Spring naar bijdragen

c:geo op laptop


dhaeyer

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

32 minuten geleden zei dhaeyer:

Hallo iedereen

kan c:geo geïnstalleerd worden op een laptop? Indien ja, hoe doe ik dit?

Dank voor een antwoord.

Vriendelijke wandelgroeten

Hallo,


zo ver ik weet heeft C:Geo geen Windows of Apple versie en is alleen voor Android smartphones.

Maar waarom C:Geo op een laptop, dan kan u veel beter GSAK gebruiken. Want ondanks dat GSAK niet verder wordt ontwikkeld/uitgebreid, werkt het nog steeds prima !
 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Linkalovers:

Hallo,


zo ver ik weet heeft C:Geo geen Windows of Apple versie en is alleen voor Android smartphones.

Maar waarom C:Geo op een laptop, dan kan u veel beter GSAK gebruiken. Want ondanks dat GSAK niet verder wordt ontwikkeld/uitgebreid, werkt het nog steeds prima !
 

Beste Linkalovers

de reden is dat ik het laatste jaar een echte fan geworden van Adventure Labs, meestal gelokaliseerd in steden. Momenteel gebruik ik de Adv. Lab app om een keuze te maken welke ik AL ik ga wandelen. Ik exporteer dan deze AL naar c:geo en vandaar naar mijn gps. Mijn vrouw volgt de AL op de smartphone. Alleen bij het kiezen thuis van de AL moet ik dus de smartphone gebruiken en dat is nogal een klein scherm. Vandaar mijn idee om c:geo op de laptop te installeren want in c:geo zijn de AL ook zichtbaar. En zo gemakkelijker een keuze te maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet of dit een aantrekkelijke optie voor je is, maar er zijn wel manieren om een Android app onder Windows te laten draaien.

Je kunt het bv voor elkaar krijgen door een pakket als Bluestacks op je laptop te installeren. Bluestacks is een Android emulator, die door veel van de gebruikers ingezet wordt om  bv. mobiele games op hun pc te kunnen spelen.

Je kunt hier meer info vinden https://www.bluestacks.com/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Peetee:

...

Je kunt het bv voor elkaar krijgen door een pakket als Bluestacks op je laptop te installeren. Bluestacks is een Android emulator, die door veel van de gebruikers ingezet wordt om  bv. mobiele games op hun pc te kunnen spelen.

...

Ja, dat zou kunnen, echter kan/wordt het zo wel steeds technischer en als het niet ( goed ) werkt, kan het werkelijk een ramp worden.

Misschien is dan een ( tweedehands ? ) tablet of een nieuwe Samsung Galaxy Tab A9+ wel een beter oplossing. Deze heeft Android als Operating System. Of misschien heeft een familielid nog wel een Android tablet liggen, waarop u e.e.a. kan testen, voordat u een tablet daarvoor koopt.

Ik heb verder geen ervaring met C:Geo op een Android tablet.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dit allemaal onnodig moeilijk.

Op een Windows-laptop kan je GSAK installeren. Is sinds een aantal jaar een gratis programma.
Met de site https://gcutils.de/lab2gpx/ kan je ALC's als (gezipte) gpx-bestand downloaden.
Kies gewoon een punt en je kan alles in een straal van maximaal 25 km vanaf dat punt binnenhalen.
Dit bestand kan je in GSAK importeren.
Maak je een uurtje (of twee) kwaad en je hebt een database van heel Nederland.
Je kan dan filteren op bv. provincie of gemeente en dat filter naar je gpsr exporteren.
Dit heeft ook als voordeel dat je op bepaalde plekken labpunten meepakt die door heel Nederland verspreid liggen. Die laten c:geo en de officiële Adventure Lab app niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...