Spring naar bijdragen

Meerdere multi’s 1 eindpunt


Martinek

Aanbevolen berichten

Ik wil graag drie verschillende routes (ivm leeftijden en mobiliteit) op hetzelfde eindpunt uit laten komen. Hier zijn dan drie herkenbare containers verstopt met cijferslotjes erop, zodat ze echt alleen open gaan voor de route die is gelopen. 
weet iemand of dit mag volgens de regels of hoe ik dit kan uitvoeren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Caches mogen niet dichterbij elkaar liggen dan 160m, volgens de regels kunnen de 3 eindpunten ( van de multi's ) dus niet naast elkaar liggen. U zou voor de 3 multi's wel één bonus cache kunnen maken in het zwerfboekenstation, terwijl de eindpunten van de multi b.v. rondom het zwerfboekenstation liggen ( op +/- 170 m afstand ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net zo belangrijk: realiseer je dat de 160 meter regel niet alleen geldt voor de eindcache, maar ook voor de eventuele tussenpunten in de route.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Drie verschillende geocaches met hetzelfde eindpunt kun je absoluut vergeten, vanwege de 161 meter regel.

Als je de 3 routes als 1 geocache uitbrengt is er niets aan de hand. De vraag is of het dan zin heeft om meerdere containers te plaatsen. Multi's met meerdere routes zie je soms wel vaker, meestal in de variant met op elk waypoint een simpele kindervraag en een moeilijker vraag voor volwassenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Peetee:

Net zo belangrijk: realiseer je dat de 160 meter regel niet alleen geldt voor de eindcache, maar ook voor de eventuele tussenpunten in de route.

Inderdaad ... en dan nog een aanvulling .... die 160m geldt alleen maar voor fysieke ( = zelf gelegde/geplaatste ) Wp's/caches.

Bij virtuele Wp's ( = NIET zelf gelegde/geplaatste, b.v. een vraag over een publieke zitbank ) geldt die afstand weer niet.

bewerkt door Linkalovers
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Lingezicht:

De vraag is of het dan zin heeft om meerdere containers te plaatsen

Kleine aanvulling, áls je dan een tb dropt... in de ene kan de ánder hem er niet uithalen áls deze een andere route heeft gekozen.

Dus inderdaad in één listing 3 smaken om uit te komen bij weer 1 container, zou moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Flo van Co:

Kleine aanvulling, áls je dan een tb dropt... in de ene kan de ánder hem er niet uithalen áls deze een andere route heeft gekozen.

Dus inderdaad in één listing 3 smaken om uit te komen bij weer 1 container, zou moeten kunnen.

Ja, daarom wil ik graag drie verschillende containers. Ik wil liever niet dat onervaren geocachers met kinderen de tb’s eruit halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Linkalovers:

Caches mogen niet dichterbij elkaar liggen dan 160m, volgens de regels kunnen de 3 eindpunten ( van de multi's ) dus niet naast elkaar liggen. U zou voor de 3 multi's wel één bonus cache kunnen maken in het zwerfboekenstation, terwijl de eindpunten van de multi b.v. rondom het zwerfboekenstation liggen ( op +/- 170 m afstand ).

Deze oplossing klinkt het beste voor mij. De uitdaging is om drie interessante routes naar 1 punt te laten leiden. De routes gaan door moerasgebied. Voor kinderen een modderpad, voor volwassenen een langere route met eventueel wat modder en het verharde pad voor minder validen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...