Spring naar bijdragen

navigatie in de auto


traanbok

Aanbevolen berichten

Ik wordt er helemaal gestoord van als ik het startpunt (parkeerplaats) van een cache niet kan vinden. Uren rond rijden en dan op het laatst strondcagarijnig het maar opgeven. Ik zit er aan te denken om een navigatiesysteem in de auto aan te schaffen. Heb op het internet gekeken maar zie door de bomen het bos niet meer. Wil graag een setje (moet weer zo goedkoop mogelijk natuurlijk) met zo,n sexy vrouwenstem die zegt welke richting ik moet oprijden ,dat lijkt me wel heel makelijk. En het lijkt mij ook makelijk als ik zelf coordinaten kan invoeren zoals wij doen met het cachen. Is dit allemaal mogelijk???????? Wie kan mij eens een beetje op weg helpen.

groeten Iwan van Team Traanbok

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoi .....misschienn kan je een 60 cs kopen :o .....die kan je nl ook gebruiken als autonavigatie en dan in combinatie met cityselect dan kan het cache lopen niet meer stuk.

cityselect brengt je nl precies waar je wezen moet.

maarja hier hangt wel een prijs kaartje aan :)

succes.... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Koop TomTom voor ipaq (met zwoele stem). De download van geocaching.nu of .nl en middels gartrax omzetten naar TomTom overlay bestanden. Daarna zijn het enige handelingen om de overlay te activeren onder TomTom.

 

Wat brengt dit: spot on parkeren indien mogelijk, en anders wijst TiomTom je naar de kortste aanloopplek (kan knal fout zijn i.v.m. water tussen jou en de stash of start).

 

Hoe zet je overlays op TomTom: daar zijn adere draadjes over.

 

Extra: het gratis checkpoint kan met ToMTom meekijken en caches in de gaten houden (en o.a. ook radar snelheidscontroles).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Om plekken te vinden om te parkeren maak ik vaak gebruik van het al oude idee van thuis voorbereiden. Op de PC werk ik dan met OziExplorer en de stafkaarten van Nederland. Dan kan ik precies zien waar ik moet uitkomen en hoe ik er naar toe moet. Dan zie je ook of er water in 'de weg' ligt. Verder gebruik ik ook wel eens TT3 maar de functie goto werkt een beetje moeizaam. Overigens is de cache informatie te downloaden in TT formaat (geloof ik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TomTom is inderdaad prachtige software.

 

Alleen spijtig dat Windows PocketPC zo'n onding is als je je PDA intensief gebruikt.

 

In 25 jaar computergebruik heb ik nooit een onstabieler ding gehad.

 

Mijn volgende PDA wordt er vermoedelijk opnieuw eentje onder PALM OS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf heb voor in de auto een Mitac 168, deze heb ik gekocht bij belcompany voor € 399,- valt mee vind ik standaard krijg je er Route 66 bij, maar via via kan je wel aan TT3 komen. Geen problemen met dit apparaat, voor het veld werk gebruik ik mijn Garmin Emap.

 

Groeten,

 

Jeroen

 

www.mitac.com

Link naar opmerking
Deel via andere websites

V&D heeft een aanbieding deze week.

 

HP Ipaq 2210 incl. TT3 Benelux + houder + aansluitsnoeren. €549 eurootjes ipv €699.

 

Ik zelf ben wel erg te spreken over mijn Ipaq (zal altijd discussies blijven opleveren of dit nu wel of niet goed en of een Palm beteris enz)

 

Ik gebruik mijn Ipaq hoofdzakelijk voor navigatie in de auto, middels een Bluetooth GPS ontvanger. Zowel voor werk als met het cachen ben ik er zeer over te spreken. Voor het cachen kun je coordinaten mooi omzetten naar een TT overlay en tot dusver heeft het mij altijd op of zeer dichtbij de startplek gebracht.

 

Vraag is alleen natuurlijk, wat wil je besteden. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij maken sinds een tijdje gebruik van VDODayton. Vroeger cacheten wij gewoon met een stratenboek op schoot en dat ging (bijna) altijd goed maar is wel wat omslachtig. Met het navigatiesysteem werkt het echt een stukkie makkelijker, zeker als je ook wel eens in je eentje op pad gaat. Hoe dit systeem werkt ten opzichte van andere systemen weet ik niet, maar ik ben in ieder geval wel tevreden. Aan het vereiste van de zwoele vrouwenstem voldoet het in ieder geval, we noemen haar Femke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik gebruik een Ipaq 2210 + BT GPS ontvanger.

 

Ipaq kostte 329,- en BT kostte 169,-

Zo ziet het er nu uit.

 

http://img.groundspeak.com/cache/log/b67d9...e1c42523c43.jpg

 

Met GSAK kun je je waypoints naar TomTom overlays exporteren. Doe dat per cachetype en maar er een mooi icoontje voor. Werkt perfect. Je ZOU zelfs een programmaatje erbij kunnen kopen dat voor flitspalen is bedoeld. Na aanpassing krijg je dan keurig een melding (stem!) als er een cache binnen een straal van 5 km. of zo aanwezig is. Makkelijker kan niet ! ! ! !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kijk ook eens naar de Quest van Garmin. Klein maar fijn. Overigens is de Streetpilot 2610 kortgeleden een stuk goedkoper geworden, (maar het zijn nog steeds veel centjes natuurlijk) en dat is vlgs mij de meest ideale wegwijzer.

 

Je kan je prima laten raden door de mensen in Notter. (www.gps.nl) leuke zaak en vriendelijke mensen.

 

groet, marcel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi

 

Ook ik gebruik VDO-dayton. Gaat bijna altijd goed. Alleen toen ik bij Heteren een keer net onder een viaduct van de snelweg moest zijn wilde Truus, want zo heet ze bij mij, me laten stoppen op de vluchtstrook. :no::no::rolleyes: Vandaar wilde ze me vast naar beneden laten afdalen. Dat heb ik toch maar anders opgelost :D .

 

Groet van Esha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...