madman Geplaatst 8 september 2006 Geplaatst 8 september 2006 Ik gebruik nu ruim een jaar Vito Navigator 2 op mijn Mitac Mio 168. Voor de auto-ritjes naar de parkeerplaats en drive-in-caches gebruik ik TomTom 5. De Point-Of-Interests maak ik aan met GSAK. Ik zoek alleen nog een programma om projecties en "x marks the spot" te doen. Heb GPSdash al eens geprobeerd maar vond die niet heel fijn ... moet nu eigenlijk GPStuner nog eens proberen.
fiorinda Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 (bewerkt) Naar aanleiding van een cache waarbij je stukjes met de auto moet rijden heb ik nog een vraagje. Als ik de coordinaten onderweg krijg is het dan mogelijk om hiermee te bepalen waar ik moet zijn als ik een gps zonder kaart en een tomtom heb? Als ik vooraf weet waar ik moet zijn, kan ik op de site kijken welke straat in de buurt ligt. Maar als ik de coordinaten onderweg krijg kan dat dus niet. Is dit op te lossen of zit er niets anders op dan op mn gevoel af de pijl van de gps volgen? Of een nieuwe gps kopen natuurlijk 5 januari 2007 bewerkt door fiorinda
Kruimeldief Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Naar aanleiding van een cache waarbij je stukjes met de auto moet rijden heb ik nog een vraagje. Als ik de coordinaten onderweg krijg is het dan mogelijk om hiermee te bepalen waar ik moet zijn als ik een gps zonder kaart en een tomtom heb? Als ik vooraf weet waar ik moet zijn, kan ik op de site kijken welke straat in de buurt ligt. Maar als ik de coordinaten onderweg krijg kan dat dus niet. Is dit op te lossen of zit er niets anders op dan op mn gevoel af de pijl van de gps volgen? Of een nieuwe gps kopen natuurlijk Die mogelijkheid bestaat wel degelijk; Voor TomTom5 zou je kunnen kijken op de site van DeBruineBeren en dan op de indexpagina gaan zoeken naar iets als Co-Input. Daarmee kun je,als je het opgestart hebt voordat je TomTom hebt gestart, de coördinaten invoeren die je dus onderweg hebt verzameld. TomTom brengt je dan in de buurt van deze coördinaten, mits er een weg naar toe gaat. Voor TomTom6 heb je het niet nodig, daarin zit de "oude" optie van TomTom3 weer ingebouwd, naemijk de mogelijkheid om de coördinaten zelf weer in te voeren. Waarschijnlijk heeft TomTom de fout die ze gemaakt hebben in versie 5, de enige versie tussen 3 en 6, ingezien en hersteld. Succes
fiorinda Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Naar aanleiding van een cache waarbij je stukjes met de auto moet rijden heb ik nog een vraagje. Als ik de coordinaten onderweg krijg is het dan mogelijk om hiermee te bepalen waar ik moet zijn als ik een gps zonder kaart en een tomtom heb? Als ik vooraf weet waar ik moet zijn, kan ik op de site kijken welke straat in de buurt ligt. Maar als ik de coordinaten onderweg krijg kan dat dus niet. Is dit op te lossen of zit er niets anders op dan op mn gevoel af de pijl van de gps volgen? Of een nieuwe gps kopen natuurlijk op zich best een aardige optie. Alleen heb ik tomtom niet op een pocketpc staan maar op een tomtom one. Daaarmee werkt het zo te zien niet of wel?
Oemoemenoe Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Ik ben van plan om naast onze Geko 201 een mio P350 met Tomtom 6 aan te schaffen. Ik zou hier ook graag (in nood en als aanvulling) mee willen cachen. Nu heb ik het verhaal van Kruimeldief gelezen, dus ik hoop dat ik daar straks ook uit kom om alles in te stellen. Echter zijn er aan deze combinatie m.b.t. het cachen nog problemen??? Dit zou ik graag weten namelijk voor ik iets aanschaf. Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!
cve.gps Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Wie alle caches in z'n TomTom wilt, gaat naar: http://cve.gps.geocacher.nl/tomtomcaches.htm
surdo Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Naar aanleiding van een cache waarbij je stukjes met de auto moet rijden heb ik nog een vraagje. Als ik de coordinaten onderweg krijg is het dan mogelijk om hiermee te bepalen waar ik moet zijn als ik een gps zonder kaart en een tomtom heb? Als ik vooraf weet waar ik moet zijn, kan ik op de site kijken welke straat in de buurt ligt. Maar als ik de coordinaten onderweg krijg kan dat dus niet. Is dit op te lossen of zit er niets anders op dan op mn gevoel af de pijl van de gps volgen? Of een nieuwe gps kopen natuurlijk op zich best een aardige optie. Alleen heb ik tomtom niet op een pocketpc staan maar op een tomtom one. Daaarmee werkt het zo te zien niet of wel? Ik heb een tt one en kan ten alle tijden coordinaten in voeren.Alleen de laatste meters/kilometers doe ik met mijn handheld gps.
zaanhoeve Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Vooral met cachen vertrouw niet blindelings op je TT . Ik heb bij rijnsweerd(Utr) al een keer op de A12 "GEPARKEERD" . Door rijden naar zeist en weer binnendoor terug koste al snel 45 minuten extra. was wel een leuke route btw 9 januari 2007 bewerkt door zaanhoeve
De Roode Loper Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Vooral met cachen vertrouw niet blindelings op je TT . Ik heb bij rijnsweerd(Utr) al een keer op de A12 "GEPARKEERD" . Door rijden naar zeist en weer binnendoor terug koste al snel 45 minuten extra. was wel een leuke route btw Helemaal mee eens. Vooral na het lezen van een log. Hieronder een klein stukje. Als je denkt dat je alles hebt gehad, krijg je een TomTom die je met alle geweld een bestemming bereikt gaat melden midden op een autoweg. Hoezo bestemming bereikt?Nog maar weer eens invoeren, nu alternatieve route. Ja leuk. Nu door allerlei straatjes weer de autoweg op. En weer bestemming bereikt midden op de autoweg. Weer die grote rotonde. Neem de 8e afslag zegt Miep. Achtste? Huh? Ik ken ze alleen maar als een kruising met een rondje erin gebouwd. Ik maar tellen, dit zal wel de achtste zijn. Bleek het de 6e te zijn, moest ik weer terug van Miep. Streng dat ze was, moest en zou ik die vergeten 2 afslagen met alle geweld erbij moeten doen. Stik maar mooi, auto aan de kant en vriend twinlife gebeld. Al vloekend en tierend deed ik mijn verhaal. “Gooi die TomTom maar het raam uit”, zei hij. “Kom maar naar de Dennenlaan. Helemaal achteraan.” Dennenlaan? Miep kent alleen een simpele Dennenweg. Ook goed, dan die maar.
Kruimeldief Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Helemaal mee eens. Vooral na het lezen van een log. Hieronder een klein stukje. Een klein stukje zei je? En dat kleine stukje is al 10x zo groot dan menig volledige log. De schrijver verdient een veer in zijn reet En dan te bedenken dat de schrijver van dat logje bijna niet zonder TomTom gaat rijden omdat hij al vanaf versie1 een fanatieke gebruiker is... Maar ja, zo nu en dan is ook TomTom een keer in de war.. @ALL: Natuurlijk zijn er geocachers die met TomTom cachen en zelfs nog caches vinden ook. Maar daar is TomTom niet voor gemaakt. Rijd lekker met TomTom naar de startplek van een cache en ga daarna over op een GPSr, die is immers daar voor gemaakt. Als je met alle geweld een cache moeilijk wilt vinden, gebruik dan een blinddoek. Dit gaat niet op voor caches langs de rijbaam natuurlijk, maar zulke caches mogen voor mij verboden worden. Je kunt ook een sigaret aansteken door met de auto langs een muur te razen en met je arm buiten het raampje proberen met de vuurspetters je sigaret aan te krijgen, .. maar, zeg nu zelf, een vuuraansteker werkt daarvoor beter. En graag geen discussie over hoe slecht een sigaret is. @fiorinda: Ik weet niet welke versie van TomTom op de One staat van jou. Volgens mij zijn ze er met TT5 en TT6. Als je dan mijn verhaal eerder hebt gelezen, weet je dat 6 wel de optie heeft om coördinaten in te voeren en 5 niet. Software is niet uitwisselbaar met een PPC, maar de "layout" of hoe je dat hier ook kan noemen, is in principe gelijk. Aangezien ik een PPC en TTN gebruiker ben van het eerste uur, heb ik nooit de behoefte gevoeld een standalone navigatiesysteem aan te schaffen. Het rijden op het pijltje van je GPSr is wel te doen, maar alleen voor mensen met geduld
De Roode Loper Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 De schrijver verdient een veer in zijn reet Ik wou dat elke log zo lang en leuk was
fiorinda Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 @fiorinda: Ik weet niet welke versie van TomTom op de One staat van jou. Volgens mij zijn ze er met TT5 en TT6. Als je dan mijn verhaal eerder hebt gelezen, weet je dat 6 wel de optie heeft om coördinaten in te voeren en 5 niet. Software is niet uitwisselbaar met een PPC, maar de "layout" of hoe je dat hier ook kan noemen, is in principe gelijk. Aangezien ik een PPC en TTN gebruiker ben van het eerste uur, heb ik nooit de behoefte gevoeld een standalone navigatiesysteem aan te schaffen. Het rijden op het pijltje van je GPSr is wel te doen, maar alleen voor mensen met geduld Ik heb TomTom One met TT5. En daar staat de optie wel om een coordinaat in te voeren, allen kan je er niet voor kiezen (is grijs). Ik heb ook niet de behoefte om een cache lopend te zoeken met de tomtom maar als je met de auto naar een coordinaat moet is het wel handig. Onze oplossing is nu dat we de ppc van mn vriend (die in mijn auto geen gps ontvanger heeft) hebben opgeleukt met de tool van debruineberen. Dan kunnen we daarop zien waar we moeten zijn en kunnen we met mijn tomtom naar de coordinaat. Of we pakken zijn auto en gebruiken zijn ppc.
alkie Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 Inderdaad TT (ik gebruik tt 6) is handig om bij de start of in de buurt van een cache te komen , maar voor het laatste gedeelte heb je toch de gebruikelijke gps nodig.
Tornado Bram Geplaatst 9 januari 2007 Geplaatst 9 januari 2007 (bewerkt) Inderdaad TT (ik gebruik tt 6) is handig om bij de start of in de buurt van een cache te komen , maar voor het laatste gedeelte heb je toch de gebruikelijke gps nodig. Mijn ervaring is dan wel bij de tt voor de optie korste route te kiezen en niet voor snelste, scheelt een boel kilometers. En inderdaad als je er bijna bent dan over te gaan op je hand gps. 9 januari 2007 bewerkt door Tornado Stiens
Tegearre Geplaatst 10 januari 2007 Geplaatst 10 januari 2007 ik heb net een paar dagen een Mitac 168. Ik heb me rot ge-googled om info te vinden over de juiste gps software. Wat betreft route planner heb ik tom tom 3 en tot nu toe vind ik dat prima werken. Nu zoek ik een tooltje dat mij helpt om de cache gegevens te vertalen naar bv tom tom 3, in zover dat bestaat natuurlijk. Ik heb tot dus ver geen tooltje gevonden waar je handmatig coördinaten in kan vullen die vertaald worden naar een kaartje, behalve online dan. Dus ik haal de cache gegevens van de geocaching site, voer die (handmatig of gpx/loc file) in mijn mitac, en automatisch krijg ik een kaartje (bv in tom tom) met de omgeving waar ik terecht ga komen. Dus zou ik dan automatisch moeten kiezen welke route ik moet nemen. Naast een flinke google sessie, heb ik geprobeerd: * easygps * ozi * gpx vieuw Ik wil eigenlijk zondag mijn eerste cache gaan scoren, dus als iemand me wat tips kan geven voor aankomende zondag, ben ik je zeer erkentelijk! mvg Ik heb in de begindagen ook met de MIO 168 gecashed. Omdat deze niet zo naukeurig was en de batterijen het na een lange tocht laten afweten toch een Garmin aangeschaft. Ik gebruikte op mijn PDA Tom Tom 5.0. Ik had het programma co-input om de coordinaten in Tom Tom te krijgen en ter plaatse deed ik het geocashen zelf met het programma Beeline. Co-input is freeware en Beeline is meende ik tryware. suc6
Aanbevolen berichten