Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
[ik beraad me er dan ook over om van elke found maar een paar .mht files te dumpen.

Het Cairnteam heeft er natuurlijk al rekening mee gehouden dat .com zou ingrijpen en van tijd tot tijd backups gemaakt. Ook het oorspronkelijke gloedvolle huntverslag van Pyne is voor de eeuwigheid bewaard gebleven. Deze cache lijkt Pyne trouwens weinig goeds te brengen.

Wij kijken even aan welke resultaten Hawkeyes weet te bereiken.

zie:

included in the descriptions or links.

Cache find counts are based on the last time the page generated.

August 1 by Linke Logger (0 found)

Op deze cachepage staan twee TB's vermeld, maar geen van beide bevindt zich in werkelijkheid in Log!.

Ze zitten namelijk in kaboutercaches:

Flight of the Navigator zit in werkelijkheid in kaboutercache Eempolder: (visit link)

SpongeBob SquarePants zit in werkelijkheid in kaboutercache Damhert: (visit link)

Grtz,

Linke Logger

[This entry was edited by Linke Logger on Saturday, July 31, 2004 at 2:25:47 PM.]

[view/edit logs/images on a separate page]

[upload an image for this log]

July 31 by diamant (168 found)

**kabouterlog**

Me ook maar eens gewaagd in de achtertuin van het hoofdkwartier van het Utrechtslandschap. In de buurt van de hal waar je naar binnen moest kijken stonden reeen te grazen. Ik dacht eerst dat ze opgezet waren zo stil stonden ze. Voorafgaand aan het knuppelpad was een soort uitkijktoren. In deze toren zat iemand op zijn gemakje een boek te lezen, terwijl ik daar nu juist naar toe wilde om een opdracht uit te voeren. Dit heb ik dan maar overgeslagen. Omdat er niet zo veel paden waren terwijl de schat daar toch in de buurt moest liggen kon ik wel inschatten wat het ontbrekende getal moest zijn. Onderweg kwam ik nog een slang tegen die vanaf de oever in de Zeister Grift kronkelde. Uit de cache heb ik de TB gehaald (kompas die naar het zuiden moest). Bij de fietsen stalling kwam ik team Barnold tegen die mij herkende. De TB die ik net uit de cache had gehaald heb ik geruild voor TB Padlock die Bert gevonden had tijdens de vakantie op Terschelling.

***kabouterlog***

[view this log on a separate page]

July 31 by barnold (140 found)

*********************** kabouterlog ********************

vandaag weer eens rondgedwaald op vanouds bekend terrein: (oostbroek). het lijkt wel of u.l. steeds grotere delen voor het publiek afsluit. verrassende antwoorden op sommige vragen. handig gekozen eindlocatie voor bekende tb-drop-off-acties van het cairnteam. bij de fietsen nog een leuke ontmoeting: mark diamant. met hem een tb-swap gedaan. verder: no trade.

team barnold

July 30 by gr (704 found)

*********************KABOUTERLOG***************************

De sinds heden logbare hitchhiker Reizende Camera aangetroffen in de Star Sprinkler Travelbug Cache. Overgebracht naar de Hoge Veluwe Witte Fietsen Cache. Hulde.

Cairnteam, samenstelling: alleen GR

July 30 by Pino (200 found)

# 199; 9:30 Tussen de koeien die loeien een krabbel gemaakt in het logboek. Ditmaal lag er geen gpsr .....

nix in of uit.

bedankt en groetjes van Pino

July 27 by Piet&Lein (86 found)

*************KABOUTERLOG*********************

Vandaag op pad om de kaboutercache de Eempolder te doen.

Prachtige afwisselende tocht. De route loopt deels door het het pittoreske Eemnes en deels door de polder. Wat een vredig straatje met mooie huisjes rondom de kerk! De uitgestrekte polder met zijn weilanden levert mooie Hollandse landschapsplaatjes op.

Op het eind van de tocht werd ik enigszins misleid door het bouwwerk, waar je in en uit diende te gaan. Afgezien van de schuur aan de verkeerde kant van de sloot waren er zo op het eerste gezicht geen andere bouwwerken.

Het hulplijntje bleek daarna wel erg dicht in de buurt . Na een leuke kennismaking met Gr en Tommie kon ik daarna toch snel overgaan op het tevoorschijn toveren van de container. De TB Wandering Hobbitt meegenomen.

Bedankt Gerard en groetjes,

Lein (vandaag alleen op pad)

[view this log on a separate page]De kerk in Eemnes

De Eempolder

Hollands vergezicht met de kerk van Eemnes

Andere weggebruikers :)

De Eempolder 2

July 26 by Team Otta (198 found)

Echt een oppakkertje. Op de terugweg van visite deze even meegepikt.

Groet

team Otta

July 26 by Team Pickwick (21 found)

Gevonden om 20:00 uur.

Leuke en eenvoudige hit en run.

TB STOOTtroeper achtergelaten.

Deze paste er maar net in.

Voorzichtig er uit halen dus.

Verder niets geruild.

Team Pickwick en gast Inge.

July 25 by Biertje (251 found)

#249 - 11.30u

De barre tocht van Den Dolder zou m'n 250e moeten worden, dus daarom stopte mijn chauffeur Williii op de heenweg nog even bij Log! zodat ik die als #249 kon inschrijven.

Bij de stash area trof ik een achtergelaten eTrex Vista aan. Waarschijnlijk vergeten door een beginnende geocacher, in z'n euforie vanwege zijn eerste gevonden cache. Even in het logboekje gekeken wie hier zojuist was geweest...

Grijnzend constateerde ik dat het hier niet de eerste de beste hunter betrof. Over een half uurtje zou ik de eigenaar de hand gaan schudden. Leuk, m'n eerste biertje had ik weer verdiend!

Biertje

[view this log on a separate page]Het logboekje

Vergeten Vista...

July 25 by pyne (859 found)

Op weg naar Den Dolder deze hit-and-run even meegepikt. Eenvoudig kijkwerk, herkenbare camouflage, en een logische bergplek. Het liep als lenteregen van een leien dakje. Zelfs nog gelogd in de auto, maar waar ik ooit alle logistiek perfekt op orde had, en de force de ganze dag ingeschakeld, bleek ik nu enkele (on)verklaarbare gebreken te vertonen. Mijn ouwe trouwe Vista bleef achter bij de stash, en pas in Den Dolder spotte ik het lege GPSr-hoesje. Gelukkig waren Biertje en Williii, in de rol van eerlijke vinders, in staat het broodnodige stuk elektronica mij nabij het startpunt van het Enkeltje weer in handen te spelen.

[view this log on a separate page]Loggen

July 24 by delta123 (343 found)

Op weg naar een barbeque op de Veluwe kon ik het niet laten wat eerder van huis te vertrekken en wat printouts mee te nemen en maar te kijken hoe ver te komen. Deze leek makkelijk te doen te zijn. Wel was het zeer druk langs deze weg. Op de spaarzame rustige momenten op de knieen om de boel te onderzoeken. Vanaf de andere kant de pot gespot.

Ik begin honger te krijgen en ga snel verder op pad richting bbq.

July 22 by Ranonkel (93 found)

Zonder veel problemen gevonden. Wel erg druk en gelogged terwijl er fietsers langs reden.

Ranonkel; 16:50

July 22 by Barny (695 found)

ook gelogt

Makkie, maar waar heb ik ergens anders zoon low budget koffiepot gezien?

en ik heb ook maar even een pluk gras er tegen aan gegooit want ik zag hem al van het fietspad liggen

Barny

July 22 by Williii Carrotte (776 found)

Gelogd!

Kijken of ik ergens een puntmuts op de kop kan tikken voor een kabouterlog...

July 22 by GOTCHA (382 found)

************************KABOUTERLOG**************************

Onze eerste kaboutercache.

Het is 'Griftstroom' (visit link) geworden.

Niet te lange wandeling voor een warme dag als deze door een verrassend stukje Utrecht. Leuke plek.

De TB hebben we meegenomen.

J@s en Yvonne

July 22 by gr (704 found)

TB Compass North zit niet in Log!.

July 22 by gr (704 found)

Virtuele dropoff van twee TB's. In werkelijkheid zitten ze niet in Log!, maar in kaboutercaches.

TB Compass West zit in werkelijkheid in kaboutercache Griftstroom, (visit link)

TB Compass South zit in werkelijkheid in kaboutercache Eempolder, (visit link)

Cairnteam, samenstelling: Narwal, GR, Tommie de cairn

July 19 by WolkenEnZon (18 found)

Leuk, weer een cache op 1,5 km van huis. (Woon dus tussen Wierike en Log). Was makkelijk weggelegd waardoor ik hem vanaf een paar honderd meter al zag liggen.

Om 19:50 uur gelogd en hem weer weggelegd alleen nu met de deksel niet in het zicht waardoor het iets moeilijker wordt.

Alleen voor voorbijgangers die niets met geocaching te maken hebben is het niet duidelijk dat het hier om een cache gaat. In de andere caches zit altijd een papier waarom de cache er ligt. Misschien een idee om dit nog een keer toe te voegen.

ninu.

bedankt. WolkenEnZon

July 19 by Swieb (52 found)

Al jaren rij ik hier over de weg.

Maar sinds kort verrijkt met deze cache.

Makkelijk gevonden!

Mooi verstopt!

niks in/uit

Groetjes Team Swieb

July 18 by Wilkies (9 found)

Deze cache ligt niet ver van onze woonplaats. Cache om 15.15 uur snel gevonden. Wel veel fietsers, dus even gewacht op rustiger tijden met pakken en terugleggen. Dochter wilde graag het egeltje, maar wat we wilden terugplaatsen paste niet. Dus niets in, niets uit.

July 18 by Lex en Leo-team (254 found)

In eerste instantie toen we aan kwamen fietsen vond ik het maar een vreemde plek voor een cache. Dat bleek gelukkig ter plekke reuze mee te vallen, de cacheplek is best wel leuk eigenlijk. Mede dankzij de zeer exacte coordinaten zag ik de cache meteen liggen. Lekker tochtje gemaakt, hij ligt precies 4km fietsen van ons hoofdkwartier.

Ik wacht met smart op meer caches in deze omgeving....

July 17 by TeQuila_ (148 found)

Gevonden om 0:30 samen met mindless.

Het is hier rond deze tijd een stuk rustiger dan overdag.

Toch nog even moeten zoeken.

Groeten,

TeQ

July 17 by Mind_less (26 found)

nummer 3 van de nachtelijke cacheroute

Voor het tijdstip (00:30) nogal wat verkeer , veel minder dan overdag maar toch

Mind_less

July 14 by Koos de Kapper (550 found)

Ja, leuke.

Wel veel verkeer, waardoor ik telkens moest voorwenden het landschap te fotograferen.

Bedankt!

Groeten, Koos

July 14 by HutsPot (405 found)

Na een korte fietstocht de cache snel gevonden.

Het valt op dat alle auto's bij de cache even afremmen, zeker om goed te kunnen kijken :)

Er zit een lief egeltje in de cache.

I/O: -/TB

[view this log on a separate page]Uitzicht vanaf de cache lokatie

Grote watereppe

Zwanebloem

July 13 by gr (704 found)

TB swap

July 13 by wilco13 (14 found)

Na het eten snel even met junior op de fiets een cache scoren. We werder er 'tureluurs' van op de Tuurluur. We konden hem echt niet vinden. Nog een keer rond kijken voordat we weer op de fiets zouden stappen en Jawel hoor. Goed je ogen gebruiken dus. Leuk verstopt, bedankt.

Niets uit

TB-Mickey in

Team Wilco13

July 13 by Barny (695 found)

Albrt lees jij je vakliteratuur dan niet daar staat alles in over een kabouterlog.

************************KABOUTERLOG**************************

Bij mij weten een dubbele ontmaagding.

Als eerste de cache Griftstroom gedaan en natuurlijk ontmaagd, en als eerste een kabouterlog op het net.

Een heerlijke cache run gehad op het landgoed, je kan zeker zien waar de centen zitten alles in om en bij de gebouwen zit picobello in elkaar.

Gelukkig is in het bos alles nog mooi en levendig ik heb heerlijk genoten van alle geluiden om mij heen maar om dat te doen moet je wel even het verkeers lawaai op de achtergrond kunnen drukken.

Even was ik bang dat ik alle dwars balkjes van de knuppelbrug moes tellen maar de maker heeft het allemaal niet zo moeilijk gemaakt voor de simpele geocacher.

Kort om alle opdrachten waren duidelijk en bijna altijd met een onverwachte wending zodat de eindcoords zomaar zonder zakjapanner in het gpssie kon worden gedrukt

De stache heb ik even later kunnen lichten en de geocoin is nu de mijne

Barny

July 12 by albrt (794 found)

Een kabouterlog, is dat een hele kleine log?

July 12 by By-Tor and the Snow Dog (38 found)

15.30 uur.

Ik heb de laatste tijd wat met politie ofzo. Stop ik de auto op het parallelweggetje. Ik stap uit. Kon ik gelijk weer instappen. Ge moogt hier uwen wagen niet stoppen. Dus toen maar eieren voor m'n geld gekozen en deze log gelaten voor wat hij is. Voor twee weken geleden Harry Potter on a boating trip om dezelfde reden niet kunnen loggen. Jammer dan. Wat trouwens zo'n klein bruggetje lijkt, blijkt nog een gevaarlijk heuveltje te zijn. Moest thuis eerst het gereedschap in mijn servicebus weer bij elkaar zoeken.

Groet en misschien tot de volgende poging,

By-Tor and the Snow Dog

July 9 by Wandelende Takken (99 found)

Tja "Log" .. meer kun je het inderdaad niet noemen. Budget cache misschien? Kwestie van rondlopen, goed kijken en dan één keer door de knieen. Vooral niet de zoutbak optillen want daar huist familie Veldmuis.

Uit: het enige item, het paardje.

In: egeltje

Tijd: 15.15 #67

[view this log on a separate page]familie Veldmuis, moeder boven, kids in het midden

July 8 by hurricane cacher (24 found)

Samen met Jannekache met de fiets erop uit. Log vinden lukte maar pakken en terugstoppen is best lastig. Verbazingwekkend hoe zo'n weg nog zoveel verkeer heeft.

July 8 by Firechief (217 found)

Na doosje 2 nog even log. Dit keer met dochter Wendy en neef Christiaan, hoewel dit de eerste keer voor hem was, vond hij de cache wel.

Gelogd om 19.10 uur. niets in/uit

July 8 by pakal (18 found)

Mooi weer, even de snelweg (A12) af na een klantbezoekje deze cach meenemen. Makkelijk te vinden, weidse omgeving.

Groet,

PaKal.

[view this log on a separate page]De weidse weiden

July 8 by jannekache (35 found)

Nu gelukkig wel gelukt!! Met hulp dit keer, ok en tevens dank aan team Minouschka.

Vond de cache wel erg leeg, dus daarom maar een roze paard achtergelaten

July 6 by Team Minouschka (222 found)

Gelogd om 06:45

Bekend weggetje

July 5 by thex (595 found)

Nou Jannecache, grijpen en wegwezen.

Ik neem wel de TB mee.

18:57

Greetz Thex

July 5 by jannekache (35 found)

Hoezo Grijpen en wegwezen???

Heb me suf gezocht, ik had graag een van de eerste willen zijn.

Er is wel goed gegrasmaait, maar het leek me sterk dat de cache al zo snel zou verdwijnen...

Balen dus... geen log voor mij. Kom zeker nog eens terug, want ik begrijp er niks van...

July 3 by Linke Logger (0 found)

Een travel bug er in gedaan

[view/edit logs/images on a separate page]

[upload an image for this log]

Current time: 7/31/2004 10:06:59 PM

Last Updated: 7/27/2004 12:22:19 PM

Last Found: 7/31/2004 7:00:00 AM

Approved By: Hawkeyes

Rendered: From Memory

[Main] [About Geocaching]

[Hide a Cache] [seek a Cache] [My Cache Page]

[Links] [Discuss Geocaching]

Copyright © 2000-2004 Groundspeak Inc. All Rights Reserved.

Designated trademarks and brands are the property of their respective owners.

Use of this Web site constitutes acceptance of the

Groundspeak Terms of Use. Read our Geocaching Logo Usage Guidelines

Geplaatst
Zoals Koos de Kapper al zo mooi verwoordde: dat scorepuntje is helemaal niet waar het om gaat -- het zijn de herinneringen die je in dagboekvorm er steeds weer bij kunt trekken. En al was Log! misschien voor velen alleen een pot langs de weg, voor mij zit er aan elke cache een flinke hoeveelheid fijne gedachten. Ik denk ook heel vaak terug aan caches.

Daar ben ik het helemaal mee eens Pyne!

Ik kijk regelmatig op 'My Cache Page' om de logs met eventuele foto's van de gedane caches te bekijken. Het is dan inderdaad leuk om weer even terug te denken aan een cache.

En ik vind het ook leuk om van caches waar we erg van hebben genoten (en die dus speciale herinneringen voor ons hebben) eens te kijken wat andere cachers daar over te vertellen hebben. Zo heb ik me ook wild gelachen om de log's en foto's van jou en Lady Cachetta bij SuperSeyss :)

Ik kan me van Log! ook nog herinneren dat er een team was die een heel nest veldmuisjes gevonden had en er foto's bij hadden geplaatst. Zoiets is toch prachtig!

Laten we hopen dat de cache door Cairnteam geaddopteerd kan worden, want ik heb Log! dan nog niet gelogged, ik was dat wel van plan. Vooral omdat die cache zo dicht bij mijn werk ligt.

André

Geplaatst
Als we door gaan met caches toch publiceren (op sites die niet gc.com of gc.nl zijn) omdat gc.com ze niet wil hebben of omdat er toestemming nodig is (dat is trouwens altijd het geval alleen ligt je cache in SBB terrein (en binnekort ook andere natuurbeheerders) dan is het expliciet nodig en heb ik ook naam en contactgegevens nodig van de toestemmer) en de eigenaar geen zin heeft om dat te vragen, dan zou het best wel een zo kunnen gaan worden dat de natuurbeheerders niet meer zo vriendelijk en open tegenover ons worden.....

Daar gaan we dus mooi de bietenbrug op. Elke wilde/vrije cacher die ergens een kist/koker/doos verstopt als kaboutercache, navicache of weet-ik-veel-wat-voor cache, verpest het dus voor gc.com/gc.nl.

Dan wordt het tijd om:

* de regels van gc aan te passen

* te stoppen met gc.com

Stel je voor dat de KLPD zegt dat wanneer ze nog eenmaal iemand betrappen op te hard rijden, ze de snelwegen afsluiten voor rode auto's. Dan weet je zeker dat alle blauwe auto's 140 gaan rijden.

Hoe kan SBB in hemelsnaam gc.com verbieden iets te verstoppen op hun terrein? Hooguit de publicatie kunnen ze verbieden. Bij een heterdaadje, dan hebben ze een case.

Geplaatst
Hoe kan SBB in hemelsnaam gc.com verbieden iets te verstoppen op hun terrein? Hooguit de publicatie kunnen ze verbieden. Bij een heterdaadje, dan hebben ze een case.

Dat kunnen ze doen omdat SBB de beheerder van het betreffende natuurgebied is. Ze hebben regels gesteld dat je niets mag achterlaten in het door hun beheerde terrein.

Maar ik vind het niet meer dan logisch om toestemming te vragen in een door SBB of een andere organisatie beheerd natuurgebied. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat SBB geen toestemming wil verlenen voor een cache die wij in een landgoed wilden plaatsen omdat ze niet willen dat je van de paden afgaat (ook al was dat voor de cache niet nodig). De betreffende persoon wist heel goed van de afspraken met geocaching.nl af. Als ik daar een cache dus toch zou gaan plaatsen, heb ik het idee dat ik het aan het verpesten ben voor gc.nl en dat wil ik niet.

De persoon waarmee ik gesproken heb was heel erg vriendelijk en vertelde dat hij wellicht wel toestemming wilde geven voor een cache in de uiterwaarden van de Waal, dus binnenkort gaan we daar maar eens rondstruinen.

Het is jammer dat we geen toestemming kregen voor het gebied dat wij in gedachten hadden, maar dat is helaas niet anders. Volgende keer misschien beter.

André

Geplaatst

Dat kunnen ze doen omdat SBB de beheerder van het betreffende natuurgebied is. Ze hebben regels gesteld dat je niets mag achterlaten in het door hun beheerde terrein.

Maar ik vind het niet meer dan logisch om toestemming te vragen in een door SBB of een andere organisatie beheerd natuurgebied. Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat SBB geen toestemming wil verlenen voor een cache die wij in een landgoed wilden plaatsen omdat ze niet willen dat je van de paden afgaat (ook al was dat voor de cache niet nodig). De betreffende persoon wist heel goed van de afspraken met geocaching.nl af. Als ik daar een cache dus toch zou gaan plaatsen, heb ik het idee dat ik het aan het verpesten ben voor gc.nl en dat wil ik niet.

De persoon waarmee ik gesproken heb was heel erg vriendelijk en vertelde dat hij wellicht wel toestemming wilde geven voor een cache in de uiterwaarden van de Waal, dus binnenkort gaan we daar maar eens rondstruinen.

Het is jammer dat we geen toestemming kregen voor het gebied dat wij in gedachten hadden, maar dat is helaas niet anders. Volgende keer misschien beter.

André

Je begrijpt mijn punt niet.

Ik, Ronald, verstop geheel op eigen houtje zonder toestemming een cache in een stuk grond van SBB (foei, dat mag ik niet)

SBB verbiedt dat, maar dat moeten ze tegen mij zeggen en niet tegen gc.com.

M.a.w. SBB zegt tegen gc.com dat ik iets niet mag verstoppen. Maar dat doe ik lekker wel en ik zet dat op mijn eigen kabouterpagina's. Wat is dan nog de rol van gc.com? Niks toch? Maar SBB gaat vervolgens wel gc.com er op aanpakken. Zo begrijp ik het.

Geplaatst

Het SBB kan verbieden wat ze wil op haar terrein. En terecht.

Hoewel ik het jammer vind te zeggen lijken sommigen het pas te begrijpen als een wild vreemde bij hen zelf thuis zaken in de grond komt verstoppen of de tuinstoelen komt voorzien van metalen plaatjes met coordinaten. Dan worden we echt boos.

En van de overheid betekent niet van ons in casu de individuele geocacher.

En datzelfde geldt in mijn beleving als je bewust gaat zitten "zieken" tegen de regels van GC.com, dan kan je actie verwachten.

Ludiek ? Maar verplaats je nu eens in de rol van Hawkeyes en GC.com.

Ik heb het al eerder gezegd; je maakt het er alleen maar moeilijker door en het voegt niets toe.

Ik begrijp niet waarom het allemaal zo kort door de bocht moet;

- kabouter logjes dienen in mijn beleving voor de logger niet anders dan het punten totaal op te voeren; waarom zou je er anders gebruik van maken als je op de langere termijn met werkbare regels wilt leven.

Ik geloof de beleving van het terugkijken op " mijn cachepage" wel maar er zijn grotere belangen.

De explosieve groei van het aantal legale caches staat deze redenering in mijn beleving in de weg.

Dat kan zelfs de hoogste scoorder van Nederland niet bijbenen.

- Flexibel; nee totaal niet, omdat het lijnrecht tegen de regels ingaat in plaats van te kijken hoe je binnen de regels tot leuke ideeen kunt komen.

Daartoe heb ik een tijd geleden samen met o.a. PeeTee en Jan en nog wat mensen getracht

" cachetechnieken " als draadje op te zetten om de creativiteit te bevorderen door te laten zien wat er mogelijk is en wat voor leuke dingen er bedacht worden. Een veel gehoorde reactie is dan" dat had ik al eerder willen doen" en dat stopt het. Doe het dan.

Er valt eer zat te behalen en iedereen zal het waarderen als het aanspreekt.

Maar commentaar en alleen voor eigen belang gaan dient geen enkel redelijk belang.

Misschien zou "cachetechnieken " nog eens door anderen ook onder de aandacht gebracht kunnen worden. Leef je daar op uit.

Waarom niet creatief kunnen zijn binnen de regels, waar natuurlijk barrieres zijn, maar dat is toch het spel.

Zelfs als SBB zou verbieden wat dan ook in het bos te plaatsen durf ik de uitdaging aan te gaan , zeker 10 leuke caches te maken die binnen dat beperkte regime vallen. En ik denk vele met mij. Zo moeilijk is dat niet.

Dus wat is het punt eigelijk?

Ik wil de kabouterloggers niet stigmatiseren als afvalligen.

Maar realiseer je dat het niet bijdraagt aan de belangen van de cachegemeenschap. Kom dan met een overtuigend verhaal waarvan

de strengste boswachter door de knieeen gaat.

En heb je dat niet dan lijkt het erop of je iets doet dat mogelijk niet bij je leeftijd past. N.L. je zin doordrijven op een onvolwassen manier.

Remco c.s. zit er tussen en alle tijd oneigelijk besteed aan deze zaken komt hij te kort aan het approven van caches.

Dit gaat zo niet werken.

Dat het zich zo ontwikkelt nu is in mijn beleving begrijpelijk en jammer tegelijk, maar niet onoverkomelijk voor het cacheplezier zoals wij dat zien.

Geplaatst
In sommige gevallen wordt er bewust vlak na het approven van een cache de text omgegooid en de naam veranderd (hierdoor veranderd in mijn idee natuurlijk de hele cache en is ie niet meer hetzelfde als toen ik hem approvede maar ik houdt ook niet alle caches bij die ik approve of ze wel of niet wat veranderen).

Zoon cache "verandering" is natuurlijk niet helemaal de bedoeling (en zeker niet als het voorbedacht is).

Een verandering aan een cache kan altijd, en bij een grote verandering wordt ik meestal ook bericht/met vragen bestookt of het zo kan.

Ik hoop niet dat dit incidentele misbruik er toe leid dat je straks als owner niet meer kan wijzigen in de tekst. Zeker bij een multie gebeurt het wel eens dat je door wijzigingen in de situatie op de route (vandalisme waardoor bankjes, paaltjes ect. verdwenen zijn) een berekening of ander detail gewijzigd moet worden. Ook wijzig ik in de eerste weken wel eens teksten naar aanleiding van opmerkingen in de eerste logs. Soms blijkt dat de tekst die ik zelf wel duidelijk vond toch op een andere manier op te vatten zijn. Als dit echt een probleem vormt, waardoor mensen welicht op een verkeerde en dus ongewenste plek gaan zoeken pa sik de tekst aan.

Zo werd ik bij de Kuiercache door loper en Williii Carrotte er op gewezen als je een denkbeeldige nul moet toevoegen dit voor het getal moet als het voor de komma is en achter het getal als het achter de komma is. Ik kon ze alleen maar gelijk geven, en ook al waren al meerdere hunters geweest die het deden op mijn manier heb ik de boel aangepast om verwarring te voorkomen.

Een ander voorbeeld is een wespennest op de route van Hoogspanning, een waarschuwing in een note verdwijnt naar beneden als er weer wat logs zijn geschreven, ik heb de waarschuwing dus tijdelijk in de tekst opgenomen, en verwijder die weer als het wespen seizoen weer voorbij is.

Ik hoop dus van harte dat dit soort dingen niet tot nieuwe beperkingen zal lijden :) .

NB, ik vind het prettig dat Remco openheid van zaken heeft gegeven :) .

Locutus

Geplaatst
Je begrijpt mijn punt niet.

Ik, Ronald, verstop geheel op eigen houtje zonder toestemming een cache in een stuk grond van SBB (foei, dat mag ik niet)

SBB verbiedt dat, maar dat moeten ze tegen mij zeggen en niet tegen gc.com.

M.a.w. SBB zegt tegen gc.com dat ik iets niet mag verstoppen. Maar dat doe ik lekker wel en ik zet dat op mijn eigen kabouterpagina's. Wat is dan nog de rol van gc.com? Niks toch? Maar SBB gaat vervolgens wel gc.com er op aanpakken. Zo begrijp ik het.

Ze zouden dan inderdaad jou moeten aanspreken en niet gc.com.

Ik denk dat SBB verwacht dat alle geocachers ook bij gc.com zitten, maar dat is natuurlijk niet zo.

André

Geplaatst

Je kunt "juridisch" gezien je gelijk halen op het punt van het aanspreken.

Ronald, maar.....

De strekking van het verhaal lijkt mij toch dat er activiteiten worden gepleegd bij SBB die de geocaching gemeenschap niet ten goede komen als je iets doet wat ze niet willen.

Stel dat de "junkenbond" het maar besluit om s'nachts de Apeldoornse

verslaafde daklozen in jullie padvinder honk te laten slapen.

Stel je je dan ook zo op?

Heb je deugnietjes gegeten?

Je lijkt de ene keer in het ene kamp en de andere keer in het andere kamp te zitten.

Leg eens uit?

Geplaatst
Stel dat de "junkenbond"  het maar besluit om s'nachts de Apeldoornse

verslaafde daklozen in jullie padvinder honk te laten slapen.

Stel je je dan ook zo op?

Redenatie is verkeerd om.

Stel dat de junken (de kaboutercachers) besluiten te gaan slapen in ons clubhuis (het SBB terrein), dan moet ik als scout (SBB) geen brief gaan schrijven naar Scouting Nederland (gc.com) want die hebben er niets mee te maken.

Verder zit ik niet in een kamp; ik doe aan hokjesgeest met dien verstande dat er maar één persoon in een hokje past.

Ik zeg alleen dat je machteloos staat. De kaboutercachers kunnen het verpesten voor de rest van de "echte" cachers (die alleen via gc.com cachen). Daar doe je helemaal niets tegen. Maar het enige wat je verpest is de mogelijkheid om je caches via gc.com te publiceren. Als het zo doorgaat zal gc.com zich uit de gratie prijzen en zal opencaching/kaboutercaching belangrijker worden. Denk ik.

Verder vind ik niks. Ik vraag me alleen openlijk af wie nu waar voor verantwoordelijk is en waarvoor verantwoordelijk gehouden kan worden. Daar heb ik wel een mening over en die heb ik al geventileerd.

Geplaatst

Het hele probleem zit hem volgens mij in de positie van Hawkeyes.

Stichting Geocaching Nederland maakt afspraken met SBB dat zij er op toe zullen zien dat er geen geocaches zonder toestemming van SBB in de database van Geocaching.com terecht zullen kommen.

Ze zouden net zo goed een afspraak kunnen maken met SBB dat er geen Navicaches zonder toestemming in de database van Navicache.com zouden kommen.

Helaas heeft Stichting Geocaching Nederland hier net zo min iets over te vertellen als dat ze iets te vertellen hebben over de database van Geocaching.com

Nu is het alleen zo dat Hawkeyes zowel onderdeel is van Stichting Geocaching Nederland als van Geocaching.com.

En bij het uit oefenen van zijn functie als Aprrover van Geocaching.com houd hij zich aan de regels die hij als - Secretaris, Administrator, PR algemeen van de Stichting Geocaching Nederland gemaakt heeft.

Dus als wij een cache leggen in een door SBB beheerd gebied dan zal hij na gaan of dat er idd toestemming verleend is door SBB.

Wij worden dan zelfs verplicht aan te geven wie er toestemming gegeven heeft. Naam en telefoonnummer.

Leggen wij een cache in een ander niet door SBB beheerd gebied dan wordt er van uitgegaan dat we alles goed regelt hebben en wordt er zelfs niet naar contact gegevens gevraagd.

Zouden we echter een Aprover hebben die niet verbonden is aan de Stichting Geocaching Nederland dan zouden alle caches op dezelfde manier worden beoordeeld.

Dit alles niets ten nadelen van de persoon Hawkeyes of zijn functioneren als Approver.

Hij staat in zijn recht om te controleren of dat er idd toestemming van de grond eigenaar/beheerder is.

Iedere grond bezitter of beheerder moet dus een afspraak maken met de Stichting Geocaching Nederland als hij of zij geen Geocaches in zijn of haar gebied wil zonder daar toestemming voor gegeven te hebben.

Voor Navicaches, Kaboutercaches en Freecaches gaat deze vlieger helaas niet op.

Daar voor zouden ze afspraken met organisatie achter Navicache, Kaboutercache of Freecahce zelf moeten maken.

Dat is als deze organisatie er zouden zijn en afspraken zouden willen maken met SBB en consorten.

Dit alles heeft natuurlijk niets te maken met het feit of dat gedane cache wel of niet te loggen zijn. :)

Geplaatst

Ronald en Alex bedankt voor de uitleg.

Ik kan het zo volgen.

Het accent ligt voor mij niet op het procedurele wie wie hoort aan te spreken en wie een mandaat heeft om jegens anderen afspraken te maken maar de scheiding tussen wat;

-mag of niet mag ; als SBB bijvoorbeeld geen caches op haar gebied wil, dan hoeft SBB dat verder met niemand af te spreken in principe, maar hoeft ze dat alleen ergens kenbaar te maken art 461 achtige artikelen.

In dat geval hebben geocachers dat te respecteren.

Ook moeten geocachers dat respecteren als er met toestemming op beperkte plaatsen kan worden verstopt.

Deze regels laten geen kabouterachtige opstand toe.

Zonder enige beperking is iedere cacheorganisatie gehouden haar gebruikers daar aan te houden lijkt mij.

- wenselijk en niet wenselijk; in deze categorie vallen de mobiele / virtuele achtige caches die nu ook in het archief verdwijnen.

Deze categorie rechtvaardigt in mijn beleving wel de rebellie horend bij de kaboutercache "de vrijheid van cachekeuze" zullen we maar zeggen.

Maar gaat de vrije cacher slinks gebruik maken van de virtuele infrastruktuur van een organisatie die bepaalde caches niet wil dan

is de organisatie gerechtigd er mee te doen wat ze wil.

Ander vraag is of je met de "rebellie" je doel bereikt.

Is er niet een andere manier om dit soort caches toch geaccepteerd te krijgen ?

Wat zijn hun .nl en .com e.d. bezwaren ? Valt er naar elkaar toe te komen.

Misschien is het anders wel redelijk eenvoudig een site voor alleen virtuele caches te maken, maar daar heb ik geen kijk op.

Daar zou ik best voor zijn.

Toch slinks kaboutercaches in een organisatie verstoppen die dat niet wil werkt als zand i.p.v. als olie in de molen.

Daardoor verharden de standpunten.

Een ander punt is weer de keuze van de organisatie van geocachend Nederland die het stroomlijnen van informatie van en naar en wensen van gebruikers van de diensten bewust primitief houdt; geen overlegstruktuur, geen inspraak en geen leden. Ook dit is een keuze met consequenties,

Een nieuw bestuur met ander beleid zal in deze context niet lukken.

Zonder nu over een andere organisatie te willen gaan praten vraag ik mij hardop af of het mogelijk is een lijst met wensen en bezwaren naast elkaar te leggen en via een prettig gesprek te kijken of bepaalde zaken anders kunnen.

Toch anders praten als je met elkaar eens rond de tafel gaat zitten als dat veel stof via het forum gaat.

Hoe benader je elkaar maakt vaak het verschil?

Geplaatst

Mag ik een vergelijking maken.

Een situatie op Loosdrecht in de vorige eeuw.

Een aantal wedstrijdorganiserende verenigingen zijn lid van de overkoepelende instantie het KNWV.

Een rooster wordt opgesteld. De faciliteiten op het water worden gedeeld. M.n. boeien die je met een bootje moet ronden om via een bepaalde route van start naar finish te komen.

Je bent verplicht je te houden aan het vaarreglement en wedstrijd reglement.

In de buurt van Breukelen waren goed bedoelde aardige lieden die voor hun buurt, clubje wedstrijden wilden organiseren.

Geen overleg met de rest van de verenigingen.

Niet genoeg faciliteiten om een "baan" uit te leggen dus ze maakten gebruik van de gemeesnschappelijke boeien. Geen probleem. Althans??????????

Alleen wanneer bijv ook een boei gebruikt wordt als object om te kunnen starten wat tergelijkertijd gebruikt moet worden voor de andere zeildingen om te ronden. Beng boem knots gat in boot.

Het werd een zooi. Verzekering bij aanvaringen?

Duidelijk was dat tour moest wijken voor wedstrijd, maar zij vonden zichzelf geen tourbootjes. Namelijk wedstrijdbootjes.

De regels valt over te twisten. Beroepsvaart gaat boven tourvaart en wedstrijd gaat weer boven tourvaart. Deze regels zijn er.

Misschien alleen om te verkomen dat het een zootje wordt.

Zou het misschien ook niet kunnen zijn dat het van belang is dat er enige regels zijn t.a.v. het plaatsen van caches.

Zelf heb ik geen ervaring met het plaatsen van een cache. Misschien daardoor iets minder recht van spreken.

(Bij de weg. Het niet plaatsen heeft eerder te maken met omstandigheden waardoor ik op het moment totaal niet kan overzien hoe het onderhoud van een cache zou moeten, dan met alleen maar cache gebruiker zijn.)

Vraag wat is nu eigenlijk de regel, waar de meeste conflicten over bestaan?

Soms denk ik toestemming?

Soms denk ik verandering regels bij .com welke misschien voor een aantal van ons goed werkten.

Soms denk ik dat er bij iedere vorm van organisatie enige tumult onstaat over de gang van zaken. Inherent aan aan organisatie.

Over SBB. Ik heb begrepen dat het juist een voordeel kan zijn om in overleg met SBB caches te plaatsen. Lijkt mij de mogelijkheden te verruimen. SBB keuren cachen goed onder bepaalde voorwaarden. Zij plaatsen zelf ook caches. Dus enig overleg is wel op zijn plaats. Kan toch soepel gaan als er goede contacten zijn. Geven zij toestemming aan .nl wat is dan de moeite? Lijkt me in het voordeel van iedereen.

Zou mooi zijn als andere beheerders van gebieden zich ook zo gingen opstellen. Op den duur lijkt me dat lekker snel werken. Gelders Landschap erbij. (of is er al bij. Weet ik het)

Na een jaartje dit Forum volgend vind ik het vaak jammer dat er zo'n strijd is. [soft mode on] Soms denk ik dat dit inherent is aan een Forum. Schrijven is makkelijker dan direct even communiceren. [soft mode off]

Eigenlijk kan je zeggen dat iedereen verschrikkelijk zijn best doet en eigenlijk met hetzelfde doel bezig is. Een leuke hobby te beoefenen.

Zo dat is er uit.

:blink:

Hoe was het ook alweer... Een dag niet gecacht is...........

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...