Spring naar bijdragen

ABRACADABRA


Gast kokkie

Aanbevolen berichten

Ik denk dat het voor mij beter is om eens een keer met een ervaren geocacher mee te lopen, zodat ik het in de praktijk kan leren.

 

Wie wil mij het geocachen leren, ik woon in de omgeving van Loon op Zand (de Efteling) ?

 

Bvd,

 

Kokkie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als er een beetje rond gesnuffelt word op het internet kun je genoeg info vinden om te gaan cachen,zoals hardware, software,kaarten en graden stelsels.

 

Ik wist ook nergens vanaf en ben met makkelijke caches in de buurt begonenen en in het begin is het niet makkelijk soms zul je 2 of 3 keer over een cache doen maar daar leer je juist van.

 

Als je maar goed de logs door leest kun je al een hoop over de cache en de lokatie te weten komen.

 

Dus gewoon beginnen en proberen,.

 

Gr Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, ik heb samen met een vriend de gps van zijn vader geleent, en we hebben een cache bij hem in de wijk gedaan. Het duurde wel lang, maar wel in 1 keer gevonden. Daarna het ik een goedkope etrex gekocht, en hebben we een paar caches bij mij gedaan, en toen... was ik verslaaft... :)

 

Kortom: leen een gps, druk op de knop cachekaarten, zoek een paar caches bij jou in de buurt, kies een eenvoudige cache (Lees de logs), em ga zoeken. Denk eraan: de aanhouder wint, zelfs ervaren cachers kunnen een cache soms niet vinden terwijl ie niet moeilijk ligt verstopt.

 

Groetjes Quaerens :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan ook een gps huren bij de bever.

 

Een leuke kets bij jullie in de buurt:

 

Loonse en Drunense Duinen a.k.a. Dutch Sahara

 

Of wat korter bij de weg (denk ik):

 

ff puzzelen

 

Ik heb ze nog nooit gedaan, maar ze zien er niet al te moeilijk uit. De eerste is volgens mij wel een lange wandeling.

 

GQ :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het voor mij beter is om eens een keer met een ervaren geocacher mee te lopen, zodat ik het in de praktijk kan leren.

Wie wil mij het geocachen leren, ik woon in de omgeving van Loon op Zand (de Efteling) ?

 

Wij zijn bijna ieder weekend wel op pad en de afstand is geen bezwaar, dus stuur maar een PMetje als je nog wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Een leuke kets bij jullie in de buurt:

Kets??????????????????

 

Kramers' : Kets = Geluid van ketsen, kort stotend geluid; weergeving van zo'n geluid.

 

Bij mijn weten gaat het bij onze hobby om een cache.....

Kets spreekt toch veel makkelijker uit dan keejts. Bovendien schrijft en tiept het makkelijker, en iedereen begrijpt wat je bedoelt (hoop ik). :)

 

En volgens van dale betekent cache: (de;-s) [Eng.],(comp.) als verkorting van cachegeheugen.

 

Kortom, ook niet wat jij bedoelt. ;)

 

GQ :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al een draadje over geweest. Dat staat hier.

 

Ik erger me wezenloos aan het woord kets als vervanger van cache (dat je gewoon uitspreekt als "kesj") omdat ketsen toch echt wel wat anders is. Tamelijk platvloerse uitdrukking voor... of je moet het niet afgaan of weigeren van een vuurwapen bedoelen??!

 

Cache betekent: geheime bergplaats of geheime/verborgen voorraad. Aldus Van Dale

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier is al een draadje over geweest. Dat staat hier.

 

Ik erger me wezenloos aan het woord kets als vervanger van cache (dat je gewoon uitspreekt als "kesj") omdat ketsen toch echt wel wat anders is. Tamelijk platvloerse uitdrukking voor... of je moet het niet afgaan of weigeren van een vuurwapen bedoelen??!

 

Cache betekent: geheime bergplaats of geheime/verborgen voorraad. Aldus Van Dale

Ja in het Engels- Nederlands woordenboek misschien, maar in het Nederlands woorden boek (13e herziene opgave) is het toch echt die andere betekenis. :)

 

En trouwens, iedereen heeft het over ontmaagden (van <zoals jij wilt> caches), dan mag ik het toch wel over ketsen hebben? ;)

 

GQ :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
zelfs ervaren cachers kunnen een cache soms niet vinden terwijl ie niet moeilijk ligt verstopt.

Volgens mij is dat een fabeltje dat verspreid wordt om rookies zich beter te laten voelen over zichzelf.

Werkt het een beetje, Quaerens? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs ervaren cachers kunnen een cache soms niet vinden terwijl ie niet moeilijk ligt verstopt.

Volgens mij is dat een fabeltje dat verspreid wordt om rookies zich beter te laten voelen over zichzelf.

Werkt het een beetje, Quaerens? :crybaby:

soms 

 

Tja, en dat is toch vrij relatief :heart:

 

Groetjes Quaerens ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Schaf het boek " The complete idiots guide to geocaching " maar eens aan.

Het is te bestellen in de goodies shop staat een hoop in over onze hobby die GEWOON GEOCACHEN heet en niet het afschuwelijke ketsen of variëanten erop.

Of bezoek eens een event, daar kan je vaak met ervaren cachers meelopen en zo wat ervaringen opdoen bijvoorbeeld het Halloween event op 30-10 te Baarn ( bij Hilversum)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zelfs ervaren cachers kunnen een cache soms niet vinden terwijl ie niet moeilijk ligt verstopt.

Volgens mij is dat een fabeltje dat verspreid wordt om rookies zich beter te laten voelen over zichzelf.

Oja? Ik ken zelfs ervaren cachers die hun GPS-r laten liggen op de plek waar ze een cache hebben gevonden! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...