Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ben vorige week teruggekomen van 3 weekjes Jo-de-la-iti land. Daar heb ik een event in het oosten van Zwitserland mogen meemaken.

Tijdens de barre tocht over de topjes (volgende keer doe ik dat niet meteen de dag na aankomst :D ) natuurlijk van gedachten gewisseld met de Schwyzer vrienden aldaar. Die waren hogelijk verbaasd dat er caches onder de zeespiegel mogelijk waren :angry: .

Nog verbaasder waren ze over de afmetingen die we hier in Nederland gebruiken. Verhalen over munitiekistjes, 5 of 10 literemmers liet ze bijna van de berg vallen.

Ik moet ook zeggen, dat ik geen "fatsoenlijke" cache ben tegengekomen. Qua formaat noch qua inhoud. Wat een waardeloze caches hebben ze daar zeg... Formaatje kleine broodtrommel is het zo'n beetje.... Over de inhoud wil ik het al helemaal niet hebben, daar wordt vrijwel geen (groot) kind vrolijk van.

Heeft iemand van jullie ervaringen met de gebruiken bij de " buitenlanders" op cachegebied? Zijn wij hier in NL nu gek (ik weet het, een open deur...) of is het de ijle lucht boven de 1000 meter die cachers parten speelt?

Geplaatst

hmmz...

een cache hoeft toch niet groot te zijn om leuk te zijn?

ik heb persoonlijk ervaring met de engelse caches en die beviellen me prima!

leuk, uitdagend en je kwam nog eens op plekken waar ik normaliter net geweest was!

gimli :angry:

Geplaatst
Ben vorige week teruggekomen van 3 weekjes Jo-de-la-iti land. Daar heb ik een event in het oosten van Zwitserland mogen meemaken.

Tijdens de barre tocht over de topjes (volgende keer doe ik dat niet meteen de dag na aankomst :cry: ) natuurlijk van gedachten gewisseld met de Schwyzer vrienden aldaar. Die waren hogelijk verbaasd dat er caches onder de zeespiegel mogelijk waren :lol: .

Nog verbaasder waren ze over de afmetingen die we hier in Nederland gebruiken. Verhalen over munitiekistjes, 5 of 10 literemmers liet ze bijna van de berg vallen.

Ik moet ook zeggen, dat ik geen "fatsoenlijke"  cache ben tegengekomen. Qua formaat noch qua inhoud. Wat een waardeloze caches hebben ze daar zeg... Formaatje kleine broodtrommel is het zo'n beetje.... Over de inhoud wil ik het al helemaal niet hebben, daar wordt vrijwel geen (groot) kind vrolijk van.

Heeft iemand van jullie ervaringen met de gebruiken bij de " buitenlanders" op cachegebied? Zijn wij hier in NL nu gek (ik weet het, een open deur...) of is het de ijle lucht boven de 1000 meter die cachers parten speelt?

Wij zijn laatst in Noord Frankrijk geweest. De makers van een cache laten je maar wat aanmodderen. Ze geven bijvoorbeeld aalleen de coordinaten van de plaats van de cache en je moet uitzoeken waar je moet parkeren. Dat kan dan alleen langs gevaarlijke wegen of je moet kilometers verder je auto parkeren en langs die gevaarlijke wegen lopen. Bij een cache dachten verkeerd te zitten want er stond een duidelijk bord "access interdit". Een duidelijk loopspoor door dat verboden terrein leidde ons rechtstreeks naar de cache.

GeoGup & Zoefff

Geplaatst
leuk, uitdagend en je kwam nog eens op plekken waar ik normaliter net geweest was!

Huh?? Dat heb ik nou nooit... :dribble:

Inderdaad is het vooral de locatie zelf en de tocht ernaartoe die het leuk maakt. Toch kan ik een goed gevulde cache wel waarderen, ik probeer zelf toch altijd wat achter te laten wat ik zelf leuk zou vinden om aan te treffen. Voorlopig dieptepunt: een oude elektronenbuis (en dan even afgezien van alle shampoo monsters die bijna overal in lijken te zitten).

Wat me wel opvalt is dat de paar caches die ik in het buitenland heb gedaan vooral geen munitiekist hebben. Schrikken Nederlanders minder van wat explosief materiaal in het vrije veld soms? Voorlopig dieptepunt qua verpakking, aangetroffen ergens in Canada: een (lege) navulverpakking schoonmaakdoekjes, dichtgehouden met een geknoopte grasspriet. Probeer dat maar eens droog te houden...

groet,

MCMike

Geplaatst

Mijn enige buitenlandse caches waren in Spanje. Dat zijn inderdaad vooral broodtrommeltjes.

De inhoud is ongeveer hetzelfde als hier. Hier in NL heb ik ook nooit zoveel caches met een echt leuke inhoud. Pas geleden had ik een cache met een leuke inhoud: Knight's move :dribble: , maar voor de rest is het nooit echt wat.

Laatst had ik op Texel een cache (Grote PVC buis) met echt alleen maar foldertjes en klereezooi :crybaby: , maar dat is een uitzondering.

Mij maakt het eigenlijk ook nooit wat uit wat er in zit: Ik ga voor de omgeving, puzzel enz. :yes:

Oh ja, over de maat gesproken, hier in de randstad (Den Haag) zijn de meeste caches micro's, daar past niets in. Vind ik dus niet erg:

Mij maakt het eigenlijk ook nooit wat uit wat er in zit: Ik ga voor de omgeving, puzzel enz.  :yes:
Geplaatst
overal in lijken te zitten).

Wat me wel opvalt is dat de paar caches die ik in het buitenland heb gedaan vooral geen munitiekist hebben. Schrikken Nederlanders minder van wat explosief materiaal in het vrije veld soms?

Nee, maar in sommige andere landen ligt het gebruik van militaire zaken wat gevoeliger..

dus daar maakt men liever gebruik van andere zaken om een cache in te stoppen...

Gimli :dribble:

Geplaatst

Net drie weken Noorse cache's achter de rug :crybaby: . Groot land, ruimte zat en dus veel micro's!?! :yes: ?! Wel vaak net iets groter dan in Nederland maar zo passen ze nu eenmaal in rotsspleten en kieren tussen de stenen waar ze vroeger forten en muren van bouwden (denk ik maar). Wel vaak toch nog kleine ruilartikelen in de micro's; stickertjes, munten, pins en dergelijke, leuk. De kleinste micro die ik aantrof was het doosje van die zogenaamde Shox mintblaadjes. Hier met tape een klein magneetje aangeplakt en dit onder de leuning van een brug op een hele drukke plek. Geweldige ervaring. Ook wel de nodige cache's niet te vinden of zelfs weg. Geen munitiekistje gezien dus na terugkomst was ik blij met de Hardercache; Een heerlijk stevig muniitekistje in plaats van gammele plastic doosjes in lekke plastic zakken :dribble: . Mabelien bedankt.

Geplaatst

In Normandie deze vakantie een paar caches gedaan. Formaat en inhoud viel idd wat tegen maar de locaties waren om te smullen en daar gaat het wat mij betreft vooral om.

Geplaatst

Ik/wij hebben caches gevonden in Duitsland,Luxemburg,Frankrijk en natuurlijk Nederland maar de best gevulde caches vind je nog steeds in Nederland.

Maar waar gaat het nu om de 1 die wil een goed gevulde cache de ander een mooie wandeling weer een ander gaat het om de TB.

Ik kan er wel inkomen dat gpsgup roept in Frankrijk laten ze je maar aan modderen met een geschikte parkeerplaats te vinden,dat moet ik met hem delen en zeker als je alleen maar een GPS ter beschikking hebt.

Wij waren bij een cache in Frankrijk dachten volgens de GPS lekker dicht te parkeren bij de cache maar sta je voor een rots formatie daar zeg je u tegen en moeten vervolgens 19km omrijden om bij een parkeerplaats te komen en daar de wandeling te starten van 4km en dan aan het eind een klein tupperware bakje te vinden met een paar munten en sleutelhangers.

Maar wij hebben een mooie wandeling gemaakt en dit zouden wij nooit hebben gezien zonder Geocaching.

Van mij had er dus gerust een micro mogen liggen op het eindpunt.

In Duitsland en Luxemburg zie je toch dat ze daar dan al verder zijn met de goodies in de cache en zijn daar zijn wij ook al een aantal munitie kisten tegen gekomen.

Onze ervaring dus qua inhoud van de cache die wij gevonden hebben; Frankrijk een drama Duisland en Luxemburg kan beter en Nederland zijn wij echt verwend en laat dat ook zo blijven in Nederland.

Gr Twinlife :dribble:

Geplaatst

Het gaat natuurlijk niet om de inhoud van een cache. Dat zal de meesten van ons niet echt interesseren. De omgeving is natuurlijk minimaal net zo belangrijk.

De zorg die eraan besteed wordt speelt natuurlijk wel een rol. Het nogal liefdeloos neerknallen van een kistje op een mooie plek is wat anders..

Kinderen hebben daar een heel eigen kijk op. Kilometers lopen staat lang niet altijd bovenaan het verlanglijstje. Een flauwekuldingetje uit zo'n kist is dan een aardige beloning. Ook een goed middel om zelf eens door de kast te gaan, immers: wel wat achterlaten. Dan is het natuurlijk lastig als zo'n kistje vrijwel leeg is en vervolgens te klein is om je eigen ruilmateriaal er in kwijt te raken. Als bonus heeft de cache eigenaar ook nog een inferieur doosje gekocht dat lek is. Het water staat 2 meter hoog. Gelukkig kent die het probleem: 3 plastic zakken om het logboek en nog minder ruimte in de cache...

Als je zoiets een aantal keren overkomt vraag je je toch wel af of er sprake is van een goede zorg door de eigenaar...

Geplaatst

Ook de Smurfen kennen dit. Net drie weken in Bratwurst-land gekampeerd en ruim 20 caches gedaan. Veel kleine tupperware-achtige caches gezien, veel ook met weinig kindervriendelijk spul. Da's jammer voor de kleine Smurfjes... Maar ook eens een 25 liter emmer ingegraven in een bos, met ook nog eens een TB erin. Heel wisselend dus.

De afwerking van de cachepagina is in NL wel veel verzorgder, in D vrijwel geen parkeerplaatsen aangegeven en zelfs bij moelijkere caches geen echte hints. Terwijl je die als buitenlander/non-local juist dan goed kan gebruiken.

Geplaatst

In Engeland heb ik echt geweldig gecached! Wel een beetje veel virtuals, maar dat zal wel toevallig zo zijn uitgekomen. De inhoud was goed, de trommel/kist was goed, de plaatsen fraai (en ook op plekken waar ik anders nooit geweest zou zijn). Voor mij is UK wel hét caching land op dit moment.

In Frankrijk heb ik er al 1 gedaan, dat wil zeggen, dat was de bedoeling. Ik was klaar bij mijn klant, en de implementatie was succesvol. Dus ik 'trakteer' mijzelf op een cache. Geplaatst september 2003, en zomer 2004 nog immer niet ontmaagd. Die is voor mij.

* de cache eigenaar was een canadees of amerikaan en had 'm tijdens een familiebezoek geplaatst. Zijn broer uit een nabijgelegen dorp zou er op letten, maar die was intussen ook verhuist.

* de coördinaten wezen naar een prive terrein, daar moest ik niet zijn. De hint was gelukkig duidelijk.

* na 45 minuten zoeken op nog geen 20 m2 heb ik het opgegeven

Weken later nog een Deens koppel; ook niks gevonden.

Het gaat om deze cache, Remember Sid.

Frankrijk was voor mij een telleurstelling, voorlopig. De eerstvolgende cache lag een kilometer of 50 verder.

Mijn indruk die ik heb over de regels die aan caches worden gesteld, is dat het in de UK en in Frankrijk nog moeilijker is om de eigenaar/beheerder van een stuk land te vinden. De hele Yorkshire Moors is een National Trust met complete dorpen etc. Tja, en wie is dan de eigenaar en wie moet je vragen? Ik vermoed dat het er gewoon neergelegd wordt en (bijna) niks gedaan wordt aan vragen om toestemming.

Geplaatst

Mijn vakantie in Zweden werd natuurlijk ook goed benut.... :yes:

Conclusie tot nu toe (ca. 20 caches over ca. 400 km. verspreid): Inhoud stelt niets voor, meestal medicijnenpotjes, minitupperwaredoosjes e.d.

Maar een plekjes!!! :dribble::crybaby: Schitterend gewoon. Daar zou ik dus echt niet gekomen zijn zonder het cachen.

Gast Yvonne (GOTCHA)
Geplaatst

Kijk, en dat is wat we zo vaak missen bij (een aantal van) de nieuwste caches in Nederland: mooie plekjes waarvan je denkt, fijn dat mensen de moeite hebben genomen om mij dat te laten ontdekken!

Laten we nu niet doen of hier alles hier zo ideaal is hoor. Hier wordt het ook steeds moeilijker om het kaf van het koren te scheiden. Twee keer per jaar gaan wij cachen met een Amerikaan en daarbij kiezen we bewust voor caches van bekende makers waarvan we weten dat het altijd iets leuks is wat we gaan aantreffen in combinatie met caches die wij zelf al eens gedaan hebben.

Geplaatst

Wij denken dat het formaat er eigenlijk niet zo doet. De wandeling of eindlocatie moet gewoon mooi zijn. Zo hebben we in de regio Delft - Den Haag een aantal heel leuke micro-caches gedaan. Van sommige caches was de locatie erg mooi en van andere caches was de uitvoering weer erg mooi (foto-rolletje in een uitgeholde stok).

Eind september gaan we naar Oostenrijk en we willen daar een paar caches gaan doen. We weten nu al zeker dat het formaat of de goodies er dan niet toe doen, want het gaat ons dan gewoon om de wandeling zelf en misschien ook de eind-locatie.

Zelf hebben we eergisteren 3 micro-caches geplaatst in de Betuwe, waarvan wij vinden dat ze op leuke locaties liggen. Maar natuurlijk verschillen smaken, dus er zullen ook mensen zijn die de locatie niet leuk vinden of het helemaal niet leuk vinden om een micro-cache te loggen.

Onze eerste cache is een goedgevulde munitie-kist en er ligt er nog een in de planning, omdat wij het natuurlijk ook leuk vinden wanneer we wat leuke goodies kunnen ruilen. Wat dat betreft zijn er in Nederland gelukkig nog zat goed-gevulde caches te vinden. Hoet het in het buitenland is, zullen we binnenkort wel merken.

André & Carola

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...