Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Zelf voel ik wel wat voor het idee van Adoptie.

Enig voorbehoud heb ik hier wel bij.

Het betreft de rechten en plichten kant....

1). De Cache mag worden overgenomen in de staat zoals deze nu is en moet tenminste na het plegen van het noodzakelijke onderhoud weer actief worden.

2). Een ander voorbeeld ..... de cache hangt nu in een boom, dan mag dat zo blijven en hoeft er niet opnieuw het aanvraag en toestemmings traject te doorlopen te worden.

Dit komt namelijk neer op het aanmaken van een nieuwe Cache en daarmee vervalt de meerwaarde van Adoptie.

Als de cache wel een andere plaats krijgt is het voor mij vanzelfsprekend dat je jezelf aan de daarvoor geldende regels dient te conformeren.

De Adoptant moet wel een beetje de vrijheid hebben om naar eigen inzicht (binnen de normaal geldende regels) een en ander aan te passen, een andere lokatie in de buurt zou dus moeten mogen.

Het me een prima idee, kom maar op met die Caches.

Geplaatst

Ik wil Hoogte.nl adopteren van Mr.Top.Nl

Ik heb Hawkeyes al in PM hierom een voorstel gedaan als Mr.Top.NL niet reageert op mijn email verzoek.

Tot op heden heeft hij dat nog niet gedaan!

Ik zal het nogeens via zijn profile emailadres proberen. Als hij dan niet reageert ga ik over tot het daadwerkelijke verzoek om deze cache te adopteren.

Gezien de liggen boven op het Drielandenpunt van Ned, Belgie en DL moet deze cache gewoon blijven bestaan. Het is een van de attracties van Nederland. Ik wil hem wel iets verleggen en van de traditionel een zeer kleine multi maken zodat hij iets uit de peiling van niet cachers komt te liggen.

Een vraag aan ieder. Weet iemand wie Mr.Top.Nl is en heef iemand een ander email adres dan zijn profile adres. Dan wil ik hem nogeens via PM benaderen.

Geplaatst
Ik wil Hoogte.nl adopteren van Mr.Top.Nl

Ik heb Hawkeyes al in PM hierom een voorstel gedaan als Mr.Top.NL niet reageert op mijn email verzoek.

Tot op heden heeft hij dat nog niet gedaan!

Ik zal het nogeens via zijn profile emailadres proberen. Als hij dan niet reageert ga ik over tot het daadwerkelijke verzoek om deze cache te adopteren.

Gezien de liggen boven op het Drielandenpunt van Ned, Belgie en DL moet deze cache gewoon blijven bestaan. Het is een van de attracties van Nederland. Ik wil hem wel iets verleggen en van de traditionel een zeer kleine multi maken zodat hij iets uit de peiling van niet cachers komt te liggen.

Een vraag aan ieder. Weet iemand wie Mr.Top.Nl is en heef iemand een ander email adres dan zijn profile adres. Dan wil ik hem nogeens via PM benaderen.

Ik ken Mr Top wel. En ik zou niet weten waarom hij de cache zou overdoen aan een ander. Gewoon een actieve cacher, hoor.

Geplaatst

Onder naam Mr.Top.NL heeft hij in ieder geval nog nooit een cache gelogt alleen "maar" 6 geplaatst.

Dus als je hem kent heb je misschien ook nadere gegevens zodat ik hem kan benaderen. Zijn Cache Hoogte.nl is nl al vanaf 29 maart inactief en hij pleegt geen onderhoud en reageert niet op zijn emails via zijn profile.

Dus benader hem voor mij of speel zijn gegevens aan mij door!

Geplaatst

Ik lees dit net, terwijl we zaten te eten :o

Ook wij kennen mr top, een zeer serieus en respectabel geocacher, met waarschijnlijk redenen waarom er niet gereageerd is.

Niet dit weekend maar het weekend van 9/10 okt. zullen we gaan kijken of de cache er echt niet meer ligt.

Ook wij zijn meerdere malen met meerdere personen terug geweest om deze cache te zoeken, dus wacht nog even voor je verdere stappen onderneemt.

Groetjes van Ruud ;) en Marja :o

Geplaatst

Hallo Ruud en Marja

Ik heb net naar Mr.Top.NL gemaild.

Ik hoop dat hij reageert en dan zullen we wel verder zien.

Als je op 9/10 oktober weer in onze buurt bent dan wil ik graag met je meegaan om de cache Hoogte.nl te zoeken. Ik ben er nl al 3x geweest en hij was er niet.

Maar ja dat zegt natuurlijk nog niets.

Daarna niets meer!

Dus ik wil graag mee! Je weet me te bereiken.

Groetjes Wil en Annita

Geplaatst
Begrijp het niet helemaal. Wil jij caches gaan adopteren? En van wie dan?

Begrijp het niet helemaal.

O.K. eerst even dit, het is voor mij geen "must" om nou zo nodig Caches te beheren.

Als bij iemand de hobby even op een zijspoor staat en de Cache nog terugkomt dan heb ik daar gewoon vrede mee, je kunt niet in iemands agenda kijken een kwestie van geduld dus.

Maar stel dat iemand er gewoon de tijd niet meer voor heeft, of de lol er niet meer van in ziet, of wat voor reden dan ook niet meer aan het onderhoud van de Cache toekomt dan zou zo'n Cache verdwijnen, zonde toch ;)

Van wie dan? het was en algemeen aanbod.

Maar ik kan ook wel een specifiek voorbeeld geven hoor.

De Praambult is een Cache nabij een prachtige locatie die echt wat toe te voegen had aan het bezoek van die Cache. Het is gewoon zonde dat zo'n Cache nu niet meer te bezoeken is. Je werd meteen geconfronteerd met een geweldig uitzicht over een natuurpark op een ( CLICHE.....) plek waar je anders niet zo snel komt. De eigenaren hebben er twee geplaatst, ook "Het Schuchtere Scheepje" die had weer wat educatieve waarde.

De plaatsers, "De Zandlopers ", zijn niet meer actief geweest sinds 19 November 2003.

Ik heb reeds geprobeerd contact met ze op te nemen en wacht voorlopig rustig af op de reactie.

Maar als blijkt dat voor hun de hobby over is, dan is dit toch een perfecte oplossing :o

Geplaatst

Aha, helder. Goed idee ook, maar wellicht lastig.

Stel dat ik inderdaad door ernstige prive omstandigheden (scheiding, sterfgeval, ziekte) langere tijd, misschien wel een jaar, niet de moeite wens te nemen om me met geocaching bezig te houden. Dan is het misschien des te zuurder om er daarna achter te komen dat je cache is "gekaapt" (hoewel met goede bedoelingen).

Voorzichtigheid betrachten lijkt me gepast dan, maar het idee is goed ;)

Geplaatst
De Praambult is een Cache nabij een prachtige locatie die echt wat toe te voegen had aan het bezoek van die Cache. Het is gewoon zonde dat zo'n Cache nu niet meer te bezoeken is. Je werd meteen geconfronteerd met een geweldig uitzicht over een natuurpark op een ( CLICHE.....) plek waar je anders niet zo snel komt.

Deze cache heb ik geript gevonden. De inhoud lag in de kuil waarin de cache lag verborgen, en was afgedekt met aarde. Het bekende 'lees-dit-eerst' papiertje vond ik enkele meters verder terug. Van het kistje was geen spoor meer te bekennen.

De inhoud heb ik meegenomen, schoongemaakt en gedroogd voor zover dat ging, een nieuw kistje genomen, aangevuld met eigen snuisterijen en de cache op een ietwat gewijzigde plek teruggelegd, hooguit 10 meter van de originele plek.

Vervolgens mijn creatieve geest te werk laten gaan en maar liefst drie verschillende methoden bedacht om deze cache te kunnen vinden. Dit alles aangemeld op de geocaching site, berichtje geplaatst voor de approver met hele verhaal en toen maar gewacht tot ie actief zou worden.

Dit was op 18 april van dit jaar. Van de approver te horen gekregen dat ik toestemming nodig had. Dit was nooit gevraagd door de oorspronkelijke plaatsers. De boswachter van dit kleine stukje grond is de boswachter van SBB in Lelystad en die is erg tegen geocaching. Tot op heden heb ik nog geen toestemming van deze man.

Indien er een adoptieregeling zou bestaan zou de approver dus een vervangende cache onder de oude regels dienen toe te passen. Ik ben wel voor zo'n regeling, dan hadden al wat mensen kunnen genieten van het uitzicht vanaf de bult.

Geplaatst

Even een afsluitende reactie op de mogelijke cache-adoptie van HOOGTE.NL.

Mr.Top.Nl heeft mij in een PM benaderd en meegedeeld dat hij de cache liever zelf houdt en deze binnen afzienbare tijd gaat herstellen.

Gelukkig!

Ruud en Marja

Willen jullie dan toch nog er heen?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook wij volgen het onderwerp "cache-adoptie" al enige tijd met veel belangstelling.

Afgelopen zomer hebben we nl. de PIM's cache van Iwan (GC22B6) gelopen en, net als vele andere cachers, niets gevonden.

Het natuurgebied de Kampina, waar deze cache (dus niet meer) ligt is erg mooi en voor ons bekend terrein, we vonden het dan ook jammer als deze cache gearchiveerd zou moeten worden omdat de eigenaar er klaarblijkelijk geen onderhoud meer aan pleegt.

De cache-owner (Iwan) is op 28/09/2003 voor het laatst op GC.NL actief geweest en op onze e-mailtjes werd helaas niet gereageerd.

Na e.e.a. goed te hebben overwogen hebben we Remco gevraagd of het mogelijk was de cache te adopteren.

Sinds vandaag mogen we ons dan ook de trotse eigenaren noemen van deze cache!

We gaan de cachelocaties zo spoedig mogelijk in ere herstellen en - indien nodig - de beschrijving wat aanpassen.

Tot die tijd hebben we de cache dus even op unavailable gezet.

Groeten,

Team Cache-Here

Geplaatst
Aha, helder. Goed idee ook, maar wellicht lastig.

Stel dat ik inderdaad door ernstige prive omstandigheden (scheiding, sterfgeval, ziekte) langere tijd, misschien wel een jaar, niet de moeite wens te nemen om me met geocaching bezig te houden. Dan is het misschien des te zuurder om er daarna achter te komen dat je cache is "gekaapt" (hoewel met goede bedoelingen).

Voorzichtigheid betrachten lijkt me gepast dan, maar het idee is goed  :thumbup:

Tja, overduidelijk. Als de cache gekaapt is dan dient het gewoon teruggegeven te worden met de nodige excuses en schadevergoeding ;)

GRTZ

Kruimeldief, die bestaande caches te koop vraagt. :yes:

Geplaatst
Kruimeldief, die bestaande caches te koop vraagt.  :rolleyes:

Waar moeten we aan denken Kruimel, wat schuift het? Is er al een marktwaarde voor een cache vastgesteld, en is een multie dan meer waard dan een traditional?

Is dit het begin van de "Kruimel grandfathered-cache foundation" :lol: want je wil natuurlijk het liefste caches uit de tijd dat de Guidelines nog op een bierviltje paste :o .

Verkoop via PM of gaan we E-bay op ;) ?, daar heb jij toch een betrouwbaarheids factor van 99,999% :unsure: ??

Locutus

Geplaatst

Kruimeldief, die bestaande caches te koop vraagt.  :rolleyes:

Waar moeten we aan denken Kruimel, wat schuift het? Is er al een marktwaarde voor een cache vastgesteld, en is een multie dan meer waard dan een traditional?

Is dit het begin van de "Kruimel grandfathered-cache foundation" :o want je wil natuurlijk het liefste caches uit de tijd dat de Guidelines nog op een bierviltje paste ;) .

Verkoop via PM of gaan we E-bay op ;) ?, daar heb jij toch een betrouwbaarheids factor van 99,999% :unsure: ??

Locutus

Nah, wat weer een overvloed ;)

Regels die op een bierviltje passen. Dat wil nu nog steeds hoor. je moet alleen klein schrijven....

Die foundation is ook niet verkeerd. Klinkt wel aardig, de Kruimel Grandfathered-Cache Foundation (KGCF)

Wat het schuift? Ik weet het eigenlijk niet. Ik zoek dus multicaches die ik ook in onderhoud kan hebben en die gewoon lekker om te doen zijn.

We zijn al een half jaar aan het broeden om een goede cache te maken, allen die verrekte ei wil mijn anus niet verlaten ;)

Als het moet koop ik ze zo via Ebay. Wel grappig dat je weet dat mijn betrouwbaarheid daar 99,999% is.

Tja, in al die jaren heb ik een negatief berichtje gehad. Was ook nog een fout van die ander.

Men had een pakketje niet gekregen en wel betaald...... Later bleek dat ze het afhaalbericht van de PTT niet hadden gezien welke tussen een aantal folders scheen te liggen.

GRTZ

KGCF :lol:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...