Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Heb net gezien dat er op 15 meter van mijn huis er eentje ligt. Nooit geweten :thumbup: . Ga morgen direct zoeken.

Trouwens een leuk idee van de makers. Proficiat :rolleyes:

GeoTeeth

Geplaatst

mijn schoonvader is landmeter bij de provincie gelderland. de nieuwste punten worden uitgezet met gps --> effe langs en ik heb heel gelderland te pakken :rolleyes::thumbup::lol:;);)

Geplaatst
NOP want NAP zit bij Rijkswaterstaat en het Kadaster (RD) ergens anders.

AHA, Thanks voor de uitleg, Prof!

Zat even op het verkeerde been doordat op de site die mooie japanse plaat er identiek uitziet als de mooie koperen plaat op het NAP-punt in het stadhuis van Amsterdam.

Pas nog gezien vanwege de virtual-cache 2©-POINT

Geplaatst

Super in elkaar gezet. Petje af.

Afgelopen weekend ivm een cache op stap geweest. Coordinaten via het Kadaster/RDnap opgezocht. Duurde even voordat het gevonden was, maar als ik dit had geweten.....

Maar enfin door een typfoutje klopte het niet, dus mag opnieuw op stap, maar dit maakt het een stuk makkelijker. Zeker door de tekeningen erbij. Waar ik op uit was, red ik het niet om een foto van het object + GPS te maken en om vriendlief nu de kerktoren in te sturen...

Team Knorrie

Geplaatst
[...] er identiek uitziet als de mooie koperen plaat op het NAP-punt in het stadhuis van Amsterdam.

Pas nog gezien vanwege de virtual-cache 2©-POINT

Ja dat is een fraaie toeristische attractie geworden dat plekje. Staat in alle reisgidsen voor buitenlanders.

Maar het is niet het merk waar onze hoogte aan hangt. Je zou wel gek zijn; iedere bezoeker te moeten controleren op bezit van een vijl oid? Er is over gepraat in het draadje: Hoe en wat doen landmeters met, onze NAP-hoogte en onze Geoïde

Geplaatst

Ik kreeg bericht van het Kadaster dat ze onze site bekeken hebben en ze vonden het overzichtelijk en duidelijk.

In het personeelsblad van de landelijke dienst geheten 'Onder Ons' is ook aandacht besteed aan onze site. ;)

Geplaatst

Ik zie ook zojuist dat er een draadje is opgedoken in de Duitse afdeling van het gc.com forum.

Benchmark Hunting In Holland, wer kennt sich aus?

Een citaatje:

"Ab morgen gehe ich für eine Woche nach Holland. Natürlich will ich dort auch geocachen gehen. Als ich auf der holländischen Geocachingseite stöberte (geocaching.nl) bin ich durch Zufall auf dieser Seite gelandet http://www.geogames.nl/meetpunten/kaart.php. Das ganze sieht wie Benchmark Hunting aus. "

;)

Geplaatst

Tip, ik ben er achter gekomen dat het wel belangrijk is om een meetlint en de schets mee te nemen. Sommige punten zijn erg klein en zie je snel over het hoofd. :( Maar via de schets met meetlint zijn ze tot nu toe nog te vinden :):crybaby:

Geplaatst

Ik zag nog een probleempje?

BIj het plaatsen van een panoramafoto kon ik ook een URL opgeven. Die staat er keurig, maar linkt niet door. Lastig. Kan dat anders?

Panorama

Geplaatst

Omdat ik één foto sowieso te weinig vind heb ik in de toelichting van een meetpunt links gezet naar de HiRes foto's. Die staan elders op een webservertje. Dus ik zie de foto's van de site alleen als thumbnail, de rest staan dus ergens anders en kunnen zo toch bekeken worden. Omdat een verwijzing in HTML veel tekens neemt is er ruimte voor ongeveer 4 links (max. 255 tekens). Kijk maar eens in GeoDoc's album bv. naar meetpunt 189304 of 189306.

Geplaatst
[...]

Bij het plaatsen van een panoramafoto kon ik ook een URL opgeven. Die staat er keurig, maar linkt niet door. Lastig. Kan dat anders?

Ik heb de url geklikt en er wordt e.e.a. een tijd lang geupload. Een jpg zou de browser zonder probleem moeten kunnen laten zien. Ik zie een leeg scherm. Maar die JPG komt niet alleen binnen.

De sourcetekst begint met onleesbare zaken en dan komt er een soort uitvoerbaar script

enz.

Is dit echt een stand-alone jpg of is het een panorama-jpg waarin je je blikveld kan ronddraaien? Daar hoort dan een navigatie-engine bij en dan moet je naar een werkende webpage met de afbeelding erop linken.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...