder wordt naar ieder komend waypoint afstand en tijd aangegeven.

Als je op de pc de route simuleert dan geeft NRoute zelfs de volledig gesproken navigatie aanwijzingen

Je kunt dit uitproberen door in Metroguide een route te maken met waypoints in een bos, waar dus geen wegen zijn.

Nroute zal je geheel auto genavigeerd begeleiden

bewerkt door dusee
  • 0
Geplaatst

Ik heb inmiddels van de leverancier meer gehoord:

- zowel de TOPO50 als ATLAS10/150 hebben nu geen autorouting, maar ATLAS10 krijgt dat binnenkort wel

- kaarten hebben een 25 cijferige unlock code, net als City Select, en je mag 2 GPS'en koppelen

- verzending naar NL mogelijk, maar duur, met creditcard niet mogelijk. Afhalen lijkt het handigst.

- prijzen zijn vanaf 100 euro.

Aangezien ik niet met de laptop op de voorstoel wil rijden (da's zo sneu voor moeder de vrouw die daar normaal zit), moet ik het met de Quest of GPS V doen.

Ik denk dat ik nog even afwacht wat City Select 7 gaat bieden... ik hoop dat ze daarin Tsjechie een stuk beter bedekken. En ik ga nog even op zoek naar gecalibreerde scans van topokaarten, zodat ik de geocaches wat makkelijk kan localiseren. ;)

• 0
Geplaatst
Gratis en voor niets Topo kaarten.

Je hebt er niets aan tijden het autorijden.

Maar tijdens het zoeken naar de cache kan je in ieder geval om de bergen heen lopen.

Deze kende ik nog niet, dank! ;):)

• 0
Geplaatst
Gratis en voor niets Topo kaarten.

Je hebt er niets aan tijden het autorijden.

Maar tijdens het zoeken naar de cache kan je in ieder geval om de bergen heen lopen.

http://gps-maps.info/cz/maps/download

Is er ook een mogelijkheid om deze kaarten in OZI CE te gebruiken?

Dat zou mooi zijn ik ga in januari een weekje naar Tsjechie :D

Zo te zien zijn de kaarten ook in OZI te gebruiken (dat prijzen ze tenminste aan op die site).

Omzetten naar CE zou niet al te moeilijk moeten zijn dan. Beetje speuren op het forum geeft je vast wel de gewenste info.

• 0
Geplaatst
Zo te zien zijn de kaarten ook in OZI te gebruiken (dat prijzen ze tenminste aan op die site).

Omzetten naar CE zou niet al te moeilijk moeten zijn dan. Beetje speuren op het forum geeft je vast wel de gewenste info.

Nu is mijn Czech niet zo best, maar ik zie niet staan dat deze kaarten ook geschikt zijn voor Ozi.

Niet dat je ze niet geschikt kan maken.

Download het programma GPSMapEdit op www.geopainting.com.

Hier mee kan je de kaarten inlezen en vervolgens exporteren naar OziExplorer.

• 0
Geplaatst
Nu is mijn Czech niet zo best, maar ik zie niet staan dat deze kaarten ook geschikt zijn voor Ozi.

Niet dat je ze niet geschikt kan maken.

Download het programma GPSMapEdit op www.geopainting.com.

Hier mee kan je de kaarten inlezen en vervolgens exporteren naar OziExplorer.

Bedankt BruineBeren, ik ga dat vanavond eens uittesten, zou heel mooi zijn als dat lukte. :D
  • 0
Geplaatst
Bedankt BruineBeren, ik ga dat vanavond eens uittesten, zou heel mooi zijn als dat lukte. :D

Dat is gelukt, simpel programmatje, fluitje van cent, :D

ik had me alleen de kaarten iets anders voorgesteld, :no: maar goed.... we blijven zoeken

• 0
Geplaatst
Dat is gelukt, simpel programmatje, fluitje van cent,  :D

ik had me alleen de kaarten iets anders voorgesteld,  :no:  maar goed.... we blijven zoeken

Misschien ten overvloede maar je kan ook meerdere kaarten tegelijk openen.

Dus de Topo50 en de Main kaart, of de Topo50 en een Mapsource Kaart.

• 0
Geplaatst
Misschien ten overvloede maar je kan ook meerdere kaarten tegelijk openen.

Dus de Topo50 en de Main kaart, of de Topo50 en een Mapsource Kaart.

Nou, dat was niet ten overvloede. Bovendien had ik maar weer half gekeken en alleen de topo kaarten geopend. Als je de gewone cz kaarten opent en zeker als je er dan de topo kaarten overheen legt, wordt het opeens wel heel mooi. Daar gaan we de komende weken eens iets moois van maken.

Bedankt :D

• 0
Geplaatst

Goedesmorgens,

Ook wij zijn de vakantie naar Tjechië aan het voorbereiden deze zomer. Nu is dit draadje al aardig oud. We vroegen ons af of de gegevens hierin nog actueel is, of dat er iemand een aanvulling heeft hierop. Inmiddels hebben we TOPO Tjechië gevonden bij Futurumshop. Kent iemand deze kaarten en zijn ze het geld waard? Zijn deze te vergelijken met Topo Nederland?

Graag jullie reactie...

Smok3y

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...